Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 899 586
  • 23 425

Grafix

Jäsen
Kuva oli ihan hieno ja selostuskin kuului. Monihan voisi toki ajatella, että nämä olisivat ihan minkä tahansa televisiosta tai internetin kautta lähetettävän lähetyksen peruspalikoita joiden toimivuutta ei kai erikseen tarvitsisi hehkuttaa. Ei kai televisiolähetystä edes ole olemassa ilman kuvaa ja ääntä.

Kaikki muu siinä ympärillä tuntui olevan enemmän tai vähemmän puuhastelua ja säästöliekillä puhaltelua. Tulee vähän mieleen, että tätä pakettia ja kokonaisuutta on ollut konseptoimassa, kasaamassa ja tekemässä ihmiset, joilla ei ole kovinkaan suurta lajiymmärrystä. Voivat olla toki Suomen kovimpia devaajia ja proikkareita ja mitä lienevät, mutta jos televisioidaan Suomen johtavaa palloilulajia yksinoikeudella telkkarista, niin kyllähän nyt jääkiekkolähetyksen peruspalikat pitäisi olla kasassa. Toimiva studio, muiden otteluiden tilastopalvelu, grafiikat, äänet, hidastukset, koosteet, erätauko-ohjelma, haastattelut, ääni-/kuvasynkka jne. Tai jos tämä nyt oli se valmis paketti mitä hehkutettiin, niin aika rip-off -meininkiä on.

Kermana kakun päälle se eilinen Varakkaan ja Keräsen viiden minuutin hihittelytuokio liigastudiossa. Koittakaa nyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tulee vähän mieleen, että tätä pakettia ja kokonaisuutta on ollut konseptoimassa, kasaamassa ja tekemässä ihmiset, joilla ei ole kovinkaan suurta lajiymmärrystä. Voivat olla toki Suomen kovimpia devaajia ja proikkareita ja mitä lienevät, mutta jos televisioidaan Suomen johtavaa palloilulajia yksinoikeudella telkkarista, niin kyllähän nyt jääkiekkolähetyksen peruspalikat pitäisi olla kasassa.

Tässä ollaan juuri tämän ongelman ytimessä. Se ei ole ammattitaidosta kiinni vaan siitä, että kukaan ei oikein tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä ja ei tämä jääkiekko oikein ole alaani, vaikka muissa projekteissa onkin tuloksia. Sitten laitetaan julkisuuteen puhuvat päät selittelemään.

Miksi historiasta ei suostuta oppimaan ja tämä muutos olisi pitänyt tehdä paljon hallitummin ja rauhallisemmin. Kaikki katastrofimerkit olivat jo toukokuussa nähtävissä ja niinhän siinä kävi.

Ne maailman kovimmat devaajat todellakin devaa sinulle tunnissa mitä tarvitset. Tässä on vain dinosaurus kuumottamassa ympärillä ja silloinhan se ei onnistu.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Käsittääkseni yrityksille aika normaali käytäntö, että priorisoidaan omat viralliset kanavat. Jatkoaika jne. ovat Telialle vain kiva bonus, mitä tehdään sen verran, kun resurssit antavat myöten. Ei tämä sen arvoista ole, että tämän vuoksi lisää asiakaspalvelijoita palkattaisiin. Jos itse saisin päättää, niin Teliana varmaan vetäisin asiakaspalvelijat pois tältä palstalta kokonaan. Ei näissä keskusteluissa mitään niin hedelmällistä ole...
@Telia on aivan itse halunnut tämän asiakaspalvelun kanavakseen ja oikein ilmoittanut ajatkin milloin täällä väki päivystää. Siinäkin lupauksessa kävi vaan juuri niin kuin kovin monessa muussakin asiassa tällä toimijalla. Ideaa ja lupauksia on, mutta tekeminen jäi sitten puolitiehen. Mitään hedelmällistähän ei aivan alun jälkeen ole Telia puhuvine päineen saaneetkaan aikaiseksi. Vuorovaikutus ollut lähinnä katsellaan osastoa ja täysin keskeneräisen tuotteen hehkutusta ja markkinointia. Erittäin heikkoa toimintaa koko rintamalla.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@Telia on aivan itse halunnut tämän asiakaspalvelun kanavakseen ja oikein ilmoittanut ajatkin milloin täällä väki päivystää. Siinäkin lupauksessa kävi vaan juuri niin kuin kovin monessa muussakin asiassa tällä toimijalla. Ideaa ja lupauksia on, mutta tekeminen jäi sitten puolitiehen. Mitään hedelmällistähän ei aivan alun jälkeen ole Telia puhuvine päineen saaneetkaan aikaiseksi. Vuorovaikutus ollut lähinnä katsellaan osastoa ja täysin keskeneräisen tuotteen hehkutusta ja markkinointia. Erittäin heikkoa toimintaa koko rintamalla.
Asiat kuitenkin täytyy priorisoida. Tosin se tiedetään että suurin osa itkijöistä ei duunaile missään isossa firmassa, muutenhan he saattaisivat asioita jopa tajuta.

Ja en yhtään ihmettele että tätä ketjua Telia käyttäisikin vähemmän. Nämä kaksi ketjua on muodostunut joka asioista valittavien hiekkalaatikoksi jossa etsitään kuumeisesti mistä pääsisi seuraavaksi valittamaan.

Harmi kun Telian on pakko olla asiallinen, olisi ollut hauska lukea vastauksia joissa olisi menty samalle tasolle kuin suurin osa parkujista :D
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Telia on aivan itse halunnut tämän asiakaspalvelun kanavakseen ja oikein ilmoittanut ajatkin milloin täällä väki päivystää. Siinäkin lupauksessa kävi vaan juuri niin kuin kovin monessa muussakin asiassa tällä toimijalla. Ideaa ja lupauksia on, mutta tekeminen jäi sitten puolitiehen. Mitään hedelmällistähän ei aivan alun jälkeen ole Telia puhuvine päineen saaneetkaan aikaiseksi. Vuorovaikutus ollut lähinnä katsellaan osastoa ja täysin keskeneräisen tuotteen hehkutusta ja markkinointia. Erittäin heikkoa toimintaa koko rintamalla.
Telialla on kieltämättä tehty jonkinlainen arviointivirhe asiakaspalvelun tarpeessa. Ts. Telia vaikuttaa olettaneen, että käytössä olevat resurssit riittävät useampaan paikkaan jaettuna. Nyt asiakaspalvelua on tarvittu arvioitua enemmän, minkä vuoksi aiempia päätöksiä pitää pohtia uudelleen. Siinä Telia teki virheen. Arvioidessaan asiakaspalvelun tarpeen suhteessa käytössä oleviin resursseihin. Telian ratkaisu oli priorisoida omia kanaviaan. Itse en ainakaan pidä tuota erityisen omituisena ratkaisuna.

Muuten viestisi antaa hyvää kuvaa siitä, miksi en näe yhtäkään syytä, miksi @Telia:n kannattaisi näissä keskusteluissa vastailla jatkossakaan. Hienosti välittyy sävy, että kaikki on Telian vika. Mutta kun se ei ole. Nämä ketjut ovat täynnä aivan jumalatonta paskaa ihan tämän palstan kirjoittajilta. Samat kysymykset toistetaan parin sivun välein. Ei viitsitä nähdä edes sen vertaa vaivaa, että hiukan luettaisiin ketjua, josko se vastaus sieltä löytyisi. UKK-osiokin tälle palstalle kirjoitettiin, mutta senkin käyttäminen ilmeisesti useille käyttäjille liikaa. Sitten parutaan, kun vastausta ei tulekaan juuri sillä hetkellä. Telia on tehnyt suurin piirtein rautalangasta vääntäen ohjeet siitä, miten palvelu tilataan ja otetaan käyttöön eri järjestelmillä. Se on toistettu vaikka kuinka monta kertaa. Mutta mitäpä niitäkään huomioimaan. Pelkkää puhuvien päiden lätinää varmasti. Itse pidän jopa tuota "puhuvien päiden" katsellaan -linjaa oikeana. Ei sieltä voida mennä antamaan tietoa tai lupauksia jostakin, mistä ei varmuutta ole.

Nämä ketjut näyttäytyvät lähinnä mielensäpahoittajien tai muuten vain katkeroituneiden likasankona. Ainakin jokunen kirjoittaja vaikuttaa vain siltä, että ihan kaikesta pitää päästä valittamaan. Ihan sama, mitä tapahtuu. Kun palstan jäsenillä ei vaikuta olevan halua rakentavaan keskusteluun, niin miksi Telian kannattaisi moiseen ehdoin tahdoin pyrkiä? Täällä on kovin vähän voitettavaa...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Se on juuri näin. Hemmetin typerältä tuntuu lähteä kaupasta hakemaan Chromecast-mokkulaa ihan vaan sen takia, että saa kuvan telkkarissa näkymään ilman pahemmanlaatuista nykimistä.

Jep, tekniikka on viime vuosina kehittynyt valtavasti ja siinä missä ensimmäiset älytelevisiot olivat täyttä paskaa, esim. meidän viime vuoden LG:n OLED-telkkarissamme omat sovellukset toimivat erinomaisesti. Netflixiä, Amazon Primeä ja muita streamauspalveluita voi katsella suoraan telkan omalla softalla ja joku innokas on tehnyt jopa pääteohjelmat Plexille, joten tietokoneelta jaettujen videoiden katselukin onnistuu erinomaisesti, vaikka sitten 4K:na ja HDR:llä.

Mutta en kyllä suoraan sanoen pidätä hengitystäni sen suhteen että Telialta tultaisiin tuollaisia saamaan. Koko hommassa haisee pahasti se että mennään yli siitä, missä aita on matalin. Tyhmät suomalaiset maksavat kuitenkin.

E: Eikä kukaan nyt varmasti ole missään vaiheessa odottanut, että jokaiseen marginaalibrändin telkkariin tulisi omat sovellukset. WebOS, Tizen ja AndroidTV kun tuetaan niin niillä saadaan katettua hyvin suuri osa ihmisten oikeasti ostamista televisoista (esim. Sony, LG, Samsung, Philips, Sharp).Tizenin pois jättämällä laskuista putoavat vain Samsungin telkkarit.

Vielä parempi olisi tosiaan se HTML5-soitin, koska about jokaisen modernin älytelevision oma webbiselain osaa näyttää HTML5-videota, jolloin ei tarvittaisi mitään laitekohtaisia sovelluksia, ja jos sellaiset joskus haluttaisiin, tuon HTML5-soittimen upottaminen yksinkertaiseen TV-kohtaiseen kehykseen olisi myös aika helppoa. Mutta paskaako siinä, otettiin nyt soitintekniikaksi Silverlight kännissä ja läpällä.
 
Viimeksi muokattu:

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Harmi kun Telian on pakko olla asiallinen, olisi ollut hauska lukea vastauksia joissa olisi menty samalle tasolle kuin suurin osa parkujista :D

Sehän tässä on, että Telian toiminta on ollut kaukana asiallisesta, se on ollut jatkuvasti suorastaan provosoivaa. Katteettomia lupauksia, ylihypetystä ja suoranaista valehtelua. Minä olen sitä koulukuntaa, että asiallinen kommunikaatio on täysin päinvastaista. Se on lupauksien pitämistä, rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä. Ja virheen tullen sen myöntämistä. Siihen ei ole Telia pystynyt.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen vinkki mobiililaajakaistan omistajille, että kannattaa lukita siitä wlan-pömpelistä hertsit. Itsellä lähetys teki elokuun harkkapeleissä juuri sitä, että kuva puuroutui välillä pahoinkin. Tarkistin aina Speedtestillä, mitä purkki antaa. Yleensä tuossa vaiheessa ei antanut enää mitään. Eräs kaveri sitten antoi vinkin, että yleensä tuollainen datan totaalinen romahtaminen johtuu siitä, kun purkki vaihtaa hertsejä lennosta. Sen lisäksi hän sanoi, että kannattaa testailla lähetystä eri taajuuksilla ja lukita niistä se mikä itsestä tuntuu parhaalta. Taajuudeen lukitsemisen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa lähetysten kanssa.

Toinen juttu on kokonaan se, että meille tulee mobiililaajakaistaan alta raja-arvon dataa per sekunti. Eli kun itse haluaa katsoa lätkää, ja tyttö haluaa katsoa Pipsa Possua, niin lätkälähetys alkaa tökkimään. Kyseessä vieläpä Telian mobiililaajakaista, ainut yhteys jonka meille Telialta saa. Ratkaisin asian sitten niin, että muut saavat nauttia Telian mobiililaajakaistan tarjonnasta, ja itse jaan oman Elisan puhelinliittymäni (huomattavasti) paremman yhteyden lätkän seuraamiseen.

P.S. Lauantaina ainakin Tallinnassa hotellin terassilla näkyi Telia TV:n kuva iPhonen näytöllä oikein kivasti.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Minun mielestäni paras ratkaisu suurimpaan osaan ongelmista olisi, että Telia tekisi sopimuksia oikeuksistaan muidenkin operaattoreiden kanssa. Niitä lisähilavitkuttimia on jo varmaan saatu pakkomyytyä riittävästi.

Televisio päälle, kaapelikanava x auki ja murheetonta katselemista. Kärsämäen mummokin näkisi pelit.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sellainen pikku puutehan tuossa Telia TV:ssä on, että jos haluaisi testata järjestelmän toimivuutta millä tahansa live lähetyksellä niin sehän ei ilmaiseksi onnistu. Eli Telia TV ei näytä yhtään mitään jos ei osta vähintään tallennusominaisuutta tai sitten maksa ottelukohtaista maksua. En ollut uskoa, mutta pakkohan se oli kun soitti ja kysyi. Vastaavasti monet muut palvelut (esim DNA TV) antavat ilamiset peruskanavat käytöön ilman mitään maksua ja lisäkanavat (leffat, urheilu jne) sitten tilauksen/laskun mukaan. Lienee parasta tilata yksi ottelu ottelukohtaisella maksulla ja testata kuinka toimii. Kiinnostaa nimittäin testata toimiiko Smart View jako tabletista/kännykästä telkkariin pelin aikana. Ainakin Telia TV:ltä löytyvä ilmainen Haloo Helsingin konserttitallenne meni OK.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Käsittääkseni yrityksille aika normaali käytäntö, että priorisoidaan omat viralliset kanavat. Jatkoaika jne. ovat Telialle vain kiva bonus, mitä tehdään sen verran, kun resurssit antavat myöten.
Oikeassa olet, pitääpä käydä kysymässä viralliselta kanavalta. Toki kun kerran kiekkolähetyksistä on kyse, niin luulisi että maan suurin kiekkopalsta kuuluisi priorisituihin kanaviin, sillä täällä suurin osa palvelun käyttäjistä kumminkin pyörivät, sekä käyttäjätunnuksilla että ilman,

Menisin ja sanoisin että tuskin on tulossa. Taitaa olla sen verran marginaalissa tällainen käyttäjäryhmä että helpompi pakottaa käyttämään jo tuettuja laitteita.
Näin varmasti Telian päässä oletetaan (nuorta porukkaa ratkaisemassa teknistä toteutusta), mutta olen aika varma että 40+ ikäiset käyttäjät usein käyttää palvelua Windows-koneella.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Sehän tässä on, että Telian toiminta on ollut kaukana asiallisesta, se on ollut jatkuvasti suorastaan provosoivaa. Katteettomia lupauksia, ylihypetystä ja suoranaista valehtelua. Minä olen sitä koulukuntaa, että asiallinen kommunikaatio on täysin päinvastaista. Se on lupauksien pitämistä, rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä. Ja virheen tullen sen myöntämistä. Siihen ei ole Telia pystynyt.

Oikeastaan tämä tekstisi vain vahvistaa sitä, ettei Telian pitäisi täällä foorumilla vastailla.
 

Umi84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saako chromecastin toimimaan puhelimesta jaetulla verkolla ? Pelit pyörii hyvin iphonen näytöllä omalla mobiiliverkolla mutta castauksen yhteydessä kun liittää puhelimen, sekä castin wifi verkkoon niin kuva on melkoista mössöä. Eli wifi verkko tuntuu olevan se ongelma.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toki kun kerran kiekkolähetyksistä on kyse, niin luulisi että maan suurin kiekkopalsta kuuluisi priorisituihin kanaviin, sillä täällä suurin osa palvelun käyttäjistä kumminkin pyörivät, sekä käyttäjätunnuksilla että ilman,
Kai se näinkin tavallaan on, mutta ei sitten kuitenkaan ihan. Telia on edelleen ensi sijaisesti teleoperaattori. Asiakaspalvelukanavat on rakennettu sitä silmällä pitäen. Liiga on tuotteena Telialle käsittääkseni jopa suhteellisen pieni osa kokonaisuutta. Jos verrataan esim. Ruudun aikoihin, niin Telia on nyt jo saanut näissä verkkoyhteisöissä enemmän aikaan asiakaspalvelun nimissä kuin Sanoma sai koko aikana, kun Liigan oikeuksia hallinnoi. ...ja Sanoman maksusisällöissä Liiga taisi olla se ykköstuote...
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Oikeastaan tämä tekstisi vain vahvistaa sitä, ettei Telian pitäisi täällä foorumilla vastailla.

Tästä olen samaa mieltä. Ainakaan nykyisellä kokoonpanolla ei pitäisi olla mielestäni mitään asiaa tälle hiekkalaatikolle.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jos verrataan esim. Ruudun aikoihin, niin Telia on nyt jo saanut näissä verkkoyhteisöissä enemmän aikaan asiakaspalvelun nimissä kuin Sanoma sai koko aikana
No, ainakin Ruutu on vaivannut itseään sen verran että on toimiva Chromecast-tuki myös Windowsin Chrome-selaimelle. Kuten totesin ylempänä: Ei voi olla mmikään suuri asia toteutta jos vain haluja löytysi.

Käsitin että kyse Windows-luurista.
*heh* Windows-luurista oli valtettavasti pakko luopua jo ~3 vuotta sitten, kun ei enää saanut oleellisia sovelluksia siihen ;)
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Niin vaan tässä tulee vastaan sellainen pieni tekijä kuin onko toinen operaattori valmis maksamaan Telian pyytämää hintaa.

Saatan olla väärässkin, mutta olen ymmärtänyt ettei Telia ole ollut halukas edes neuvottelamaan. Ainakin DNA:n asiakaspalvelija vähän tällaista vihjaisi. En ihan ymmärrä Telian ansaintalogiikkaa tässä asiassa. Kyllä nyt ainakin aiempi palveluntarjoaja teki sopimukset muidenkin operattoreiden kanssa. Ehkä sitten ei kannattanut ja mm. näiden digiboksien pakkovuokraus on laskettu kannatavaksi.

Minä kyllä cc:llä pelit ilmeisesti kohtuu hyvin tulen näkemään, mutta jos oman operattorin kautta pelejä voisin kaapelista katsella ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään. Teliaahan ei minun kaapeliin saa edes rahalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Saatan olla väärässkin, mutta olen ymmärtänyt ettei Telia ole ollut halukas edes neuvottelamaan. Ainakin DNA:n asiakaspalvelija vähän tällaista vihjaisi.
Ja itse en antaisi mitään painoarvoa "asiakaspalvelujan vihjauksille". Totuus on että DNA:n aspalaiset tai myyjät eivät tiedä pätkääkään siitä millaisia neuvotteluita DNA ja Telia käyvät tai ovat käymättä.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No, ainakin Ruutu on vaivannut itseään sen verran että on toimiva Chromecast-tuki myös Windowsin Chrome-selaimelle. Kuten totesin ylempänä: Ei voi olla mmikään suuri asia toteutta jos vain haluja löytysi.
Teknisessä toteutuksessa toki Ruutu olikin loppua kohti oli edellä. Tuossa yllä viittasin vain asiakaspalveluun ja mm. täällä Jatkoajassa vastaamiseen.

En tosin tiedä, kuinka mielekästä on verrata viime vuoden Ruutua ja tämän hetken Teliaa. Ruudulla oli omat suurehkotkin ongelmansa alkuun. Ongelmia pystyssä pysymisen suhteen taisi olla loppuun asti. Grafiikat ja tällaiset toki saatiin paremmin kuntoon.

Se, mikä itselleni herättää luottamusta Teliaan on kuvanlaatu. Telia on jo nyt väläytellyt parempaa kuvaa kuin mitä Ruutu koko aikana. Se hyvälaatuinen, varmasti näkyvä kuva on kuitenkin ykkösjuttu, kun kiekkolähetyksistä puhutaan. Äänimaailman kehitystä tapahtunee, lienee enemmän oikeiden äänentasojen löytämisestä kyse. Grafiikat olivat ekoilla kierroksilla päin honkia, mutta sen korjaaminen lienee pikkujuttu jne.

Jos mietitään tapoja katsoa kiekkoa, niin ei Telian kannata nähdäkseni mihinkään sovelluksiin tjsp aikaa tuhlata. Kaikki resurssit siihen HTML5-soittimen kehitykseen ja se mahdollisimman pian ulos, niin oikeastaan kaikki ovat tyytyväisiä. Siihen asti selvitään vaikka nykyisillä, jos tuo HTML5-puoli saadaan nopea(hko)sti käyttöön.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ja itse en antaisi mitään painoarvoa "asiakaspalvelujan vihjauksille". Totuus on että DNA:n aspalaiset tai myyjät eivät tiedä pätkääkään siitä millaisia neuvotteluita DNA ja Telia käyvät tai ovat käymättä.

No hyvä että sinulla on totuus tiedossa.

Olen kuullut tätä samaa Telian neuvotteluhalottunuudesta kyllä muualtakin. Mutta heillähän on siihen oikeus, kunhan vain ihmettelin jos näin on.

En jatka tästä tämän enempää. Näillä mennään.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voi hyvinkin olla, että tämä eka kausi yritetään myydä niitä bokseja ja ensi kaudella tehdään sopparit muidenkin kanssa, kun boksit on saatu myytyä potentiaalisille asiakkaille kahden vuoden sopparin kylkiäisenä.
 

Telia

Jäsen
@Telia, voisitteko ystävällisesti vastata tuleeko Windowsiin/Chromeen Chromekast-tukea vai ei. Haluan tietää siitä syystä että jatkanko tilausta vai ei! Ei voi olla noin vakeaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen!
Näistä on keskusteluja käyty, mutta lisäinfoa ei tässä vaiheessa ole antaa. Näillä näkymin lähitulevaisuudessa kyseisiä ominaisuuksia ei ole tulossa, mutta tilanne voi toki muuttua.

Onko @Telia maanantai valmentajat peruttu kun ei näy ohjelmatiedoissa?
Ensimmäinen Maanantai-valmentajat ohjelma nähdään ensi viikon maanantaina.

@Telia Onko ihan normaalia että lauantaina tilattu liigapassi ei ole vieläkään aktivoitu eikä tunnuksia näy? Tilauksen aikaan aspasta sanottiin että muutaman tunnin viive, mutta nyt on kohta 48 tuntia täynnä. Chatistakin oisin tietysti voinut kysyä, jos siellä olisi oikeasti joku töissä eikä vaan botti jauhamassa jargonia. Tai jos ois ne tunnukset.
Ei tuo missään nimessä normaalia ole. Melkeenpä kannattaa kääntyä asiakaspalvelun puoleen, jotta voimme katsoa tilausta tarkemmin asiakastietojen kera. Aspan yhteydenottokanavat löytyvät täältä.

Vielä parempi olisi tosiaan se HTML5-soitin, koska about jokaisen modernin älytelevision oma webbiselain osaa näyttää HTML5-videota, jolloin ei tarvittaisi mitään laitekohtaisia sovelluksia, ja jos sellaiset joskus haluttaisiin, tuon HTML5-soittimen upottaminen yksinkertaiseen TV-kohtaiseen kehykseen olisi myös aika helppoa. Mutta paskaako siinä, otettiin nyt soitintekniikaksi Silverlight kännissä ja läpällä.
HTML5-tekniikkaa hyödyntävä soitin on tulossa, jolloin selaimen kautta katselu helpottuu huomattavasti. Tarkkaa aikataulua HTML5-soittimen osalta ei ole antaa, mutta se meillä kehityslistan kärjessä korkealla prioriteetilla.

Joonas S. / Telia
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saatan olla väärässkin, mutta olen ymmärtänyt ettei Telia ole ollut halukas edes neuvottelamaan. Ainakin DNA:n asiakaspalvelija vähän tällaista vihjaisi.
Eikö se ollut juurikin DNA, jonka kanssa neuvottelut takkusivat Sanomallakin ennen viime kauden alkua?

Varmasti vikaa on Telian päässäkin, mutta ei tässä neuvottelemattomuudessa oletettavasti vain Telia syyllinen ole.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
HTML5-tekniikkaa hyödyntävä soitin on tulossa, jolloin selaimen kautta katselu helpottuu huomattavasti. Tarkkaa aikataulua HTML5-soittimen osalta ei ole antaa, mutta se meillä kehityslistan kärjessä korkealla prioriteetilla.
Erittäin hyvä. Yksi tärkeimmistä kehityskohteista, ellei tärkein. Onko meillä kuluttajilla mahdollista saada pientä tilannepäivitystä, milloin tuota voisi mahdollisesti jo odottaa tuotantoon?

E. Tuskin täällä kukaan tarkkoja päivä haluaa, mutta edes tilannepäivitystä siis.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
No hyvä että sinulla on totuus tiedossa.
Sanotaanko että sen voin ihan varmasti sanoa että kukaan DNA:n aspalainen tai operaattorin myyjä ei mistään operaattoreiden välisistä neuvotteluista tietoa saa. Tällaisille ne tiedot tulee suurinpiirtein vuorokautta aiemmin tai jopa samana päivänä jos jotain sopimuksia olisi olemassa. Ja vaikka jotain tietäisivätkin niin ei niistä asiakkaille mainita ennen kuin varmaa tietoa on olemassa.

Voi hyvinkin olla, että tämä eka kausi yritetään myydä niitä bokseja ja ensi kaudella tehdään sopparit muidenkin kanssa, kun boksit on saatu myytyä potentiaalisille asiakkaille kahden vuoden sopparin kylkiäisenä.
Tätäkin pidän itse mahdollisena ja näkisin sen C Moren tässä nyt jakelukanavana. Kunhan se kauppa joskus toteutuu niin siinä olisi käytännössä valmis pohja jota kaikki muutkin operaattorit voivat myydä, ellei sitten Telia päätä pitää sitäkin itsellään.

Ehkä on joku kompromissikin tulossa, eli osta pelkkä Liiga Telialta hintaan X tai sitten C More Total omalta operaattoriltasi jollain 40 eurolla kuukaudessa. Tai jotain siltä väliltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös