Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 521 934
  • 21 783

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos olet yhtään perillä kehitystyöstä digipuolella, varmaan ymmärrät, että juuri tämä on jackpot Telialle, jos vaan suhtautuvat vakavasti. Ongelma järjestelmien kehittämisessä on aina se, että löytää ne mahot palaset palvelussa ja se taas edellyttää, että löytää sen segmentin kommentoimaan, jolla ongelmat on suurimmat.
En nyt ihan täsmälleen tuossa segmentissä toimi, mutta valveutuneena ihmisenä yritän aina ymmärtää lukemani ja kuulemani tiedonjyväset. Juuri viikolla telkkarista osui silmään ihan muistaakseni viihdeohjelmassa, minkälainen kultakaivos tuollainen ihminen on firmoille myytävästä tuoteesta riippumatta. Siis sellainen ihminen, joka tekee erehtymättä väärät valinnat, eli ostaa just päinvastoin, miten se markkinoinnin näkökulmasta pitäisi mennä. Ihan loogista, kun sitä hetken mietti.

DISCLAIMER: täällä on oikeasti ihan fiksua porukkaa, mutta tämä keskustelu on vaan hiukan biasoitunut ;)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos vaikka lähdetään siitä ettei DNA:n kaapeliin voi ostaa haluamaansa liigapassia liikkeelle.....
Ja tiedät varmuudella, että tämä on nimenomaan Telian vika? Miksi Telia tarkoituksella vittuilisi asiakkaille ja menettäisi monia tilauksia sen vuoksi, että eivät myy muiden operaattoreiden asiakkaille pelkän kilpailun takia? Mitä Telia tässä voittaa?

Minä ainakin olen aika vakuuttunut siitä, että vikaa on muissa operaattoreissa vähintään yhtä paljon, kuin Teliassakin. Tuntuu siltä, että Telian maine ja talous tässä eniten kärsii, kun asiakkaat eivät pääse muiden operaattoreiden kaapeliin liigaa tilaamaan.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tiedät varmuudella, että tämä on nimenomaan Telian vika? Miksi Telia tarkoituksella vittuilisi asiakkaille ja menettäisi monia tilauksia sen vuoksi, että eivät myy muiden operaattoreiden asiakkaille pelkän kilpailun takia? Mitä Telia tässä voittaa?

Minä ainakin olen aika vakuuttunut siitä, että vikaa on muissa operaattoreissa vähintään yhtä paljon, kuin Teliassakin. Tuntuu siltä, että Telian maine ja talous tässä eniten kärsii, kun asiakkaat eivät pääse muiden operaattoreiden kaapeliin liigaa tilaamaan.

Minulle taas on ilmoitettu DNA:n suulla että myisivät minulle kaapelin paketin kunhan Telia sen heille eteenpäin myisi. Toisekseen Telia ilmoitti aikanaan ensimmäiseksi että ainoa kaapeli missä liiga tulee näkymään on vain ja ainoastaan Telian oma verkko.

Telia kuvittelee jotain voittavansa selkeästi koska eivät muille myy.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Montako tällaista "hankkikaa meidän tukemat systeemit, älkääkö valittako"-vastausta Telia on täällä antanut?
Ja oisko mitään mahdollisuutta siihen, että täälläkin valittavilla henkilöillä olisi ihan omassa osaamisessakin vikaa? Että jos se peli ei olisikaan ihan 11-0 Telian tappioksi?

Ei Telia olekaan antanut. Palstalla on sen sijaan aika helkkarinmoinen määrä jengiä, jonka ulostulo toistaa tätä mantraa. Telian kätyreitä tai ei, en ota siihen kantaa. Ehkä tuo ”meidän” olisi alunperin pitänyt kirjoittaa ”Telian”. Korjattakoon se nyt.

Varmasti on omassakin osaamisessa vikaa. Tämä @JypFabu ’n vastaus kiteyttää kuitenkin aika hyvin omatkin ajatukseni.

Tässä mielessä voi nostaa virtuaalituopin palstaveljille: olette ymmärtäneet palstan funktion täydellisesti. Se sitten tapahtuuko mitään, on Telian kyvyssä napata kiinni olennaiseen, sekään ei aina itsestään selvää ole. Karhunpalvelus koko palstalle on sitten nämä mulla toimii, älkää valittako euroopan omistajat, juuri tuolla asenteella on luotu maailman huonoimmin toimivat alustat eri palveluihin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos vaikka lähdetään siitä ettei DNA:n kaapeliin voi ostaa haluamaansa liigapassia liikkeelle.....
Hei, mä olen vannoutunut maksukorttien kannattaja, joka asuu Elisan kuidun päässä. Totesin heti alkumetreillä, että mun kanavakorttiin ei saa Liigaa edes itkemällä, painostamisesta puhumattakaan, joten tutkin olemassa olevat vaihtoehdot ja valkkasin niistä ns. parhaan huonon. Olen muutenkin hyväksymässä sen tosiasian, että liikkuvan kuvan katsominen tulee vääjäämättä siirtymään striimauspalveluihin. Siksi hommasin jo jokin aika sitten Chromecastin, koska se on hinta/laadultaan aivan käsittämättömän kilpailukykyinen ratkaisu. Toinen vaihtoehto oli smart-TV, mutta en keksinyt ainuttakaan syytä, miksi olisin laittanut 400-800 € täysin tomivan, mutta wifi-haasteellisen telkkarin päivitykseen. Myös AppleTV hävisi hyvin nopeasti vaihtoehtojen joukosta. lähinnä hintansa takia. Areenaa olen katsonut siitä lähtien täysin tyytyväisenä systeemin toimivuuteen, ja nyt tuo Liigan katselu menee ihan samalla rutiinilla ja helppoudella.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei, mä olen vannoutunut maksukorttien kannattaja, joka asuu Elisan kuidun päässä. Totesin heti alkumetreillä, että mun kanavakorttiin ei saa Liigaa edes itkemällä, painostamisesta puhumattakaan, joten tutkin olemassa olevat vaihtoehdot ja valkkasin niistä ns. parhaan huonon. Olen muutenkin hyväksymässä sen tosiasian, että liikkuvan kuvan katsominen tulee vääjäämättä siirtymään striimauspalveluihin. Siksi hommasin jo jokin aika sitten Chromecastin, koska se on hinta/laadultaan aivan käsittämättömän kilpailukykyinen ratkaisu. Toinen vaihtoehto oli smart-TV, mutta en keksinyt ainuttakaan syytä, miksi olisin laittanut 400-800 € täysin tomivan, mutta wifi-haasteellisen telkkarin päivitykseen. Myös AppleTV hävisi hyvin nopeasti vaihtoehtojen joukosta. lähinnä hintansa takia. Areenaa olen katsonut siitä lähtien täysin tyytyväisenä systeemin toimivuuteen, ja nyt tuo Liigan katselu menee ihan samalla rutiinilla ja helppoudella.

"Olen muutenkin hyväksymässä sen tosiasian, että liikkuvan kuvan katsominen tulee vääjäämättä siirtymään striimauspalveluihin." Aivan suurin osa suomalaisista noin 90% tulee siirtymään näihin striimauspalveluihin sitten kun yle lähettää kaikki ohjelmansa näissä palveluissa. Eli ei aivan lähiaikoina.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä mielessä voi nostaa virtuaalituopin palstaveljille: olette ymmärtäneet palstan funktion täydellisesti. Se sitten tapahtuuko mitään, on Telian kyvyssä napata kiinni olennaiseen, sekään ei aina itsestään selvää ole. Karhunpalvelus koko palstalle on sitten nämä mulla toimii, älkää valittako euroopan omistajat, juuri tuolla asenteella on luotu maailman huonoimmin toimivat alustat eri palveluihin.
Tämä on kyllä niin perisuomalainen ajattelutapa, kuin olla ja pääsee. Jos joku toimii, niin siitä ei saa hiiskua sanallakaan, mutta jos törmää pieneenkin ongelmaan, niin kauhea paskamyrsky käyntiin.

Ei tämän ketjun ainakaan ole tarkoitus olla pelkkä kriittisen palautteen kanava Telian suuntaan, vaan myös paikka, mistä palstaveljet voivat lukea toistensa kokemuksista palvelun käyttöön liittyen. Tuskin Teliaakaan kiinnostaa loputtomasti katsella huonosti perusteltuja negaviestejä, joista ei saa oikein mitään irti ja sävy on todella hyökkäävä.

Huomaan myös, että et ole ilmeisesti koko elämäsi aikana tehnyt asiakaspalvelutyötä lainkaan, jos kehtaat väittää, että tällä jatkiksen touhulla saadaan parhaiten palaute ja viesti perille.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
"Olen muutenkin hyväksymässä sen tosiasian, että liikkuvan kuvan katsominen tulee vääjäämättä siirtymään striimauspalveluihin." Aivan suurin osa suomalaisista noin 90% tulee siirtymään näihin striimauspalveluihin sitten kun yle lähettää kaikki ohjelmansa näissä palveluissa. Eli ei aivan lähiaikoina.
Suoratoisto on jo nyt ohittanut perinteisen television tiettyjen ikäryhmien kohdalla. Eri maissa tilanne hiukan vaihtelee, mutta trendi on päivänselvä. Sitäpaitsi nuo eivät ole poissulkevia tapoja katsoa sisältöä. Yleltä tulee ihan laadukasta ohjelmaa, mutta sielläkin satsataan voimakkaasti Areenaan. Uutiset ja sää varmaan halutaan katsoa vielä suorana 20.30, mutta dokumentit ja sarjat voi katsoa Areenasta pitkälti silloin kun huvittaa. Mitäs sinne jää jäljelle? Tällä hetkellä varmaan urheilun arvokisat, mutta niistäkin saa Areenan kautta saman tavaran ja usein paljon enemmänkin.

Tuo kuvitteellinen 90 % on varmaan sitä jengiä, joka nappaa illalla telkkarin päälle, koska niin on aina ennenkin tehty. Mitään erityistä ei haluta katsoa, mutta olkoot nyt päällä. Kunhan ei missata iltauutisia.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itsellä se tärkein asia eli jääkiekko on näkynyt täysin ongelmitta ja hyvällä kuvanlaadulla. Olen käyttänyt Chromecastia, puhelinta sekä Windows-sovellusta. Ihmetystä alussa herätti lähinnä se kun Telia-tunnukset ei toiminutkaan Telia-TV:ssä mutta ei tuon takia nyt mitään mellakkaa viitsi sytyttää.

Olen varma että kun tästä ainakin täällä esiintyneestä ''alkujärkytyksestä'' ollaan päästy yli niin ihmiset tajuaa kuinka paljon Telia on nostanut tuotantoarvoja verrattuna Neloseen.
 

Telia

Jäsen
Tätä asiaahan yritin tiedustella jo pari päivää sitten, mutta @Telia ei ole vieläkään vaivautunut vastaamaan. Onko siellä edelleenkin puurot ja vellit sekaisin tämän laskutusasian kanssa vai voiko asiakkaille tulla rehellisesti kertomaan miten asia on?
Olemme pyytäneet lisätietoja, jotta voimme antaa konkreettisia esimerkkejä, kuinka uusi irtisanomismalli toimii laskutuksen ja eri laskutusjaksojen kanssa. Tekninen toteutus uudelle irtisanomismallille ei vielä ole valmis, jonka vuoksi muutama seikka irtisanomiseen liittyen on yhä auki. Ensi viikolla mahdollisesti saadaan taas lisää infoa.

Joonas S. / Telia
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suoratoisto on jo nyt ohittanut perinteisen television tiettyjen ikäryhmien kohdalla. Eri maissa tilanne hiukan vaihtelee, mutta trendi on päivänselvä. Sitäpaitsi nuo eivät ole poissulkevia tapoja katsoa sisältöä. Yleltä tulee ihan laadukasta ohjelmaa, mutta sielläkin satsataan voimakkaasti Areenaan. Uutiset ja sää varmaan halutaan katsoa vielä suorana 20.30, mutta dokumentit ja sarjat voi katsoa Areenasta pitkälti silloin kun huvittaa. Mitäs sinne jää jäljelle? Tällä hetkellä varmaan urheilun arvokisat, mutta niistäkin saa Areenan kautta saman tavaran ja usein paljon enemmänkin.

Tuo kuvitteellinen 90 % on varmaan sitä jengiä, joka nappaa illalla telkkarin päälle, koska niin on aina ennenkin tehty. Mitään erityistä ei haluta katsoa, mutta olkoot nyt päällä. Kunhan ei missata iltauutisia.

TV on huippusuosittu viihdelaite Suomessa - striimauspalveluiden kärki erottuu selvästi

Viime vuonna vielä tuollaista. 86 % suomalaisista katsoo perinteistä tv:tä, mutta nuorista (15-25 v) enää 73 %. Striimauspalveluja televisioonsa laittoi viikoittain 53 %.

Pari-kolme prosenttia kun on jotain lestadiolaisia, jotka ei katso kuin Raamattua, niin eihän noita pelkästään striimausta käyttäviä ole vielä kuin noin 10 %.
 

Telia

Jäsen
Tulevana maanantaina joudumme ylläpitosyistä poistamaan Liigan Preseason kirjastoista kaikki muut tallenteet, paitsi 22.8. pelatun Pelicans - JYP -ottelun. Maanantaista eteenpäin pelit jäävät taas kirjastoihin runkosarjan alkuun saakka, jonka jälkeen kaikki Preseason pelit poistetaan. Runkosarjan aikana kaikki pelit jäävät talteen 13kk ajaksi kuten aiemmin on ilmoitettukin.

Merja / Telia
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Hei, täällä aikaisemmin puhuttiin paljon siitä chromecastistä, mutta sen jälkeen on tullut sen verran muuta, etten jaksa kahlata läpi, missä kohtaa castistä juteltiin. Eli kyssäri olisi sellainen, että jos tuollaisen chromecastin hankkii, niin meneekö se lähetys puhelimen netin kautta vai toimiiko se puhelin palvelulle ikäänkuin vain kaukosäätimenä. Jäin jälkimmäiseen käsitykseen, kun joskus puolihuolimattomasti niitä keskusteluita tavailin, mutta kaupassa myyjä vakuutti, että puhelimen kautta menee. Kaupan myyjät on toisaalta aikaisemminkin jauhaneet sheebaa, joten ajattelin täältä vielä varmistella asiaa. Eli olenko käsittänyt asian väärin? Meinaa itsellä tosiaan himassa 50 megan netti, jota kautta ajattelin lätkät katsella. Puhelin on sitten duunin kautta ja vaikka siinä netti on, niin ei kuitenkaan kovin nopea. En siis haluaisi joutua tilanteeseen, jossa 80€ chromecast ostoksen jälkeen joutuisin vielä hankkimaan pelkästään Liigaa varten mobiililiittymän kuukausimaksulla, jota kautta tavara tulee kotiin asti. Varsinkaan, kun netti kuitenkin himassa on.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos sulla on kotona wifi ja känny kiinni siinä niin CC käyttää wifiä, känny vain kaukosäädin. @Tshekki77
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Huomaan myös, että et ole ilmeisesti koko elämäsi aikana tehnyt asiakaspalvelutyötä lainkaan, jos kehtaat väittää, että tällä jatkiksen touhulla saadaan parhaiten palaute ja viesti perille.

Olipas kumma avautuminen. Ehkä en osannut sitten ajatustani julkituoda ymmärrettävästi?

Juuri siksi, että olen ollut useassakin tiimissä mukana kehittämässä käyttäjäystävällistä käyttöliittymää, tiedän tasan tarkkaan, missä on pullonkaulat onnistumiselle. Useammin kuin kerran, on ollut vaikea löytää, juuri oleellisimpia testaajia, ei niitä jotka osaa ja ymmärtää, vaan niitä, jotka palvelua tulevat käyttämään arkielämässä testaamaan ja vastaamaan, mikä mättää ja missä mättää. Sinänsä palautteen osalta on se ja sama, millä kirosanoilla ja alatyylillä se on höystetty, sieltä pitää vaan hoksata se oleellinen. Tiedän, ei ole aina helppoa, mutta maksaa vaivan. Tämä ihan asiakaspalvelijana monessa liemessä keitettynä.

On myös ihan ok, antaa positiivista palautetta, mutta tuntuu, että täällä sitä ei anneta osoitettuna ensisijaisesti Telialle, vaan vittuiluna niille, joilla homma ei mene kuin stromsöössä. En näe tästä varsinaisesti olevan mitään lisäarvoa Telialle ja vielä vähemmän palstan luettavuudelle, enkä koe sitä minään palstaveljien kokemusten jakamisena toisten käyttäjien kanssa, että vittuillaan niille ihmisille, joilla ongelmia on, ilkkuen heidän osaamistaan ja ymmärrystään.

Voin sanoa sormi raamatulla, ettei tämä ajattelutapa palautteen merkityksestä ja arvosta ole tosiaankaan perisuomalainen, niin paljon sutta ja paskaa on syntynyt ihan päinvastaisella, jota kutsun siksi perisuomalaiseksi tavaksi, jossa kehittäjä osaa kaiken tietää kaiken, eikä kuuntele ketään jos siihen saapuva palaute on vielä kiittelyä siitä, kun väännettiin torttu ruokapöydälle, niin avot, perisuomalaista on saatu.

Tästä syystä olen kategorisesti ylistänyt Telian viisautta luoda kanava palvelun käyttäjille ja saada sitä kautta kiinni niistä asioista, joita se nörttiläistiimi ei ole viisaudessaan hoksannut.

Ehkä tässä nyt löytyy sitä avaavaa pohjaa sille, miksi kirjoitan kuin kirjoitan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Jos sulla on kotona wifi ja känny kiinni siinä niin CC käyttää wifiä, känny vain kaukosäädin. @Tshekki77

Ok, eli myyjä puhui palturia? Mitäs muuten, kun siinä chromecast ultrassa näytti olevan myös ethernet mahdollisuus, niin mites sen kanssa sitten toimii? Pitääkö ethernet piuha mennä modeemiin, jossa wifi mahdollisuus myös tarjolla, että saa kännykän juttelemaan omalle laitteelle vai miten tuo siinä tapauksessa menee?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tulevana maanantaina joudumme ylläpitosyistä poistamaan Liigan Preseason kirjastoista kaikki muut tallenteet, paitsi 22.8. pelatun Pelicans - JYP -ottelun. Maanantaista eteenpäin pelit jäävät taas kirjastoihin runkosarjan alkuun saakka, jonka jälkeen kaikki Preseason pelit poistetaan. Runkosarjan aikana kaikki pelit jäävät talteen 13kk ajaksi kuten aiemmin on ilmoitettukin.

Merja / Telia
Edelleen odottelen, koska saatte sen Pitsiturnauksessa pelatun Lukko-Jukurit - pelin tuonne kirjastoon ennen kuin poistatte sen maanantaina.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onko sama tietyömaa katkonut myös Mikkelin kuidut? Kun ruudussa pyörii ”kuva yhteydessä tekninen ongelma-asiaa selvitetään”. Paskan möivät
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Onko sama tietyömaa katkonut myös Mikkelin kuidut? Kun ruudussa pyörii ”kuva yhteydessä tekninen ongelma-asiaa selvitetään”. Paskan möivät

Tästä sanoin eilen jo. Voi vittu mitä puuhastelua, kun vielä omat virheet muiden piikkiin ja seuraavana päivänä sama ongelma eri paikkakunnalla
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko sama tietyömaa katkonut myös Mikkelin kuidut? Kun ruudussa pyörii ”kuva yhteydessä tekninen ongelma-asiaa selvitetään”. Paskan möivät
Harmittaa kyllä jos ei ala toimimaan. Koko päivän odottanut.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Onko sama tietyömaa katkonut myös Mikkelin kuidut? Kun ruudussa pyörii ”kuva yhteydessä tekninen ongelma-asiaa selvitetään”. Paskan möivät
Hahha. Tuli ihan sama mieleen. "Huh kerkesin just alkuun!!" Mutta kappas. Sama kuin eilen "kuvayhteydessä tekninen ongelma - asiaa selvitetään. Ja tästäkään tuskin tulee ilmoitusta, koska mahd saadaan korjattua jos edes saadaan.

"Katso harjoituskausi ilmaiseksi" joopajoo. Ja tästä pitäisi vielä maksaa?

Eikö näitä laitteita/yhteyksiä todellakaan testata jo päivällä ja uudelleen 30-60min ennen itse ottelua?
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Onko sama tietyömaa katkonut myös Mikkelin kuidut? Kun ruudussa pyörii ”kuva yhteydessä tekninen ongelma-asiaa selvitetään”. Paskan möivät
Ihme touhua. Eilen ei tullut mitään vaikka piti ja sama juttu tänään. Sut surkeeta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös