Ostaako? Peterran kyselyn mukaan ei. Ja silti Telia panostaa eksklusiivisesti siihen.
Jos maaliskuussa 2019 on ollut 90 000 aktiivista tilaajaa, niin voinee sanoa kaupan käyneen semiheikolla tuotteellakin ihan ok.
Ostaako? Peterran kyselyn mukaan ei. Ja silti Telia panostaa eksklusiivisesti siihen.
Mutta bokseja noista vain pieni osa, niistähän sinä kirjoitit. Suurin osa katsoo cc:llä tai applen vastaavalla. Koneellakin.Jos maaliskuussa 2019 on ollut 90 000 aktiivista tilaajaa, niin voinee sanoa kaupan käyneen semiheikolla tuotteellakin ihan ok.
Mutta bokseja noista vain pieni osa, niistähän sinä kirjoitit. Suurin osa katsoo cc:llä tai applen vastaavalla. Koneellakin.
Nimenomaan ongelma on, että boksi on heikko tuote eikä kiinnosta kuluttajaa ja silti Telia panostaa nimenomaan siihen (4K).Kirjoitin ihan yleisesti siitä, miten heikkokin tuote menee kaupaksi joten sen kehittämiseen ei yhtiön puolelta kannata merkittäviä määriä panostaa. Boksien myyntilukuja en ole nähnyt missään.
Nimenomaan ongelma on, että boksi on heikko tuote eikä kiinnosta kuluttajaa ja silti Telia panostaa nimenomaan siihen (4K).
10,5% kyselyyn vastanneista liigan tilaajista katselee boksilla, heistä kolmasosa uhd-boksilla. Tuosta voi vetää joitain johtopäätöksiä boksien myyntimääristä, mutta ennenkaikkea siitä että se on marginaalinen tuote. Ja kun kiekkokauden alkuun on alle viikko, boksien myyntisivu on silkkaa komediaa: osta boksi 99€, katsellaan syksymmällä mitä sillä näet.Niin, kiinnostaako vai ei, paljonko niitä on mennyt?
Kannattaa siinä tapauksessa tutustua @peterra tekemän kyselyn tuloksiin.
10,5% kyselyyn vastanneista liigan tilaajista katselee boksilla, heistä kolmasosa uhd-boksilla. Tuosta voi vetää joitain johtopäätöksiä boksien myyntimääristä, mutta ennenkaikkea siitä että se on marginaalinen tuote. Ja kun kiekkokauden alkuun on alle viikko, boksien myyntisivu on silkkaa komediaa: osta boksi 99€, katsellaan syksymmällä mitä sillä näet.
Liigan UHD-lähetykset - Liiga - Telia
Telia – Liigan uusi koti
Kiitos tästä. Jos täältä löytyy paremmin perehtyneitä; Onko nyt siis niin, että jos kesäksi ei ole katkaissut tilausta (joukkuepassi), voi pistää perjantaina pyörimään Pitsiturnauksen ja Telia alkaa laskuttamaan sitten syyskuussa? Näin ainakin on luvattu keväällä omasta mielestäni.
Miksi et vaihtaisi tässä skenaariossa Elisaan?
Niin Liiga-tuote itsessään eli studiot, kuvaukset jne. Ihan toimivat. Mutta Telia palveluna ottaa osumaa. Täältäkin on luettu ja itse kuullut sekä toteuttanut sen että Liigaa katson, mutta kaikki muut Telian liittymät ja härpäkkeet on irtisanottu enkä niihin tule enää koskemaan. Tämä on johdannaista siitä kaikesta valehtelusta sekä asiakkaan aliarvioimisesta.Mitä hintaa? Telian suunnastahan tämä menee juuri niin kuin he haluavat. Porukka ostaa heidän boksejaan ja laskutussekoilujen vuoksi lahjoittaa ilmaista rahaa. Kun kerran vähän sinne päin tuotteistettu Liiga myy ihan ok eikä kyseessä ole mitenkään heidän ydinbusiness, niin miksi panostaa kehitykseen sen enempää kuin mikä on ihan pakko.
Itse ainakin katkaisin ja siirsin kaiken Telialta pois viime kaudella.Liiketaloudellisesti tuommoinen 100t tilaajan määrä pyörittää melko reilusti persnettoa ilman suuren osan tilaamia lisäpalveluita tai tuotteita. Pelkän liiga tuotteen veroton keskihinta jää alle 20e ja tuolloin tarvitaan 150-200t tilaajaa teoreettiseen nollatulokseen. Tuotantokuluista ei ole tarkkaa tietoa mutta valistuneet arvaukset on siellä reilussa kymmenessä miljoonassa. Kokonaiskulut nousee sinne 35me nurkille per kausi ja jokainen voi kotona laskeskella keskihintoja.
Todennäköisesti tuommoisiin tilaajamääriin ei Telia koskaan pääse ja tuon takia vaihtoehdot on melko vähissä eli koittaa myydä muita palveluita ja tuotteita liigan kylkeen. Siellä nyt vaan unohdetaan että tilaajapooli ei ole loputon ja jokaista menetettyä asiakasta kohden pitäisi saada tulemaan pari tilalle.
Tässä Telia kusee housuunsa kun ei hoida perustilaajan palveluita järkevästi ja koittaa samalla saada myytyä pakonomaisesti laatikoitaan yms pasketta.
Juuri näin. Yksinkertaisesti sanottuna Telian pitäisi pyrkiä tekemään pitkäjänteistä tulosta panostamalla asiakastyytyväisyyteen, mutta jostain käsittämättömästä syystä siellä on lähdetty myymään pakotustaktiikalla tuotteita, eikä asiakkaista välitetä juurikaan. Ihan niinkuin koko Telian organisaation johto olisi täynnä malttamattomia teinejä, jotka tavoittelevat pikavoittoja kaikin keinoin asiakkaita kuppaamalla.Liiketaloudellisesti tuommoinen 100t tilaajan määrä pyörittää melko reilusti persnettoa ilman suuren osan tilaamia lisäpalveluita tai tuotteita. Pelkän liiga tuotteen veroton keskihinta jää alle 20e ja tuolloin tarvitaan 150-200t tilaajaa teoreettiseen nollatulokseen. Tuotantokuluista ei ole tarkkaa tietoa mutta valistuneet arvaukset on siellä reilussa kymmenessä miljoonassa. Kokonaiskulut nousee sinne 35me nurkille per kausi ja jokainen voi kotona laskeskella keskihintoja.
Todennäköisesti tuommoisiin tilaajamääriin ei Telia koskaan pääse ja tuon takia vaihtoehdot on melko vähissä eli koittaa myydä muita palveluita ja tuotteita liigan kylkeen. Siellä nyt vaan unohdetaan että tilaajapooli ei ole loputon ja jokaista menetettyä asiakasta kohden pitäisi saada tulemaan pari tilalle.
Tässä Telia kusee housuunsa kun ei hoida perustilaajan palveluita järkevästi ja koittaa samalla saada myytyä pakonomaisesti laatikoitaan yms pasketta.
Niin Liiga-tuote itsessään eli studiot, kuvaukset jne. Ihan toimivat. Mutta Telia palveluna ottaa osumaa. Täältäkin on luettu ja itse kuullut sekä toteuttanut sen että Liigaa katson, mutta kaikki muut Telian liittymät ja härpäkkeet on irtisanottu enkä niihin tule enää koskemaan. Tämä on johdannaista siitä kaikesta valehtelusta sekä asiakkaan aliarvioimisesta.
Aiemmin jo sanoin että Telian osakkeet ovat laskusuunnassa ja analyytikot ovat suositelleet vähentämään Telian painoa salkuissa. Eli Liigaa tullaan edelleen Telialta tilaamaan mutta sen tuoma potentiaali on kääntynyt positiivisesta negatiiviseksi.
Telian tulos on laskenut, tästä on uutisoitu ja se on fakta. Vaikka täällä kiekkofoorumilla puhutaan suhteellisen pienestä asiakaskunnasta, niin jokainen täällä kirjoitteleva elää myös omaa elämäänsä foorumin ulkopuolella ja isolla osalla on varmasti käsitystä siitä miten ihmiset ovat Telian Liiga-tuotteeseen suhtautuneet. Vaikka täällä Telia-keskusteluissa on mukana ehkäpä pari tuhatta keskustelijaa, niin he saattavat puhua satojen tuhansien potentiaalisten asiakkaiden puolesta.Itsekin olen todella pettynyt Telian Liiga-pakettiin monessakin mielessä, mutta ehkä kiekkofoorumilla käytävä keskustelu vääristää kuitenkin hieman ajattelua. En jaksa oikein uskoa, että Liiga-tuotteen sakkaamisesta (tai eihän se ole sakannut, pelit näkyy jne) ja siihen liittyvistä laskutus- ja viestintäsähläyksistä johtuen esim Telian liittymämyynti tai muu core-liiketoiminta olisi kääntynyt laskuun. Osakekursseista nyt puhumattakaan.
Saa kyllä e-laskuna. Outoahan se olisi, jos tämän mittaluokan palveluntarjoajan laskuja ei laisi e-laskuna. Ei toki Telian kohdalla yllättäisi sekään..Oli kyllä niin ankea kokemus tuo sähköpostiin tuleen laskun maksaminen käsipelillä, että taitaa jäädä Telia tilaamatta. Kyllä tuo laskutus vaan täytyy Teliankin saada toimimaan kuten se esimerkiksi Viaplayllä toimii. Tiedän että tämä voi monille olla pieni asia, mutta ite en vaan jaksa säätää enää laskujen kanssa. Saisi edes e-laskuna, mutta ei taida saada?
Oli kyllä niin ankea kokemus tuo sähköpostiin tuleen laskun maksaminen käsipelillä, että taitaa jäädä Telia tilaamatta. Kyllä tuo laskutus vaan täytyy Teliankin saada toimimaan kuten se esimerkiksi Viaplayllä toimii. Tiedän että tämä voi monille olla pieni asia, mutta ite en vaan jaksa säätää enää laskujen kanssa. Saisi edes e-laskuna, mutta ei taida saada?
Yksi tuttu asuu taloyhtiössä jossa on DNA:n laajakaista, tietty hinta on vastikkeessa ja sitten lisämaksulla nopeutta saa lisää. Viime kaudella vaihtoi perheen liittymät (ainakin 4kpl, 2 aikuista + 2 lasta) pois Telialta, Liiga-tilauksen kuitenkin piti siellä. Mutta nykyään liittymän hinnat taitavat olla alkaen 20€/kk? Niin tuosta pikaisesti saa laskettua että 80€/kk Telialta lähti laskutusta pois ja tilalle tuli se 20€/kk (poislukien kesäkuukaudet).Arviolta yli puolet ovat olleet sitä mieltä, että eivät ole varmoja haluavatko jatkaa Liigan tilaamista Telialta ja vakaassa harkinnassa on ollut muidenkin Telian sopimusten irtisanominen. Osa on tämän jo tehnyt. Yksikään ei ole sanonut, että heidän mielikuvansa Teliasta olisi tämän Liiga-tuotteen myötä parantunut tai saanut heitä tilaamaan Telialta jotain ekstraa.