Alkuun posit. Oletan, että olet oikeassa ja kyse on tosiaan siitä, että olen kirjautuneena palveluun TeliaTV:n mobiilitunnareilla.
Sitten negat. Minulla on olemassa Telialle yhteensä viidet tunnukset. Kyllä, viidet. Sekään ei kuitenkaan ole sinällään mikään ongelma. Ongelma on se, että en käytä Telian omaa kökköä antennitonta WLAN-reititintä, vaan järeämpää laitetta, jotta WLAN-signaali kattaa kunnolla koko kämpän. No, pitäisi kuulemma tuon IPTV:n takia ottaa Telian reititin käyttöön, että pääsisin kirjautumaan digiboksilla ”oikeilla” tunnuksilla TeliaTV:n palveluun ja ne Nelosen kanavat tulisivat näkyviin. Antaapa olla. Ennemmin kunnon verkko läpi kämpän kuin Nelosen kanavat boksin kautta. Ne näkyy kyllä kaapelin kauttakin.
Kiitos Joonas kuitenkin avusta.
Tarkempaa tietoa ei ole nyt tuosta sinun käyttämästä järeästä reitittimestä, mutta tähänkin löytyisi ihan toimiva ratkaisu. Suosittelen ensin laittamaan meidän reitittimen seinään kiinni, jonka jälkeen oma purkki siihen jatkoksi. Lisäksi meidän reitittimen 4-portti kannattaa muuttaa siltaavaksi näiden ohjeiden mukaisesti, jolloin kaikki pelaa tyylikkäästi. Digiboksi pitää tosiaan liittää meiltä tulleeseen reitittimeen, jotta saa IPTV:n hyödyt irti.
Entä jos minulla on Telian valokuituliittymä Avoin Kuitu -verkossa? Tulisiko minulle silloin Telia TV laajakaistalla vai karvalakkiratkaisu ilman Sanoman kanavia?
Mikäli Avoimen kuidun valokuituyhteys on otettu meiltä, niin silloin Telia TV -digiboksilla voidaan toimittaa kattavin mahdollinen palvelu, eli juurikin tuo puhuttu IPTV ratkaisu. Muiden operaattorien liittymiin ja mobiiliyhteyksiin on tarjolla tuo boksi, jossa nelosen kanavat ei näy ilman tallentamista. Tarkempaa infoa Avoimen kuidun palveluista löytyy täältä, jos haluat lueskella.
Niko / Telia