Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 946 928
  • 23 567

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kun olet yhden kerran onnistunut tilaamaan Liiga-passin, et tarvitse kuin Telia TV-tunnusta. Ja senkin luultavasti joutuu syöttämään vain kerran, ainakin appsia käytettäessä. Valita nyt vielä siitä, että tarvitset henkilötunnuksen nähdäksesi Liigaa.

Tietysti, jos joka päivä käyt irtisanomassa Liiga-passin, joudut kirjautumaan seuraavallakin aktivointikerralla Telia.fi:hin.

Oikeasti, jotain rajaa näihin valituksiin.

Syytät minua viestin perusteella, joka on osa kokonaisuutta, ja täysin irrallaan asiayhteydestä.

Kannattaa lukea koko ketju, ennen kuin alat kommentoimaan. Vastasin käyttäjälle @Leon, joka kysyi mihin tunnuksia tarvitaan. Hän taas sitä ennen vastasi kommenttiini käyttäjälle @hooligan, jonka kanssa spekuloimme sitä, tarvitaanko tulevaan Telian appiin (jolla voi katsoa näitä maalikoosteita ym) omia tunnuksia. Osittain mukana oli toki myös huulenheittoa, mutta ihan itkuksi tätä keskustelua en itse kyllä missään nimessä osaa tulkita.

Olen antanut itsekin kuraa Telian niskaan, mutta aina perustellusti.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oliko tuohon kanavapakettien irtisanomiseen jo tiedossa irtisanomisaika? Lähinnä kevättä silmällä pitäen. Jos esim, katkaisee toistaiseksi voimassa olevan All-Star-paketin vaikka huhtikuun puolivälissä, niin mihin asti kanavat näkyy ja laskutus juoksee?

Telian sivuilla oli noin:

Telia TV:n käyttö sekä ongelmia ja ratkaisuja - Telia TV - TV ja viihde - Asiakastuki - Telia

Määräaikaiset kanavapakettisopimukset voidaan irtisanoa päättyväksi määräajan loppuun kirjautumalla osoitteessa telia.fi tai asiakaspalvelussamme. Toistaiseksi voimassa olevissa sopimuksissa on kahden viikon irtisanomisaika.

Onko tuossa sitten eri variaatioita, jos on esim. vain TeliaTV-sovellus, niin tarjotaan pidempää irtisanomisaikaa?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Syytät minua viestin perusteella, joka on osa kokonaisuutta, ja täysin irrallaan asiayhteydestä.

Kannattaa lukea koko ketju, ennen kuin alat kommentoimaan. Vastasin käyttäjälle @Leon, joka kysyi mihin tunnuksia tarvitaan. Hän taas sitä ennen vastasi kommenttiini käyttäjälle @hooligan, jonka kanssa spekuloimme sitä, tarvitaanko tulevaan Telian appiin (jolla voi katsoa näitä maalikoosteita ym) omia tunnuksia. Osittain mukana oli toki myös huulenheittoa, mutta ihan itkuksi tätä keskustelua en itse kyllä missään nimessä osaa tulkita.

Olen antanut itsekin kuraa Telian niskaan, mutta aina perustellusti.
Lue itse koko ketju, ennen kuin käsket muita tekemään niin. Tuo tunnusasia on selitetty täällä moneen kertaan. Jos olisit lukenut koko ketjun, tietäisit kyllä, miksi ja missä vaiheessa niitä tarvitaan. Minä muuten en tarvinnut pankkitunnuksia Liiga-passin tilaamiseen. Mobiilivarmenne riitti. Minä en näe huonona asiana sitä, että palveluntarjoaja edellyttää vahvaa tunnistautumista ennen kuin maksullisia palveluja voi aktivoida. Telia TV:n käyttö ei sitä vaadi, tuskin tuo ei-tilaajien appsikaan. Tai mitään tuskin, 100 % varmasti ei vaadi.

Jos se kävelee kuin valitus, näyttää valitukselta ja maistuu valitukselta, se on valitusta. Huumorikortin heiluttelu jälkikäteen on pelkkää selittelyä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Minä muuten en tarvinnut pankkitunnuksia Liiga-passin tilaamiseen. Mobiilivarmenne riitti.

Jotta saat mobiilivarmenteen aktivoitua sinun pitää tunnistautua pankkitunnuksilla.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jotta saat mobiilivarmenteen aktivoitua sinun pitää tunnistautua pankkitunnuksilla.
Varmaan näin, mutta en tarvinnut siitä huolimatta pankkitunnuksia Liiga-passin tilaamisessa.

E. Otin selvää. Virallisella asiakirjalla (passi, poliisin myöntämä henkilökortti) voi myös tehdä ensitunnistuksen, kun hakee SIM-kortin operaattorin toimipisteestä.
 
Viimeksi muokattu:

Wire

Jäsen
ihmettelen vaan miten joku naapurin mummo tai pappa pystyy sen tilaamaan itsenäisesti?

Naapurissa asuu 72v aivoverenvuodon saanut papparainen. Kun oli puhetta Liigasta niin kysyin että tarviiko apua tilaukseen. Totesi että tilasi jo ja onnistui helposti saamaan pelit näkyviin.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Naapurissa asuu 72v aivoverenvuodon saanut papparainen. Kun oli puhetta Liigasta niin kysyin että tarviiko apua tilaukseen. Totesi että tilasi jo ja onnistui helposti saamaan pelit näkyviin.
No näinhän tämä on, olen miettinyt että onko jatkoaikaan pesiytynyt pari astetta vajavaisempaa väkeä vai trollaako porukka tahallaan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Varmaan näin, mutta en tarvinnut siitä huolimatta pankkitunnuksia Liiga-passin tilaamisessa.

"Tunnus" kuin tunnus. Sitä lähinnä ajoin takaa.

Eniten minua nyppii surkea tiedotus, ei tiedetä mitä myydään, selkeisiinkään kysymyksiin ei osata vastata ja mullistus perustuu pelkästään lupauksiin.

Tiedotus on varmaan tullut kaikille selväksi mm. koosteet yms. maksumuurin taakse jne.

Minulle kaupattiin Liigapassi myyntipuheella preseasonin ilmaisuudella. Tämä nyt ei sitten pitänytkään paikkaansa.

Sinäänsä ihmeellistä, että laskutus asiaan ei osattu vastata, vaikka tuotetta myydään. Vielä taitaa olla epäselvää tuo irtisanomisaika ja toukokuu. Irtisanomisaikakin on muuttunut kahdesta viikosta kuukauteen. Tätä syyskuun alkupäivien maksullisuuttakin perustellaan kuukausilaskutuksella. Jos halua olisi niin mikä estää Teliaa laskuttamaan kuukausimaksusta puolikasta. Tässä toki tullaan juuri siihen ettei sitoutunut ja pitkäaikainen asiakas ole mikään arvoinen. Tämä toki koskee kaikkia niin muita operaattoreita kuin esim. vakuutusyhtiöitä.

Kaiken pitäisi mullistua 14.9. Vielä sellaista mullistusta ei ole minun kohdalle osunut mitä Ruutu ei olisi tarjonnut. Edes kuvanlaatu ei ole ollut mitenkään poikkeavaa. Tosin viime pelejä en ole katsonut eli muutosta on voinut tulla. Itseäni alkoi nyppimään siihen malliin ja irtisanoin koko sopimuksen. Toki se on vielä epäselvää, koska luvattua vahvistusta ei ole sähköpostiin tullut. Pari viikkoa kuitenkin jo vierähtänyt irtisanomisesta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Naapurissa asuu 72v aivoverenvuodon saanut papparainen. Kun oli puhetta Liigasta niin kysyin että tarviiko apua tilaukseen. Totesi että tilasi jo ja onnistui helposti saamaan pelit näkyviin.

Onnittelut papalle! Kumpa minullakin olisi toiminut noin helposti. Muistaakseni kun yritin ostaa Liiga-pakettia erikseen, niin ei onnistunut ja jos siihen ostoskoriin sitten laittoi vielä sen Telia TV-sovelluksen uudestaan, niin se ilmoitti että sinulla on jo tuo sovellus eikä hommasta tullut sittenkään mitään. Se luuppi pyöri sitten siinä loputtomasti.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pietarissa, Ruudun aikana olin kuulemma Sanomalla töissä.
Tää oli aika hauska heitto. Virtuaalinosto letkautus-ketjuun.

Ensin ajattelin tästä Telia-Jatkoaika-yhteistyöstä, että nyt tulee hyvä, kun vaativimmat ja osaavimmat kuluttajat saavat äänensä kuuluviin. Tätä keskustelua seuraamalla homma on muuttunut mielestäni siihen suuntaan, että kohderyhmä on oikea, mutta eri syystä. Nyt tämä on oikea happotesti Telian järjestelmät vs. urpoimmat käyttäjät. Kun JA saadaan onnistuneesti palvelun piiriin, sitä voi myydä huoletta ihan kelle vaan. Kaikkiin ongelmiin on jo vastaus, tilaamisesta lähetyksen tallennuksen katsomiseen asti.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Ehkä tämän koko sekavan tilauskuvion perimmäinen tarkoitus on saada ihmiset vaan yksinkertaisesti soittamaan asiakaspalveluun. Siellä voidaan sitten selittää niille ummet ja lammet. Siinä helposti liittymät vaihtuu ja saadaan niille muutenkin myytyä kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ja rahaa tulee sitten ikkunoista ja ovista..
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Helpoitan teidän elämää, jotka haluatte palvelun päättää ennen kuun vaihdetta. Kanavapaketin saa irtisanottua sieltä omilta sivuilta (kirjautumisen jälkeen), kun klikkaa liittymäni ja palveluni > teliatv sovellus > kanavapaketit > käytössä nyt > muokkaa.

Ei muuten olisi onnistunut ihan heti ilman asiakaspalvelijaa.

Joo, tämänkin asian etsimiseen käytin varmaan noin 20 minuuttia! :D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No aika kauan sai chatissäkin vääntää ennen kuin ohjeet sain. Melkosta paskaa jauhoi asiakaspalvelija. Mm. ”Suosittelen jatkamaan tilausta, koska 14.9. saattaa tulla paljon ruuhkaa ja kyselyitä”. Wtf?
Tottahan tuo ruuhka on, mutta helvetin typerää sitä on käyttää perusteena tilauksen jatkamiselle...

Kannattaa laittaa vinkkejä valtamedian toimituksiin, jos halutaan vavisuttaa Teliaa tämä ennakkotilaajien ryöstämisen suhteen.
 

Telia

Jäsen
Btw, jos Telia TV palvelu toimii EU-alueella, niin ovatko koosteet rajattu samoin? Myös Liigan sivuilla? Esimerkiksi jos sattuisin olemaan Norjassa matkalla, voinko katsoa eilisen pelin koosteen, vai pitääkö kikkailla VPN:llä? Ymmärrän, että tähän ei ole valmista vastausta välttämättä, mutta jos saisi ajatuksen eteenpäin, että asiaa mietittäisiin.

Tästä tullaankin mieliaiheeseeni, eli ulkomailla asuvien tilauksiin. Näihin liittyen mielestäni asia luvattiin lisätä Q&A-osioon, mutta en mielestäni nähnyt sitä siellä.

Tähän on hyvä saada vastaus. Laitan selvitykseen. Kiitos hyvästä huomiosta!


5.5.2017 ilmoitettiin että Telia on Liigan uusi mediakumppani. Telialla on siis ollut reilusti yli vuosi aikaa hoitaa HTML5-pohjainen soitin. Tosin ehkä siellä ei ollut niin justiinsa vaan aloitettiin tämä palvelun suunnittelu vasta joskus tässä kesällä, ihmekös tuo jos vähän meinaa kiire tulla ja osa hommista ei toimi.

Täytyy muistaa, että tämän reippaan vuoden aikana on myös tapahtunut paljon asioita. Ymmärrän kyllä miksi HTML5-tekniikkaa on paljon toivottu ja olen myös vienyt täältä saatuja palautteita siihen liittyen eteenpäin.


Oliko tuohon kanavapakettien irtisanomiseen jo tiedossa irtisanomisaika? Lähinnä kevättä silmällä pitäen. Jos esim, katkaisee toistaiseksi voimassa olevan All-Star-paketin vaikka huhtikuun puolivälissä, niin mihin asti kanavat näkyy ja laskutus juoksee?

Kanavapaketeissa on Telian toimitusehtojen mukaisesti 1 kuukauden irtisanomisaika. Aiemmin asiakaspalvelussa on voitu hyödyntää myös lyhempää irtisanomisaikaa, mutta lähtökohtaisesti aina maksu-tv kanavien minimi tilausjakso on ollut 1 kuukausi ja näin myös Liigan osalta. Tällä hetkellä telia.fi -sivulla ja Minun Telia –sovelluksessa on mahdollista päättää toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti heti irtisanomispäivälle. Tähän on tulossa muutos, jolloin järjestelmä automaattisesti päättää paketin 1 kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen.


Joonas S. / Telia
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta eihän tuo vaikuta mitenkään, ellei palvelua lähde tilaamaan asiakaspalvelun kautta. Sen kuin vaan kirjautuu uudelleen ja tilaa paketin.
Kyllä se tilausjärjestelmän läpi menee kuitenkin ja jos siellä on paljon tilauksia vetämässä, niin tiedä miten pahasti koko järjestelmä jumittaa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Tähän on tulossa muutos, jolloin järjestelmä automaattisesti päättää paketin 1 kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen.


Joonas S. / Telia

Eli jos irtisanon paketin 5.4.2019, niin viimenen päivä jonka näen (ja laskutus vielä pyörii) on tuo mahdollisesti 4.5.2019 näytettävä seitsemäs finaalipeli?

edit. korjattu 4.4 --> 5.4
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kanavapaketeissa on Telian toimitusehtojen mukaisesti 1 kuukauden irtisanomisaika. Aiemmin asiakaspalvelussa on voitu hyödyntää myös lyhempää irtisanomisaikaa, mutta lähtökohtaisesti aina maksu-tv kanavien minimi tilausjakso on ollut 1 kuukausi ja näin myös Liigan osalta. Tällä hetkellä telia.fi -sivulla ja Minun Telia –sovelluksessa on mahdollista päättää toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti heti irtisanomispäivälle. Tähän on tulossa muutos, jolloin järjestelmä automaattisesti päättää paketin 1 kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen.
Edelleen on epäselvää miten tämä menee käytännössä. Jos paketin irtisanoo esimerkiksi 5.4.2019, niin mikä on viimeinen päivä. josta maksaa/jolloin pelit näkyvät?. Kuukauden irtisanimisajan perusteella se olisi 4.5. Vai meneekö niin, että koska irtisanomisaika jatkuu toukokuun puolelle, niin pitää maksa koko toukokuu? Myös laskutusjaksoasia on epäselvä. Telian pomo selitteli, että voi maksaa vain kokonaisia kalenterikuukausia, mutta täällä on vakuuteltu Telian tunnuksilla, että voi maksaa myös osan kuukaudesta tilauksen alussa. Toisaalta samoilla tunnuksilla on myös kerrottu, että jos tilaa 14.9. niin laskutetaan 14.9-13.10. mikä ei ole linjassa kalenterikuukausiin perustuvan laskutuksen kanssa. Jos tilaa 14.9, ja ensimmäinen laskutusjakso on 14.9.-13.10, niin loppuuko maksaminen silloin toukokuun 13. päivä. Tässä vaiheessa on tietysti turha kysyä milloin näkyminen loppuu kun 4.5. jälkeen Telialla ei varmuudella ole mitään näytettävää.

Eihän nämä nyt mitään isoja juttuja ole, mutta kyllä kuluttajan pitäisi tietää palvelua tilatessaan mistä maksaa ja miten paljon. Ja jotenkin tyhmältä tuntuu, että kestotilaaja maksaa mahdollisesti ylimääräisen kuukauden sellaiseen verrattuna, joka tilaa vasta kauden alkaessa. Se ero kokonaissummassa on kuitenkin yli 10 prosenttia.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eli jos irtisanon paketin 4.4.2019, niin viimenen päivä jonka näen (ja laskutus vielä pyörii) on tuo mahdollisesti 4.5.2019 näytettävä seitsemäs finaalipeli?
Tätä asiaahan yritin tiedustella jo pari päivää sitten, mutta @Telia ei ole vieläkään vaivautunut vastaamaan. Onko siellä edelleenkin puurot ja vellit sekaisin tämän laskutusasian kanssa vai voiko asiakkaille tulla rehellisesti kertomaan miten asia on?

Lisäyksenä vielä tähän että jos teen tilauksen esim. 4.9.2018 ja irtisanon sen ylläolevalla tavalla, niin olenko maksanut kaudesta yhteensä 8 kk ajan vai miten tämä homma menee? Konkreettisia esimerkkejä kaivattaisiin lisää tänne.

Ja kuten tänne tulleista viesteistä huomaa niin en ole ainoa joka asiaa pohtii ja tämän asian selventäminen olisi molemmille osapuolille ihan varmasti paras ratkaisu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ensin ajattelin tästä Telia-Jatkoaika-yhteistyöstä, että nyt tulee hyvä, kun vaativimmat ja osaavimmat kuluttajat saavat äänensä kuuluviin. Tätä keskustelua seuraamalla homma on muuttunut mielestäni siihen suuntaan, että kohderyhmä on oikea, mutta eri syystä. Nyt tämä on oikea happotesti Telian järjestelmät vs. urpoimmat käyttäjät.

Jos olet yhtään perillä kehitystyöstä digipuolella, varmaan ymmärrät, että juuri tämä on jackpot Telialle, jos vaan suhtautuvat vakavasti. Ongelma järjestelmien kehittämisessä on aina se, että löytää ne mahot palaset palvelussa ja se taas edellyttää, että löytää sen segmentin kommentoimaan, jolla ongelmat on suurimmat. Tässä mielessä voi nostaa virtuaalituopin palstaveljille: olette ymmärtäneet palstan funktion täydellisesti. Se sitten tapahtuuko mitään, on Telian kyvyssä napata kiinni olennaiseen, sekään ei aina itsestään selvää ole. Karhunpalvelus koko palstalle on sitten nämä mulla toimii, älkää valittako euroopan omistajat, juuri tuolla asenteella on luotu maailman huonoimmin toimivat alustat eri palveluihin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Ja kuten tänne tulleista viesteistä huomaa niin en ole ainoa joka asiaa pohtii ja tämän asian selventäminen olisi molemmille osapuolille ihan varmasti paras ratkaisu.

Jos tähän ei saada vastausta, niin voishan tätä kokeilla vaikka marraskuun maaottelutauolla. Tauko alkaa 3.11 pelattavan kierroksen jälkeen ja kestää 9 päivää. Irtisanoo tilauksen 5.10, jolloin viimeinen näkyvä päivä olisi tuo 3.11. Sitten sen ainakin näkee mitä tapahtuu.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toissaviikolla tilasin paketin. Ei kuulunut mitään. Maanantaina tarkistin asiakaspalvelusta tilauksen tilan. Oli kuulemma profiili kummasti jumissa.
Tänään tupsahti teksitari missä kerrottiin paketin aktivoituvan minä hetkenä hyvänsä.
Odotan innolla millon alkaa toimimaan ja millä tasolla.
Lasku saattaa kuulemma vahingossa tulla kahteen kertaan. Tämä olikin hyvä tieto. Teitääpähän tarkastaa laskun huolella. Yleensähän vain makselen katsomatta.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Nyt tämä on oikea happotesti Telian järjestelmät vs. urpoimmat käyttäjät. Kun JA saadaan onnistuneesti palvelun piiriin, sitä voi myydä huoletta ihan kelle vaan. Kaikkiin ongelmiin on jo vastaus, tilaamisesta lähetyksen tallennuksen katsomiseen asti.

Tai happotesti Telian järjestelmät vs valistuneimmat käyttäjät. Tällä hetkellä Telia on häviöllä about 11-0.

Kaikkiin ongelmiin ei todellakaan ole vastauksia. Tai on, jos vastaukseksi kelpaa se, että ”hankkikaa meidän tukemat systeemit, älkääkö valittako”.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai happotesti Telian järjestelmät vs valistuneimmat käyttäjät. Tällä hetkellä Telia on häviöllä about 11-0.

Kaikkiin ongelmiin ei todellakaan ole vastauksia. Tai on, jos vastaukseksi kelpaa se, että ”hankkikaa meidän tukemat systeemit, älkääkö valittako”.

Montako tällaista "hankkikaa meidän tukemat systeemit, älkääkö valittako"-vastausta Telia on täällä antanut?
Ja oisko mitään mahdollisuutta siihen, että täälläkin valittavilla henkilöillä olisi ihan omassa osaamisessakin vikaa? Että jos se peli ei olisikaan ihan 11-0 Telian tappioksi?
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Montako tällaista "hankkikaa meidän tukemat systeemit, älkääkö valittako"-vastausta Telia on täällä antanut?
Ja oisko mitään mahdollisuutta siihen, että täälläkin valittavilla henkilöillä olisi ihan omassa osaamisessakin vikaa? Että jos se peli ei olisikaan ihan 11-0 Telian tappioksi?

Jos vaikka lähdetään siitä ettei DNA:n kaapeliin voi ostaa haluamaansa liigapassia liikkeelle.....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös