SlamDunk71
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Sehän on juu selvä lyhyelläkin matikalla ettei Telialle Liiga-tuote itsessään tuota muutakuin tappiota. Ja tämä on ollut heilläkin tiedossa. Otaksun että tarkoituksena oli olla juuri sisäänheitto tuote jolla saataisiin taloon valtava määrä uusia asiakkaita ja näkyvyyttä. Tätä kautta sitten myydä sitä omaa ydinosaamista ja sitä kautta tehdä se profitti. Näen että tämä skenaario on muuttunut pahasti negatiiviseksi Telian toilailujen takia.Itsekin olen todella pettynyt Telian Liiga-pakettiin monessakin mielessä, mutta ehkä kiekkofoorumilla käytävä keskustelu vääristää kuitenkin hieman ajattelua. En jaksa oikein uskoa, että Liiga-tuotteen sakkaamisesta (tai eihän se ole sakannut, pelit näkyy jne) ja siihen liittyvistä laskutus- ja viestintäsähläyksistä johtuen esim Telian liittymämyynti tai muu core-liiketoiminta olisi kääntynyt laskuun. Osakekursseista nyt puhumattakaan.
Potentiaaliahan tuossa Liiga-paketissa olisi, mutta syystä tai toisesta Telia ei ole sitä onnistunut lunastamaan. Omalle kotisohvalle näyttää siltä, että tuotetta suunnittelee ihmiset, jotka eivät ymmärrä riittävästi lajista sekä lajia seuraavista käyttäjäryhmistä ja heidän tarpeistaan. Tai sitten joku head-of-fucking-everything sanoo jossain kulmahuoneessa, että nyt tehdään näin tietämättä yhtään mistää oikeasti mitään. Hommaa ei ainakaan kuluttajan suuntaan tehdä niin sanotusti asiakaslähtöisesti, vaan organisaatiolähtöisesti. Ne vähätkin panostukset tuotekehitykseen kohdistuu ihan höpöhommiin.
Toinen juttu on se, että uskoisin Telian lähteneen tähän Liigaralliin mukaan ihan tietoisena siitä, että sitä tuskin saadaan itsenäisesti kannattavaksi liiketoiminnaksi. Ehkä yhtiössä on laskettu, että strategisesti se on parempi saada kotiutettua omien seinien sisälle kuin kilpailijoiden hoidettavaksi. Tai siitä saatava tunnettuushyöty on isossa kuvassa taloudellisia tappioita merkittävämpi. Tms.
Eihän missään oikeassa julkisuudessa Telian viime kauden sähläilyjä juurikaan ruodittu ja kritisoitu tai en ainakaan itse sellaista havainnut. Enemmän mutinaa kuuluu lajiniilojen omilla foorumeilla ja yhteisöissä, jotka Telian silmissä on todennäköisesti suht yhdentekeviä. Jos ei olisi, niin kaipa täälläkin koko viime kauden käynyt keskustelu ja kritisointi johonkin olisi johtanut.
Nämä toki mutuiluja, Totuus voi tietenkin olla jotain ihan muuta.
Näillä tiedoilla mitä nyt on niin jos Elisa, Dna ja muut tarjoaa saman liittymä/laajakaista paketin niin luulen ettei monikaan liiga-paketin omistaja ainakaan ota Teliaa.
Eli toisinsanoen näen että Telia on menettänyt Liigan suoman kilpailuedun. Näen edelleen että firma selviytyy, mutta potentiaalia olisi ollut tehdä huomattavasti parempi tulos. Ja pahimmassa tapauksessa tosiaan maksaa nyt itse suurta hintaa.