The Voice of Finland

  • 671 295
  • 2 823

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Noin yleisesti haluaisin sanoa, että miksi kukaan porilainen muuttaa Tampereelle. Älkää vittu tänne muuttako. Meillä piisaa junttiosastoa muutenkin ihan kotitarpeiksi. Ei täällä ole sitä mitä haette. Menkää Helsinkiin tai Turkuun, siellä touhu on fiinimpää, meillä saatte sitä samaa kuin kotonakin.

Alkaa mennä roimasti ohi aiheen, mutta en voi olla arvostamatta tuollaista oman kaupungin haukkumista :). Varsinkin, kun olen itsekin jo aikaa sitten todennut Tampereen olevan jonkinlainen Suomen junttipääkaupunki. (Ja hei, mä olen Vantaalta, että mulla ei ihan oikeasti ole mitään varaa arvostella mitään muita kaupunkeja. Vantaa on ihan sanoinkuvaamattoman Vantaa.)
Mutta joo, kyllähän Yök-Olli yhtyeineen solahtaa erinomaisesti tuohon Tampereen junttirock-skeneen Popedan ynnä muiden joukkoon.

Jotta kirjoittaisin vähän aiheestakin, niin totean viime Voice-jaksosta, että olihan se Riina ihan perhanan hyvä. Että vastaus niille jotka ihmettelivät mitä erikoista hänessä oli: ei välttämättä muuta, mutta lauloi poikkeuksellisen hyvin! Se riittää ainakin meikäläiselle. Ja ehkä tuossa kappalevalinta hieman avitti. Olen väkisin kuullut tuon kappaleen muutamia kertoja vittuuntuen joka kerta siitä Rihannan piikkisuorasta päänsärkylauluäänestä. Oli yllättävää kuulla, ettei se itse kappale ollutkaan niin kauhea.

Lopuksi: noissa isojen maiden laulukilpailuissa on toki isommasta massasta voitu seuloa lahjakkuuksia, muttei se silti tee niiden parhaimmistosta yhtään sen parempia kuin meidänkään parhaista.

edit. typon korjaus
 

Molkke

Jäsen
Tähtivalmentajat saa siis minulta kehut tässä vaiheessa, tosin Riinan kohdalla tapahtui täysin käsittämätön moka Monroelta ja Redramalta. Oikeasti äijät hei? Ymmärrän, että ei ehkä ollut sitä mitä te etsitte tiimeihinne. Mutta jos selkienne takana lauletaan yhtä tämän ohjelmahistorian vakuuttavimmista vain ääni ratkaisee vedoista, kaikki tuolit pitäisi kääntyä ilman mitään selityksiä. Redraman kommentteja ei edes näytetty lähetyksessä, outoa. Se Reetta (?) mikä lauloi Aguileran Ain't No Other Man, miksi Monroe hänen kohdallaan käännyit? Niinpä.

Veikkaisin, että Redrama ja Monroe tajusivat heti kättelyssä Riinan olevan Tarjan tiimiläinen ja ns. koodin mukaan jättivät painamatta. Tokihan Riina oli järisyttävän hyvä. Itse odotan paljon tältä Dingo-imitaattorilta. Joku siinä kolahti hyvässä mielessä omaan korvaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jotta kirjoittaisin vähän aiheestakin, niin totean viime Voice-jaksosta, että olihan se Riina ihan perhanan hyvä. Että vastaus niille jotka ihmettelivät mitä erikoista hänessä oli: ei välttämättä muuta, mutta lauloi poikkeuksellisen hyvin! Se riittää ainakin meikäläiselle. Ja ehkä tuossa kappalevalinta hieman avitti. Olen väkisin kuullut tuon kappaleen muutamia kertoja vittuuntuen joka kerta siitä Rihannan piikkisuorasta päänsärkylauluäänestä. Oli yllättävää kuulla, ettei se itse kappale ollutkaan niin kauhea.

Riinan veto oli sanalla sanoen mykistävä. Minut se ainakin veti hiljaiseksi ja jos joku laulullaan siinä onnistuu niin voin sanoa että omaan korvaani on silloin laulettu suoraan sanottuna aivan perkeleen hyvin.

Noin muuten, Titanium ei ole Rihannaa nähnytkään. Sia siinä laulaa David Guettan säestyksellä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Melko vaisu kattaus tänään, ainoa joka jäi mieleen oli tampereen-saksalainen nuori naishenkilö jolla oli jännä klangi äänessään.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Redraman naama norsun vitulla aina Lindholmin puhuessa on ohjelman parasta antia. Joskus aikanaan Olli oli eksynyt Tappara-Ässät pelissä fanikatsomon alariveille istumaan ja tilanteen ollessa 4-0 mun ja kaverin laulut eivät päässeet jatkoon. Kehtasi vielä poistuakin katsomosta. Hieno mies, joka ei ole koskaan osannut laulaa. Kilpailee nykyään Neumannin kanssa siitä, kumpi osaa laulaa livenä paskemmin ja saa siitä enemmän rahaa.

Tähän mennessä ei ole ollut vielä yhtään säväyttänyttä laulajaa. Perushuttua ja yllättävän surkeilla suorituksilla pääsee jatkoon. Pakko sanoa näin, vaikka yksi tuttu jopa pääsi jatkoon. Kaipaisi kuitenkin jotain kunnon pankin räjäyttäjää. Esimerkki vaikka Venäjän maalta: Nargiz Zakirova - Still Loving You
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Tähän mennessä ei ole ollut vielä yhtään säväyttänyttä laulajaa. Perushuttua ja yllättävän surkeilla suorituksilla pääsee jatkoon.

Sama taso jatkuu näköjään tänään. Todella keskinkertaisilla suorituksilla useampi tuoli kääntyy. Björn veti Bed of Rosesin ihan päin persettä ja heittäen jatkoon. Säväyttäviä esityksiä tällä kaudella ollut pyöreä nolla, muutama ihan hyvä veto, mutta Emma Schnittit ja Siru Airistolat puuttuu. Redramalla sentään joku roti hommassa kun ei käänny näille keskinkertaisuuksille.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kyllä tuo viimeinen yrittäjä oli aika kova. Antti Railio pimpillä varustettuna?

Jos tuota Joensuun Elliä tarkoitat niin erittäin kova veto. Tulee menemään pitkälle jollei ulkomusiikilliset seikat vaikuta tuloksiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Viimeinen esiintyjä pelasti edes jotain jaksosta, joka muuten oli kyllä aivan järkyttävää mikkiin hönkimistä ja keskinkertaistakin heikompaa esiintyjää. Miten hitossa sekin Björn pääsi jatkoon noin huonolla esityksellä? Plääh... Toivottavasti taso nousee loppuosassa alkupään jaksoja, muuten tulee kovin heikko kausi.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
.Miten hitossa sekin Björn pääsi jatkoon noin huonolla esityksellä? Plääh... Toivottavasti taso nousee loppuosassa alkupään jaksoja, muuten tulee kovin heikko kausi.

Mietin tämän Björnin kohdalla ihan samaa.. biisin alku meni täysin imitoidessa ja Tarja ja Mike kääntyivät ennen kuin biisi edes lähtee kunnolla. Ja kun lähti, niin eipä se hääppöistä ollut.
Kimmo Blom on meikäläisen suosikki, Show must Go on -musikaalin nähneenä ei voinut kuin hämmästellä miten joku voi Suomessa vetää Queenin biisejä niin mahtavasti.
Meneillään oleva kausi tulee taas ehkä liian nopeaan, mutta on siellä yllättävän hyviäkin ollut jo mukana. Sitä vaan vähän turtuu näihin formaatteihin. Tuomareista sanoisin, että erittäin hyvät päivitykset. Ymmärrän että Olli Lindholmia pitää inhota, koska kaverit sanoo, mutta onhan se ollut ihan mahtava tässä hommassa. Todella aidosti mukana ja ymmärtää musiikista&laulamisesta enemmän mitä moni uskoo. Tykkään myös siitä että painaa nappia kun tulee hyviä laulajia eikä pelkää sitä että genret ei välttämättä kohtaa, elää enemmän tunteella ja hetkessä. Kyllä ne tyypit pääsääntöisesti ohjautuu oikeille koutseille. Tarja on myös todella loistava viime kauden vahanukkien tilalle. Monroen juttuja ei oikeastaan jaksa enää kuunnella, kunnon liirum laarumia pääosin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olli on ollut ihan jees tähän asti, vaikka en hänen musiikistaan tai laulamisestaan pidäkään. Ja voihan sitä musiikista ymmärtää paljonkin, vaikkei laulaa osaisikaan.

Tuotannossa ärsyttää se, että tuomarit ovat jo vähän liiankin kilttejä. En kaipaa vittuilua tms., mutta jos joku laulaa epävireisesti, voisi sen varmaan sanoa ihan suoraan sen sijaan, että höpistään jotain "varmaan joku toinen biisi olis ollu parempi" tai "melkein painoin nappia, muttei ihan lähtenyt" tms. Idolsin ekalla kaudella ollut Hannu Korkeamäki oli hyvä noissa virehommissa. Tosin se tais olla vähän annettu roolikin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Melko vaisu kattaus tänään, ainoa joka jäi mieleen oli tampereen-saksalainen nuori naishenkilö jolla oli jännä klangi äänessään.
Jep, lievästi Shakiran kaltaista "niekuttelua". Kuten Redrama jaksossa oikein totesi, löytyy Suomestakin tusinoittain tulevia laulumaikkoja ja sibeliusakatemialaisia, jotka hoitavat biisit puhtaammin. Mutta persoonallinen ääni on onneksi muutakin kuin ääniraudan kanssa hiottu sävelkorva.

Viime jakson Björnin läpipääsy yllätti minutkin, jäi ainakin itselleni epäselväksi mikä oli hänen oma tulkintansa. Ok, samalla kaavalla rimaa hipoen pääsi myös läpi se Dingo-fanikin. Ilmeisesti Suomesta ei löydy kisaan tarpeeksi tasokkaita mieslaulajia, vaan on pakko ottaa "kiintiöukkoja" jatkoon, vaikka näytöt eivät seuraavalle kierrokselle aidosti riittäisikään.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viime jakson Björnin läpipääsy yllätti minutkin, jäi ainakin itselleni epäselväksi mikä oli hänen oma tulkintansa. Ok, samalla kaavalla rimaa hipoen pääsi myös läpi se Dingo-fanikin. Ilmeisesti Suomesta ei löydy kisaan tarpeeksi tasokkaita mieslaulajia, vaan on pakko ottaa "kiintiöukkoja" jatkoon, vaikka näytöt eivät seuraavalle kierrokselle aidosti riittäisikään.

Näitä molempia jamppoja ihmettelin minäkin. Molemmilla oli toki jotain käsitystä laulamisesta, mutta ei noilla taidoilla pitäisi kuitenkaan juhlia muualla kuin karaokessa. Vähän samaa sarjaa kuin viime kauden Lee Angel (olen vieläkin katkera että pudotti loistavan pallomerimiehen).

Tulee väistämättä mieleen että asia on juuri näin miesten osalta. Siksi sitä ilahtuukin silloin harvoin kun tulee joku hyvä mieslaulaja. Viime jakson suomirokkarissa, tai siis sen äänessä, oli jotain kivaa siinä vaiheessa kun alkoi revittää.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tämän päivän jaksossa paras tärähti ilmoille heti ensimmäisenä kun Italian Paolo rykäisi Journeyta menemään. Aivan upea ääni noin lyhyestä varresta. Muista ei kauheasti jälkipolville kerrottavaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämän päivän jaksossa paras tärähti ilmoille heti ensimmäisenä kun Italian Paolo rykäisi Journeyta menemään. Aivan upea ääni noin lyhyestä varresta. Muista ei kauheasti jälkipolville kerrottavaa.

Äläs nyt. Pocahontas-nerd veti helvetin hienosti, upea ääni kerrassaan. Ja oli tuo viimeinen veto kyllä sellainen, että lähti vaikut korvista ja paikat hampaista, juuri sellaista irtiottoa mitä Michael kinusi. Mutta toi Pablo oli minunkin ykkössuosikki tästä sakista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Äläs nyt. Pocahontas-nerd veti helvetin hienosti, upea ääni kerrassaan. Ja oli tuo viimeinen veto kyllä sellainen, että lähti vaikut korvista ja paikat hampaista, juuri sellaista irtiottoa mitä Michael kinusi. Mutta toi Pablo oli minunkin ykkössuosikki tästä sakista.

No myönnetään että Pocahontas lauloi kyllä aivan nuotilleen mutta äänessä oli jotain outoa kireyttä joka vähän särähti korvaan. Tuo CoB-örinä taas ei kertonut laulajan potentiaalista yhtään mitään mutta ehkä sitä siellä on.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minusta tuo Hate Me! oli virkistävintä teeveen musiikkikilpailuissa moneen vuoteen. Laulutaitoa on monenlaista ja tuollekin olisi omat äänestäjänsä ihan varmasti. Jos näitä voisi äänestää ilmaiseksi, niin ihan varmasti muistaisin antaa ääneni. Tai vaihtoehtoisesti jos äänestäisin näissä, niin ihan varmasti äänestäisin häntä.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Ollille koko kauden kohokohta oli, kun Pablo sanoi, että Suomessa puhutaan suomea. Tohkeissaan monta minuuttia.

Ensin katsoin, että onko meidän Pygmi alkanut laulaa, mutta ei sittenkään. Sama ensivaikutelma/toive tuli, kun katselin sivusilmällä viimeisintä big brotheria: onko Pygmi mennyt taloon, eikös se kestä kesään asti, nyt on Mikin pakko värvätä luukkuvahti, jolla voi edes teoriassa mennä päätyyn asti.

No vakavissaan, Mikki voisi kuitenkin oikeasti palkata tämän italialaisen janarin pukukoppiin. Tekisi hyvää itsetunnolle - kerrankin joku jonka päätä taputella bennyhill-tyyliin alaspäin.

Mutta herranjumala mikä kissa oli tämä Margarita Haatanen. Katsokaa 12 hampaan hymyä Julia Roberts -tyyliin! Jälkeenpäin ymmärsin, kun kuulin, että hän ei olekaan alun perin suomalainen. Eivät suomalaiset maatiaiset voi olla tuonnäköisiä - Suomi on persjalkaisten lattaperseiden maa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No myönnetään että Pocahontas lauloi kyllä aivan nuotilleen mutta äänessä oli jotain outoa kireyttä joka vähän särähti korvaan.

Ei se ole mitään kireyttä, neitokainenhan sanoi toimivansa kirkossa esilaulajana. Ja hänen äänessään oli todellakin juuri sellainen oikein hymnimäinen klangi, joka kirkkolaulajilla on..

Jälleen olemme tämän ohjelmaformaatin "ongelman" äärellä: tuollaista esiintyjää ja COB-örisijää on sinällään täysin mahdotonta ja tarpeetonta vertailla, että kumpi muka laulaa paremmin kuin toinen. Se nyt ihan hiukan riippuu siitä mistä sattuu itse tykkäämään..
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No myönnetään että Pocahontas lauloi kyllä aivan nuotilleen mutta äänessä oli jotain outoa kireyttä joka vähän särähti korvaan. Tuo CoB-örinä taas ei kertonut laulajan potentiaalista yhtään mitään mutta ehkä sitä siellä on.

Minä en taas ihmettelisi yhtään, vaikka CoB-örisijä räjäyttäisi koko potin puhtaalla laululla. Hyvillä örisijöillä (vittu mikä sana) on yleensä tekniikka helvetin hyvässä kunnossa. Tuo on kuitenkin sen verta brutaali tapa tuottaa ääntä, että mikäli tekniikka falskaa, kusee koko esitys hetkessä. Jos meikä lähtis kylmiltään rääkymään tuota Hate Me!-kipaletta, olis mulla ääni lähtenyt jo ennen toisen säkeen alkua, ja kurkku huutaisi hoosiannaa.

Muutenkin koko esitys oli mahtava poikkeus tähän formaattiin. Tykkäsin kovasti.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mielenkiintoista nähdä, ketä vastaan Monroe tuon menninkäisen laittaa ja millainen biisi tulee tulkittavaksi? Äkkiseltään tulisi mieleen laittaa Blom todelliseen testiin ja biisiksi Motörheadin Born To Raise Hell. Näin hevipertti joutuisi tulemaan vastaan melodiapuolella ja Blom joutuisi vähän rupisemman materiaalin pariin. Mutta nähtäväksi jää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ei kyllä auennut mulle tämän ex-VOF työntekijän saama ylistävä palaute + se, että kaikki tuolit kääntyivät. Ihan kivaa laulantaa, mutta ei muuta mun korviini.

Redraman suosio (onko sitä edes?) artistina ei ole myöskään koskaan auennut minulle. UMK:ssa vitutti olemalla niin jäykkä, väritön ja huumorintajuton ja sama linja jatkuu näköjään VOF:ssa. Mietin jo ennen tämän tuotantokauden alkua, että kuinka monta jaksoa se vaatii, että tää räppi-Lasse alkaa tässä ohjelmassa vituttamaan ensimmäisen kerran. No tämän illan jaksoon asti "selvisin".
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä mitä muut ajattelevat Yön Olli pojasta mutta itsellä on täysi työ pidätellä raivoa kun tämä
virtuoosi avaa sanaisen arkkunsa.

Tänäänkin piti tämän kaurahatun mennä ulisemaan kesken erään kilpailijan esityksen ja
jossain välissä veti jotain oon mä 60vuottavetäny tätä paskaa joten oon parempi juttua.

Muistan kun tämä herra jossain välissä kertoi radiohaastattelussa vakavissaan suunnitelevansa
henkilökohtaista jäähalli konserttikiertuetta mutta aika hiljaista on toistaiseksi ollut.

Taitaa herra pitää itseään oikeana laulajana mutta totuus on että Yö olisi ollut helvetinpaljon
kuunneltavampi bändi jos Olli olisi vetänyt itsensä jojoon jo bändin alkuaikoina.

Hyi saatana kaikenkaikkiaan kuvottava tyyppi.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Taitaa herra pitää itseään oikeana laulajana mutta totuus on että Yö olisi ollut helvetinpaljon
kuunneltavampi bändi jos Olli olisi vetänyt itsensä jojoon jo bändin alkuaikoina.

Sun mielestä ehkä kuunneltavampi, mutta faktaa on se, että ilman Ollia ja Ollin panostusta Yö olisi kuollut ja kuopattu jo 20 vuotta sitten. Itse olen ollut Yö-fani ala-aste ikäisestä ja mulle Yö = Olli Lindholm. Kertaakaan en ole tämän lähes 30 vuoden aikana mitä olen Yötä kuunnellut joutunut toteamaan, että Ollin laulu olisi millään tavalla rasite. Toisille se tuntuu sitä olevan. No mutta mulle esimerkiksi Adelen rääkyminen on jotain sellaista mitä en pysty kuuntelemaan kerralla 10 sekuntia pidempään. Minun mielipiteestäni huolimatta Adele on myynyt 150000 miljoonaa levyä ja tienannut 400000 miljardia dollaria keikoilla. Sinun mielipiteestäsi huolimatta Yö on yksi kaikkien aikojen menestyneimpiä suomalaisia bändejä ja siihen isoin syypää on Olli Lindholm.

Ja mitä tulee tähtivalmentajiin niin jos joku katsoo mieluummin tylsää ja väritöntä räppi-Lassea, kolmen saman lauseen Michael Monroeta (jonka ura tässä ohjelmassa olisi pitänyt päättyä jo ensimmäiseen tuotantokauteen - saako kukaan edes sen puheista mitään selvää?) tai yliteatraalista Tarja Turusta niin siitä vaan, se on jokaisen oma valinta. Mun mielestä Olli on loistava valinta tähän ohjelmaan ja kaveri vetää jaksosta toiseen isolla tunteella ja on oma aito itsensä ja se toimii. Ei Olli mieti onko kameroita ympärillä tai kuinka monta tuhatta ihmistä ohjelmaa katsoo. Olli ei pyri nuolemaan kenenkään ahteria vaan sanoo asiansa just ja jetsulleen niin kuin sen näkee ja kokee. Rehellinen suomalainen mies.
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei Olli mieti onko kameroita ympärillä tai kuinka monta tuhatta ihmistä ohjelmaa katsoo. Olli ei pyri nuolemaan kenenkään ahteria vaan sanoo asiansa just ja jetsulleen niin kuin sen näkee ja kokee. Rehellinen suomalainen mies.[/QUOTE]

Kyllä se Olli miettii mutta ei se tuon kummempaan miettimiseen kykene saatikka laulamiseen.

Tjaah ja kaikki kunnia Ollille mutta Olli jos kuka olisi ollut korvattavissa ainakin laulajana ja saattaa olla että Yön
taustalla muutenkin häärinyt mutta kaikenkaikkiaan olisi ollut parempi että olisi
pysytellyt esim. roudarina.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös