Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 908 942
  • 23 440

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Miksi sitten rinnastat sopimuksettoman tilan tekniseen vikaan?

Että silleen...

Eikö se käynyt ilmi jo aiemmassa viestissäni. Otetaan toistona.

Lienee sama asiakkaan näkökulmasta, johtuuko pelien näkymättömyys siitä, ettei tarjoajalla sopimukset ole kunnossa pelien lähettämiseen vai jätetäänkö pelit vain muuten lähettämättä.

Ei asiakas siitä välitä miksi peli ei näy, jos se ei näy.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Eli teidän mielestä on OK myydä kuluttaja-asiakkaille tuotetta, jota ei ole lupa välittää. Käsittääkseni siinä on jonkinnäköisestä petoksesta kyse, mutta ainakin tämä kertoo sen, että millä ajatuksen tasolla keskustelette.

Että silleen...

Eikö hyvitys silloin pitäisi mennä sille, jolta ei sitä lupaa ole? Eikä asiaan mitenkään kuulumattomalle katsojalle?

En edes laita tuota kaneettia, kysyn vaan et mikä juttu? Miksi se pitää aina laittaa? Ootko huomannut et se on hyvä ja tehokas tapa provota ja fleimata porukkaa vai?
Vinkkinä, laita tuone allekirjoitukseen niin ei aina tarvi sitä kirjottaa ja tulee automaationa kaikille selväksi että milleen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Eikö hyvitys silloin pitäisi mennä sille, jolta ei sitä lupaa ole? Eikä asiaan mitenkään kuulumattomalle katsojalle?

Tekijänoikeusrikkeestä tulee varmasti maksaa tekijänoikeuksien haltijalle. Sekä sitten tietysti asiakkaalle jokin korvaus, jos ei pysty toimittamaan palvelua/tuotetta lupauksen mukaisesti.

Että silleen...
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
15e tosiaan kaikille tilaajille meni hyvitystä kun muistaakseni alkoi toisen erän kohdalla vasta näkymään

Niin, hyvitys tuli siitä, että DNA myi tuotetta, jota heillä ei ollut. DNAlla ei ollut sopimusta ollenkaan pelien lähettämisestä ja se lienee aika kova rike.

Että silleen...

Tekijänoikeusrikkeestä tulee varmasti maksaa tekijänoikeuksien haltijalle. Sekä sitten tietysti asiakkaalle jokin korvaus, jos ei pysty toimittamaan palvelua/tuotetta lupauksen mukaisesti.

Että silleen...

Niin, eli että milleen? Että mikäs tässä nyt sitten oli se ongelma, alunperin sanottiin, että korvaus siitä kun ei näkynyt. Otit siihen kiinni meinaten et muusta syystä korvaus, kunnes nyt sitten kuitenkin viimeisen boldatusti. Eli, mikä tämän "ämpyilyn" tarkoitus nyt sitten oli?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Niin, eli että milleen? Että mikäs tässä nyt sitten oli se ongelma, alunperin sanottiin, että korvaus siitä kun ei näkynyt. Otit siihen kiinni meinaten et muusta syystä korvaus, kunnes nyt sitten kuitenkin viimeisen boldatusti. Eli, mikä tämän "ämpyilyn" tarkoitus nyt sitten oli?

Teknisen ongelman rinnastaminen siihen, että toinen palveluntarjoaja myy jotain, jota ei edes käytännössä saisi myydä. Ja näiden hyvityksien vertailu. Tottakai DNA maksaa enemmän, kun on käytännössä tehnyt jotain rikollista. Niillä oli ns paskat housussa moneen suuntaan.

Että silleen...
 

Telia

Jäsen
@Telia Höpöhöpö. Kämpässä Telian laajakaista ja TeliaTV digiboksi parhaillaankin päällä, kanava neloselle ja ilmoitus ”Ei jakelulupaa, tilaa tallennuspalvelu”.

Edit: sama luonnollisesti myös kanavilla Liv, Jim & Hero

Niin @Telia , mitenkä tämä menee? Uskonko maksavaa asiakasta vai uskonko teitä kaikkien näiden vaiheiden jälkeen?

Kiinnostus heräsi.
Telia TV laajakaistalla -palvelua käyttäessä Nelosen kanavat näkyvät normaalisti ilman tallennuspalvelua. Tämä tieto löytyy myös kanavakartasta.

Onhan digiboksille kirjauduttu Telia TV laajakaistalla -palvelun omilla tunnuksilla eikä Telia TV-sovelluksen tunnareilla? @IJR79

//Joonas S.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Teknisen ongelman rinnastaminen siihen, että toinen palveluntarjoaja myy jotain, jota ei edes käytännössä saisi myydä. Ja näiden hyvityksien vertailu. Tottakai DNA maksaa enemmän, kun on käytännössä tehnyt jotain rikollista. Niillä oli ns paskat housussa moneen suuntaan.
Tai olisivatko syyllistyttäneet (!) asiakkaansa laittomuuksiin jos eivät olisi hyvittäneet. Siis jos rahalla ostan katseluoikeuden lähetykseen jota myyjällä ei ole oikeutta näyttää, niin sehän vaikuttaa aika laittomalta. Toisin sanoen maksan laittomasta streamista vs katselen sitä ilmaiseksi, eikö ensinmainittu ole rangaistavaa, jälkimmäinen ei (ei huomioida mahd jakamisproblematiikkaa tässä). Itse asiasta en tiedä mitään.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Teknisen ongelman rinnastaminen siihen, että toinen palveluntarjoaja myy jotain, jota ei edes käytännössä saisi myydä. Ja näiden hyvityksien vertailu. Tottakai DNA maksaa enemmän, kun on käytännössä tehnyt jotain rikollista. Niillä oli ns paskat housussa moneen suuntaan.

Että silleen...
Rikollista :D. Nyt on kyllä kovat piipussa. Mitään ollut paskat housussa, sopimus kaapelipuolella esitysoikeuksista pitkittyi ja vasta hommat meni maaliin kun oli pelit käynnissä. 15e hyvitys esti asiakaspaon ja reklamaatiotulvan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Aiemmassa katsauksessa Telia kertoi tilaajia olevan noin 70 000. Nyt kerrotaan kaikkien tv-palveluiden tilaajien kasvaneen 3000 tilaajalla. Telia on pettynyt kehitykseen. Kertonee myös, että pettyneitä on myös Telian kehitykseen. Alun jälkeen minulla on toiminut lähetykset ok, hyvällä laadulla ja harvoin pätkii. Ei tämä silti mitään mullistavaa ole, jota kovasti mainostettiin.

Tiedä sitten mikä realistinen tilaajamäärä olisi. Tuskin kovin paljoa enempää kuin nytkään. Jos tilaajia on tuo reilut 70 000 niin ei pettyneitä ainakaan enempää ole. Tuskin tulemme näkemään mitään mullistavaa seuraavan 5,5 vuoden aikana.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Rikollista :D. Nyt on kyllä kovat piipussa. Mitään ollut paskat housussa, sopimus kaapelipuolella esitysoikeuksista pitkittyi ja vasta hommat meni maaliin kun oli pelit käynnissä. 15e hyvitys esti asiakaspaon ja reklamaatiotulvan.

Tälle löytyi ihan oikea termi, kun kusetetaan asiakasta lupaamalla jotain, mitä ei ole: petos.

Voisi se tietysti olla tämä allaolevakin, mutta DNA halusi rahaa palvelusta, johon heillä ei ollut oikeutta.

Petollinen viettely – Wikipedia

"Petollinen viettely muistuttaa petosta. Petoksen tunnusmerkistö täyttyy kuitenkin vain, jos siihen syyllistynyt on ryhtynyt toimintaan hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä ja aiheuttanut toiselle vahinkoa. Petollinen viettely ei edellytä edun hankkimista tai vahingon aiheuttamista."

Että silleen...
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Aiemmassa katsauksessa Telia kertoi tilaajia olevan noin 70 000. Nyt kerrotaan kaikkien tv-palveluiden tilaajien kasvaneen 3000 tilaajalla. Telia on pettynyt kehitykseen. Kertonee myös, että pettyneitä on myös Telian kehitykseen. Alun jälkeen minulla on toiminut lähetykset ok, hyvällä laadulla ja harvoin pätkii. Ei tämä silti mitään mullistavaa ole, jota kovasti mainostettiin.

Tiedä sitten mikä realistinen tilaajamäärä olisi. Tuskin kovin paljoa enempää kuin nytkään. Jos tilaajia on tuo reilut 70 000 niin ei pettyneitä ainakaan enempää ole. Tuskin tulemme näkemään mitään mullistavaa seuraavan 5,5 vuoden aikana.
Äänimaailman suhteen ei oo kyllä mitään merkittävää uudistusta tullu. Silloin alkukaudesta tais vissiin yhdessä kattomassani pelissä tolpan kilaus kuulua "NHL-tyyliin" ja sen jälkeen en oo huomannu mitään eroa aiempii kausiin. Eikä tossa Jatkoajan jutussakaan Telian ukko sanonu sen suhteen mitään...mullistuksia odotellessa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Nyt kun tämä tapahtuu ainakin kolmannen kerran, niin täytyy kysyä. @Telia Miksi sovelluksen castaus-nappi katoaa aina välillä katselukertojen välissä ja palautuu kun sovelluksen poistaa ja asentaa uudelleen?

Tämä tapahtui itselleni jälleen tänään. Viime matsi tällä viikolla näkyi aivan normaalisti, mutta kun tänään aloin katsomaan niin ei ole namiskuukkelia. Tai on, mutta kun siitä painaa se katoaa, eikä löydä Chromecastia. Sovelluksen uudelleenasennuksen jälkeen kaikki fine.

Eihän tässä ole pienintäkään järkeä. En kovin montaa kertaa aio tätä vemputusta enää tehdä.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Telia TV laajakaistalla -palvelua käyttäessä Nelosen kanavat näkyvät normaalisti ilman tallennuspalvelua. Tämä tieto löytyy myös kanavakartasta.

Onhan digiboksille kirjauduttu Telia TV laajakaistalla -palvelun omilla tunnuksilla eikä Telia TV-sovelluksen tunnareilla? @IJR79

//Joonas S.

Alkuun posit. Oletan, että olet oikeassa ja kyse on tosiaan siitä, että olen kirjautuneena palveluun TeliaTV:n mobiilitunnareilla.

Sitten negat. Minulla on olemassa Telialle yhteensä viidet tunnukset. Kyllä, viidet. Sekään ei kuitenkaan ole sinällään mikään ongelma. Ongelma on se, että en käytä Telian omaa kökköä antennitonta WLAN-reititintä, vaan järeämpää laitetta, jotta WLAN-signaali kattaa kunnolla koko kämpän. No, pitäisi kuulemma tuon IPTV:n takia ottaa Telian reititin käyttöön, että pääsisin kirjautumaan digiboksilla ”oikeilla” tunnuksilla TeliaTV:n palveluun ja ne Nelosen kanavat tulisivat näkyviin. Antaapa olla. Ennemmin kunnon verkko läpi kämpän kuin Nelosen kanavat boksin kautta. Ne näkyy kyllä kaapelin kauttakin.

Kiitos Joonas kuitenkin avusta.
 
Viimeksi muokattu:

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
Nyt kun tämä tapahtuu ainakin kolmannen kerran, niin täytyy kysyä. @Telia Miksi sovelluksen castaus-nappi katoaa aina välillä katselukertojen välissä ja palautuu kun sovelluksen poistaa ja asentaa uudelleen?

Tämä tapahtui itselleni jälleen tänään. Viime matsi tällä viikolla näkyi aivan normaalisti, mutta kun tänään aloin katsomaan niin ei ole namiskuukkelia. Tai on, mutta kun siitä painaa se katoaa, eikä löydä Chromecastia. Sovelluksen uudelleenasennuksen jälkeen kaikki fine.

Eihän tässä ole pienintäkään järkeä. En kovin montaa kertaa aio tätä vemputusta enää tehdä.

Tähän auttaa, että käynnistät kaikki laitteet uudelleen. Itsellä: Puhelin , tabletti, chromecast.
Tämä ongelma on ollut koko ajan...
Korjausta odotellessa.
 

Telia

Jäsen
Nyt kun tämä tapahtuu ainakin kolmannen kerran, niin täytyy kysyä. @Telia Miksi sovelluksen castaus-nappi katoaa aina välillä katselukertojen välissä ja palautuu kun sovelluksen poistaa ja asentaa uudelleen?

Tämä tapahtui itselleni jälleen tänään. Viime matsi tällä viikolla näkyi aivan normaalisti, mutta kun tänään aloin katsomaan niin ei ole namiskuukkelia. Tai on, mutta kun siitä painaa se katoaa, eikä löydä Chromecastia. Sovelluksen uudelleenasennuksen jälkeen kaikki fine.

Eihän tässä ole pienintäkään järkeä. En kovin montaa kertaa aio tätä vemputusta enää tehdä.

Löytävätkö muut sovellukset esim. Netflix tai katsomo chromecastia kun vikaa ilmenee? Korjaako puhelimen wlan yhteyden katkaisu ja TeliaTV- sovelluksen uudelleen käynnistys ongelmaa? Onko Wifi-reititittimessäsi mahdollisesti 2.4Ghz ja 5Ghz verkot ja myös Bandsteering ominaisuus? Jos bandsteering on päällä, voisit testata kytkeä sen pois päältä ja yhdistä chromecast ja laitteesi (jolla peilauksen haluat tehdä) samaan verkkoon kiinni. //Petri
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Löytävätkö muut sovellukset esim. Netflix tai katsomo chromecastia kun vikaa ilmenee? Korjaako puhelimen wlan yhteyden katkaisu ja TeliaTV- sovelluksen uudelleen käynnistys ongelmaa? Onko Wifi-reititittimessäsi mahdollisesti 2.4Ghz ja 5Ghz verkot ja myös Bandsteering ominaisuus? Jos bandsteering on päällä, voisit testata kytkeä sen pois päältä ja yhdistä chromecast ja laitteesi (jolla peilauksen haluat tehdä) samaan verkkoon kiinni. //Petri

Miten nämä liittyvät siihen että välillä kaikki toimii hyvin ja sitten katoaa ja uudelleenasennus korjaa tilanteen? Kaikki tämä tapahtuu täsmälleen samoilla laitteilla ja asetuksilla.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Nyt kun tämä tapahtuu ainakin kolmannen kerran, niin täytyy kysyä. @Telia Miksi sovelluksen castaus-nappi katoaa aina välillä katselukertojen välissä ja palautuu kun sovelluksen poistaa ja asentaa uudelleen?

Tämä tapahtui itselleni jälleen tänään. Viime matsi tällä viikolla näkyi aivan normaalisti, mutta kun tänään aloin katsomaan niin ei ole namiskuukkelia. Tai on, mutta kun siitä painaa se katoaa, eikä löydä Chromecastia. Sovelluksen uudelleenasennuksen jälkeen kaikki fine.

Eihän tässä ole pienintäkään järkeä. En kovin montaa kertaa aio tätä vemputusta enää tehdä.

Veikkaan sitä ominaisuudeksi, jolla varmistetaan et sinulla on viimeisin päivitetty versio asennettuna, kun se pitää vähän päästä poistaa ja asentaa uudelleen.
Ja onhan täällä muutama käynyt sitä vakaasti sanomassa, et pitää nähdä itse vaivaa jotta pelit näkyy, jos ei ole valmis siihen niin sit pitää vaan kuulemma olla ilman, kun nykyään ei kuulemma kaikki aina toimi.
 

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
Castaus napin palautuminen Telian sovellukseen kaikkien laitteiden uudelleen käynnistämisten jälkeen...
Missä vika?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Repesin ääneen kun Jukurit - KalPa pelissä selostaja sanoi "se kilahti tolppaan ja kilahduksen kuuli varmaan kotisohvalle". Niin no, illan selostajaa ei olisi edes tiennyt, että kiekko kävi tolpassa. Ja hidastuksesta tuon vasta näki.

Äänimaailma on todellakin mullistunut. Tolppalaukauksia ei kuule enää ollenkaan.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telia TV laajakaistalla -palvelua käyttäessä Nelosen kanavat näkyvät normaalisti ilman tallennuspalvelua. Tämä tieto löytyy myös kanavakartasta.

Onhan digiboksille kirjauduttu Telia TV laajakaistalla -palvelun omilla tunnuksilla eikä Telia TV-sovelluksen tunnareilla? @IJR79

//Joonas S.
Aiemminkin ongelmaan törmänneenä, tuo on kyllä todella sekavaa että Digiboksilla ja Digiboksilla+laajakaistalla on eri kanavatarjonta. Edes teidän asiakaspalvelu ei tunnu olevan tuosta täysin kartalla. Minullekin on koitettu myydä sellaisia kanavapaketteja, mitä tarkempien selvitysten jälkeen ei edes osoitteessani saa näkyviin (Elisan valokuitualuetta).
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Repesin ääneen kun Jukurit - KalPa pelissä selostaja sanoi "se kilahti tolppaan ja kilahduksen kuuli varmaan kotisohvalle". Niin no, illan selostajaa ei olisi edes tiennyt, että kiekko kävi tolpassa. Ja hidastuksesta tuon vasta näki.

Äänimaailma on todellakin mullistunut. Tolppalaukauksia ei kuule enää ollenkaan.
Eilisessä HPK-Kärpät pelissä kiekko kävi tolpassa ainakin kolme kertaa, kotisohvalle noista ei kuulunut yksikään. Tulee myös katsottua NHL-pelejä Viasatin kautta ja kyllähän noissa matseissa äänimaailma on ihan eri tasolla.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Telia TV laajakaistalla -palvelua käyttäessä Nelosen kanavat näkyvät normaalisti ilman tallennuspalvelua. Tämä tieto löytyy myös kanavakartasta.

Onhan digiboksille kirjauduttu Telia TV laajakaistalla -palvelun omilla tunnuksilla eikä Telia TV-sovelluksen tunnareilla? @IJR79

//Joonas S.

Entä jos minulla on Telian valokuituliittymä Avoin Kuitu -verkossa? Tulisiko minulle silloin Telia TV laajakaistalla vai karvalakkiratkaisu ilman Sanoman kanavia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös