Säännöt on säännöt, formaatti on formaatti ja nämä kaksi asiaa on tiedetty jo erittäin hyvin ennen kisaa ja kisan aikana. Silti sanon sen ääneen, mikä mua tässä VOF:ssa ja varsinkin nähdyssä perjantain välierässä ärsyttää ja ärsytti. Kun Tiia Erämeren kaltainen huikea laulaja putoaa ulos finaalista ja käytännössä alusta lähtien hommassa laulajiensa ja valintojensa kanssa puuhastelleet Mattila ja Luoti saavat finaaliin kaksi sellaista laulajaa, jotka voi nyt jo tuomita täysin statistin rooliin ja jotka ovat läpi kauden olleet selkeästi Tiiaa heikompia, jossain on jotain pahasti vialla.
Tässä kuitenkin etsitään sitä "Suomen ääntä" eikä pyritä selvittämään sitä kuka on paras tähtivalmentaja ja vaikka formaattiin tämä tähtivalmentaja homma olennaisena osana kuuluukin, kyllä mä muuttaisin systeemiä niin, että välierässä kahdeksan kilpailijaa kaikki ovat samalla viivalla. Eli tähtivalmentajien vaikutusvalta loppuu tossa kohtaa ja kahdeksasta kilpailijasta se neljä menee finaaliin ja tämä siis vain ja ainoastaan YLEISÖÄÄNTEN PERUSTEELLA 100 %. Jos siellä on kahden valmentajan kaksi kilpailijaa molemmilta mukana finaalissa ja kaksi valmentajaa jää rannalle ruikuttamaan tai yhdeltä kaksi kilpailijaa ja kahdelta yksi kilpailija per valmentaja niin so what. Olisitte tehneet parempia valintoja tai muuten parempaa duunia. Nää on ne artistit jotka kansa tahtoo finaaliin.
Siru Airistola veti huikean vedon ja ansaitsee tottakai finaalipaikkansa. Mutta niin olisi ansainnut Tiiakin. Ja olen siitä satavarma, että jos tuo em. malli olisi käytössä, Tiia olisi yleisöäänillä sinne finaaliin mennytkin. Miettikää jos finaalissa olisivat Tiia, Emma ja Siru, sekä neljäntenä Jussi tai Tuuli. Huikea taistelu tulisi voitosta. Nyt tosiaan tuo tulee olemaan kaksintaistelu ja Tiia katsoo kotona telkkarista, kuinka Jussi ja Tuuli ovat finaalipaikkansa "arvoisia" laulamalla ihan kivasti...
Voi kun pääsisi kysymään tämän formaatin Suomen osaston pomolta, että mitä tälläinen muutos olisi keneltäkään mistään mitään pois. Kuka olisi vielä vuosi sitten uskonut esim. tähän kaappaus-uudistukseen. Miksei tämä ehdotukseni voisi olla seuraava iso uudistus tähän muuten erinomaiseen kilpailuun?