On tämä aika sekava soppa. Itselle ei ainakaan vielä ole täysin selvää miten tuo laskutus menee edes sen aloituksen ja jatkuvan laskutuksen osalta, puhumattakaan sen lopettamisesta. Jotkut väittävät laskutuksen menevän kuukausittain alkaen tllauspäivästä, jossain taas puhutaan kalenterikuukausittain menevästä laskutuksesta. Eli saisiko tämän rautalangasta: jos tilaan paketin 15.9., onko aloitus ja laskutusmalli
a) Laskutus alkaa 15.9., maksan syyskuulta puolet ja sopimus uusiutuu (ja uusi lasku alkaa) aina kuun 15. päivä
b) Laskutus alkaa 15.9., maksan syyskuulta puolet, mutta sen jälkeen se on kalenterikuukausittain uusiutuen aina kuun 1. päivä
c) Laskutus alkaa heti kalenterikuukausittain eli maksan syyskuulta täyden hinnan ja sopimus uusiutuu aina kuun 1. päivä
d) Joku muu tapa
Lisäksi, miten tuo itse tehty irtisanominen sitten menee? Irtisanomisaika on siis käsittääkseni 2 viikkoa (eikö?). Jos sanon sopimuksen irti laskutuskauden keskellä, milloin sopimus sitten loppuu?
1) Irtisanomispäivästä 2 viikkoa eteenpäin laskutusjaksoa huomioimatta, jolloin viimeinen lasku lasketaan päiväkohtaisesti
2) Seuraavan laskutuskauden loppuun, jos 2 viikon irtisanomisaika menee sen laskutuskauden puolelle
3) Kuluvan laskutuskauden loppuun (mikä siis voi olla yli tai alle 2 viikkoa)
4) Jokin muu
Itse tarvin vastaukset Telia TV-palvelun näkökulmasta, käsittääkseni digiboksi-asiakkaille tämä toimisi taas eri tavalla. Tämän voisi tietysti selvittää myös chatissa, mutta sieltä minulla on huonoja kokemuksia asiakaspalvelijoiden tietotaidosta, kun olen aiemminkin saanut virheellistä tietoa kyselyissäni.