Fullhazard
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Älkääs nyt uskoko näitä Telian puheita. Kyllä vika on varmasti Telian palvelimilla. Mitä enemmän katsojia ja kuormaa serverillä - suuremmat viiveet ja enemmän pätkimistä.
Näin sivustaseuraajana kyllä sanoisin, että haiskahtaa aika paljon sisäverkon ongelmalle. Todennäköisesti WIFI ei kannata riittävän tehokkaana telkkariin / chromecastiin asti tai sitten samaan modeemiin / reitittimeen on liitetty useampi laite ja sisäverkossa yhteys jakautuu epätasaisesti eri laitteille. Tietämättä tuon tarkemmin, mikä tekniikka ja modeemi on käytössä voi ainoastaan arvailla.
Perusmodeemeissa ei hirveän kantava wifi ole, mutta esim. Zyxelissä useimmiten sisäverkon laajuus ja laatu paranevat päivittämällä modeemin Softwarea. Syystä X nuo modeemit eivät tykkää itsekseen firmistään päivitellä vaan se pitää tehdä manuaalisesti.
Onko tukiaseman ja chromecastin sijoittelu miten? Onko välissä seiniä/jääkö chromcast television taakse? Saisiko niitä lähemmäksi toisiaan/muutettua niiden sijoittelua?
Pitääpä tätä lähteä seuraavaksi kokeilemaan, vaikka vika tuskin tässäkään on. Modeemi lähellä chromecastia ja ainakin kaikki muut vastaavat palvelut(viaplay, cmore, ruuty ym.)toimivat moitteetta chromecastin kautta. Kiitos kuitenkin sinulle. Kerron kokeiltuani olisiko tästä apua.
Älkääs nyt uskoko näitä Telian puheita. Kyllä vika on varmasti Telian palvelimilla. Mitä enemmän katsojia ja kuormaa serverillä - suuremmat viiveet ja enemmän pätkimistä.
Ei vittu.. Se on Telian vastuulla kuinka suuren viiveen player generoi lähetyksen reunaan ja kuinka nopeasti Telian palvelin/(met) vastaa käyttäjälle. Näiden takia sitten aiheutuu pätkimistä. Se vika on nimenomaan niiden datapakettien lähettämisessä ja se on Telian vastuulla.Tämän vuoksi joutuu usein yleistämään, että hyvin todennäköisesti ongelmat sieltä asunnon sisällä olevasta laitteistosta löytyy. Koska Telian liikenne on lähinnä puhdasta dataliikennettä niin pienikin katkos dataliikenteessä luonnollisesti näkyy siellä asiakkaan näytöllä.
Onko se mukamas sinun mielestä käyttäjän vastuulla, jos ruudulla sama 720p laatu toimi pätkimättä viime vuonna samoilla laitteilla?
Ei vittu mitä selittelyä. Se on operaattorin vastuulla, jos on vakaa nettiyhteys. Olen tutkinut asiaa eikä minulla ainakaan ole heilahteluja nettiyhteydessä ollenkaan. Minulla itsellä pätkimistä on esiintynyt todella harvoin, mutta viive reaaliaikaan on julmettu.Minun mielestäni kaikki laitteisto telkkarista, digiboxiin ja modeemiin on täysin asiakkaan vastuulla. Sisäverkosta (ja siihen liitetyistä laitteista) ei tietenkään vastaa operaattori. Totta kai operaattorit pyrkivät mahdollisimman paljon auttelemaan sen puitteissa, mitä voidaan, mutta kyllä omaksi ostettu laitteisto on asiakkaan vastuulla.
Yhdessäkään ottelussa ei ole ollut yhtään pätkimistä, ainakaan itsellä, pois lukien kun tukiasema meni rikki ja yhteyden laatu heikkeni pariksi päivää.Ei vittu mitä selittelyä. Se on operaattorin vastuulla, jos on vakaa nettiyhteys. Olen tutkinut asiaa eikä minulla ainakaan ole heilahteluja nettiyhteydessä ollenkaan. Minulla itsellä pätkimistä on esiintynyt todella harvoin, mutta viive raaliaikaan on julmettu.
Ei vittu mitä selittelyä. Se on operaattorin vastuulla, jos on vakaa nettiyhteys. Olen tutkinut asiaa eikä minulla ainakaan ole heilahteluja nettiyhteydessä ollenkaan. Minulla itsellä pätkimistä on esiintynyt todella harvoin, mutta viive raaliaikaan on julmettu.
Siis tarkoitin Operaattorilla Teliaa ja sitä, että kuinka nopeasti heidän palvelimensa lähettää datapaketteja(striimi).Operaattorin vastuulla on se, että vakaa nettiyhteys tulee modeemille saakka. Mun mielestä tää keskustelu toki on vähän turhaa sillä tavalla, että tässä nyt ei ole mitään varsinaista ongelmaa ainakaan itsellä eikä Telia varmasti tässä nyt lähde auttelemaan.
Jos et usko operaattorin vastuuta siihen modeemille saakka niin sen voi kyllä ihan kuluttajaneuvonnasta käydä kysymässä. Operaattori vastaa siitä, että kiinteällä laajakaistalla yhteys tulee sovitulla nopeudella siihen modeemille / seinään saakka. Jos siinä ei ole alenemaa niin silloinhan kaistan syö joku laite siinä välissä, joka on yksiselitteisesti asiakkaan vastuulla. Tästä eteenpäin ongelmat ja niiden ratkaisut ovat asiakkaan itse ratkaistavia.
En täysin ymmärrä, mikä tässä periaatteessa on niin vaikea ymmärtää. Vai menetkö rengasliikkeeseen vaatimaan, että he opettavat sinua ajamaan autoa?
Siis tarkoitin Operaattorilla Teliaa ja sitä, että kuinka nopeasti heidän palvelimensa lähettää datapaketteja(striimi).
Kyllä juuri näin. Se Telian player generoi viiveen lähetyksen "reunaan". Se kenellä tämä viive on suurempi esiintyy vähemmän pätkimistä. Joillakin tätä viivettä ei ole paljoa ja datapaketit eivät saavu ajoissa. Olen täällä puhunut kahdesta viiveestä. 1) viive paljoko striimin "reunaan" 2) paljonko reaaliaikaan.Viiveestä olen tietoinen, mutta kuten olen sanonut nyt n. 5x tämän keskustelun kuluessa niin minä en ole kokenut minkään valtakunnan pätkimistä lähetyksissä kertaakaan ennen viime lauantain Kärpät-SaiPa-ottelua. Eli tarkoitatko nyt sitä, että Telia mahdollisesti lähettää näitä datapaketteja epätasaisesti eri asiakkaille siten, että osalla pyörii pätkimättä ja osalla sitten pätkii niin perkeleesti?
Olet onnekas, kun sinulla ei ole ollut vaikeuksia kuvan kanssa. Siltikin toivon, että ymmärtäisit paremmin niitä, joilla on ongelmia.Operaattorin vastuulla on se, että vakaa nettiyhteys tulee modeemille saakka. Mun mielestä tää keskustelu toki on vähän turhaa sillä tavalla, että tässä nyt ei ole mitään varsinaista ongelmaa ainakaan itsellä eikä Telia varmasti tässä nyt lähde auttelemaan.
Jos et usko operaattorin vastuuta siihen modeemille saakka niin sen voi kyllä ihan kuluttajaneuvonnasta käydä kysymässä. Operaattori vastaa siitä, että kiinteällä laajakaistalla yhteys tulee sovitulla nopeudella siihen modeemille / seinään saakka. Jos siinä ei ole alenemaa niin silloinhan kaistan syö joku laite siinä välissä, joka on yksiselitteisesti asiakkaan vastuulla. Tästä eteenpäin ongelmat ja niiden ratkaisut ovat asiakkaan itse ratkaistavia.
En täysin ymmärrä, mikä tässä periaatteessa on niin vaikea ymmärtää. Vai menetkö rengasliikkeeseen vaatimaan, että he opettavat sinua ajamaan autoa?
Minä katson pelit 200 megan laajakaistalla, jossa CC ultra kiinni suoraan kaapelilla. Silti on ollut ongelmia suttuisen ja pätkivän kuvan kanssa. Wifillä kokeiltaessa ongelmia on jonkin verran enemmän.
Viaplaylla taas Valioliiga, KHL ja NHL näkyvät moitteetta myös Wifillä.
Mitä minun pitäisi mielestäsi tehdä?
Ja nyt posia Telialle, tänään matsi näkyi hienosti koko pelin ajan!
@peterra antoikin hyviä vinkkejä, mitä kannattaa testailla. Samalla kannattaa testata myös langattoman verkon taajuutta muokata. Periaatteessa 5GHz taajuus pitäisi olla se paras vaihtoehto, mutta joissain tilanteissa se on kuitenkin 2,4GHz. Tämä kannattaa siis selvittää ihan testaamalla, että kumpi vaihtoehto toimii omassa kokoonpanossa ja asunnossa paremmin. Täällä tarkempia ohjeita Chromecastin käyttöön ja asetuksiin.
Niko / Telia
Ei näköjään katota ku puhelimen kautta tänään, chrome castiin ku yrittää laittaa ni tulee vaan koodi cn11:82500
Mitä nopeutta netti antaa ja mikä Windows-käyttöjärjestelmä sinulla on käytössä? Onko aiemmat ottelut toimineet paremmin?Kuva on tänään näköjään heti alusta alkaen puuroa tuo kuva.
Katson siis selaimen (Chrome) kautta.
Ei näköjään katota ku puhelimen kautta tänään, chrome castiin ku yrittää laittaa ni tulee vaan koodi cn11:82500
Sama täällä, eli vika tuskin on käyttäjässä tai käyttäjän laitteessa.
Onko käytössä Liiga-, Joukkue- tai AllStars-passi vai pelipassi? Tuleeko tuo virhekoodi heti castausnappia painaessa?
Joonas S. / Telia
Liigapassi. Castaus onnistuu hyvin, mutta kun valitsee ottelun ja käynnistää sen, tulee puhelimen ruutuun tuo kyseinen virheilmoitus. TV puolestaan ilmoittaa, että "toisto epäonnistui (DRM), yritä uudelleen".
Sama juttu täällä - mikä maksaa?
Tämä virhekoodi tulee tietokoneen telitatv sovelluksella. Peli näkyi ensimmäisen erän loppuun kunnes päätin vaihtaa katsottavaa peliä.Liigapassi. Castaus onnistuu hyvin, mutta kun valitsee ottelun ja käynnistää sen, tulee puhelimen ruutuun tuo kyseinen virheilmoitus. TV puolestaan ilmoittaa, että "toisto epäonnistui (DRM), yritä uudelleen".