Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 622
  • 21 693

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katson toki myös laskut läpi sähköpostistani, johon ne aiemmin tulivat normaalisti. Sähköpostipalvelun tarjoaja kiristi omaa roskaposti filtteröintiään, joten oletan että posti on päätynyt filtteröintiin. Telian mukaan samaa ongelmaa on esiintynyt muilla saman sähköpostipalvelun omaavilla. Telia on siis tiennyt ongelmasta, ei ole kuitenkaan ollut yhteydessä esimerkiksi puhelimitse, kun lasku on myöhässä 3kk. Minulle asti lasku ei ole tullut ikinä. Lisäksi irtisanottaessa kaikki piti olla maksettu.
Kun ongelma ei ole Telian itsensä aiheuttama, niin äärimmäisen harvoin mikään yritys on tällaisesta asiasta asiakkaan suuntaan yhteydessä. Aspan suuntaan on saattanut jokunen yhteydenotto tulla saman sähköpostin käyttäjiltä, jolloin aspassa on jotain tietoa asiasta, mutta tilanne ei välttämättä ole niin yleinen, että Telia olisi nähnyt tarvetta puuttua siihen.

Ja nämä ovat juuri niitä tilanteita, missä Telia todennäköisesti tulee vastaan ylimääräisten kulujen osalta, vaikka heidän ei olisi pakko tulla. Telian vika tämä ei kuitenkaan ole.

Ainakin aikaisemmin Telialla on ollut tapana lähettää muistutuslaskuja tavallisen postin kautta jossain kohtaa. En tiedä onko edelleen, mutta olettaisin että on. Useimmiten yritykset toimivat näin, vaikka lähtökohtaisesti lasku tulisikin sähköpostitse.
 

Kukko

Jäsen
Kun ongelma ei ole Telian itsensä aiheuttama, niin äärimmäisen harvoin mikään yritys on tällaisesta asiasta asiakkaan suuntaan yhteydessä. Aspan suuntaan on saattanut jokunen yhteydenotto tulla saman sähköpostin käyttäjiltä, jolloin aspassa on jotain tietoa asiasta, mutta tilanne ei välttämättä ole niin yleinen, että Telia olisi nähnyt tarvetta puuttua siihen.

Ja nämä ovat juuri niitä tilanteita, missä Telia todennäköisesti tulee vastaan ylimääräisten kulujen osalta, vaikka heidän ei olisi pakko tulla. Telian vika tämä ei kuitenkaan ole.


Kun ongelma ei ole Telian itsensä aiheuttama, niin äärimmäisen harvoin mikään yritys on tällaisesta asiasta asiakkaan suuntaan yhteydessä. Aspan suuntaan on saattanut jokunen yhteydenotto tulla saman sähköpostin käyttäjiltä, jolloin aspassa on jotain tietoa asiasta, mutta tilanne ei välttämättä ole niin yleinen, että Telia olisi nähnyt tarvetta puuttua siihen.

Ja nämä ovat juuri niitä tilanteita, missä Telia todennäköisesti tulee vastaan ylimääräisten kulujen osalta, vaikka heidän ei olisi pakko tulla. Telian vika tämä ei kuitenkaan ole.

Ainakin aikaisemmin Telialla on ollut tapana lähettää muistutuslaskuja tavallisen postin kautta jossain kohtaa. En tiedä onko edelleen, mutta olettaisin että on. Useimmiten yritykset toimivat näin, vaikka lähtökohtaisesti lasku tulisikin sähköpostitse.

Muistutus laskuja postitse ei ole tullut. Mikäli tiedossa on ongelmat tiettyjen sähköposti osoitteiden kanssa, niin osavastuu selkeästä ilmoituksesta on myös Telialla. Varmastihan en voi tietää onko laskua edes ikinä lähetetty. Vaikka tekninen syy ei olisikaan Telian, niin silti laskutus palvelut ovat anteeksi antamattoman huonot, jos ne perustuvat roskapostiin lähetettyihin laskuihin. Asia marinoituna huonoilla liittymähallinnalla ja asiakaspalvelu kokemuksilla, puhumattakaan palvelun teknisistä ongelmista. Tämä koko palvelukokemus on todellakin Telian moka.

Noin muuten tilannehan on periaate kysymys. Itse en ole ollut hermostunut asiasta, koska omaa taloudellista tilannetta ei moiset hetkauta suuntaansa.
 
Viimeksi muokattu:

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua jaksaa hämmästyttää kuinka moni ihminen jättää roskapostikansion lukematta. Itellä sinne menee säännöllisesti sellaisia posteja mitä ei sinne kuulu, tämä koskee niin henk.koht. kuin työsähköpostiakin. Olen asiasta jutellut aika monen ihmisen kanssa ja varsinkin töissä kehottanut ihmisiä seuraamaan myös roskapostikansiota. Myös telian viestintää, ml. laskuja, on päätynyt vähän väliä roskapostiin vaikka niitä olen ilmoitellut turvallisiksi.

Ottamatta kantaa tähän keskustelun alla olevaan tapaukseen, niin totean vain, että kaikki roskaposti ei mene roskapostikansioon. Ison osan roskapostitulvasta filtterit poistavat ilman, että se tulee millään tavalla postilaatikon haltijan tietoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistutus laskuja postitse ei ole tullut. Mikäli tiedossa on ongelmat tiettyjen sähköposti osoitteiden kanssa, niin osavastuu selkeästä ilmoituksesta on myös Telialla. Varmastihan en voi tietää onko laskua edes ikinä lähetetty. Vaikka tekninen syy ei olisikaan Telian, niin silti laskutus palvelut ovat anteeksi antamattoman huonot, jos ne perustuvat roskapostiin lähetettyihin laskuihin. Asia marinoituna huonoilla liittymähallinnalla ja asiakaspalvelu kokemuksilla, puhumattakaan palvelun teknisistä ongelmista. Tämä koko palvelukokemus on todellakin Telian moka.
Telialla on hyvin rajallisesti keinoja saada tietää ongelmasta tietyn sähköpostintarjoajan kanssa. Ongelman pitää olla todella laaja ja sitä kautta selkeä, jotta Telia voi sille jotain tehdä. Silloinkaan ongelma ei ole Telian aiheuttama, eikä sitä ole velvoitettu mihinkään ilmoitteluun.

Muut ongelmat ovat asia erikseen, mutta tämän laskun roskapostiin joutumisen suhteen Telia ei ole syyllinen. Jos muut Telian itse aiheuttamat ongelmat ovat sinulle liikaa, niin äänestä lompakollasi. Niin minäkin tein.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Ottamatta kantaa tähän keskustelun alla olevaan tapaukseen, niin totean vain, että kaikki roskaposti ei mene roskapostikansioon. Ison osan roskapostitulvasta filtterit poistavat ilman, että se tulee millään tavalla postilaatikon haltijan tietoon.
Omakin viesti oli ihan yleisesti aiheesta, joskin luonnollisesti kukon viestistä koko ajatus lähti. Tuokin on toki totta, että on mahdollista, ettei ne laskut päädy edes roskapostikansioon vaan blokkautuvat jo esifilttereissä kokonaan. Ja muutenkin, ainakaan kovin pitkää aikaa roskapostiin päätyneet viestit ei siellä viihdy, tyyliin 7-30 päivää riippuen asetuksista ja palveluluntarjoajasta.
 

Kukko

Jäsen
Ei ole. Telian omat sivut ovat käytössäsi heti kun otat ensimmäisen tuotteen (tuotteen tyypillä ei väliä) ja käsittääkseni Telia-tunnus ei vanhene koskaan.
Palvelu on otettu käyttöön noin vuosi sitten. Silloin vaihtoehtoina oli e-lasku, sähköposti, paperilasku. Telia tunnuksia ei annettu, ei ollut myöskään maksuvaihtoehtoa Telia sovelluksesta
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Palvelu on otettu käyttöön noin vuosi sitten. Silloin vaihtoehtoina oli e-lasku, sähköposti, paperilasku. Telia tunnuksia ei annettu, ei ollut myöskään maksuvaihtoehtoa Telia sovelluksesta
Telia-tunnuksia ei anneta vaan ne pitää luoda itse verkkopankkitunnuksella. Telia-tunnusten luonnista löytyy ohjeet esim. googlaamalla "telia tunnus luonti".

Mistä Telia-sovelluksesta? Itse en ole koskaan sovelluksen kautta maksanut, mutta olettaisin Minun Telia -sovelluksen kautta maksun onnistuvan.
 

emz1

Jäsen
Telia-tunnuksia ei anneta vaan ne pitää luoda itse verkkopankkitunnuksella. Telia-tunnusten luonnista löytyy ohjeet esim. googlaamalla "telia tunnus luonti".

Mistä Telia-sovelluksesta? Itse en ole koskaan sovelluksen kautta maksanut, mutta olettaisin Minun Telia -sovelluksen kautta maksun onnistuvan.
Seuraavaksi keskustellaan todennäköisestä siitä, että miksi Telia ei asentanut etänä tuota sovellusta automaattisesti asiakkaan puhelimeen, luonut tunnuksia ja soittanut vielä kun uusi lasku on saapunut. Nämä asiakkaathan ovat operaattoreille hankalimmasta päästä siinä mielessä, että syy on mitä suurimmissa määrin asiakkaassa, mutta asiakas ei vain sitä itse ymmärrä ja siirtyy muualle ja kertoo pahimmassa tapauksessa vielä tutuillensa kuinka huono operaattori on.
 

Kukko

Jäsen
Seuraavaksi keskustellaan todennäköisestä siitä, että miksi Telia ei asentanut etänä tuota sovellusta automaattisesti asiakkaan puhelimeen, luonut tunnuksia ja soittanut vielä kun uusi lasku on saapunut. Nämä asiakkaathan ovat operaattoreille hankalimmasta päästä siinä mielessä, että syy on mitä suurimmissa määrin asiakkaassa, mutta asiakas ei vain sitä itse ymmärrä ja siirtyy muualle ja kertoo pahimmassa tapauksessa vielä tutuillensa kuinka huono operaattori on.

Ei väärin. Syy on Telian mikäli oston yhteydessä ei kerrota mahdollisuudesta suorittaa maksu OmaTeliassa. Tämähän on ns uusi palvelu, joten ei oikeastaan edes liity tähän keskusteluun. Kysymyksessä on vuosi sitten tehty osto, jolloin moinen liiga paketilla ei ollut mahdollista
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Seuraavaksi keskustellaan todennäköisestä siitä, että miksi Telia ei asentanut etänä tuota sovellusta automaattisesti asiakkaan puhelimeen, luonut tunnuksia ja soittanut vielä kun uusi lasku on saapunut. Nämä asiakkaathan ovat operaattoreille hankalimmasta päästä siinä mielessä, että syy on mitä suurimmissa määrin asiakkaassa, mutta asiakas ei vain sitä itse ymmärrä ja siirtyy muualle ja kertoo pahimmassa tapauksessa vielä tutuillensa kuinka huono operaattori on.
Tässä loppujen lopuksi päästään siihen miten asiakas loppujen lopuksi on aina oikeassa. Se on täysin perseestä eikä näin pitäisi missään nimessä olla, mutta niillä korteilla pelataan mitä on jaettu...
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tässä loppujen lopuksi päästään siihen miten asiakas loppujen lopuksi on aina oikeassa. Se on täysin perseestä eikä näin pitäisi missään nimessä olla, mutta niillä korteilla pelataan mitä on jaettu...

Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
Elisalla eikä dnallakaan onnistu korttimaksu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
Samaa mieltä siitä, että luottokorttimaksaminen pitäisi tehdä mahdolliseksi, mutta toisaalta myös ymmärrän miksei se sitä ole ollut. Ei taida kilpailevilla operaattoreillakaan olla mahdollista maksaa kk-laskuja luottokortilta suoraan. Telia on lähtenyt mukaan sellaiseen uuteen aluevaltaukseen, mitä operaattoreilta ei Suomessa ole aiemmin nähty. Ei ole ihan niin simppeli juttu mahdollistaa yhden tuotteen kohdalla luottokorttimaksuja, mikäli halutaan pitää kaikki tuotteet ja palvelut saman järjestelmän sisällä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
Telian vertailukohtana on DNA ja Elisa eikä HBO, Netflix ja vastaavat. Kuten Baloun tuossa sanoi, ei taida muillakaan operaattoreilla korttimaksu käydä. Moi on suomalaisista operaattoreista ainut.

Korttimaksu on ihan eri asia hoitaa kun kysymys on kiinteähintaisesta kuukausittaisesta maksusta eikä palvelusta, jonka hinta vaihtelee tai vähintäänkin voi vaihdella kuukausittain.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Telian vertailukohtana on DNA ja Elisa eikä HBO, Netflix ja vastaavat.

No voihan sen noinkin nähdä, mutta toisaalta eikös esim. Viasat, voisi jossain määrin vertautua noihin kanssa, ikäänkuin tv-palveluiden tarjoajana? Tosin heillä on sitten erikseen se Viaplay alusta, jossa sitten korttimaksaminen onnistuu, mutta kait sekin on sitten liikaa pyydettyä 2020 luvulla. Pitää kait vaan toivoa, että Telia saa sen Bonnier kauppansa läpi EU viranomaisilta ja sen jälkeen voisi kait olla edes pienen pienet mahdollisuudet, että Liiga tuote siirtyisi CMoren alle, jossa nämä vähän modernimmat maksutavat olisivat mahdollisia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No voihan sen noinkin nähdä, mutta toisaalta eikös esim. Viasat, voisi jossain määrin vertautua noihin kanssa, ikäänkuin tv-palveluiden tarjoajana? Tosin heillä on sitten erikseen se Viaplay alusta, jossa sitten korttimaksaminen onnistuu, mutta kait sekin on sitten liikaa pyydettyä 2020 luvulla. Pitää kait vaan toivoa, että Telia saa sen Bonnier kauppansa läpi EU viranomaisilta ja sen jälkeen voisi kait olla edes pienen pienet mahdollisuudet, että Liiga tuote siirtyisi CMoren alle, jossa nämä vähän modernimmat maksutavat olisivat mahdollisia.
Nähdäkseni Viasat ei vertaudu em. operaattoreihin oikeastaan millään tavalla.

Jännä olisi nähdä miten CMoren kanssa toimittaisiin, jos nuo kaupat lopulta toteutuvat. Jos Liiga siirrettäisiin sinne, niin Telialla olisi suuria vaikeuksia pitää kiinni siitä strategiasta, että Liigan mukana pyritään myymään asiakkaille paljon muutakin.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
No voihan sen noinkin nähdä, mutta toisaalta eikös esim. Viasat, voisi jossain määrin vertautua noihin kanssa, ikäänkuin tv-palveluiden tarjoajana? Tosin heillä on sitten erikseen se Viaplay alusta, jossa sitten korttimaksaminen onnistuu, mutta kait sekin on sitten liikaa pyydettyä 2020 luvulla. Pitää kait vaan toivoa, että Telia saa sen Bonnier kauppansa läpi EU viranomaisilta ja sen jälkeen voisi kait olla edes pienen pienet mahdollisuudet, että Liiga tuote siirtyisi CMoren alle, jossa nämä vähän modernimmat maksutavat olisivat mahdollisia.
Viasat vertautuu joo Teliaan mutta kovin kaukaisesti. Telia on teleoperaattori, jolla on TV-palvelut yhtenä suurena tuotteena, eikä TV-palvelu, jolla on teleoperaattorituotteita. Korttimaksaminen on varmasti teknisesti mahdollista hoitaa, mutta en usko, että tämä kuuluu Telian edes kaukaisiin prioriteetteihin, jos asialistalle ollenkaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Jännä olisi nähdä miten CMoren kanssa toimittaisiin, jos nuo kaupat lopulta toteutuvat. Jos Liiga siirrettäisiin sinne, niin Telialla olisi suuria vaikeuksia pitää kiinni siitä strategiasta, että Liigan mukana pyritään myymään asiakkaille paljon muutakin.

Mut eiköhän ne, jotka ne laitteet haluaa ostaa nimenomaan Liigan takia, ole isolta osalta tehnyt sen jo viime kauden osalta. Eli onkohan tolla suunnalla enää kauheasti rahastettavaa?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Mut eiköhän ne, jotka ne laitteet haluaa ostaa nimenomaan Liigan takia, ole isolta osalta tehnyt sen jo viime kauden osalta. Eli onkohan tolla suunnalla enää kauheasti rahastettavaa?
Ei varmasti. Harvoin ensimmäisellä myyntikierroksella saadaan kohderyhmä myytyä "täyteen".

E: Ei varmasti ole isolta osalta sitä jo tehnyt ja myytävää siis riittää vielä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mut eiköhän ne, jotka ne laitteet haluaa ostaa nimenomaan Liigan takia, ole isolta osalta tehnyt sen jo viime kauden osalta. Eli onkohan tolla suunnalla enää kauheasti rahastettavaa?
Kyse ei ole vain laitteista, vaan ihan liittymämyynnistä. Kyllä se on Telialta pois, jos asiakas ei enää millään tavalla asioi Telian oman portaalin kanssa, vaan hoitaa kaiken erillisessä palvelussa. Tuota jatkuvaa myyntiä on tarkoitus tehdä koko asiakkuuden ajan, eikä vain silloin kun tuote hankitaan ensimmäistä kertaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samaa mieltä siitä, että luottokorttimaksaminen pitäisi tehdä mahdolliseksi, mutta toisaalta myös ymmärrän miksei se sitä ole ollut. Ei taida kilpailevilla operaattoreillakaan olla mahdollista maksaa kk-laskuja luottokortilta suoraan. Telia on lähtenyt mukaan sellaiseen uuteen aluevaltaukseen, mitä operaattoreilta ei Suomessa ole aiemmin nähty. Ei ole ihan niin simppeli juttu mahdollistaa yhden tuotteen kohdalla luottokorttimaksuja, mikäli halutaan pitää kaikki tuotteet ja palvelut saman järjestelmän sisällä.
Eikös jo viime kaudella voinut jostain Prismasta tms ostaa pelipasseja. Ei olisi kovinkaan kummoinen askel sitten enää myydä vaikka koko kauden voimassaolevia joukkue- tai liigapasseja Prismassa tai ihan missä tahansa - vaikka Telian - verkkokaupassa, luottokortilla tai vaikka PayPalilla. Telian tunnukset pitäisi silti tietysti pystyä luomaan (ja oliko siinä suomalainen osoite ym haasteita).
 
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ei varmasti. Harvoin ensimmäisellä myyntikierroksella saadaan kohderyhmä myytyä "täyteen".

E: Ei varmasti ole isolta osalta sitä jo tehnyt ja myytävää siis riittää vielä.

No toivotaan Telialle parasta ja pelätään pahinta. Jos jotkut Liigakuluttajat eivät ole vielä viime kauden aikana intoutuneet Telian verkkokaupasta ostelemaan sitä sun tätä, niin vaikea kuvitella kaiken tämän sekoilun jälkeen, että heillä into nyt seuraavalle kaudelle (tai sitä seuraaville) nousisi ja jengi alkaisi isosti ottamaan liittymää, digiboxia ynnämuita roipetta ja sälää Telialta. Mutta myönnetään toki sekin, että olen minä hassumpiakin asioita maailmassa todistanut, joten en pidä sitä siis mitenkään täysin mahdottomana asiana. Ihmettelisin kyllä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No toivotaan Telialle parasta ja pelätään pahinta. Jos jotkut Liigakuluttajat eivät ole vielä viime kauden aikana intoutuneet Telian verkkokaupasta ostelemaan sitä sun tätä, niin vaikea kuvitella kaiken tämän sekoilun jälkeen, että heillä into nyt seuraavalle kaudelle (tai sitä seuraaville) nousisi ja jengi alkaisi isosti ottamaan liittymää, digiboxia ynnämuita roipetta ja sälää Telialta. Mutta myönnetään toki sekin, että olen minä hassumpiakin asioita maailmassa todistanut, joten en pidä sitä siis mitenkään täysin mahdottomana asiana. Ihmettelisin kyllä.
En minäkään todennäköisenä pidä sitä, että Telia nykymenolla saisi ihmisiä ostamaan muita tuotteitaan, mutta tämä ei tarkoita sitä, että Telia luovuttaisi asian suhteen. Strategia on ollut väärä tähän asti ja on sitä ehkä jatkossakin, mutta paskallakin strategialla Telia tulee yrittämään lisämyyntejä hamaan loppuun saakka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös