Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 946 975
  • 23 567

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
A) Telian laskutuspalvelu liiga sopimusten suhteen ei ole tältä vuosi tuhannelta. Kuluttaja on siinä mielessä yksinkertainen, että sitä ei kiinnosta miksi laskun maksaminen, seuranta ja liittymänhallinta on tehty monimutkaiseksi. Kuluttajana haluan helposti hallittavan ja toimivan palvelun.
B) liittymää hankittaessa ainoa maksuton tapa saada lasku oli sähköposti. Sähköposti on luenteeltaan sellainen, että välillä se saattaa suuntautua roskapostiin, tai bitti avaruuteen. Sen tiedot ovat myöskin hankalasti maksettavissa. Maksaminen ja seuranta ei siis ole kuluttajalle tehty helpoksi.
C) Liittymän irtisanominen oli jonotus aikoineen tehty vaivalloiseksi. Miten yleensä koko irtisanominen suoritetaan ei myöskään ollut helposti löydettävissä. Tapauksen yhteydessä annettiin asiakaspalvelusta käsitys, että kaikki maksut ovat suoritettu. Jälleen kerran palveluntuottaja ei kykene tarjoamaan helppoa laskutuksen seurantaa.
D) Oli tilanne kuitenkin mikä tahansa, niin asiakspalvelussa asiakas on kuitenkin aina oikeassa. Myös silloin vaikka teknisesti olisikin väärässä (ei välttämättä tämä tapaus). Asiakaspalvelu tilanteessa pitäisi kyetä asettumaan asiakkaan asemaan ja välittää pahoittelut huonosta palvelukokemuksesta. Kyseinen asia vaatii koulutusta ja henkilötaitoja.

Kaiken tämän teknisen puutteellisuuden lisäksi myös puutteita siis asiakaspalvelun ammattitaidossa.
Olet päättänyt, että olet oikeassa ja Telia väärässä, mutta kokeillaan...
A) Miten se ei ole tältä vuosituhannelta? Saat laskusi valintasi mukaan paperilla (3,90e/lasku), sähköpostilla, e-laskuna tai suoramaksuna. Pystyt lisäksi maksaa laskusi suoraan Omilta Sivuilta, josta näet myös vanhat laskusi. Omaan laskuarkistoosi pääset telia.fi etusivulta viidellä klikkauksella.
B) Tämä on totta, mutta ensimmäisen laskun saatuasi voit muuttaa laskun e-laskuksi, jolloin sähköpostia ei tarvitse tutkailla.
C) Jonotusajat riippuu monesta syystä, en usko keskimääräisen jonotusajan kovin montaa minuuttia olevan. Osan kanavapaketeista pystyt irtisanoa itse Omilta Sivuilta ja osa vaatii yhteyden asiakaspalveluun. Telian chat-asiakaspalvelu on auki 24/7, eli en näe tätäkään asiaa kovin monimutkaisena. Siihen, mitä laskujen tilanteesta sinulle on kerrottu, on vaikea ottaa kantaa.
D) Jees... Enpä taida tähän kommentoida mitään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
A) Telian laskutuspalvelu liiga sopimusten suhteen ei ole tältä vuosi tuhannelta. Kuluttaja on siinä mielessä yksinkertainen, että sitä ei kiinnosta miksi laskun maksaminen, seuranta ja liittymänhallinta on tehty monimutkaiseksi. Kuluttajana haluan helposti hallittavan ja toimivan palvelun, en selityksiä.
B) liittymää hankittaessa ainoa maksuton tapa saada lasku oli sähköposti. Sähköposti on luenteeltaan sellainen, että välillä se saattaa suuntautua roskapostiin, tai bitti avaruuteen. Sen tiedot ovat myöskin hankalasti maksettavissa. Maksaminen ja seuranta ei siis ole kuluttajalle tehty helpoksi.
C) Liittymän irtisanominen oli jonotus aikoineen tehty vaivalloiseksi. Miten yleensä koko irtisanominen suoritetaan ei myöskään ollut helposti löydettävissä. Tapauksen yhteydessä annettiin asiakaspalvelusta käsitys, että kaikki maksut ovat suoritettu. Jälleen kerran palveluntuottaja ei kykene tarjoamaan helppoa laskutuksen seurantaa.
D) Oli tilanne kuitenkin mikä tahansa, niin asiakaspalvelu tilanteessa asiakas on aina oikeassa. Myös silloin vaikka teknisesti olisikin väärässä (ei välttämättä tämä tapaus). Asiakaspalvelu tilanteessa pitäisi kyetä asettumaan asiakkaan asemaan ja välittää pahoittelut huonosta palvelukokemuksesta. Kyseinen asia vaatii koulutusta ja henkilötaitoja.

Kaiken tämän teknisen puutteellisuuden lisäksi myös puutteita siis asiakaspalvelun ammattitaidossa. Mitä tulee E-laskuun, niin se ei ole mikään ratkaisu kokonais ongelmaan asiassa. Jollekin kuluttajalle ehkä, mutta asiassa pitää ajatella aina laajempaa kokonaisuutta esimerkiksi siitä, että kuinka tuttu E-lasku palvelu on keskimääräiselle kuluttajalle.
Tämä viesti vaikuttaa lähinnä selittelyltä. Uskon sen, että olet saanut aspasta huonoa palvelua, mutta muilta osin olet kyllä tiennyt miten Telian laskutus menee ja tämän jälkeen on sinun vastuullasi maksaa lasku ajallaan. Minulla on tapana katsoa kerran kuussa läpi kaikki sähköpostiin tulleet laskut, enkä pidä sitä mitenkään vaikeana asiana. Vaihdan toki e-laskuun aina kun mahdollista. Ei Telian laskutustapa ole tänä päivänäkään mitenkään poikkeuksellinen, vaan täysin tavallinen. Toki suora luottokorttimaksu olisi helpompi, mutta tavallinen ihminen maksaa tänä päivänä sähköposti- tai e-laskun kautta suurimman osan kuukausittaisista laskuistaan kuitenkin.

Toki myös laskutuksessa voi tapahtua järjestelmävirhe, jonka Telia voi selvittää. Kuten aiemmin totesin, niin Telia tulee erittäin todennäköisesti ja helposti vastaan ylimääräisissä kuluissa, jos aiemmat laskut on hoidettu suhteellisen hyvin.

Yksittäisistä laskuista on mielestäni aika turha sen suuremmin kiivastua, sillä virheitä voi sattua joskus molemmin puolin. Minullekin on tällaisia tilanteita osunut kohdalle monien yritysten kanssa ja joka kerta ne tilanteet on saatu aspan kautta selvitettyä oikein mukavasti.
 

emz1

Jäsen
A) Telian laskutuspalvelu liiga sopimusten suhteen ei ole tältä vuosi tuhannelta. Kuluttaja on siinä mielessä yksinkertainen, että sitä ei kiinnosta miksi laskun maksaminen, seuranta ja liittymänhallinta on tehty monimutkaiseksi. Kuluttajana haluan helposti hallittavan ja toimivan palvelun, en selityksiä.
B) liittymää hankittaessa ainoa maksuton tapa saada lasku oli sähköposti. Sähköposti on luenteeltaan sellainen, että välillä se saattaa suuntautua roskapostiin, tai bitti avaruuteen. Sen tiedot ovat myöskin hankalasti maksettavissa. Maksaminen ja seuranta ei siis ole kuluttajalle tehty helpoksi.
C) Liittymän irtisanominen oli jonotus aikoineen tehty vaivalloiseksi. Miten yleensä koko irtisanominen suoritetaan ei myöskään ollut helposti löydettävissä. Tapauksen yhteydessä annettiin asiakaspalvelusta käsitys, että kaikki maksut ovat suoritettu. Jälleen kerran palveluntuottaja ei kykene tarjoamaan helppoa laskutuksen seurantaa.
1. Avaan Minun Telia -sovelluksen
2. Painan € -kuvaketta ja näen avoimet ja maksetut laskut.
3. Voin maksaa avoimen laskun tätä kautta ja jos on kysymyksiä, painan samasta näkymästä Chat-kuvaketta ja sovellus yhdistää keskustelun asiakaspalvelijalle.

Tämän helpommaksi minä en sitä itse keksi. Se on totta, että Telian asiakaspalvelussa etenkin chat-puolella on ajoittain tietämättömyyttä ja joskus myös vähän tilannetajun puutostakin, mutta usein näistäkin on selvitty sillä että kyseinen palvelija on ohjannut asian toiselle henkilölle joka on ollut asiaan vannoutuneempi. Telialla on paljon asioita joissa on kehitettävää, mutta välillä tämä keskustelu menee huvittavaksi kun asiakkaan vastuu unohdetaan kokonaa ja ollaan vain niitä jotka voivat pelkästään vaatia.
 

Kukko

Jäsen
Tämä viesti vaikuttaa lähinnä selittelyltä. Uskon sen, että olet saanut aspasta huonoa palvelua, mutta muilta osin olet kyllä tiennyt miten Telian laskutus menee ja tämän jälkeen on sinun vastuullasi maksaa lasku ajallaan. Minulla on tapana katsoa kerran kuussa läpi kaikki sähköpostiin tulleet laskut, enkä pidä sitä mitenkään vaikeana asiana. Vaihdan toki e-laskuun aina kun mahdollista. Ei Telian laskutustapa ole tänä päivänäkään mitenkään poikkeuksellinen, vaan täysin tavallinen. Toki suora luottokorttimaksu olisi helpompi, mutta tavallinen ihminen maksaa tänä päivänä sähköposti- tai e-laskun kautta suurimman osan kuukausittaisista laskuistaan kuitenkin.

Toki myös laskutuksessa voi tapahtua järjestelmävirhe, jonka Telia voi selvittää. Kuten aiemmin totesin, niin Telia tulee erittäin todennäköisesti ja helposti vastaan ylimääräisissä kuluissa, jos aiemmat laskut on hoidettu suhteellisen hyvin.

Yksittäisistä laskuista on mielestäni aika turha sen suuremmin kiivastua, sillä virheitä voi sattua joskus molemmin puolin. Minullekin on tällaisia tilanteita osunut kohdalle monien yritysten kanssa ja joka kerta ne tilanteet on saatu aspan kautta selvitettyä oikein mukavasti.

Katson toki myös laskut läpi sähköpostistani, johon ne aiemmin tulivat normaalisti. Sähköpostipalvelun tarjoaja kiristi omaa roskaposti filtteröintiään, joten oletan että posti on päätynyt filtteröintiin. Telian mukaan samaa ongelmaa on esiintynyt muilla saman sähköpostipalvelun omaavilla. Telia on siis tiennyt ongelmasta, ei ole kuitenkaan ollut yhteydessä esimerkiksi puhelimitse, kun lasku on myöhässä 3kk. Minulle asti lasku ei ole tullut ikinä. Lisäksi irtisanottaessa kaikki piti olla maksettu.
 

Kukko

Jäsen
1. Avaan Minun Telia -sovelluksen
2. Painan € -kuvaketta ja näen avoimet ja maksetut laskut.
3. Voin maksaa avoimen laskun tätä kautta ja jos on kysymyksiä, painan samasta näkymästä Chat-kuvaketta ja sovellus yhdistää keskustelun asiakaspalvelijalle.

Tämän helpommaksi minä en sitä itse keksi. Se on totta, että Telian asiakaspalvelussa etenkin chat-puolella on ajoittain tietämättömyyttä ja joskus myös vähän tilannetajun puutostakin, mutta usein näistäkin on selvitty sillä että kyseinen palvelija on ohjannut asian toiselle henkilölle joka on ollut asiaan vannoutuneempi. Telialla on paljon asioita joissa on kehitettävää, mutta välillä tämä keskustelu menee huvittavaksi kun asiakkaan vastuu unohdetaan kokonaa ja ollaan vain niitä jotka voivat pelkästään vaatia.

Sori kyseinen palvelu ei ole käytettävissä vain liiga paketin haltijoille
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Telia on siis tiennyt ongelmasta, ei ole kuitenkaan ollut yhteydessä esimerkiksi puhelimitse, kun lasku on myöhässä 3kk. Minulle asti lasku ei ole tullut ikinä. Lisäksi irtisanottaessa kaikki piti olla maksettu.

Missä isossa firmassa ollaan yhteydessä puhelimitse jos lasku on jäänyt auki?
Niin, ei missään. Tekstarit ja muistutuskirjeet/muistutus spostit ennen kuin menee perintään.
 

Kukko

Jäsen
Missä isossa firmassa ollaan yhteydessä puhelimitse jos lasku on jäänyt auki?
Niin, ei missään. Tekstarit ja muistutuskirjeet/muistutus spostit ennen kuin menee perintään.
Niin ei ole tullut tekstaria. En ole myöskään saanut yhtään sähköpostia. Varmasti lähetetty, paras arvaus on tällä hetkellä sähköpostipalvelu tarjoajan filtteröinti, johon Telia posteja on ilmeisemmin muutosten jälkeen joutunut toistuvasti.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Minua jaksaa hämmästyttää kuinka moni ihminen jättää roskapostikansion lukematta. Itellä sinne menee säännöllisesti sellaisia posteja mitä ei sinne kuulu, tämä koskee niin henk.koht. kuin työsähköpostiakin. Olen asiasta jutellut aika monen ihmisen kanssa ja varsinkin töissä kehottanut ihmisiä seuraamaan myös roskapostikansiota. Myös telian viestintää, ml. laskuja, on päätynyt vähän väliä roskapostiin vaikka niitä olen ilmoitellut turvallisiksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katson toki myös laskut läpi sähköpostistani, johon ne aiemmin tulivat normaalisti. Sähköpostipalvelun tarjoaja kiristi omaa roskaposti filtteröintiään, joten oletan että posti on päätynyt filtteröintiin. Telian mukaan samaa ongelmaa on esiintynyt muilla saman sähköpostipalvelun omaavilla. Telia on siis tiennyt ongelmasta, ei ole kuitenkaan ollut yhteydessä esimerkiksi puhelimitse, kun lasku on myöhässä 3kk. Minulle asti lasku ei ole tullut ikinä. Lisäksi irtisanottaessa kaikki piti olla maksettu.
Kun ongelma ei ole Telian itsensä aiheuttama, niin äärimmäisen harvoin mikään yritys on tällaisesta asiasta asiakkaan suuntaan yhteydessä. Aspan suuntaan on saattanut jokunen yhteydenotto tulla saman sähköpostin käyttäjiltä, jolloin aspassa on jotain tietoa asiasta, mutta tilanne ei välttämättä ole niin yleinen, että Telia olisi nähnyt tarvetta puuttua siihen.

Ja nämä ovat juuri niitä tilanteita, missä Telia todennäköisesti tulee vastaan ylimääräisten kulujen osalta, vaikka heidän ei olisi pakko tulla. Telian vika tämä ei kuitenkaan ole.

Ainakin aikaisemmin Telialla on ollut tapana lähettää muistutuslaskuja tavallisen postin kautta jossain kohtaa. En tiedä onko edelleen, mutta olettaisin että on. Useimmiten yritykset toimivat näin, vaikka lähtökohtaisesti lasku tulisikin sähköpostitse.
 

Kukko

Jäsen
Kun ongelma ei ole Telian itsensä aiheuttama, niin äärimmäisen harvoin mikään yritys on tällaisesta asiasta asiakkaan suuntaan yhteydessä. Aspan suuntaan on saattanut jokunen yhteydenotto tulla saman sähköpostin käyttäjiltä, jolloin aspassa on jotain tietoa asiasta, mutta tilanne ei välttämättä ole niin yleinen, että Telia olisi nähnyt tarvetta puuttua siihen.

Ja nämä ovat juuri niitä tilanteita, missä Telia todennäköisesti tulee vastaan ylimääräisten kulujen osalta, vaikka heidän ei olisi pakko tulla. Telian vika tämä ei kuitenkaan ole.


Kun ongelma ei ole Telian itsensä aiheuttama, niin äärimmäisen harvoin mikään yritys on tällaisesta asiasta asiakkaan suuntaan yhteydessä. Aspan suuntaan on saattanut jokunen yhteydenotto tulla saman sähköpostin käyttäjiltä, jolloin aspassa on jotain tietoa asiasta, mutta tilanne ei välttämättä ole niin yleinen, että Telia olisi nähnyt tarvetta puuttua siihen.

Ja nämä ovat juuri niitä tilanteita, missä Telia todennäköisesti tulee vastaan ylimääräisten kulujen osalta, vaikka heidän ei olisi pakko tulla. Telian vika tämä ei kuitenkaan ole.

Ainakin aikaisemmin Telialla on ollut tapana lähettää muistutuslaskuja tavallisen postin kautta jossain kohtaa. En tiedä onko edelleen, mutta olettaisin että on. Useimmiten yritykset toimivat näin, vaikka lähtökohtaisesti lasku tulisikin sähköpostitse.

Muistutus laskuja postitse ei ole tullut. Mikäli tiedossa on ongelmat tiettyjen sähköposti osoitteiden kanssa, niin osavastuu selkeästä ilmoituksesta on myös Telialla. Varmastihan en voi tietää onko laskua edes ikinä lähetetty. Vaikka tekninen syy ei olisikaan Telian, niin silti laskutus palvelut ovat anteeksi antamattoman huonot, jos ne perustuvat roskapostiin lähetettyihin laskuihin. Asia marinoituna huonoilla liittymähallinnalla ja asiakaspalvelu kokemuksilla, puhumattakaan palvelun teknisistä ongelmista. Tämä koko palvelukokemus on todellakin Telian moka.

Noin muuten tilannehan on periaate kysymys. Itse en ole ollut hermostunut asiasta, koska omaa taloudellista tilannetta ei moiset hetkauta suuntaansa.
 
Viimeksi muokattu:

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua jaksaa hämmästyttää kuinka moni ihminen jättää roskapostikansion lukematta. Itellä sinne menee säännöllisesti sellaisia posteja mitä ei sinne kuulu, tämä koskee niin henk.koht. kuin työsähköpostiakin. Olen asiasta jutellut aika monen ihmisen kanssa ja varsinkin töissä kehottanut ihmisiä seuraamaan myös roskapostikansiota. Myös telian viestintää, ml. laskuja, on päätynyt vähän väliä roskapostiin vaikka niitä olen ilmoitellut turvallisiksi.

Ottamatta kantaa tähän keskustelun alla olevaan tapaukseen, niin totean vain, että kaikki roskaposti ei mene roskapostikansioon. Ison osan roskapostitulvasta filtterit poistavat ilman, että se tulee millään tavalla postilaatikon haltijan tietoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistutus laskuja postitse ei ole tullut. Mikäli tiedossa on ongelmat tiettyjen sähköposti osoitteiden kanssa, niin osavastuu selkeästä ilmoituksesta on myös Telialla. Varmastihan en voi tietää onko laskua edes ikinä lähetetty. Vaikka tekninen syy ei olisikaan Telian, niin silti laskutus palvelut ovat anteeksi antamattoman huonot, jos ne perustuvat roskapostiin lähetettyihin laskuihin. Asia marinoituna huonoilla liittymähallinnalla ja asiakaspalvelu kokemuksilla, puhumattakaan palvelun teknisistä ongelmista. Tämä koko palvelukokemus on todellakin Telian moka.
Telialla on hyvin rajallisesti keinoja saada tietää ongelmasta tietyn sähköpostintarjoajan kanssa. Ongelman pitää olla todella laaja ja sitä kautta selkeä, jotta Telia voi sille jotain tehdä. Silloinkaan ongelma ei ole Telian aiheuttama, eikä sitä ole velvoitettu mihinkään ilmoitteluun.

Muut ongelmat ovat asia erikseen, mutta tämän laskun roskapostiin joutumisen suhteen Telia ei ole syyllinen. Jos muut Telian itse aiheuttamat ongelmat ovat sinulle liikaa, niin äänestä lompakollasi. Niin minäkin tein.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Ottamatta kantaa tähän keskustelun alla olevaan tapaukseen, niin totean vain, että kaikki roskaposti ei mene roskapostikansioon. Ison osan roskapostitulvasta filtterit poistavat ilman, että se tulee millään tavalla postilaatikon haltijan tietoon.
Omakin viesti oli ihan yleisesti aiheesta, joskin luonnollisesti kukon viestistä koko ajatus lähti. Tuokin on toki totta, että on mahdollista, ettei ne laskut päädy edes roskapostikansioon vaan blokkautuvat jo esifilttereissä kokonaan. Ja muutenkin, ainakaan kovin pitkää aikaa roskapostiin päätyneet viestit ei siellä viihdy, tyyliin 7-30 päivää riippuen asetuksista ja palveluluntarjoajasta.
 

Kukko

Jäsen
Ei ole. Telian omat sivut ovat käytössäsi heti kun otat ensimmäisen tuotteen (tuotteen tyypillä ei väliä) ja käsittääkseni Telia-tunnus ei vanhene koskaan.
Palvelu on otettu käyttöön noin vuosi sitten. Silloin vaihtoehtoina oli e-lasku, sähköposti, paperilasku. Telia tunnuksia ei annettu, ei ollut myöskään maksuvaihtoehtoa Telia sovelluksesta
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Palvelu on otettu käyttöön noin vuosi sitten. Silloin vaihtoehtoina oli e-lasku, sähköposti, paperilasku. Telia tunnuksia ei annettu, ei ollut myöskään maksuvaihtoehtoa Telia sovelluksesta
Telia-tunnuksia ei anneta vaan ne pitää luoda itse verkkopankkitunnuksella. Telia-tunnusten luonnista löytyy ohjeet esim. googlaamalla "telia tunnus luonti".

Mistä Telia-sovelluksesta? Itse en ole koskaan sovelluksen kautta maksanut, mutta olettaisin Minun Telia -sovelluksen kautta maksun onnistuvan.
 

emz1

Jäsen
Telia-tunnuksia ei anneta vaan ne pitää luoda itse verkkopankkitunnuksella. Telia-tunnusten luonnista löytyy ohjeet esim. googlaamalla "telia tunnus luonti".

Mistä Telia-sovelluksesta? Itse en ole koskaan sovelluksen kautta maksanut, mutta olettaisin Minun Telia -sovelluksen kautta maksun onnistuvan.
Seuraavaksi keskustellaan todennäköisestä siitä, että miksi Telia ei asentanut etänä tuota sovellusta automaattisesti asiakkaan puhelimeen, luonut tunnuksia ja soittanut vielä kun uusi lasku on saapunut. Nämä asiakkaathan ovat operaattoreille hankalimmasta päästä siinä mielessä, että syy on mitä suurimmissa määrin asiakkaassa, mutta asiakas ei vain sitä itse ymmärrä ja siirtyy muualle ja kertoo pahimmassa tapauksessa vielä tutuillensa kuinka huono operaattori on.
 

Kukko

Jäsen
Seuraavaksi keskustellaan todennäköisestä siitä, että miksi Telia ei asentanut etänä tuota sovellusta automaattisesti asiakkaan puhelimeen, luonut tunnuksia ja soittanut vielä kun uusi lasku on saapunut. Nämä asiakkaathan ovat operaattoreille hankalimmasta päästä siinä mielessä, että syy on mitä suurimmissa määrin asiakkaassa, mutta asiakas ei vain sitä itse ymmärrä ja siirtyy muualle ja kertoo pahimmassa tapauksessa vielä tutuillensa kuinka huono operaattori on.

Ei väärin. Syy on Telian mikäli oston yhteydessä ei kerrota mahdollisuudesta suorittaa maksu OmaTeliassa. Tämähän on ns uusi palvelu, joten ei oikeastaan edes liity tähän keskusteluun. Kysymyksessä on vuosi sitten tehty osto, jolloin moinen liiga paketilla ei ollut mahdollista
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Seuraavaksi keskustellaan todennäköisestä siitä, että miksi Telia ei asentanut etänä tuota sovellusta automaattisesti asiakkaan puhelimeen, luonut tunnuksia ja soittanut vielä kun uusi lasku on saapunut. Nämä asiakkaathan ovat operaattoreille hankalimmasta päästä siinä mielessä, että syy on mitä suurimmissa määrin asiakkaassa, mutta asiakas ei vain sitä itse ymmärrä ja siirtyy muualle ja kertoo pahimmassa tapauksessa vielä tutuillensa kuinka huono operaattori on.
Tässä loppujen lopuksi päästään siihen miten asiakas loppujen lopuksi on aina oikeassa. Se on täysin perseestä eikä näin pitäisi missään nimessä olla, mutta niillä korteilla pelataan mitä on jaettu...
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tässä loppujen lopuksi päästään siihen miten asiakas loppujen lopuksi on aina oikeassa. Se on täysin perseestä eikä näin pitäisi missään nimessä olla, mutta niillä korteilla pelataan mitä on jaettu...

Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
Elisalla eikä dnallakaan onnistu korttimaksu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
Samaa mieltä siitä, että luottokorttimaksaminen pitäisi tehdä mahdolliseksi, mutta toisaalta myös ymmärrän miksei se sitä ole ollut. Ei taida kilpailevilla operaattoreillakaan olla mahdollista maksaa kk-laskuja luottokortilta suoraan. Telia on lähtenyt mukaan sellaiseen uuteen aluevaltaukseen, mitä operaattoreilta ei Suomessa ole aiemmin nähty. Ei ole ihan niin simppeli juttu mahdollistaa yhden tuotteen kohdalla luottokorttimaksuja, mikäli halutaan pitää kaikki tuotteet ja palvelut saman järjestelmän sisällä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Kaikkein helpoimmallahan Telia ja asiakas pääsisi, jos niin sanottu teknologia yritys, mitä Teliakin ilmeisesti on, taipuisi esim. korttimaksuun. Onko Suomessa tai yleensäkään maailmalla mitään toista samankaltaista palvelua, jossa ei korttimaksaminen onnistu? Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana ainakin HBO:ta, Netflixiä, Viaplayta, Ruutu+ ja CMorea. Näissä ei ole tarvinnu sähköpostilaskujen kanssa pelleillä.
Telian vertailukohtana on DNA ja Elisa eikä HBO, Netflix ja vastaavat. Kuten Baloun tuossa sanoi, ei taida muillakaan operaattoreilla korttimaksu käydä. Moi on suomalaisista operaattoreista ainut.

Korttimaksu on ihan eri asia hoitaa kun kysymys on kiinteähintaisesta kuukausittaisesta maksusta eikä palvelusta, jonka hinta vaihtelee tai vähintäänkin voi vaihdella kuukausittain.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Telian vertailukohtana on DNA ja Elisa eikä HBO, Netflix ja vastaavat.

No voihan sen noinkin nähdä, mutta toisaalta eikös esim. Viasat, voisi jossain määrin vertautua noihin kanssa, ikäänkuin tv-palveluiden tarjoajana? Tosin heillä on sitten erikseen se Viaplay alusta, jossa sitten korttimaksaminen onnistuu, mutta kait sekin on sitten liikaa pyydettyä 2020 luvulla. Pitää kait vaan toivoa, että Telia saa sen Bonnier kauppansa läpi EU viranomaisilta ja sen jälkeen voisi kait olla edes pienen pienet mahdollisuudet, että Liiga tuote siirtyisi CMoren alle, jossa nämä vähän modernimmat maksutavat olisivat mahdollisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös