Tämän erän voittaja oli stylisti! Millan habitus oli laitettu aivan uuteen uskoon, ja nyt se vastasi omintakeisen ja omaleimaisen nykyartistin outlookkia täydellisesti. Ei ehkä paras mahdollinen biisivalinta, mutta monipuolisuudellaan mielestäni oikeutetusti jatkoon. Nissen veto erinomainen, laulajana täyden 10 veto, mutta se ei vaan nykypäivänä näin kovassa kisassa riitä. Omia biisejä vaan, ja kun oikea sattuu kohdalle, niin tähtitaivaalla on tilaa hänellekin.
Stylisti jälleen! Kallesta oli tehty uskottava rokkari oopperasta eksyneen wanna be tilalle. Veto oli jälleen erinomainen, eikä ammattilaiselta voi vähempää odottaakkaan. Se on vähän itselleni epäselvää, haluaako hän oikeasti vaihtaa urapolkua 'kevyempään' suuntaan, vai onko kyseessä koronapannaan kyllästyneen taiteilijan ajantappo-välipala. Kaipaisin intohimoisempaa asennetta ja isompaa heittäytymistä, nyt on hieman käsijarru päällä kaikessa. Pesi kumminkin kirkkaasti Clarissan, ei kahta sanaa. Mutta entäs Siret Tuula? Olen aiempina vuosina käynyt Logossa livenä katsomassa vetoja, ja nyt ahdisti helvetisti tyytyä tv-ruudun latistukseen Siretin vedon venuesta. Ylöspano oli loistelias ja valaistusryhmän työ a-ryhmää. TV syö vaan valoista ja väreistä niin ison osan pois, että kiukuttaa hemmetisti. Vahva suositukseni on; livenä Logomoon pelkästään näinen ylöspanojen takia, loistoduunia! Siretin veto oli hyvä, omintakeinen ja itsensä näköinen. Jatkopaikka makukysymys, mun puntarilla tasan.
Iralta takuuvarmaa suorittamista, muttei mikään hilight-veto. Tästä parista olisin oikeuttanut Victorian jatkoon monipuolisuudellaan ja kiehtovammalla yllätyksellisyydellään taiteellisuudessaan.
Dissasin edellisessä postauksessani Elise Julietia, ja karma iski heti. Nuoreen neitoon oli saatu buustattua uskomaton annos itsevarmuutta ja esiintymiskykyä. Nyt vielä fyssari kehiin, ja jalkojen asento kuntoon, niin tää on täydellinen. Laulupuoli huippuluokkaa, siitä ei epäselvää missään vaiheessa. Taustatiimiltä uskomaton suoritus! Mutta kova luu oli hänellä vastassakin. Susanna toimitti taas niin mua puhuttelevalla tavalla, että sieluun koski. Loppuun kalutun biisin päivittäminen tähän päivään onnistui mainiosti. Esitys oli todella aito, uskottava, vähäeleisyydessään aavistuksen dramaattinen, mutta silti herkkä ja koskettava. Tässä taas esillepanon niukkuus korosti itse esityksen erinomaisuutta, jälleen näyttö lavatiimin ammattitaidosta ja tilannetajusta. Hyvä te! Mutta kumpi, Elise vai Susanna? Hmm... Oma sydän sykkii Susannalle, mutten voi huutaa vääryyttä tapahtuneeksi. Paitsi vähän...
Summarum, finaalista tulee oikeasti mahtava. On aivan uskomatonta, että Suomesta kaivetaan vuosi toisensa jälkeen näin huikeita laulajia esille. Joista osalla ei tunnu olevan mitään käryä siitä, kuinka hyviä he ovat! Saako kukaan näyttävää uraa aikaiseksi, siinä ennusmerkit on huonot. Ensimmäinen askel on löytää itselle sopiva biisin tekijä, koska covereilla ei mennä mihinkään. Mutta jos se oma biisi löytyy, niin laulajana kaikkilla on annettavanaan taidokasta tulkintaa ja valovoimaista esiintymistä. Aivan hemmetin upea kausi!