The Jäähallin lipunhinnoissa järkeä?

  • 240 653
  • 946

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sitten päivittyi mobiilikausarikin. Kiimaa!
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
katselen lippuja tiistaille! Mikä järki että katsomokarttaa ei ole saatavilla ja paikkoja ei voi itse varata eri katsomoista niinkuin normaalisti?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
katselen lippuja tiistaille! Mikä järki että katsomokarttaa ei ole saatavilla ja paikkoja ei voi itse varata eri katsomoista niinkuin normaalisti?

Monesti suuren kysynnän tapahtumissa näin on.
Varmaankin tähän on joku tekninen syy, riski että samat paikat myydään kahdelle tms. paha sanoa...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Samoin, pohjakartat näky ja sujuvasti hoitui lippujen osto mobiilissa.

Paitsi oma sekoilu kun olin viimeksi pyytänyt väliaikaisen salasanan ja eihän se toiminut enää, prkl. Eikä salasananvaihtoa meinannut ilmestyä sähköpostiin. Loppu hyvin kaikki hyvin. Kotipäätyyn alas lippuja plakkarissa.

Onko hinnoissa järkeä? Ihan sama, IFK liput on se viimeinen mistä tingin kun ei ole juurikaan tullut hallilla oltua viimeiseen pariin vuoteen ja hei, lauantai matsissa säästyy bensat kun on julkisilla liikkeellä. :D
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla jäi käteen ylimääräinen lippu B4 paikattomaan fanariin Lauantain game 4:seen. Luulin, että tilasin myöhässä kausarin, mutta siitä tulikin nyt lasku niin irtolippu jäi kouraan.

PDF-lippu
Listahinnalla 21,50€ voi ostaa.
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
En löytänyt parempaakaan ketjua, mutta:

Mietiskelen HIFK:n ensi kauden kausikortin ostamista. Näin kesälomalla on päässyt jo yksittäisten lippujen hinnat unohtumaan ja itselläni ei kausikorttia ole aikaisemmin ollut, joten osaisiko joku sanoa miten paljon säästää ostamalla kausikortin versus jokaiseen otteluun irtolipun? Jos pelejä välillä jää välistä, niin miten nopeasti tulee hinnaksi sama euromäärä per ottelu kauden aikana.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En löytänyt parempaakaan ketjua, mutta:

Mietiskelen HIFK:n ensi kauden kausikortin ostamista. Näin kesälomalla on päässyt jo yksittäisten lippujen hinnat unohtumaan ja itselläni ei kausikorttia ole aikaisemmin ollut, joten osaisiko joku sanoa miten paljon säästää ostamalla kausikortin versus jokaiseen otteluun irtolipun? Jos pelejä välillä jää välistä, niin miten nopeasti tulee hinnaksi sama euromäärä per ottelu kauden aikana.
Aika äkkiä hinnaksi tullee sama euromäärä jos pari peliä jää väliin. Fanikausareissa ollut perinteisesti vähän enemmän siimaa tuon kanssa. Toki en katsonut hinnoittelua sivuilta niin muistijäljellä mennään.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En löytänyt parempaakaan ketjua, mutta:

Mietiskelen HIFK:n ensi kauden kausikortin ostamista. Näin kesälomalla on päässyt jo yksittäisten lippujen hinnat unohtumaan ja itselläni ei kausikorttia ole aikaisemmin ollut, joten osaisiko joku sanoa miten paljon säästää ostamalla kausikortin versus jokaiseen otteluun irtolipun? Jos pelejä välillä jää välistä, niin miten nopeasti tulee hinnaksi sama euromäärä per ottelu kauden aikana.
Nyt en löytänyt mistään hintaa kausaripaikkaani vastaaville irtolipulle viime kaudelta, mutta omalle F-katsomon kausarille tuli hintaa 29,50 €/matsi. Näppituntuma on että irtoliput tuohon maksavat normaalisti jotain kolmenkympin päälle. Joten rahallisesti jää tappiolle aika äkkiä jos matseja jää välistä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Toki kausikortista hyötyy sen että ei tule näitä "TPS lisiä" tai muitakaan lisiä mitä joidenkin vastustajien kohdalla eikä ticketmasterin palvelumaksua ja ei mene aikaa paikkojen valitsemiseen.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samat fiilikset kuin edellisillä, kovin montaa ”ohipeliä” kausarin hyötysuhde suhteessa irtolippuun ei kestä. Mä annan toisaalta arvoa sille, että mulla on vakiopaikka katsomossa, iisi homma.

Perheeni nuorisolla rupee oleen paljon kilpailevia menoja, harkitsen nyt kausarien lukumäärän vähentämistä. Nuoriso tosin on aivan järkyttynyt ajatuksesta, ettei olisi jokaisella ikiomaa jakkaraa… mokomat kermaperseet.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mä annan toisaalta arvoa sille, että mulla on vakiopaikka katsomossa, iisi homma.
Tämähän se iso juttu on. Olen valinnut paikkani tietyillä spekseillä jota arvostan, ja haluan niistä pitää kiinni. Rahallisesti tuskin on järkevää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän se iso juttu on. Olen valinnut paikkani tietyillä spekseillä jota arvostan, ja haluan niistä pitää kiinni. Rahallisesti tuskin on järkevää.

Jos sun vapaa-ajalla on arvoa, se on nimenomaan järkevää. Jos itse aattelen omille kohilleni, niin kaiken maailman turhuuksille ja ikäville asioille mun tuntitaksani on melko korkea, kun taas kivoja juttuja teen ihan ilmaiseksi. Kun laskee lippujen ostamiseen käytetyn ajan ja vaivan olevan sanotaanko nyt vaikka 10 min./peli ja jos mun tunnin ”arvoni” on vaikka 30€, jokaisen irtolipun hintaan on lisättävä 5€. Siihen päälle toimituskulut, vastustajalisät ja mahdollisuus paikkojen vaihtumiseen joka pelissä, yhdelle lipulle tulee hintaa aika paljon. Ja toi 30€/h on vähän alakanttiin. Kausarissa ei ole mitään näitä vaiheita, ainoastaan kaksi maksutapahtumaa per kausi. Tai yksi, jos ei päästä pleijareihin. Mutta ainahan me nyt edes sääleihin päästään. Pelaamattomat matsit siirtyvät sitten seuraavaan tsettiin. Arvostan helppoutta yli kaiken, kun kaikesta saa nykyisin vääntää.
 

fakiiri

Jäsen
Mielenkiintoista on lippujen hinnoittelu. Ostin syyskuun 17. päivä pelattavaan Ilves-HIFK -matsiin lippuja. Katsomo vastaa Nordiksen B1 -katsomoa. Aikuisten tiketit maksoivat 22 euroa kappaleelta, 7-16 -vuotiaiden liput seitsemän euroa kappale.

Ilveksen hinnoittelussa ilahduttaa juuri lasten ja nuorten huomioiminen. Näin kasvatetaan uusia katsojasukupolvia. Nordiksen lipunhinnoissa ei ole mielestäni ollut järkeä eikä kohtuutta enää hetkeen. Ymmärrän kyllä tiettyyn rajaan asti syitä, miksi HIFK hinnoittelee matsinsa koetulla tavalla. Mutta Nordiksen tunnelman hintapolitiikka on latistanut, samoin uusien katsojasukupolvien kasvattaminen hankaloituu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä se Nordis vain rajoittaa niin älyttömän paljon.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista on lippujen hinnoittelu. Ostin syyskuun 17. päivä pelattavaan Ilves-HIFK -matsiin lippuja. Katsomo vastaa Nordiksen B1 -katsomoa. Aikuisten tiketit maksoivat 22 euroa kappaleelta, 7-16 -vuotiaiden liput seitsemän euroa kappale.

Ilveksen hinnoittelussa ilahduttaa juuri lasten ja nuorten huomioiminen. Näin kasvatetaan uusia katsojasukupolvia. Nordiksen lipunhinnoissa ei ole mielestäni ollut järkeä eikä kohtuutta enää hetkeen. Ymmärrän kyllä tiettyyn rajaan asti syitä, miksi HIFK hinnoittelee matsinsa koetulla tavalla. Mutta Nordiksen tunnelman hintapolitiikka on latistanut, samoin uusien katsojasukupolvien kasvattaminen hankaloituu.
Onko tietoa mitä maksoit olisit maksanut viime kaudella vastaavista paikoista. Sehän se oikea vertaus olisi. Tosin IFKlla on noin yleensä ottaen kalleimmat liput.... Gardenissa on sitten helpompi hinnoitella noita halvempiqakin lippuja kuin nykyisin
 

444

Jäsen
Kaudella 2018-19 (edellinen täysi kausi ilman rajoituksia) kotiotteluiden yleisökeskiarvo oli 7100 katsojaa. Eli 1100 katsojaa olisi mahtunut keskimäärin peleihin lisää. 13,4% lipuista jäi keskimäärin myymättä. Uskallan väittää ilman dataa, että valtaosin myymättä jääneet liput löytyvät aina samoista lohkoista. Mielestäni tämä mahdollistaisi näiden lohkojen hinnoittelun uusimisen. Voi hyvin olla, että lipputulot eivät nousisi samassa suhteessa tai ehkä jopa ollenkaan, mutta olisiko hallissa parempi tunnelma, jos se olisi täydempi? Se olisi mielestäni aika turvallinen oletus. Olisiko useammalla katsojalla parempi mahdollisuus viedä myös jälkikasvunsa peleihin, jos esim. 3 hlö liput maksaisivat 100€ sijaan vaikkapa 50€? Oletettavasti kyllä. Kasvaisiko näistä junnuista joskus sellaisia kansalaisia, että kävisivät ihan omallakin rahalla peleissä? Osasta varmasti kyllä.

Voi toki olla, että officella ollaan tyytyväisiä nykytilaan ja mitään ei tarvitse tehdä. Voi olla, että ollaan toistaiseksi tyytyväisiä ja palataan asiaan Gardenin joskus mahdollisesti valmistuessa. (Kuulemma ensi vuonna alkaa työt, mutta rahoitusta ei vielä ole.) Eikä niitä hinnoitteluja tarvitse parhaille paikoille uudistaa. Mutta jos meillä on esim. E1-katsomo pelistä toiseen 10% täyttöasteella (täysin stetsonista vedetty esimerkki), niin voisiko se jollain muulla hinnalla olla vaikkapa 50%? Ihan vain ”ääneen” pohdin asiaa. Joka tapauksessa pointtini on se, että minun mielestäni Nordiksen kapasiteetti ei tällä hetkellä rajoita mahdollisuuksia hinnoitella joitain paikkoja esim. perheystävällisemmin.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Kortesluoman hommaan kuulu osaltaan sekin että miten tupa saadaan täyteen (tai ainakin enemmän täyteen kun kuutosella alkava luku) myös niissä kuuluisissa marraskuun SaiPa peleissä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Hei haluaako joku HPK otteluun 2lippua?
Itse reissussa enkä pääse itse paikalle. Joten jos kaipaat 2lippua niin tökkää viestillä. Muistaakseni D3 katsomoon
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Hei haluaako joku HPK otteluun 2lippua?
Itse reissussa enkä pääse itse paikalle. Joten jos kaipaat 2lippua niin tökkää viestillä. Muistaakseni D3 katsomoon
Outoa, minulle tarjottiin HIFK:n futismatsiin myös lippua. Ei kiinnostanut, eikä nytkään innosta.
Kiitos kuitenkin!
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On muuten kivasti mennyt lippuja huomiselle! vissiin jotain kampanjaa ollut taas tarjolla. jokatapauksessa B-pääty ja yläkatsomot menossa suurinpiirtein täyteen. Ties vaikka alkukauden aktiivinen lipunmyynti mahdollistaisi toimistolle lisää pelimerkkejä joukkueen suhteen :)
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
On muuten kivasti mennyt lippuja huomiselle! vissiin jotain kampanjaa ollut taas tarjolla. jokatapauksessa B-pääty ja yläkatsomot menossa suurinpiirtein täyteen. Ties vaikka alkukauden aktiivinen lipunmyynti mahdollistaisi toimistolle lisää pelimerkkejä joukkueen suhteen :)

Joo, itsekin aktivoiduin alkukauden osalta ja aloin kysellä kavereita matseihin, jotta saataisiin puuttuva sentteri ja tarvittaessa vahvistuksia maalille ja puolustukseen.

Ja siis itselleni oli tullut myös tuo 15e liput kahteen ekaan himamatsiin tarjous. Se oli vaan hienosti piilotettu viestin alaosioon..
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, itsekin aktivoiduin alkukauden osalta ja aloin kysellä kavereita matseihin, jotta saataisiin puuttuva sentteri ja tarvittaessa vahvistuksia maalille ja puolustukseen.

Ja siis itselleni oli tullut myös tuo 15e liput kahteen ekaan himamatsiin tarjous. Se oli vaan hienosti piilotettu viestin alaosioon..
Hitto huomasin itekin vasta nyt että olin saanu vastaavan tarjouksen :D no nyt tuli ostettua huomiselle täyteen hintaan. Katotaan jospa tohon toiseen sit pääsis kans
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös