The Voice of Finland

  • 671 056
  • 2 823

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On kyllä hankala kysymys tuo, että mitäs sitten sen laulukilpailun jälkeen. On jopa hieman paradoksaalista, että tv:n formaattilaulukilpailut kaiketi ihan hyvin kiinnostavat ja keräävät yleisöä, mutta sitten kun pitäisi vaikkapa kilpailun voittajan alkaa oikeasti esiintyä, homma tyssää. Jollain tavalla varmaan syynä on se, että tuolla tavalla alkanut musiikkiura ei oikein tarjoa kuuntelijoille/faneille uskottavaa tarttumapintaa.

Lisäksi tietysti se biisinkirjoittaminen lienee vaikeaa tällaiselle artistille, olipa kirjoittajatiimi kuinka taitava tahansa. Tämä taas johtuu mielestäni myös siitä tietynlaisesta uskottavuuden puutteesta. Varmaan auttaisi paljon, jos artisti itse omasi biiisinkirjoituskykyä, ja tuotantotiimin puolesta annettaisi mahdollisuus vaikuttaa.

Kaikkien aikojen ensimmäisen Idols-kisan voittajakolmikolle kaiketi kävi ihan hyvin - suurin voittaja tietysti oli Antti Tuisku. (Sivupolku, mutta oli minun inhokkini tuohon aikaan. Lähinnä siksi, että lauloi lähes koko ajan pahasti epävireessä, mutta siitä huolimatta tuli roikotetuksi mukana. Mieli on muuttunut viimeistään, kun kerran kuulin laulavan livenä ja huomasin, että vireongelmaa ei ollut enää alkuunkaan. Muutenkin ihan positiivinen ilmestys, vaikka esittämänsä poppi ei minun kakkupala olekaan. Hiihtoinnostuksesta valtava plussa). Sittemmin on toki joitakin ponnahtanut pinnalle, kuten Annat Abreu ja Puu. Mutta kenties markkinat ovat hieman kylläiset näiden suhteen.

Tänä vuonna on mukana aika monta taitavaa 16-vuotiasta. Sellainen hyvin nuori suomalainen poppari taitaa listoilta tällä hetkellä uupua - oliskohan tässä saumaa? Esimerkkeinä Maritza (miten ikinkä kirjoitetaankaan) tai Sandra Dovalo). Ongelmaksi etenkin jälkimmäisen kohdalla saattaisi kyllä taas muodostua biisinkirjoitus.

Laulukilpailussa varmasti yritetään etsiä laulajaa, jolla olisi kaupallista potentiaalia. Katsojana ja kuuntelijana sitä kuitenkin aina toivoo, että kilpailun kyseessä ollessa myös laulutaito ja tekninen osaaminen painaisivat paljon vaakakupissa. Toki näilläkään ei mitään tee, jos vaikka ääni on kylmä ja kolkko. Toistaiseksi omiin kriteereihini parhaiten osuvia ovat Juffi S. ja Emilia Virlander.
Molemmilla luulisi lähtökohtaisesti olevan kaupallistakin potentiaalia, mutta yllä olen maininnut aika monta muttaa, jotka pätevät aina.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Kun kattelee tätä Anna Puun joukkuetta niin ei kyllä tajuu enää mitään. Äskeinen Jolene-kimitys oli niin kammottava, että en kuuntelisi uudestaan vaikka maksettaisiin. Pokkana tuolille nro2. Ihan käsittämätöntä. Muutenkin ihan ihme valintoja.
Ja nyt Jesse Kaikuranta coveria :(
Kait oon liian vanha näihin juttuihin.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Kun kattelee tätä Anna Puun joukkuetta niin ei kyllä tajuu enää mitään. Äskeinen Jolene-kimitys oli niin kammottava, että en kuuntelisi uudestaan vaikka maksettaisiin. Pokkana tuolille nro2. Ihan käsittämätöntä. Muutenkin ihan ihme valintoja.
Ja nyt Jesse Kaikuranta coveria :(
Kait oon liian vanha näihin juttuihin.

Minusta taas Puulta hyviä valintoja. Juu, ei osu omaan musiikkimakuun, mutta ehdottomasti persoonia ja persoonallisia ääniä tuonne pitää päästä. Hyviä laulajia on paljon, erikoisuudet erottuvat. Jos miettii nyt pinnalla olevia laulajia, niin lähes jokaisella siellä on persoonallinen ääni.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta taas Puulta hyviä valintoja. Juu, ei osu omaan musiikkimakuun, mutta ehdottomasti persoonia ja persoonallisia ääniä tuonne pitää päästä. Hyviä laulajia on paljon, erikoisuudet erottuvat. Jos miettii nyt pinnalla olevia laulajia, niin lähes jokaisella siellä on persoonallinen ääni.
Toki tämä Jolene kimittäjä kuulostaa enemmän karikatyyriltä kuin artistilta. Sinänsä taitavaa vetämistä mutta ulos tuleva ääni on vain huvittava. En näkisi että kukaan ostaisi lippua keikalle tahi kuuntelisi albumillista biisejä. Tämä puoltoist minuuttia jotenki menee.
Toki masokisteja löytyy.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Oon kyllä aina tykännyt erikoisista äänistä jotka ei välttämättä vedä aina puhtaasti tyyliin Ian Hunter tai Juice mutta tuo Jolene-kimitys oli kyllä nasaaliuden huippu. Tunne on toki helvetin tärkeä laulajalle mutta tuosta ei saanut kuin korvasärkyä.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Pari vinkkiä tuomareille:

- Älkää koskaan sanoko "susta kuullaan vielä". Näistähän ei vittu kuulla enää koskaan kenestäkään.

- Älkää päästäkö ketään stagelle lierihatussa tai viiksissä.

- Katsokaa enemmän karismaa kuin laulutaitoa. (Okei, joku sanoo että tämä on enemmän laulukilpailu kuin viihdekilpailu; mun mielelestä tää on enemmän viihdekilpailu.) Viihdebisneksessä tärkeintä on biisi, biisi ja biisi, sitten tulee karisma ja sitten vasta laulutaito. Hyviä laulajia on 12 tusinassa, karismaattisia vähän. Esim. eilen Oskari laitettiin kotiin vaikka edellä tuoleilla oli neljä noubadia, jotka eivät tule myymään levyn levyä, sinkun sinkkua. Ei Oskarikaan mikään ihan megaerityinen ollut, mutta jotain jotain kiinnostavaa hänessä oli. Tai ainakin niin, että tuollaisia nuoria kundeja on Voicessa aivan liian vähän - he aina jatkoon! Miehet Voicessa on ihan liian usein joko juntti tangolaulajia tai läskejä oopperahahmoja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@vdx mua zorbas Eikös just Oskari ollut lierihattu päässä, toki Ääni Ratkaisee -vaiheessa.

Muuten olen sitä mieltä, että Matias Nissinen on ainoa joka tuosta porukasta nousee artistiksi. Juffi Seponpoika on kova laulaja ja voittaisi varmaan Jatkoajan Voicen mikkoherrastyyliin, mutta ei ketään lopulta kiinnosta keksityllä nimellä geneeristä rokkia vetävä keski-ikäinen porilainen. Emilialle ei ole tilausta myöskään, mutta syy on eri (saturaatio).
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
@vdx mua zorbas Eikös just Oskari ollut lierihattu päässä, toki Ääni Ratkaisee -vaiheessa.

Oli, pistin jannulle yv:tä että nyt se lierihattu vttn.

Samaa mieltä Nissisestä. Juffi tosiaan ei kiinnosta ketään.

Naisissa on vuodesta toiseen liikaa sisäsiistiä adele-tyyliä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
The Voice of Finland 2020 jatkui eilen pitkän tauon jälkeen livelähetyksellä Sipe Santapukin ja Toni Wirtasen sekä Redraman tiimien laulajien kilpailessa paikoista semifinaaleihin. Suorat semifinaalipaikat saivat yleisöäänestyksellä Sipe Santapukin ja Toni Wirtasen tiimistä Seppo Yuffinpoika ja Redrama tiimistä Etni Khan. Sipe ja Toni valitsivat tiimistään toiseksi semifinalistiksi Emilia Virlanderin. Redrama päätti ottaa fiiliksellä Matilda Aliinan tiiminsä toiseksi semifinalistiksi.

Tänään semifinaalipaikoista tavoittelevat Anna Puun ja Juha Tapion tiimien laulajat.
 

TrafficIsland

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän vesitetyltä valitettavasti tuntuu koko ohjelman lopetus nyt kun suuri osa laulajista on päässyt unohtumaan ja yleisössä on koronarajoitusten takia vain pieni määrä porukkaa. Lisäksi eilisessä jaksossa äänitekniikoiden kanssa taisi olla ongelmia, kun tuntui että järjestään laulajat vetävät ylä- tai muuten epävireisesti. Tähtivalmentajilta virekommentteja ei kuitenkaan juuri tullut, eli ehkäpä salissa akustiikka toimi paremmin.

Apulannan tiimistä odotetusti kovimmat ennakkosuosikit Juffi ja Emilia jatkoon, vaikka kumpikaan ei mielestäni vetänyt erityisen hyvin eilen. Juffin veto upposi itseeni ehkä parhaiten. Redraman tiimistä Etni voikin olla lopulta kova vastus. Matildalla ei valitettavasti taso riitä, mielestäni jatkopaikkakin oli eilisen vedon perusteella yllätys.

Tänään vuorossa Juha Tapion ja Anna Puun joukkueet. Toivottavasti äänitekniikka on nyt saatu viilattua parempaan kuntoon.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Olin pettynyt, että Matias ei mennyt jatkoon T&S tiimistä. Emilia ei säväyttänyt musikaalinumerollaan mutta Matiaksessa on jotain sen verran omaperäistä, että hänestä voisi tulla jotain. Juffissa on jotain karismaa, jolla voi hyvinkin voittaa koko kisan. Eihän hän sen kummempi laulaja ole kuin nämä muutkaan. Mutta eihän se ääni kaikkea. Redraman tiimistä ei tunnetta noussut minulle suuntaan eikä toiseen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Apulannan herrat yrittävät parhaansa mukaan hiekottaa Juffin tien voittoon. Uskomatonta että vuosikymmenten ajan oman tien ja itsenäisyyden nimeen vannoneet menestyjämusiikot larppaavat rookien kohdalla omaa soittolistaa.

Juffin isolle äänelle löytäisi vähäisenkin musiikkikorvan omaava kunnon biisit.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Apulannan herrat yrittävät parhaansa mukaan hiekottaa Juffin tien voittoon. Uskomatonta että vuosikymmenten ajan oman tien ja itsenäisyyden nimeen vannoneet menestyjämusiikot larppaavat rookien kohdalla omaa soittolistaa.

Juffin isolle äänelle löytäisi vähäisenkin musiikkikorvan omaava kunnon biisit.
Totesin saman vaimolle eilen illalla. Juffin veto oli täynnä väkisin väännettyä paatosta ja totesi itsekin, ettei esityksessä ollut vähääkään sielua.
Itse asiassa vähän saman kohtalon koki Redin tiimin Matilda Aliina, joka joutui vetämään ihan liian vaikean kappaleen Redin mehustellessa sitä ennakkoon omaksi valinnakseen.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olenkohan minä jonkin sortin rasisti, kun jokin tuossa Henryssä häiritsee minua? En edes tiedä, mikä. Jotenkin vain tulee tunne, ettei kaikki ole kohdallaan. En kyllä kauhean ennakkoluuloinen ole, ja minulla on muutama romanikaverikin, mutta jokin vain tökkii tuossa. Ihan hyvä laulaja kyllä, ja ansaitusti meni finaaliin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Juffi on kusessa nyt. Daami tykitti aivan jäätävästi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei Apulannan herrat helpottaneet hommaa. Toivottavasti kokonaisuus merkitsee.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Emilia ansaitsee 60-40 ja myös finaalipaikan. Juffin puolella oltu, mutten voi valehdella itselleni kun isketään kovempaa. Kokonaisuus voi vain pelastaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Rasitti pistejako, mutta eikös Emilia 60-40 edulla olisi jatkanut? Olisikin hävinnyt silti, kait

Nyt on lantalarppaajien syytä valita seuraavista Juffille finaalibiisiä:

Queen - Too Much Love Will Kill You
Lewis Capaldi - Before you go(Jesse McCartney version).
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olenkohan minä jonkin sortin rasisti, kun jokin tuossa Henryssä häiritsee minua? En edes tiedä, mikä. Jotenkin vain tulee tunne, ettei kaikki ole kohdallaan. En kyllä kauhean ennakkoluuloinen ole, ja minulla on muutama romanikaverikin, mutta jokin vain tökkii tuossa. Ihan hyvä laulaja kyllä, ja ansaitusti meni finaaliin.

Olisko ihan vaikka se, että hänen paikkansa olisi Tangomarkkinoilla TVOFin sijaan? Laulaa hyvin, mutta genre ei osu, ei niin millään.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä en ymmärrä miksi tuo Aada jatkaa semifinaaliin. En kertakaikkiaan. Epävireistä ja teennäistä.

Juntti-Juha sitten pudotti kisan taitavimmat laulajan, eli Sandran jatkosta. Mut hei, kylmät väreet ratkaisee!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olisko ihan vaikka se, että hänen paikkansa olisi Tangomarkkinoilla TVOFin sijaan? Laulaa hyvin, mutta genre ei osu, ei niin millään.

Ja ihan vilpittömästi ko. herra toisi tasoa noihin kekkereihin. Oikeasti. Jäätävä tangoääni.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Juffi on kusessa nyt. Daami tykitti aivan jäätävästi.
Tämän illan esitysten perusteella olisin pistänyt Emilian jatkoon, vaikka olenkin hehkuttanut partamiestä skaban voittajaksi. Noh, kenties seuraava viikko vielä korjaa tilannetta ja Juffi nousee äskeisen päätöksen arvoiseksi.

Bwt - mielestäni Henry tämän illan vedollaan korjasi tilannettaan ja ansaitsi finaalipaikkansa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämän illan esitysten perusteella olisin pistänyt Emilian jatkoon, vaikka olenkin hehkuttanut partamiestä skaban voittajaksi. Noh, kenties seuraava viikko vielä korjaa tilannetta ja Juffi nousee äskeisen päätöksen arvoiseksi.

Ongelma on Toni ja Sipe. Saa takuulla finaalibiisiksi jotain laahaavaa hevonpaskarokkia.

Miten vaikeaa voi olla valita biisiä Juffin soundille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös