Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 899 266
  • 23 424

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli aspan pitää ottaa ongelmatapaus vastaan koska on hän kontaktipiste, mutta häneltä ei juuri tässä tapauksessa tarvitse odottaa mitään vastausta ongelmaan. Tämä on ihan selvää. Selvää ei ole, että miksi täällä annetaan tukkapöllyä ihmiselle kuka on ottanut tähän kontaktipisteeseen yhteyttä? Kysyi väärät kysymykset?
Et voi olla tosissasi? Moneen kertaan on sanottu, että asiakkaan oman ongelmatilanteen korjaamisen vuoksi voi olla yhteydessä aspaan, jos haluaa apua ongelmaansa. Nyt tässä annettiin kritiikkiä aspaan yhteyttä ottaneelle sen vuoksi, että hän otti yhteyttä aspaan sellaisesta asiasta, joka ei oikeastaan aspaan kuulu, eikä se kuulu asiakkaille erityisesti muutenkaan. Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
 

avt84

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tässä on hieman luotto karissut Teliaa kohtaan, kun kaksi peliä peräkkäin jäi näyttämättä. Siksi ihmetystä herätti, että kun pääkuitukaapeli on mennyt poikki, niin se kuulostaa siltä, ettei varayhteyskään voisi toimia. Lisäksi ajattelin tuon vastauksen Telian kannaksi, eli että aspa olisi asian varmistanut jostain, ja sitten antanut vastauksen. Kyllä se minusta on ihan mukava tietää, onko kyseessä hätävale vai ei, etenkin kun ensin syytetään katkennutta kaapelia yksiselitteisesti, mutta sitten paljastuukin, ettei syy ole siinä.

Loppuun ansaitut kiitokset @Telia lle siitä, kun tämän iltainen peli näkyy.
 

Warrior13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä on hieman luotto karissut Teliaa kohtaan, kun kaksi peliä peräkkäin jäi näyttämättä. Siksi ihmetystä herätti, että kun pääkuitukaapeli on mennyt poikki, niin se kuulostaa siltä, ettei varayhteyskään voisi toimia. Lisäksi ajattelin tuon vastauksen Telian kannaksi, eli että aspa olisi asian varmistanut jostain, ja sitten antanut vastauksen. Kyllä se minusta on ihan mukava tietää, onko kyseessä hätävale vai ei, etenkin kun ensin syytetään katkennutta kaapelia yksiselitteisesti, mutta sitten paljastuukin, ettei syy ole siinä.

Loppuun ansaitut kiitokset @Telia lle siitä, kun tämän iltainen peli näkyy.
Silti on ongelmia koska ääni tulee ennen kuvaa
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä on hieman luotto karissut Teliaa kohtaan, kun kaksi peliä peräkkäin jäi näyttämättä. Siksi ihmetystä herätti, että kun pääkuitukaapeli on mennyt poikki, niin se kuulostaa siltä, ettei varayhteyskään voisi toimia. Lisäksi ajattelin tuon vastauksen Telian kannaksi, eli että aspa olisi asian varmistanut jostain, ja sitten antanut vastauksen. Kyllä se minusta on ihan mukava tietää, onko kyseessä hätävale vai ei, etenkin kun ensin syytetään katkennutta kaapelia yksiselitteisesti, mutta sitten paljastuukin, ettei syy ole siinä.

Loppuun ansaitut kiitokset @Telia lle siitä, kun tämän iltainen peli näkyy.
Olihan tuo nyt mielestäni täysin selvää, että se vastaus oli asiakaspalvelun oman tiedon varassa annettu. Hyvin harvoin tuollaisiin kysymyksiin lähdetään vastausta aspan toimesta hakemaan, koska ne asiat eivät varsinaisesti asiakkaalle kuulu. Varsin tökeröä on vastata tuolla tavalla ja olettaa heti, että Telia vain valehtelee asiakkailleen, eikä tiedä omasta tekniikastaan mitään.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Yleisesti kaikille, koska en jaksa kaikkia lainata:

Tuossa esimerkki tapauksessa siis aspaan oltiin yhteydessä teknisistä asioista koskien matsin näkyvyyttä? Asiakas sai vastauksen aspan parhaan osaamisen mukaan. Tämä on selvää varmasti kaikille?

Sitä minun on vaikea käsittää, että miksi tällä sätitään aspaan yhteydessä ollutta vaikka kuitenkin todetaan, että se on aspan asia selvittää miksi matsi ei näy?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yleisesti kaikille, koska en jaksa kaikkia lainata:

Tuossa esimerkki tapauksessa siis aspaan oltiin yhteydessä teknisistä asioista koskien matsin näkyvyyttä? Asiakas sai vastauksen aspan parhaan osaamisen mukaan. Tämä on selvää varmasti kaikille?

Sitä minun on vaikea käsittää, että miksi tällä sätitään aspaan yhteydessä ollutta vaikka kuitenkin todetaan, että se on aspan asia selvittää miksi matsi ei näy?
Aspan asia on auttaa asiakasta sen tuotteen toiminnan kanssa ja kertoa mahdollisesti heillä käytössään oleva tieto ongelman syystä. Heidän ei kuulu kertoa mitään tarkempaa teknistä tietoa, joka ei asiakkaalle kuulu.

Tässä oltiin jälkikäteen yhteydessä aspaan tuosta matsin näkyvyydestä, eli ongelma ei ollut enää käsillä ja aspa ei voinut tehdä mitään asiakkaan tuotteen toiminnan eteen. Tässä kyseltiin vain lisätietoja, joista ei ole apua asiakkaalle.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Telian chatissa muuten vieläkin väitetään, että syyskuulta laskutetaan Liigapassista täysi kuukausi vaikka tilaisi kesken kuukauden. Joten puurot ja vellit on vieläkin sekaisin teillä @Telia. Mistä asiakas voi saada varmaa tietoa kun joka paikassa puhutaan eri tavalla?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Aspan asia on auttaa asiakasta sen tuotteen toiminnan kanssa ja kertoa mahdollisesti heillä käytössään oleva tieto ongelman syystä. Heidän ei kuulu kertoa mitään tarkempaa teknistä tietoa, joka ei asiakkaalle kuulu.

Tässä oltiin jälkikäteen yhteydessä aspaan tuosta matsin näkyvyydestä, eli ongelma ei ollut enää käsillä ja aspa ei voinut tehdä mitään asiakkaan tuotteen toiminnan eteen. Tässä kyseltiin vain lisätietoja, joista ei ole apua asiakkaalle.

Niin ei kuulukkaan toki antaa tarkkaa tietoa, vaikka ei se nyt mikään liikesalaisuus ole. Tuossa myös aspa vain vaikutti siltä, että itse yritti antaa tietoa asiakkaalle, mutta osaaminen loppui siellä kesken.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin ei kuulukkaan toki antaa tarkkaa tietoa, vaikka ei se nyt mikään liikesalaisuus ole. Tuossa myös aspa vain vaikutti siltä, että itse yritti antaa tietoa asiakkaalle, mutta osaaminen loppui siellä kesken.
Nimenomaan, aspa antoi sen tiedon mitä pystyi. Kyllä noita tietoja periaatteessa voi antaa, jos aspa sattuu olemaan tietoinen, mutta kyse ei ole sellaisista asioista, mistä lähdetään tietoja metsästämään asiakkaan pyynnöstä. Siitä yksinkertaisesta syystä, että asiakkaan ei ole yleisesti ottaen tärkeää tietää tällaisia asioita. Jos kyse olisi asiakkaalle kuuluvasta tärkeästä tiedosta, niin sitten se tieto haettaisiin syvempääkin.

Ei näidenkään asioiden kysyminen aspalta mitenkään hirveän väärin ole, mutta suhtautuminen aspan antamaan vastaukseen oli tässä tapauksessa asiatonta.
 
Canal Digitalilta tänään kyselin heidän laskutuksestaan, niin sanoivat että liigapassi katkeaa huhtikuun loppuun riippumatta siitä, venyykö finaalipelit toukokuun puolelle. Laskutus alkaa tosin jo syyskuun alussa, mutta tuonkin voi kiertää tilaamalla paketin vasta liigan alkaessa.

Edit: Heillä siis sama systeemi, ettei kesäkuukauksista tarvitse maksaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tässä on hieman luotto karissut Teliaa kohtaan, kun kaksi peliä peräkkäin jäi näyttämättä. Siksi ihmetystä herätti, että kun pääkuitukaapeli on mennyt poikki, niin se kuulostaa siltä, ettei varayhteyskään voisi toimia.
Kerrataan nyt vielä, kun jaksat tarttua tähän. Pää- ja varayhteys ovat mitä todennäköisimmin täysin toisistaan erillään olevia kuituja. Jos eivät ole, joku on tyrinyt. Jos toinen menee poikki, niin se toinen on vielä ehjä. Se kuitu on siis se yhteys ja varayhteys rakennetaan fyysisesti erilleen juuri siksi, että noita kaapelin katkeamisia ja muita häiriöitä nyt vaan sattuu, vaikka kuinka toivoisi niiden olevan koko ajan kunnossa. Jos varayhteys ei aktivoidu, homman selvittäminen onkin mielenkiintoista. Kaksi samanaikaista fyysistä vikaa on äärimmäisen harvinaista. Mutta ei silti mahdotonta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Canal Digitalilta tänään kyselin heidän laskutuksestaan, niin sanoivat että liigapassi katkeaa huhtikuun loppuun riippumatta siitä, venyykö finaalipelit toukokuun puolelle. Laskutus alkaa tosin jo syyskuun alussa, mutta tuonkin voi kiertää tilaamalla paketin vasta liigan alkaessa.

Missä kohtaa tuossa kerrotaan, että se toukokuinen Tappara - IFK -finaali näkyy,

Vai eikö sitä ollut edes tarkoituskaan katsoa.
 

avt84

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kerrataan nyt vielä, kun jaksat tarttua tähän. Pää- ja varayhteys ovat mitä todennäköisimmin täysin toisistaan erillään olevia kuituja. Jos eivät ole, joku on tyrinyt. Jos toinen menee poikki, niin se toinen on vielä ehjä. Se kuitu on siis se yhteys ja varayhteys rakennetaan fyysisesti erilleen juuri siksi, että noita kaapelin katkeamisia ja muita häiriöitä nyt vaan sattuu, vaikka kuinka toivoisi niiden olevan koko ajan kunnossa. Jos varayhteys ei aktivoidu, homman selvittäminen onkin mielenkiintoista. Kaksi samanaikaista fyysistä vikaa on äärimmäisen harvinaista. Mutta ei silti mahdotonta.

Perustelin sen, miksi kyselin tuolloin syytä vikaan. Sain jo aiemmin vastauksen, että ne ovat mitä ilmeisimmin kaksi eri asiaa. Minusta olisi ihan OK, jos aspa myöntäisi, ettei tiedä vastausta asiaan, mutta miksi se pitää kertoa noin kun se kerrottiin? Sain itse sen käsityksen, että se vastaus oli Telian kanta (koska mielessäni aspa edustaa Teliaa). Ja anteeksi @Telia lle, jos koitte toisen vastaukseni loukkaavana.
 

Telia

Jäsen
Saako aspalainen tai nykyinen ex-aspalainen ottaa osaa keskusteluun? :) Meitä saa ja tietysti pitääkin lähestyä, jos on ongelmaa esim. kuuluvuuden kanssa, jolloin voimme katsoa josko aspassa voidaan antaa vinkkiä tai apuja tilanteeseen tai vaihtoehtoisesti yhdistämme häiriöpuolelle asian käsittelyyn.

Ero aspan ja häiriöpuolen välillä on se, että aspa on enemmän perehtynyt osaamisessaan palveluihin, palvelukokonaisuuksiin, tuotteisiin, valikoimaan, hintoihin ja asiakkaiden tarpeiden kartottamiseen ja hyvien vaihtoehtojen löytämiseen kullekin käyttäjälle. Häiriöpuolella sitten osataan vastata niihin kimpurantteihin kysymyksiin siellä taustalla, eli miten jokin juttu on teknisesti toteutettu tai mikä on ollut syynä häiriötilanteeseen.

Kannattaa ennen yhteydenottoa miettiä saisiko vastauksen kysymykseen omista tiedoista telia.fi:llä, häiriöilmoituksistamme telia.fi:llä tai Googlen syövereistä, tai onko kenties tilanne jo ohi. Jos asia koskee, sanotaan nyt vaikka massiivista useita satoja ja tuhansia ihmisiä koskevaa häiriötilannetta jääkiekon parissa, niin silloin voitte olla varmoja, että tiedämme siitä kyllä ja yhteydenotto ei ole välttämätön saadaksemme vian tutkintaan ja korjaukseen.

Tanja / Telia
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pää- ja varayhteys ovat mitä todennäköisimmin täysin toisistaan erillään olevia kuituja. Jos eivät ole, joku on tyrinyt. Jos toinen menee poikki, niin se toinen on vielä ehjä.

Täältä sivusta sen verran, että ongelma ei olekaan (kun ongelmia on) siinä, että yhteydet olisivat samassa. Eivät ole. Mutta ongelmatilanteessa liikenteen tulisi ohjautua varayhteyteen, ja näin ei aina käy. Luulenpa, että Teliankin tapajuksessa kyse on tästä.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Kuka ääliö, säännöistä mitään tietämätön, HPK fani on päässyt tän illan ns. asiantuntijaksi.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Saako aspalainen tai nykyinen ex-aspalainen ottaa osaa keskusteluun? :) Meitä saa ja tietysti pitääkin lähestyä, jos on ongelmaa esim. kuuluvuuden kanssa, jolloin voimme katsoa josko aspassa voidaan antaa vinkkiä tai apuja tilanteeseen tai vaihtoehtoisesti yhdistämme häiriöpuolelle asian käsittelyyn.

Ero aspan ja häiriöpuolen välillä on se, että aspa on enemmän perehtynyt osaamisessaan palveluihin, palvelukokonaisuuksiin, tuotteisiin, valikoimaan, hintoihin ja asiakkaiden tarpeiden kartottamiseen ja hyvien vaihtoehtojen löytämiseen kullekin käyttäjälle. Häiriöpuolella sitten osataan vastata niihin kimpurantteihin kysymyksiin siellä taustalla, eli miten jokin juttu on teknisesti toteutettu tai mikä on ollut syynä häiriötilanteeseen.

Kannattaa ennen yhteydenottoa miettiä saisiko vastauksen kysymykseen omista tiedoista telia.fi:llä, häiriöilmoituksistamme telia.fi:llä tai Googlen syövereistä, tai onko kenties tilanne jo ohi. Jos asia koskee, sanotaan nyt vaikka massiivista useita satoja ja tuhansia ihmisiä koskevaa häiriötilannetta jääkiekon parissa, niin silloin voitte olla varmoja, että tiedämme siitä kyllä ja yhteydenotto ei ole välttämätön saadaksemme vian tutkintaan ja korjaukseen.

Tanja / Telia

Eli aspallako on mahdollista siirtää asiakas osaavalle henkilölle esim. häiriöpuolelle?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täältä sivusta sen verran, että ongelma ei olekaan (kun ongelmia on) siinä, että yhteydet olisivat samassa. Eivät ole. Mutta ongelmatilanteessa liikenteen tulisi ohjautua varayhteyteen, ja näin ei aina käy. Luulenpa, että Teliankin tapajuksessa kyse on tästä.
Kaksi seikkaa puhuu mielestäni tätä vastaan. Jos varayhteys ei aktivoidu, sen vian selvittäminen ei pitäisi kestää kovin pitkään. Yleensä noissa tapauksissa vedetään pääyhteys kylmäksi (tai ainakin minä tekisin niin), jos muu ei auta ja takuulla kääntyy. Ja toiseksi, kyllä noille yhteyksille on ihan varmasti tehty kahdennustestit aikanaan ja kaikki tyypilliset skenaariot on käyty läpi. Jos joku testi failaa, tehdään korjausliikkeet ja testataan uudelleen, kunnes varayhteys on todettu toimivaksi. En millään jaksa uskoa, että se epätyypillinen testeissä löytymätön skenaario edes tapahtui, koska vika uusiutui eri yhteyden takaa. Ongelma on/oli siis jossain paljon syvemmällä tai kauempana, miten tuota nyt haluaa ajatella.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kaksi seikkaa puhuu mielestäni tätä vastaan. Jos varayhteys ei aktivoidu, sen vian selvittäminen ei pitäisi kestää kovin pitkään. Yleensä noissa tapauksissa vedetään pääyhteys kylmäksi (tai ainakin minä tekisin niin), jos muu ei auta ja takuulla kääntyy. Ja toiseksi, kyllä noille yhteyksille on ihan varmasti tehty kahdennustestit aikanaan ja kaikki tyypilliset skenaariot on käyty läpi. Jos joku testi failaa, tehdään korjausliikkeet ja testataan uudelleen, kunnes varayhteys on todettu toimivaksi. En millään jaksa uskoa, että se epätyypillinen testeissä löytymätön skenaario edes tapahtui, koska vika uusiutui eri yhteyden takaa. Ongelma on/oli siis jossain paljon syvemmällä tai kauempana, miten tuota nyt haluaa ajatella.

Onko sulla tietoa, kuinka kattavasti Telian yhteydet on kahdennettu? Vaikkapa Helsingissä sairaaloissa on kahdennettu yhteys, mutta operaattorin verkosta alkaen kaikissa yhteyksissä aina ei enää ole.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Telia-Viihteestä pystyi näköjään katsomaan HPK-Jukurit -pelin ilmaiseksi, vaikkei ole edes tehnyt tilausta Liigasta.

Sääli, ettei pysty katsomaan samaa lähetystä Telia-TV:stä. Noh, eiköhän se toimi sitten kännykässäkin, kun tekee tilauksen Liigasta.

Telia-Viihteen kautta tuo toimi ainakin sangen mallikkaasti. Toivotaan, että toimii kännykässä yhtä hyvin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko sulla tietoa, kuinka kattavasti Telian yhteydet on kahdennettu? Vaikkapa Helsingissä sairaaloissa on kahdennettu yhteys, mutta operaattorin verkosta alkaen kaikissa yhteyksissä aina ei enää ole.
Ei ole, mutta sisäinen sherlockini sanoi, että tämä on kahdennettu, koska tällä palstalla liikkunut tieto varayhteyden pettämisestä tms. tuli ilmi. Koska tässä on kyseessä iso bisnes, ihmettelen todella suuresti, jos tuolla on yksikin single point of failure. Kaikkien operaattoreiden runkoverkot ovat taatusti kahdennettuja. Muuten niillä ei olisi asiakkaina sairaaloita, pankkeja ja hiukankaan suurempia firmoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös