Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa

  • 90 135
  • 740
Tila
Viestiketju on suljettu.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Johtuukohan tuo pätkiminen siitä, kun muut ottelut ovat päättyneet ja näistä ihmiset siirtyvät katsomaan keskeneräisiä otteluita. Tällöinhän näillä kyseisillä kanavilla katsojamäärät lisääntyvät huomattavasti. Eli yksittäinen kanavanippu ei kestä suurta katsojamäärää vaan alkaa pätkimään kun katsojia on tietyn rajan yli. Kapasiteetti ei siis riitä.

Tämä käynyt itselläkin mielessä.

Lukko-HIFK vikan viiden minsan osalta, sekä meneillään oleva Kärpät-KalPa nykii ja nykii.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
HALOO @Telia - Oulun peli pätkii niin pahasti, ettei peliä voi katsoa kunnolla. Samasta ongelmasta on useita raportteja otteluseurannassa juuri nyt. Korjaatteko ongelman, kiitos.
 

Vapaapudotus

Jäsen
Suosikkijoukkue
idän ihmeet
Aivan karmeaa sontaa on lähetys täälläkin. Ja mun netissä tai läppärissä ei ole mitään vikaa vaan pätkiminen alkoi tässä hiljattain.
 

Altec

Jäsen
Tietääpähän, että kun SaiPa seuraavan kerran pelaa lauantaina klo 19, voi pelin sijaan lähteä vaikka kaljalle niin ei vituta.
 

Ferris

Jäsen
Ilmainen vinkki @Telia: Ammattimainen organisaatio laittaisi lähetykseen näkymään (esim. pelikatkojen aikana) infotekstin ja pahoittelun pätkivästä lähetyksestä, jotta asiakkaat tietävät vian olevan muualla kuin omassa laitteistossaan.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Jep, tasaisen paksusti pätkii jatkuvasti ja pätki myös studiokin.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Ilmeisesti Telia ei pysty lähettämään jääkiekkoa pätkimättä lauantai-iltaisin puoli kahdeksan jälkeen.
Aivan! Muistanko oikein, että myös viime lauantaina oli ihan samat ongelmat ainakin Satakunnan alueella?
Tänään katselin uteliaisuudesta Rauman peliä. Noin kolmannen erän alusta kuva alkoi pienesti silloin-tällöin pätkiä. Pätkiminen tihentyi kuvan puuroutumiseksi erän loppupuolella. Samaan aikaan ongelmat näkyivät myös ilmeisesti Oulussa?

Testasin heti nykimisen alettua omat nettiyhteysspeksit. Käytössäni oli siis älypuhelin, jossa DNA:n 4G-nettiyhteys ja tämä Chromecastin kautta TV:seen.

Nopeustestauksien perusteella nettiyhteydessäni ei ollut nykimisen aikoihin mitään vikaa, vaan Jitter liikkui 3 ms - 7 ms välillä. Yhteysnopeus oli joka mittauskerralla yli 80 mbps.

Vian on oltava tässä tapauksessa (taas) Telian omissa systeemeissä, eikä asiakkaan netissä tai asiakkaan laitteistossa. Eikö niin @Telia ?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tässä kirjastoja aina sillin tällöin tietokoneella katson..


Chromella..


Joka kerta kun aloitaa uuden pelin tulee virheilmoitus
Toisto keskeytyi

Tällä tilillä on jo suurin mahdollinen määrä yhtäaikaisia katsojia (Virhekoodi: Vol15:409)


Aina.


Joskus peli lähtee käyntiin toisella kerralla, usein sitten viidennellä tai kuudennella kerralla.


Virheilmoituksen syyhän EI voi pitää paikkaansa, kun tässä yksikseni tietokoneella sunnuntaiaamupäivällä klikkailen.. ei tosin muutenkaan kun kukaan muu ei mun tilistä tiedä eikä voi käyttää ja asun yksin.


Pieni juttu, koska se peli sitten jossain vaiheessa kyllä lähtee käyntiin, mutta aikas huonon kuvan saa teidän järjestelmän tietoturvaluotettavuudesta jos se arpoo tileille haamukäyttäjiä
 

Telia

Jäsen
Eilisessä pelissä havaittiin pätkimistä ja se saatiin pelin aikana korjattua. Tiedote asiasta on kirjattu tänne. Pahoittelut häiriöstä!
Olivia /Telia
 

Knight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Eilisessä pelissä havaittiin pätkimistä ja se saatiin pelin aikana korjattua. Tiedote asiasta on kirjattu tänne. Pahoittelut häiriöstä!
Olivia /Telia

”Eilisessä pelissä?”

Pätkimistä oli myös (ainakin) Tappara-Sport ja Lukko-HIFK -peleissä. Ei pelkästään Oulun pelissä, jossa ilmeisesti pitkäkestoisin ongelma.
 

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Kännykkä + CC valittaa DRM-virhettä.
Tietokone + HDMI + TV sama homma.
Pelkän kännykän/tabletin kautta pelittää normaalisti. Mikäköhän juttu?
CC:iin palautettu tehdasasetukset. Telia-sovellus asennettu uudelleen. Ei apua.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
En tiedä onko tämä välttämättä vika, mutta Telian edustajat lupailivat, että kauden alkaessa kaikki on uusine mullistuksineen kunnossa ja pelittävät. En tiedä enkö ole riittävästi resetoinut tai hankkinut riittävästi Telian digibokseja, mutta mitään mullistavaa uudistusta esimerkiksi äänimaailmaan en ole havainnut. Pätkivää ja puuroutuvaa kuvaa olen sen sijaan havainnut,

Onko minua näiltä osin uunotettu vai enkö vain osaa.
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Minä uskon että ongelmat tosiaan ovat Telian päässä.

Itselläni Telia sovellus ja sillä yhteys chromecastin kautta televisioon. Käytössäni 100/10 nettiyhteys. Kuva puuroutuu vähän väliä lähes katselukelvottomaksi.

Olen korjaustoimenpiteinä kokeillut seuraavia.
1. Chromecast 50hz tilaan.
2. Chromecastin tehdasasetusten palautus
3. Wlan verkon taajuuden vaihtaminen
4. Telia sovelluksen uudelleen asentaminen.

Olen kokeillut seuraavia asioita erikseen, yhdessä ja samaan aikaan, mutta mikään ei ole korjannut ko. ongelmaa.

Joten kysyn @Telia oletteko tekemässä asialle jotain, sillä väkisinkin ongelma on teidän päässänne? Tuskin olen ongelman kanssa ainut.
 

Telia

Jäsen
Kännykkä + CC valittaa DRM-virhettä.
Tietokone + HDMI + TV sama homma.
Pelkän kännykän/tabletin kautta pelittää normaalisti. Mikäköhän juttu?
CC:iin palautettu tehdasasetukset. Telia-sovellus asennettu uudelleen. Ei apua.

Pystytkö kokeilemaan toisella laitteella siihen chromecastiin? Tuleeko silloin sama ongelma?

En tiedä onko tämä välttämättä vika, mutta Telian edustajat lupailivat, että kauden alkaessa kaikki on uusine mullistuksineen kunnossa ja pelittävät. En tiedä enkö ole riittävästi resetoinut tai hankkinut riittävästi Telian digibokseja, mutta mitään mullistavaa uudistusta esimerkiksi äänimaailmaan en ole havainnut. Pätkivää ja puuroutuvaa kuvaa olen sen sijaan havainnut,

Onko minua näiltä osin uunotettu vai enkö vain osaa.

Mikrofoneja on lisätty ja hallit on mikitetty uudella tavalla. Käytössä on 12 kertaa enemmän ääniraitoja kuin aiemmin. Onko sinulla käytössäsi TeliaTV digiboksi vai millaisella laitteilla katsot lähetyksiä?

Minä uskon että ongelmat tosiaan ovat Telian päässä.

Itselläni Telia sovellus ja sillä yhteys chromecastin kautta televisioon. Käytössäni 100/10 nettiyhteys. Kuva puuroutuu vähän väliä lähes katselukelvottomaksi.

Olen korjaustoimenpiteinä kokeillut seuraavia.
1. Chromecast 50hz tilaan.
2. Chromecastin tehdasasetusten palautus
3. Wlan verkon taajuuden vaihtaminen
4. Telia sovelluksen uudelleen asentaminen.

Olen kokeillut seuraavia asioita erikseen, yhdessä ja samaan aikaan, mutta mikään ei ole korjannut ko. ongelmaa.

Joten kysyn @Telia oletteko tekemässä asialle jotain, sillä väkisinkin ongelma on teidän päässänne? Tuskin olen ongelman kanssa ainut.

Onko tukiaseman ja chromecastin sijoittelu miten? Onko välissä seiniä/jääkö chromcast television taakse? Saisiko niitä lähemmäksi toisiaan/muutettua niiden sijoittelua?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joten kysyn @Telia oletteko tekemässä asialle jotain, sillä väkisinkin ongelma on teidän päässänne? Tuskin olen ongelman kanssa ainut.

Näin sivustaseuraajana kyllä sanoisin, että haiskahtaa aika paljon sisäverkon ongelmalle. Todennäköisesti WIFI ei kannata riittävän tehokkaana telkkariin / chromecastiin asti tai sitten samaan modeemiin / reitittimeen on liitetty useampi laite ja sisäverkossa yhteys jakautuu epätasaisesti eri laitteille. Tietämättä tuon tarkemmin, mikä tekniikka ja modeemi on käytössä voi ainoastaan arvailla.

Perusmodeemeissa ei hirveän kantava wifi ole, mutta esim. Zyxelissä useimmiten sisäverkon laajuus ja laatu paranevat päivittämällä modeemin Softwarea. Syystä X nuo modeemit eivät tykkää itsekseen firmistään päivitellä vaan se pitää tehdä manuaalisesti.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Täällähän on Telian aspat kaksin kappalein kertomassa sulle @cimoh miten sun laitteet on perseestä. Eli nyt vain kipin kapin Telia kauppaan ja laitteet kuntoon niin pääset katsomaan samaa puuroa Telian liittymien kautta. Sitten voidaan yhdessä taas ihmetellä miten "jännä juttu onkaan kun kuva sakkaa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös