Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 893 284
  • 23 409

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Elisalla eikä dnallakaan onnistu korttimaksu.

Ei taida kilpailevilla operaattoreillakaan olla mahdollista maksaa kk-laskuja luottokortilta suoraan. Telia on lähtenyt mukaan sellaiseen uuteen aluevaltaukseen, mitä operaattoreilta ei Suomessa ole aiemmin nähty.

Telian vertailukohtana on DNA ja Elisa eikä HBO, Netflix ja vastaavat. Kuten Baloun tuossa sanoi, ei taida muillakaan operaattoreilla korttimaksu käydä.

Nyt on kyllä taas sellaista kakkaa että ei ole tosikaan, palveluita kuuluu verrata keskenään. Telian "liiga"-tuotetta kuuluu verrata ainoastaan samankaltaisiin palveluihin, eli CMore lätkän MM-kisojen, Formuloiden yms suhteen tai Ruudun silloiseen Liigaan, pesikseen yms. Tai Viaplayn NHL:han tai MMA:han.

Sama kuin väittäisi että Postin nurmikonleikkuuta ei saisi verrata samanlaiseen ostettavaan palveluun, vaan vertailukohtana pitäisi käyttää DHL:ää ja Postnordia. Tai S-pankkia ei saa verrata Nordeaan, vaan sitä pitää verrata Lidliin.

Ja kun katsoo missä tilassa vaikka selainkatselu oli vuosi sitten ja missä tilanteessa se on nyt (silverlight), niin jos mietitään kuluttajaystävällistä tuotetta, niin helpompaa olisi ollut rakentaa oma alusta koko tuotteelle. Nyt koitetaan suolle rakentaa kerrostaloa, vaikka vieressä olisi ollut kalliota. Kumpaankin kohtaan saa kerrostalon pystyyn, mutta toisessa saattaa tulla hieman enemmän ongelmia vastaan.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Toki voit verrata vaikka ja mitä, mutta mielestäni teleoperaattoreiden ja esim. Netflixin vertaaminen on typerää. Teleoperaattoreilla ei mitenkään voi olla mahdollista budjetoida liikevaihdosta samansuuntaisia summia TV-palveluihin kuin suoratoistopalveluilla. Täten on mielestäni täyttä järjen köyhyyttä odottaa teleoperaattoreiden TV-palveluilta samanlaista toimivuutta kuin suoratoistopalveluilta.

Onko Telia Liigalle esim. tästä syystä oikea paikka on taas täysin toisen keskustelun paikka.

(Telia käytti muuten Silverlightiä jo kauan ennen Liigaa, eli se kerrostalo oli jo rakennettu. Nyt uuden rakentamisen sijaan päädyttiin korjaamaan jo rapistuvaa taloa, mikä oli mitä ilmeisimmin väärä ratkaisu.)
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki voit verrata vaikka ja mitä, mutta mielestäni teleoperaattoreiden ja esim. Netflixin vertaaminen on typerää. Teleoperaattoreilla ei mitenkään voi olla mahdollista budjetoida liikevaihdosta samansuuntaisia summia TV-palveluihin kuin suoratoistopalveluilla. Täten on mielestäni täyttä järjen köyhyyttä odottaa teleoperaattoreiden TV-palveluilta samanlaista toimivuutta kuin suoratoistopalveluilta.

Siinä vaiheessa kun teleoperaattori alkaa myymään suoratoistopalvelua, se lakkaa olemasta pelkkä teleoperaattori. Vertaatko Amazonin Primevideota Netflixiin vai Verkkokauppa.comiin? Vertaatko Nokian kännykkää iPhoneen vai Goodyearin renkaisiin? Totta kai yrityksiä vertaillaan sen mukaan, mitä palveluja ne tarjoavat, ei niiden alkuperäisen liiketoiminnan perusteella.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Siinä vaiheessa kun teleoperaattori alkaa myymään suoratoistopalvelua, se lakkaa olemasta pelkkä teleoperaattori. Vertaatko Amazonin Primevideota Netflixiin vai Verkkokauppa.comiin? Vertaatko Nokian kännykkää iPhoneen vai Goodyearin renkaisiin? Totta kai yrityksiä vertaillaan sen mukaan, mitä palveluja ne tarjoavat, ei niiden alkuperäisen liiketoiminnan perusteella.
En taida olla missään vaiheessa sanonut, että Telia olisi pelkkä teleoperaattori. En ole myöskään missään vaiheessa sanonut, etteikö Teliaa saisi verrata esim. Netflixiin. Muotoilin huonosti ylempänä kun sanoin, että vertailukohtana on muut teleoperaattorit, kun paremmin olisi ehkä voinut sanoa, että parhaina vertailukohtina.

Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että Netflixin ja Telian suoratoistopalveluiden toimivuuden vertaaminen ei ole järkevää. Suoratoisto on käsittääkseni Netflixin ainoa palvelu, kun taas Telialla suoratoisto on vielä kohtuupieni osa yrityksen tulovirrasta. Amazon itsessään on jo niin jättimäinen yritys, että heille toimivan suoratoistopalvelun tuottaminen ei liene yhtä suuri lovi resursseihin kuin Telialla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Menin kyselemään ja varmistelemaan mun Liiga-pakettia harkkapelien osalta ja selvisi että näemmä erikseen pitää ottaa se harkkapaketti, joka toki on ilmainen nyt. Mutta on se nyt saatana kumma, kun taas yritettiin myydä asioita mulle, vaikka menin vain liittymän juttuja hoitamaan. Tällä kertaa yritettiin myydä TeliaTV Digiboksia, ilmeisesti tää firma ei osaa palvella asiakkaitaan ilman että jotenkin pitää yrittää rahastaa niitä samalla?
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ymmärrä miksi tuota myymistä pidetään niin vastenmielisenä. Mulle on ainakin ihan se ja sama jos jotain kaupitellaan, sanon vaan ei, ja jos sen joutuu pariin kertaan sanomaan, niin samapa se. Itsellä kyllä käytännössä ensimmäisellä kerralla jäänyt asia, kun perustellut muutamalla sanalla, miksen sitä tarvitse.
 

emz1

Jäsen
ilmeisesti tää firma ei osaa palvella asiakkaitaan ilman että jotenkin pitää yrittää rahastaa niitä samalla?
En tiedä millä vuosikymmenellä elät, mutta tuohan tavoittelee juuri sitä kokonaisvaltaista asiakkaan palvelua? Tarjotaan vaihtoehtoja joista asiakas ei välttämättä edes tiedä mitään. Ei se ole rahastamisen yrittämistä jos yritys haluaa myydä omia palvelujaan ja kertoa niistä asiakkaille. Välttämättä asiakas ei osta sitä heti, mutta voi ostaa sen jossain vaiheessa myöhemmin. Miksi suomalainen menee aina ihan lukkoon ja pahimmassa tapauksessa suuttuu kun hänelle yritetään myydä jotain?
 

tombz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps,Nhl,Tuto,Turkulainen juniorijääkiekko
Telian aspaan soitin kerran ja ennenkuin asiani oli selvä alkoi sellainen myymisturbiini että jouduin kovaan ääneen huutamaan että turpa kiinni ja olisiko mahdollista saada asiani kuntoon. Tiedän asiakaspalvelu alalla olevana että lisämyyntiä seurataan tarkasti ja se on yhä tärkeämmässä osassa ikävä kyllä. Moneen firmaan kun aspaan soittaa tuntuu että soittaisi suoraan puhelinmyyjälle.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ymmärrä miksi tuota myymistä pidetään niin vastenmielisenä.

Syy: huonot myyjät. Puhelinmyynnillä on Suomessa pitkät perinteet ja ns. kylmää myymistä on pidetty yleisesti erittäin haastavana lajina. Huonot myyjät ovat pilanneet koko alan maineen, joka on synnyttänyt vastareaktion.

Yksi markkinoinnin ikuisuuskysymyksistä on se, mikä se yrityksen perimmäinen tehtävä on. Laajalla on käsitys, että yritys elää asiakkailleen ja ilman asiakkaita yritys ei elä enää millekään. Mikään yritys ei ole olemassa itsensä takia. Jotta yritys voi toimia, täytyy tuotteelle olla kysyntää eli asiakkailla pitää olla tarve. Rajapinnan vetäminen sen välille, onko tavoite täyttää vai luoda asiakkaalle uusia tarpeita ja kumpi niistä on prioriteetti - se on yrityksien suurin ongelma.

Jos asia sanotaan suoraan niin usein monessa yrityksessä myyjät ja he, ketkä päättävät mitä myydään, ovat ääripäissä toisistaan - matka on maratonin verran. Myyjän ja päättäjän välissä on monta porrasta - tällöin esimerkiksi myyjät asiakasrajapinnassa myyvät ensisijaisesti itseään varten eli omaa rahaansa, jolloin asiakkaan paras ei ole myyjän ensimmäinen intressi. Toisaalta välissä olevat pienemmän pomot ja esimiehet saattavat omille alaisilleen hämärtää myymisen aivan täysin ja esimerkiksi asiakkaan tarve on täysin toissijaista tulokseen nähden.

Tällainen strategia johtaa ennemmin tai myöhemmin häviöön markkinoilla, mutta siinäpä yksi syy, minkä takia myyntiä karsastetaan aika paljon sekä asiakkaissa että myyjissä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Moneen firmaan kun aspaan soittaa tuntuu että soittaisi suoraan puhelinmyyjälle.
Newsflash: niin soitatkin.

Jos haluaa välttyä kaikelta ylimääräiseltä myynniltä niin kannattaa heittää pieni valkoinen valhe että saa kaikki operaattoripalvelut tms. työnantajan puolesta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Toki voit verrata vaikka ja mitä, mutta mielestäni teleoperaattoreiden ja esim. Netflixin vertaaminen on typerää. Teleoperaattoreilla ei mitenkään voi olla mahdollista budjetoida liikevaihdosta samansuuntaisia summia TV-palveluihin kuin suoratoistopalveluilla. Täten on mielestäni täyttä järjen köyhyyttä odottaa teleoperaattoreiden TV-palveluilta samanlaista toimivuutta kuin suoratoistopalveluilta.
Vaikka kyseessä olisi startup, niin jos hypätään suoratoistopalveluihin, niin vertailukohdat löytyvät juuri sieltä samalta alalta. Se on aivan sama kuinka paljon palvelun tuottaminen kunnolla ja modernisti maksaa tai kuinka iso osa se on kyseisen lafkan liikevaihdosta, ainoa vertailukohta löytyy sieltä samalta alalta. Ja Cmoreen tai Viaplayhin (tai Ruutuun) tätä Liiga-hommelia on eniten verrattu. Ja niihin sitä kuuluukin verrata. Vai pitääkö S-pankkia verrata mielestäsi Lidliin? Vai voiko S-pankkia verrata Nordeaan, vaikka Nordea on n. 100x isompi*?

* hatusta heitetty kerroin

(Telia käytti muuten Silverlightiä jo kauan ennen Liigaa, eli se kerrostalo oli jo rakennettu. Nyt uuden rakentamisen sijaan päädyttiin korjaamaan jo rapistuvaa taloa, mikä oli mitä ilmeisimmin väärä ratkaisu.)
Hain enemmän sitä että Silverlight oli se suo ja sen päälle ruvettiin rakentamaan tätä huojuvaa kerrostaloa. Mutta joo, ei se suurta eroa asiaan tee.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Vaikka kyseessä olisi startup, niin jos hypätään suoratoistopalveluihin, niin vertailukohdat löytyvät juuri sieltä samalta alalta. Se on aivan sama kuinka paljon palvelun tuottaminen kunnolla ja modernisti maksaa tai kuinka iso osa se on kyseisen lafkan liikevaihdosta, ainoa vertailukohta löytyy sieltä samalta alalta. Ja Cmoreen tai Viaplayhin (tai Ruutuun) tätä Liiga-hommelia on eniten verrattu. Ja niihin sitä kuuluukin verrata. Vai pitääkö S-pankkia verrata mielestäsi Lidliin? Vai voiko S-pankkia verrata Nordeaan, vaikka Nordea on n. 100x isompi*?

* hatusta heitetty kerroin


Hain enemmän sitä että Silverlight oli se suo ja sen päälle ruvettiin rakentamaan tätä huojuvaa kerrostaloa. Mutta joo, ei se suurta eroa asiaan tee.
Oot tuossa asiassa täysin oikeassa, mutta taidetaan tässä puhua eri asioista :) Pahoittelut epäselvästä ilmaisusta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En tiedä millä vuosikymmenellä elät, mutta tuohan tavoittelee juuri sitä kokonaisvaltaista asiakkaan palvelua? Tarjotaan vaihtoehtoja joista asiakas ei välttämättä edes tiedä mitään. Ei se ole rahastamisen yrittämistä jos yritys haluaa myydä omia palvelujaan ja kertoa niistä asiakkaille.
Ei, se on rahastamista kun JOKAISELLA asiakaspalveluun yhteydenotto kerralla yritetään väkisin viedä rahaa joko jollain paketilla tai sitten palvelulla kuten Telia Helppi. Etenkin kun se "Telia Helppiä tarvitseva" asia oli äitini digiboksi, joka ei toiminut mukana tulleiden ohjeiden antamalla tavalla kun tuota boksia yritti laittaa Wlan-verkkoon, niin väkisin yritettiin saada monta kertaa soittamaan järjettömän kalliiseen Telia Helppiin, jonne tottakai en suostunut soittamaan. Kyllä tuo pistää vähän verta ns. kiertämään. Kummasti esim Elisalla ei tarjottu joka puhelulla jotain maksullista, kun tuolla olen ja olen ollut asiakkaana. Ainoa mitä tarjottu kerran, on maksullinen tallentava digiboksi ja tuokin johtui siitä, kun sanoin että voisi olla kiva kun saisi tallennella maksukanavia. Lisäksi ongelmakohdat on hoidettu suoraan puhelun/chätin aikana, eikä tarjottu jotain ylikalista rahastushelppiä.

Ps. Taidat olla joko töissä tai lähellä jotain joka on töissä Telialla, kun käytät tasan samaa lausahdusta mitä mulle käytettiin, kun palautteen pistin menemään Twitterissä. Huvittavaa.

Ps2. Kyllä mä elän ihan pian alkavaa 2020-lukua, jossa edelleen oletan että asiakas on asiakas, ei rahastuskone.
 

emz1

Jäsen
Ps. Taidat olla joko töissä tai lähellä jotain joka on töissä Telialla, kun käytät tasan samaa lausahdusta mitä mulle käytettiin, kun palautteen pistin menemään Twitterissä. Huvittavaa.
Sanotaan vaikkapa näin, että Telia ei ole ainoa organisaatio Suomessa tai maailmassa joka pyrkii lisämyyntiä tekemään tai on vastaavanlaisia reagointeja aiheuttanut. Yleensä samat argumentit pätevät myös siihen että minkä takia sitä tehdään. Valitettavasti kumpikaan arvaus ei osunut oikeaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sanotaan vaikkapa näin, että Telia ei ole ainoa organisaatio Suomessa tai maailmassa joka pyrkii lisämyyntiä tekemään tai on vastaavanlaisia reagointeja aiheuttanut. Yleensä samat argumentit pätevät myös siihen että minkä takia sitä tehdään.
Lisämyynti ja ns. pakkotuputtaminen on kuitenkin täysin eri asioita.

Lisämyyntiä:
Asiakas saapuu ostamaan tupakkaa, myyjä kysyy että tarvitsetko sytkäriä tai huomauttaa että Mynthonit on tarjouksessa.

Pakkotuputtamista:
Asiakas saapuu ostamaan tupakkaa, myyjä kehoittaa ostamaan myös dikipoksin. Asiakas ei halua dikipoksia, myyjä painostaa ostamaan dikipoksin. Asiakas ei vieläkään halua dikipoksia, myyjä lupaa tupakkiaskin puoleen hintaan jos asiakas sitoutuu 60v ajaksi dikipoksiin. JNE

Siinä on kuitenkin erittäin iso ero että saadaan myyntiä lisättyä tai että saadaan asiakkaat hermostumaan (jonka pitäisi jossain kohdassa näkyä myynnin heikkenemisenä). Sinisilmäisesti voi kummatkin niputtaa lisämyynnin alle.
 

emz1

Jäsen
Lisämyynti ja ns. pakkotuputtaminen on kuitenkin täysin eri asioita.
Asioista kysyminen ja puheeksi ottaminen ei kuitenkaan pitäisi viedä kenenkään hermoja. Se tosin ei ole edes vielä myymistä mutta sitä kohti menemistä. Vastaukseni lake79:lle pohjautui niihin kokemuksiin joihin olen itse törmännyt Telian chat-asiakaspalvelussa. Kun varsinainen asia on käsitelty, niin usein sieltä tulee kysymyksiä talouden muista puhelinliittymistä tai laajakaistan tilanteesta. Nykyisin on enemmän vain tarjottu kokeilujaksolle kanavapaketteja.

Kasvokkain tätä ns. pakkotuputtamista saattaa sitten tapahtua enemmän tai ainakin se koetaan useammin pakkotuputtamisena ja se vastaa myös vähän paremmin tuota esimerkkiä jonka annoit.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mä en jaksa enää vääntää asiasta, @muti summasi asian hyvin. Telia on rasittava omasta mielestäni ja niin kauan kun sama linja jatkuu, myös mun mielipide pysyy.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Ottamatta kantaa tähän keskustelun alla olevaan tapaukseen, niin totean vain, että kaikki roskaposti ei mene roskapostikansioon. Ison osan roskapostitulvasta filtterit poistavat ilman, että se tulee millään tavalla postilaatikon haltijan tietoon.

Ja Telian sähköpostipalvelimet on toistuvasti blacklistattuna suurimmissa paikoissa, jolloin laskut ei siis tule lainkaan esim gmailiin.

Muut ongelmat ovat asia erikseen, mutta tämän laskun roskapostiin joutumisen suhteen Telia ei ole syyllinen.

Ylempänä sinullekin vastaus. Telia on ainoa isoista opetaattoreista joilla on koko ajan ongelmia ja mailipalvelimet blacklistattuina.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylempänä sinullekin vastaus. Telia on ainoa isoista opetaattoreista joilla on koko ajan ongelmia ja mailipalvelimet blacklistattuina.
Ja tämä perustuu mihin? Omiin kokemuksiin? Minun tietooni ei ole tullut mitään erityisiä ongelmia tähän liittyen. Ja sanotaanko nyt näin, että minun tietooni pitäisi tulla, jos tällaisia ongelmia olisi jatkuvasti.

Ja ei, en todellakaan puolustele Teliaa yhtään enempää kuin on pakko. En vain alennu sille tasolle, että dissaisin Teliaa jokaisesta asiasta, vaan pysyn niissä asioissa, mistä Telia ansaitsee raippaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Ja tämä perustuu mihin? Omiin kokemuksiin? Minun tietooni ei ole tullut mitään erityisiä ongelmia tähän liittyen. Ja sanotaanko nyt näin, että minun tietooni pitäisi tulla, jos tällaisia ongelmia olisi jatkuvasti.

Ja ei, en todellakaan puolustele Teliaa yhtään enempää kuin on pakko. En vain alennu sille tasolle, että dissaisin Teliaa jokaisesta asiasta, vaan pysyn niissä asioissa, mistä Telia ansaitsee raippaa.
Itse ainakin saan jo toidenkin puolesta loppukayttajilta viikoittain ilmoituksia etta yhteen maailman suurimmista, ellei jopa suurimpaan, palvelimeen eivat Telian viestit saavu. Telia vain on huono ottamaan postmaster-tiimiin yhteytta koska blacklisting toistuu kerta toisensa peraan. Vain tori.fi menee ongelmiensa kanssa edelle
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan jo kysytty, tuleeko Pitsistä ja muista harjoituspeleistä koosteita tai klippejä? @Telia
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Itse ainakin saan jo toidenkin puolesta loppukayttajilta viikoittain ilmoituksia etta yhteen maailman suurimmista, ellei jopa suurimpaan, palvelimeen eivat Telian viestit saavu. Telia vain on huono ottamaan postmaster-tiimiin yhteytta koska blacklisting toistuu kerta toisensa peraan. Vain tori.fi menee ongelmiensa kanssa edelle

Juuri näin @Nelfor . Tosin minulla ei ole nykytilasta tarkkaa tietoa, edellinen perustuu vuosien kokemuksiin. Palvelimet saattoivat olla kuukauden blacklistattuna, hetken pois, ja taas takaisin. Mailien perillemeno oli tuuripeliä.

Löytyi uutinen puolentoista vuoden takaa mutta tuo koskee kuluttaja-asiakkaiden sähköposteja. Joka tapauksessa. smtp.inet.fi on useasti ollu vuosien aikana Sorbsilla blacklistattuna https://www.is.fi/digitoday/art-2000005596019.html
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Onkohan jo kysytty, tuleeko Pitsistä ja muista harjoituspeleistä koosteita tai klippejä? @Telia

Pitsiturnauksesta alkaen tulee normaalit pelitapahtumaklipit sekä matsin jälkeen highlights-klippi. Tämä tosiaan koskee otteluita, joissa on kaksi Liiga-joukkuetta vastakkain.

Muistuttelen tässä samalla, että käykää nyt aktivoimassa Preseason-passi valmiiksi, niin pääsette suoraan naattimaan sitten perjantaina. Ja ne ohjeethan löytyy täältä Näin näet Liigan Preseason-ottelut - Telia Yhteisö. //Laura
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös