Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 520 369
  • 21 783

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Äänen tallentamisessa ja välittämisessä ollaan todella ison äärellä. Balanssin hakeminen siihen, että kuinka kovalla äänellä mitkäkin tulee katsojalle on suuri merkitys. En ole harkkamatseja katsonut, mutta Jalkapalloa katsoin kun nuorten kisat kesällä pelattiin Suomessa. Meinasi mennä hermot, kun jokainen potku ja syöttö tuli kajareista aivan liian kovaa. Jos noin kovalla kuuluu telkkarista syöttöääni, niin voisi luulla, että katsomossa on pidetty korvia.

Tietääkö täällä joku ääniteknikka tai muuten vaan besserwisseri, että miten nuo mikit ovat muuttuneet? Mikä tähän liian koviin potkuääniin voisi olla syynä? Kiekkoon en halua tuommoista vaan normaali yleisääni riittää

Tässä on muuten hyviä pointteja. Itsekään en toivo että nuo tehosteäänet vedetään överiksi.

Mitä olen harjoituspelejä nähnyt, niin samaan aiheeseen liittyen: Äänenvoimakkuuden perustasoa voisi jonkin verran nostaa. Nyt kun vaihtaa pelin jälkeen kanavaa, niin joutuu pienentämään volumea.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos mulla toimii hyvin noi kaikki AndroidTV:n apit niin minkä helvetin takia pitäisi siirtyä käyttämään jotain muuta?
Samasta syystä kuin Sergei Fedorov jonka viestiä HOOLIGAN lainasi: Chromecast on käyttökokemukseltaan parempi kuin apit ja kaukosäädin.
Liigan katselu on toki täysin vapaavalintaista, eli jos ei esim halua ostaa chromecastia jostain itse keksitystä syystä x, niin niinkin saa tehdä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No eioä niitä PS4:n sovelluksia kovinkaan monella muullakaan ole? Esim ei sitä Ruutuakaan ole PS4:lle saanut tai vaikkapa Katsomoa/Cmorea.
Itse en pleikkaria omista, joten en tarkemmin tiedä sovellusvalikoimasta. Mutta Telia kuitenkin sanoi että Smart-TV:tä on niin monta erilaista, joten ylläpito olisi vaikeaa. Pleikkarille riittäisi (käsittääkseni) ainoastaan yksi softa, jota ei varmaan kauheasti tarvitse päivitellä (poislukien bugien korjaukset). Ruudulla sentään toimi selaimella lähetykset, ilman ylimääräistä roskaa.

Mutta siis lopullinen pointti on/oli se että kun millekkään ei haluta mielellään tehdä sovellusta ja lähes kaikki vaatii kikkailua, niin jokainen merkki viittaa siihen että nyt koitetaan sitä telia-mediaportaali-hybridi-mullistus-digipoksia kaupata puolipakolla jokaiselle.

Vielä @Telia kaipaisin tietoa siitä mediaportaalista, saako toimimaan selaimella, käyttiksestä riippumatta?
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Samasta syystä kuin Sergei Fedorov jonka viestiä HOOLIGAN lainasi: Chromecast on käyttökokemukseltaan parempi kuin apit ja kaukosäädin.
Liigan katselu on toki täysin vapaavalintaista, eli jos ei esim halua ostaa chromecastia jostain itse keksitystä syystä x, niin niinkin saa tehdä.
Eikös tämä nyt ole mielipideasia että haluaako noita appeja käyttää telkkarista vai kännykästä? Jos minä mielummin räplään kaukosäädintä kuin kännykkää tv:tä katsellessa niin silloinhan se on minulle käyttökokemukseltaan parempi, eikö vain?
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Tämä!

Oikeasti lopettakaa itkeminen ja tutustukaa tarjontaan, esim chromecast on todella kannattava ostos ja sen jälkeen tvn omia sovelluksia kukaan ei kaipaa.

Samasta syystä kuin Sergei Fedorov jonka viestiä HOOLIGAN lainasi: Chromecast on käyttökokemukseltaan parempi kuin apit ja kaukosäädin.
Liigan katselu on toki täysin vapaavalintaista, eli jos ei esim halua ostaa chromecastia jostain itse keksitystä syystä x, niin niinkin saa tehdä.

Suosittelen myös kokeilemaan myös toisinpäin, vaikka Sonyn televisiota. Olkaamme mitä mieltä tahansa Telian toiminnasta näiden sovellusten suhteen, ei tuota kätevämpää käyttöä ole kuin nuo sisäiset apit. Chromecast oli minulla noin 4 vuotta sitten, nyt se on minulle yhtä turha kuin dvd soitin.

Mutta turha näistä on vängätä, Telia on ilmoittanut millä pelit näkyy ensi kaudella. Telian boksi on huono vaihtoehto suurelle osalle väestöä, selaimen kautta ongelmia tuntuu olevan, joten Chromecast on varmasti se varmin keino ensi kaudelle, se lienee selvää. Jokainen saa tehdä oman päätöksensä alistuuko tähän laitteen "pakkohankintaan" vai ei, ja siinä jokaisen oma mielipide on hyväksyttävä eikä se ole muilta pois.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Pientä kysymystä. Onko tämä lopullista ettet voi siirtää Liigaa näkymään chromecastille ilman kännykkää? Asiakas on ohjannut chromecastia Windows 10 PC:llä eikä omista älyluuria. Älkää ehdottako selaimen peilausta.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en voi sietää yhtään älytelevision appeja Chromecastin käytön jälkeen. Koko ajan on hirveätä hidastelua ja esim. hakutoiminnon käyttäminen kaukosäätimellä on yhtä helvettiä. Chromecastin kautta videon vaihtaminen onnistuu sekunneissa eikä tarvitse odotella TV:n sovellusten avautumista tai sulkeutumista.
 

Pardus

Jäsen
Eikös tämä nyt ole mielipideasia että haluaako noita appeja käyttää telkkarista vai kännykästä? Jos minä mielummin räplään kaukosäädintä kuin kännykkää tv:tä katsellessa niin silloinhan se on minulle käyttökokemukseltaan parempi, eikö vain?
Juurikin näin. Ei onneksi ole tarvinnut käyttää Chromecast/kännykkä -yhdistelmää kuin silloin, kun tv-appia ei ole saatavilla. Itsekin käytän sata kertaa ennemmin kaukosäädintä.
 

Telia

Jäsen
Tässä on muuten hyviä pointteja. Itsekään en toivo että nuo tehosteäänet vedetään överiksi.

Mitä olen harjoituspelejä nähnyt, niin samaan aiheeseen liittyen: Äänenvoimakkuuden perustasoa voisi jonkin verran nostaa. Nyt kun vaihtaa pelin jälkeen kanavaa, niin joutuu pienentämään volumea.

Keväällä keräsimme palautteita ja toiveita liigaan liittyen ja silloin suosituimmaksi toiveeksi tuli äänimaailman uudistaminen. Eli tolpan kilahdukset ja muut kaukalon äänet haluttiin paremmin kuuluville. Ja se on tehty. Toki on sitten hienosäädöstä kiinni miten voimakkaasti tietyt äänet tuodaan striimille.
Kauden aikana ollaan valmiita tekemään nopeitakin muutoksia, joten sen vuoksi kaikki palautteet täältä jatkoajan palstalta ovat tosi tärkeitä ja niitä kuunnellaan herkällä korvalla joka puolella taloa. Kehitystyö jatkuu tämänkin osalta yhdessä fanien kanssa.

Vielä @Telia kaipaisin tietoa siitä mediaportaalista, saako toimimaan selaimella, käyttiksestä riippumatta?

Mediaportaalin teknisiä yksityiskohtia ei ole vielä julkistettu. Tähän palataan sitten myöhemmin.

Merja / Telia
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itse en pleikkaria omista, joten en tarkemmin tiedä sovellusvalikoimasta. Mutta Telia kuitenkin sanoi että Smart-TV:tä on niin monta erilaista, joten ylläpito olisi vaikeaa. Pleikkarille riittäisi (käsittääkseni) ainoastaan yksi softa, jota ei varmaan kauheasti tarvitse päivitellä (poislukien bugien korjaukset). Ruudulla sentään toimi selaimella lähetykset, ilman ylimääräistä roskaa.

Mutta siis lopullinen pointti on/oli se että kun millekkään ei haluta mielellään tehdä sovellusta ja lähes kaikki vaatii kikkailua, niin jokainen merkki viittaa siihen että nyt koitetaan sitä telia-mediaportaali-hybridi-mullistus-digipoksia kaupata puolipakolla jokaiselle.

Vielä @Telia kaipaisin tietoa siitä mediaportaalista, saako toimimaan selaimella, käyttiksestä riippumatta?

No juu onhan tuossakin pointinsa. Itsehän olisin todella iloinen mikäli pleikkarille saisivat softan tehtyä. Toisaalta kännykkä+chromecast yhdistelmä toiminut itsellä ainakin hyvin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No juu onhan tuossakin pointinsa. Itsehän olisin todella iloinen mikäli pleikkarille saisivat softan tehtyä. Toisaalta kännykkä+chromecast yhdistelmä toiminut itsellä ainakin hyvin.
Itselläkin on kännykkä+cc ollut se paras yhdistelmä, mutta sitten taas sitä ei ole aina mahdollisuutta käyttää. Jolloin varsinkin selaimella toimiminen on erittäin tärkeää. Kyllä itse ainakin katson mieluummin 17.3" läppärin näytöltä peliä kuin jostain alle 10" tuuman tabletilta tai 5" kännykän näytöltä. Toki se iso telkkarin ruutu on luonnollisesti paras, mutta siihen ei aina ole mahdollisuutta. On telkkari sitten varattuna tai olet reissussa yms.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jos annan tälle vielä yhden mahdollisuuden, vaikka olen jo eri vaihtoehdot tuominnut. Jos katsoisin suoraan läppäriltä, Windows 10, niin mitä pitää silloin tehdä? Katsoa selaimella vai asentaa joku jutska?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Pientä kysymystä. Onko tämä lopullista ettet voi siirtää Liigaa näkymään chromecastille ilman kännykkää? Asiakas on ohjannut chromecastia Windows 10 PC:llä eikä omista älyluuria. Älkää ehdottako selaimen peilausta.
Eikös tuolloin kannata ladata se Telia TV sovellus ja siinä luulisi tuo castaus toiminto myös olevan? Ainakin puhelimeen ladatussa moinen löytyy.

@SOF1969 lataa Telia TV sovellus windows kaupasta
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Pientä kysymystä. Onko tämä lopullista ettet voi siirtää Liigaa näkymään chromecastille ilman kännykkää? Asiakas on ohjannut chromecastia Windows 10 PC:llä eikä omista älyluuria. Älkää ehdottako selaimen peilausta.

Ei voi. @Telia tässä teille aika iso parannuksen paikka.

On kyllä erikoista ettei ole tuota ominaisuutta saatu Windowsin Telia TV:lle. Aika usein itsekkin selailen nettiä samalla kun katson peliä, niin joudun vaihtamaan kännykälle että voin vaihtaa peliä CC:lle. Puhumattakaan ikäihmisistä joiden sormi painaa puolta ruutua eikä älykännykkä tule kysymykseen. Saati että pitäisi kahden operaattorin boksia telkkarissa kiinni.

Eikös tuolloin kannata ladata se Telia TV sovellus ja siinä luulisi tuo castaus toiminto myös olevan? Ainakin puhelimeen ladatussa moinen löytyy.

@SOF1969 lataa Telia TV sovellus windows kaupasta

No kun siinä ei ole kyseistä ominaisuutta ja sitä tässä ihmetellään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos annan tälle vielä yhden mahdollisuuden, vaikka olen jo eri vaihtoehdot tuominnut. Jos katsoisin suoraan läppäriltä, Windows 10, niin mitä pitää silloin tehdä? Katsoa selaimella vai asentaa joku jutska?
Asenna TeliaTv toiminut paremmin sitä kautta kuin selaimelta suoraan.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Facebookissa Canalin sivuilla on tuosta puhetta. Kommenteissa siellä missä julistettiin, että Liiga näkyy Canalilla myös ensi kaudella.
Johan oli epämielyttävä yllätys, kiitti ku mainitsit asiasta. Olikohan tuota asiaa mainittu erikseen tuolla Canalin puolella?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Johan oli epämielyttävä yllätys, kiitti ku mainitsit asiasta. Olikohan tuota asiaa mainittu erikseen tuolla Canalin puolella?
Oli ainakin aiemmin. Luki suoraan jos verkosta asiaa tutki, että lähettävät SD-laadulla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös tämä nyt ole mielipideasia että haluaako noita appeja käyttää telkkarista vai kännykästä? Jos minä mielummin räplään kaukosäädintä kuin kännykkää tv:tä katsellessa niin silloinhan se on minulle käyttökokemukseltaan parempi, eikö vain?
Ei ole. Voit luulla että on ja sanoa sitä mielipiteeksesi, mutta ei ole.

Suosittelen myös kokeilemaan myös toisinpäin, vaikka Sonyn televisiota. Olkaamme mitä mieltä tahansa Telian toiminnasta näiden sovellusten suhteen, ei tuota kätevämpää käyttöä ole kuin nuo sisäiset apit. Chromecast oli minulla noin 4 vuotta sitten, nyt se on minulle yhtä turha kuin dvd soitin.
Nimenomaan Sonyn vm2017 Android TV:tä olen käyttänyt. Ja sehän on ihan paskaa. Älytelkkareiden joukossa toki varmaan yksi parhaista, mutta todella nopeasti se äly-tv puoli jäi kokonaan käyttämättä kun sisäinen chromecast* hoitaa saman asian niin paljon kätevämmin. Olen tästä joskus aiemmin kirjoittanutkin.

*Nyt tietysti Telialla haasteita hertsien kanssa mutta se ei liity tähän.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Asenna TeliaTv toiminut paremmin sitä kautta kuin selaimelta suoraan.

Ok, kiitos. Ehkä annan sille mahdollisuuden. Mutta jos homma pykii, niin tulen olemaan hyvin vihainen.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itsellä nuo TV:n omat appit on toiminut hyvin,Viaplay yms. LGn app vs CC ultra kuva on kyllä samaa tasoa. Tv on kyllä kalleimmasta päästä joten ostakaa paremmat telkkarit.
En usko että appin väsääminen olisi mikään mahdoton haaste mutta Telia ei nyt vaan halua näin menetellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös