Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 520 197
  • 21 783

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Itsellä nuo TV:n omat appit on toiminut hyvin,Viaplay yms. LGn app vs CC ultra kuva on kyllä samaa tasoa. Tv on kyllä kalleimmasta päästä joten ostakaa paremmat telkkarit.
En usko että appin väsääminen olisi mikään mahdoton haaste mutta Telia ei nyt vaan halua näin menetellä.

Olisi siis järkevämpää ostaa muutaman tonnin telkkari vs muutaman kympin mokkula missä kuvakin samaa tasoa?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itsellä nuo TV:n omat appit on toiminut hyvin,Viaplay yms. LGn app vs CC ultra kuva on kyllä samaa tasoa. Tv on kyllä kalleimmasta päästä joten ostakaa paremmat telkkarit.
En usko että appin väsääminen olisi mikään mahdoton haaste mutta Telia ei nyt vaan halua näin menetellä.
Eihän mikään maailmassa ole mahdotonta, mutta pidän kyllä tästä ettei Telia ole lähtenyt haaskaamaan rajallisia resursseja siihen, että tehdään kaikille SmartTVille omat softat. Paljon parempi, että Telia käyttää resurssejaan kohdennetummin ja ehkä siten saamme paremman tuotteen, kuin että räiskittäsiin vähän kaikkialle, muttei mihinkään kunnolla.

Toki ihmettelen itsekin ettei yleistyvälle anroidTVlle tai yleiselle PS4 ole omaa sovellusta nuo kun ovat ns standardit.
 

Wire

Jäsen
Toki ihmettelen itsekin ettei yleistyvälle anroidTVlle tai yleiselle PS4 ole omaa sovellusta nuo kun ovat ns standardit.

Joskus ihmettelin että miksi PS4 sovellusten määrä ei nouse vaikka konsoli löytyy joka talosta. Nopeasti selvisi että yksi dev kit maksaa 2500$ ja koodaus on Javalla. Ei varmaan koodareita huvita alkaa makselemaan
 

Petra85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En katsonut mainitsemaasi lähetystä tai omaa suurta ymmärrystä lähetys- yms. tekniikoista, mutta kai se nyt on hieman eri asia tehdä tuollainen pienimuotoinen tuotanto yhden maailman suurimpien internet -palveluntarjoajien alustalla (Youtube), kuin tämä Telian kokonaisuus. Voihan sitä käsittääkseni itsekin ihan kännykällä kuvailla jotain vlogeja tai jopa reaaliaikaista videota tuhansille katsojille tuubien yms. somen kautta. Telia tarvitsee oman alustan mm. laskutuksen vuoksi, ja sanomattakin lienee selvää että em. palveluiden resursseissa on hieman eroa. Korjatkaa jos nyt tuli hirveästi asiavirheitä.

Etenkin kun pitsi nyt vielä taisi olla ensimmäinen, tai ainakin ihan ensimmäisiä Telian lähetyksiä. Muut näissä ketjuissa käsitellyt asiat huolestuttavat ainakin itseäni paljon enemmän kuin harjoituskauden otteluiden laatu, joskin toivottavaa on että siinäkin olisi kehitystä tapahtunut.
se just on huoleni että ei tule toimimaan lähetykset. Ensimmäisen matsin katon ja jos hiukankin tökkii niin irtisanon välittömästi.
Yhtä peliä katsoo muutama tuhat henkilöä, että syyn ei pitäisi olla siinä.
Jos nuo yhteydet ja varayhteydet kyykkää jo nyt niin mitä sit kuin liiga alkaa?
Noiden varassa kuitenkin on myös videotuomari tarkistukset.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Keväällä keräsimme palautteita ja toiveita liigaan liittyen ja silloin suosituimmaksi toiveeksi tuli äänimaailman uudistaminen. Eli tolpan kilahdukset ja muut kaukalon äänet haluttiin paremmin kuuluville. Ja se on tehty. Toki on sitten hienosäädöstä kiinni miten voimakkaasti tietyt äänet tuodaan striimille.
Kauden aikana ollaan valmiita tekemään nopeitakin muutoksia, joten sen vuoksi kaikki palautteet täältä jatkoajan palstalta ovat tosi tärkeitä ja niitä kuunnellaan herkällä korvalla joka puolella taloa. Kehitystyö jatkuu tämänkin osalta yhdessä fanien kanssa.

Merja / Telia

Lisämikitykset ovat positiivinen asia ehdottomasti. Tosiaan tuo tasapainon löytäminen on varmasti melko haasteellistakin, kun porukalla on erilaisia laitteistoja millä katsotaan ja sen lisäksi vielä makujakin on monia.

Itse toivoisin melko realistista äänimaailmaa, jossa paitsi kaukaloäänet, niin myös yleisöäänet välittyisivät tasaisen hyvin. Nuo lisämikitykset varmasti antavat entistä paremmat mahdollisuudet säätää näitä.

Täydellisessä maailmassahan eri ääniraidat saisi itse säädellä mieleisekseen selostusta ja jokaista tehostemikkiä myöten.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä nuo TV:n omat appit on toiminut hyvin,Viaplay yms. LGn app vs CC ultra kuva on kyllä samaa tasoa. Tv on kyllä kalleimmasta päästä joten ostakaa paremmat telkkarit.
En usko että appin väsääminen olisi mikään mahdoton haaste mutta Telia ei nyt vaan halua näin menetellä.

Itse ostin uuden hyvän television, sekä reitittimen ja nostin netin nopeutta, niin ei Viaplayn kuraan auta mikään. Väitätkö että kiekko ja pallo näkyy täysin terävänä kun katsot Viaplayta tv-appsin kautta?
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ostin uuden hyvän television, sekä reitittimen ja nostin netin nopeutta, niin ei Viaplayn kuraan auta mikään. Väitätkö että kiekko ja pallo näkyy täysin terävänä kun katsot Viaplayta tv-appsin kautta?
Täällä ainakin näkyy. Äsken katsoin HIFK:n pelin ja nyt jatkoksi Storhamar-Tappara, molemmat C More sovelluksen kautta ja erittäin hyvin toimii, vaikkei jostain syystä sovellus antanut valita 50hz tilaa kuten vaikkapa Formulalähetyksissä. Onko automaattisesti päällä?

Viaplay toimii myös hemmetin hyvin TV sovelluksen kautta, ei mitään valittamista. Pari futispeliä ja änärin viimekautisia pelejä tullut katsottua.

Samoin Ruudun kautta katsoin viime kauden Liigaa ja nyt pari peliä Nuorten Liigaa, eikä mitään ongelmia.

Laitteina ainoastaan Sony 65XD-8505 ja Elisan 100 Mb kaapeli joka Speedtestin mukaan työntää vain 43 Mb perille asti.

Mielellään katsoisin myös tulevaa Liigaa tätä kautta, mutta ei niin ei.

Sen sijaan PS4 Viaplay sovellus on täyttä ripulia eikä sitä kautta voi lätkää katsoa saamatta epilepsiakohtausta.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Väitätkö että kiekko ja pallo näkyy täysin terävänä kun katsot Viaplayta tv-appsin kautta?

Mulla ainakin näkyy. Viaplaylla on mulla erinomainen kuvanlaatu kaikilla käyttämilläni laitteilla (TV app, Mac Mini telkkarin ruudulla selaimen kautta, Apple TV, iPhone, iPad, noista peilaus telkkariin). Ei pärjää muut urheilutarjoajat millään, joka on surullista.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
En ymmärrä sanaakaan mitä jengi tänne kirjoittelee megoja ja tsätsättäämisiä striimia ja kroumkeistii, mutta kysyin minulle liigapassia kaupitelleelta henkilöltä, että toimiiko tämä nyt ihan varmasti että käyn sohvalle ja avaan telkkarin, vaikka olisi suunnilleen putkitelkkari kun kaapelitaloudessa asun? Vastaus oli kyllä toimii ja tottavieköön niin vain toimii ja kuva helvetin hyvä. Menee ehkä hetki totutteluun kun kuva ei olekaan röökiaskin kokoinen pätkivä streami uralin perukoilta. Eläköön Telia ja sm-liiga.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ymmärrä sanaakaan mitä jengi tänne kirjoittelee megoja ja tsätsättäämisiä striimia ja kroumkeistii, mutta kysyin minulle liigapassia kaupitelleelta henkilöltä, että toimiiko tämä nyt ihan varmasti että käyn sohvalle ja avaan telkkarin, vaikka olisi suunnilleen putkitelkkari kun kaapelitaloudessa asun? Vastaus oli kyllä toimii ja tottavieköön niin vain toimii ja kuva helvetin hyvä. Menee ehkä hetki totutteluun kun kuva ei olekaan röökiaskin kokoinen pätkivä streami uralin perukoilta. Eläköön Telia ja sm-liiga.
Tämäpä se kaapeli-TV:n hienous on! Meille tulee DNA:n kaapeli. Katsoin luotettavaa ja huippulaatuista liigakiekkoa tähän asti. Nyt Telia ei myy kaapelioikeuksia eteenpäin ja jouduin tuohon megojen, tsätsättäämisten, striimejen ja kroumekeistien maailmaan. Ottaa päähän!

No, oikeasti peilaan ottelut Ipadiltä AppleTv:n kautta televisioon. Kuvanlaatu on paljon heikompaa kuin aiemmin. Luotettavuuteenkaan en vielä oikein usko. Ottaa päähän!
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla ainakin näkyy. Viaplaylla on mulla erinomainen kuvanlaatu kaikilla käyttämilläni laitteilla (TV app, Mac Mini telkkarin ruudulla selaimen kautta, Apple TV, iPhone, iPad, noista peilaus telkkariin). Ei pärjää muut urheilutarjoajat millään, joka on surullista.

Tää on kyllä uskomatonta.

Ei tarvii katsoa kuin jenkkifutista, niin pelinrakentajakin heittämä pallo häviää matkalla näkyvistä. Kun katson viaplayta kännykällä tai läppärillä, niin ei mitään ongelmaa, kuva on virheetöntä. Aikanaan kun katsoin viaplaytä xboxin kautta, niin kuva oli silloinkin erittäin hyvää. Nyt olen kokeillut kahdella uudella 7-sarjan samsungin telkkarilla, niin samat ongelmat jatkuu.

Loppuun jotain Teliastakin. Taidan käppäillä chromecast ultra -kauppaan ennen kauden alkua. Jossain muuten luki, että Huawein (honor) puhelimilla ei peilaus välttämättä onnistu cc:n kautta, onks kellään tästä tarkempaa tietoa? Läppäriltä peilaus cc:n kautta taitaa kuitenkin onnistua?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Läppäriltä peilaus cc:n kautta taitaa kuitenkin onnistua?
Mikä käyttis? Jos linux/chromebook, niin ei onnistu. Jos mäkki tai win7/8/10 niin selaimelta onnistuu, pitää asentaa vain lisäpalikka-kakkakikkare selaimeen sekä itse tietokoneeseen. Win10 sovelluksella jolla kuvanlaatu ilmeisesti on hyvä, niin castaus ei onnistu.

Osaksi oletusta, mäkistä ja win8 ei tarkempaa tietoa. Veikkaisin samaa silti.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse ostin uuden hyvän television, sekä reitittimen ja nostin netin nopeutta, niin ei Viaplayn kuraan auta mikään. Väitätkö että kiekko ja pallo näkyy täysin terävänä kun katsot Viaplayta tv-appsin kautta?
Väitän. Käsi raamatulla.

Ps. Vaihda toiseen korealaiseen,loppuu ongelmat.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jossain muuten luki, että Huawein (honor) puhelimilla ei peilaus välttämättä onnistu cc:n kautta, onks kellään tästä tarkempaa tietoa? Läppäriltä peilaus cc:n kautta taitaa kuitenkin onnistua?
Ainakin mun honor7:lla onnistuu ja eiköhän tuoreemmillakin malleilla. Taitaa kyseessä olla ne halvemmat Huihain mallit, joissa on voinut tökkiä.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lähteekö muilla pyörimään Telian kirjastossa olevat kaksi peliä? Eilen pelitti vielä mallikkaasti kun onnistuin rekisteröitymään palveluun mutta nyt ei ole toivoakaan saada pelejä näkyville. Lupaa oikeinkin hyvää ajatellen illan hegemoniamittelöä.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Jossain muuten luki, että Huawein (honor) puhelimilla ei peilaus välttämättä onnistu cc:n kautta, onks kellään tästä tarkempaa tietoa? Läppäriltä peilaus cc:n kautta taitaa kuitenkin onnistua?

Olikohan se kesällä kun Huaweilla ja Googlella ei mennyt päivitykset putkeen, tällöin laitteet ei löytänyt choremecastia sovelluksista. Ennen ja korjauksen jälkeen ei mitään ongelmia. Puhelin Honor 8 ja tabletti Huawei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olikohan se kesällä kun Huaweilla ja Googlella ei mennyt päivitykset putkeen, tällöin laitteet ei löytänyt choremecastia sovelluksista. Ennen ja korjauksen jälkeen ei mitään ongelmia. Puhelin Honor 8 ja tabletti Huawei.
Se oli jossain tietyssä Huawein androidin versiossa (eli EMUI) missä niitä ongelmia alkoi tulla. Itse asiassa ongelma oli niinkin iso että moni sovelluskaan ei auennut, itsellä Huawein P10 puhelimessa ei C Moren sovellus auennut moneen päivään kun asensi viimeisimpiä päivityksiä. Tuolloin taisi olla Android 7:n viimeisin EMUI-versio käytössä.

Tabletilla sitten toimi kun oli käytössä Android 5.xxx jotain versio käytössä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
... Jos mäkki tai win7/8/10 niin selaimelta onnistuu, pitää asentaa vain lisäpalikka-kakkakikkare selaimeen sekä itse tietokoneeseen.

Eikä toimi, siitähän tuossa edellä jo keskusteltiin. Pystyt vain kierrättämään kuvan tietokoneen kautta chromecastille ja sehän tarkoittaa diashowta TV:ssä aina.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Liian vanha AppleTV. Jos tuohon saa jotenkin TeliaTV-sovelluksen, niin erittäin mielelläni otan ohjeita vastaan.

Psst. Kohta sinutkin leimataan itkijäksi ja @Telia voivottelee että ”tekniikka valitettavasti kehittyy, ja väliin pitää uusia laitteistoa”.

Olemme sillä tavalla samassa veneessä että ei toimi minullakaan. Itse olen ajatellut niin, että HTPC-laitteisto on tämän ja huomisen ratkaisu muuttuviin systeemeihin, kunhan vain pitää systeemit ajan tasalla; streamaus selaimella on standardi ja toimii kaikkien palveluntarjoajien kanssa. Paitsi Telian, joka pakottaa erittäin ahdasmielisesti käyttämään tiettyä käyttöjärjestelmää ja siinäkin tiettyä selainta. Lupauksia HTML5-toteutuksesta on, mutta niin on muitakin (toteuttamattomia ja hähmäisiä) lupauksia, joten menepä sitten tämänkään toteutuksen perään mitään uskomaan.
 

Smegoul

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Psst. Kohta sinutkin leimataan itkijäksi ja @Telia voivottelee että ”tekniikka valitettavasti kehittyy, ja väliin pitää uusia laitteistoa”.

Ei auta vaikka uusii laitteistoa. Suoraan pakasta vedetty televiissio 4k hdr plä plä chromecastilla, 100m netti, iphone ja mac. Kaikki toimii kun unelma paitsi @Telia, joka ei ole vaivautunut tekemään tukea sisäiselle chromecastille. Nyt pitäisi vielä ostaa ulkoinen chromecast, jolla saa pudotettua hz kohdilleen.. Tästä syystä @Telia, sinä olet heikoin lenkki, olet irtisanottu.

Jos ei jaksa duunin jälkeen ajaa 150km edestakasin hallille, niin katsotaan vaan maalikoosteet liigan sivuilta, ehkä.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä pitää tilata, että näkee tämän päiväisen Ässät - Lukko-ottelun? Liigan sivujen mukaan tulee Telialta. Näkyykö tuo peli, jos tilaan joukkuepassin kuten olen suunnitellut?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Psst. Kohta sinutkin leimataan itkijäksi ja @Telia voivottelee että ”tekniikka valitettavasti kehittyy, ja väliin pitää uusia laitteistoa”.
Ei minulla ole mitään hätää. Peilailen ihan mielelläni kuvan Ipadilta telkkariin. Onneksi tuo vanha AppleTV oli olemassa, niin ei ole Liigan takia tarvinnut lisälaitteistoa hommata. Se harmittaa, että kuvanlaatu on nyt heikompi, mihin kaapeliaikana totuin. Näin on ainakin ainakin Pitsiturnauksen perusteella. Tosin peilasin tovi sitten Viaplayn kautta golfia ja kuvanlaatu oli erinomainen, paljon parempi kuin TeliaTV:n kautta katsomani Pitsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös