Kun ongelma ei ole Telian itsensä aiheuttama, niin äärimmäisen harvoin mikään yritys on tällaisesta asiasta asiakkaan suuntaan yhteydessä. Aspan suuntaan on saattanut jokunen yhteydenotto tulla saman sähköpostin käyttäjiltä, jolloin aspassa on jotain tietoa asiasta, mutta tilanne ei välttämättä ole niin yleinen, että Telia olisi nähnyt tarvetta puuttua siihen.Katson toki myös laskut läpi sähköpostistani, johon ne aiemmin tulivat normaalisti. Sähköpostipalvelun tarjoaja kiristi omaa roskaposti filtteröintiään, joten oletan että posti on päätynyt filtteröintiin. Telian mukaan samaa ongelmaa on esiintynyt muilla saman sähköpostipalvelun omaavilla. Telia on siis tiennyt ongelmasta, ei ole kuitenkaan ollut yhteydessä esimerkiksi puhelimitse, kun lasku on myöhässä 3kk. Minulle asti lasku ei ole tullut ikinä. Lisäksi irtisanottaessa kaikki piti olla maksettu.
Ja nämä ovat juuri niitä tilanteita, missä Telia todennäköisesti tulee vastaan ylimääräisten kulujen osalta, vaikka heidän ei olisi pakko tulla. Telian vika tämä ei kuitenkaan ole.
Ainakin aikaisemmin Telialla on ollut tapana lähettää muistutuslaskuja tavallisen postin kautta jossain kohtaa. En tiedä onko edelleen, mutta olettaisin että on. Useimmiten yritykset toimivat näin, vaikka lähtökohtaisesti lasku tulisikin sähköpostitse.