Moi kaikki!
Alkuun pahoittelut, ettemme ole ehtineet kommentoimaan viikonlopun aikana täällä Jatkoajassa. Omissa kanavissa on ollut melkoista haipakkaa johtuen mm. kovan ruuhkan aiheuttamista ongelmista verkkokaupassa, joten olemme joutuneet priorisoimaan tekemistä ja keskittymään niihin.
Lukaisin läpi tänne tulleet viestit ja esiin nousee paljon samoja asioita, kuin muissakin kanavissa (mm. tilannepäivitykset muista matseista, erätaukokello, taukomusiikki, tilastot, grafiikat jne). Tuotannon suhteen on varmasti petrattavaa, mutta eiköhän homma tästä parane kierros kierrokselta. Myös mikityksiä ja äänentasoja vielä säädetään, samoin kuin kuvakulmia ja kameratyöskentelyä. Näissä oli hieman eroja paikkakuntien kesken.
Mitä studio ja erätauko-ohjelmaan tulee, niin perjantaina lähdettiin liikkeelle hyvin kevyellä versiolla, eilen toimme mukaan mm. erätauko- ja jälkistudio-osuudet ja ensi viikolla Liigalive 360 seuraa keskiviikon ja lauantain ottelukierroksia jo läpi illan suorana.
Ottelukoosteissa kesti avauskierroksen jälkeen, mutta lauantain matseista ne saatiin jo nopeammin maailmalle. Nehän löytyvät siis Telia loves Liiga Facebook-sivulta, Liigan nettisivuilta ja myös täältä Jatkoaika.comista. Tarkoitus on, että jatkossa koosteet tulevat entistä nopeammin katsottavaksi. Julkaisemme jossain vaiheessa myös uudenlaisen sovelluksen, jossa koosteita ja muita klippejä pääsee katsomaan helposti ja nopeasti.
Vikatilanteiltakaan ei ole vältytty, kuten arvata saattaa. Näihin ei löydy mitään universaalia ratkaisua, mutta kopsaan tähän ensiavuksi meidän vikapäivystäjän kommentin Facebook-sivuiltamme:
Eiliset pelit pelattiin ja kaikista kuva&ääni lähetettiin. Tässä ketjussa useammalla käyttäjällä on kuitenkin selkeästi ollut ongelmia ettei lähetys näy / lähetys pätkii / sovellus kaatuu jne ja tämä ei tietenkään ole kiva juttu.
Näiden ongelmien selvitystä varten on hyvä käydä muutama tarkistuskohta läpi ja tarvittaessa jättää vielä häiriöilmoitus esim. Omien sivujen kautta Chatissa niin voidaan selvittää tarkemmin mistä tilanne johtuu.
Hiukan vanhempien Apple järjestelmäversioiden ja laitteiden osalta tuo sovelluksen kaatuminen on tutkinnassa ja mielellämme otamme vastaan lisätietoja häiriöilmoitusten kautta, laitteen malli ja iOS-järjestelmäversio kannattaa liittää vikailmoitukseen mukaan. Ilmoituksen voi tehdä Omat Sivut-palvelussa: Omat Sivut - Kirjaudu sisään - Telia
Muutama pikavinkki mitä voi kokeilla ongelmien ilmetessä.
- Varmista internet-yhteytesi nopeus että se on riittävä ( 6-8mbit ).
- Jos käytät Telia TV-palvelua osoitteesta tv.telia.fi , tarkista sovellusvaatimukset omalle laitteistolle täältä: Telia TV -mobiilisovelluksen laitevaatimukset - Telia TV sovellus - TV ja viihde - Asiakastuki - Telia
- Jos käytät Telia TV-sovellusta älylaitteella, poista sovellus, käynnistä laite uudelleen ja asenna sovellus uudestaan. Jos ongelma jatkuu, varmista vielä palvelun toimivuus toisella laitteella esim. tabletilla tai tietokoneella.
- Jos ongelmia edelleen ilmenee, ole yhteydessä vielä häiriöilmoituksiin.
Ollaan saatu myös paljon positiivista palautetta erityisesti kuvanlaadun suhteen, joten siitä on hyvä ponnistaa. Kiitos myös kaikista kommenteista täällä Jatkoajan puolella. Nyt on kausi startattu ja homma varmasti kehittyy jokaisella osa-alueella. Ja huomenna ollaan sitten täydellä miehityksellä paikalla ja toivon mukaan ehdimme osallistua aktiiviseen keskusteluun myös täällä.
Ilari / Telia