Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 947 192
  • 23 567

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
4K hehkutus ärsyttää meikäläistä aika paljon, kun puhutaan liveurheilusta. Jokainen vähänkään asioita paremmin ymmärtävä tietää, että 1080p50 on urheilussa todella paljon parempi vaihtoehto, kuin 4Kp25. Hyvin tarva tavallinen pulliainen tuntuu edes ymmärtävän sitä, että laadukas 720p kuva näyttää isoissakin telkkareissa hyvältä ja 1080 on tietysti paljon parempi. 4K menee nykyisillä kaistoilla yli, vaikka toki lisätarkkuus aina kiva juttu on. Kunnollinen 4K kuva, jossa siitä tarkkuudesta aidosti hyötyy, vie ihan törkeästi kaistaa. Etenkin, jos isketään se 50-60fps mukaan. Lisäksi se vaatii laitteistolta paljon ja monet teoriassa UHD-kuvaa pyörittämään kykenevät laitteet eivät siihen välttämättä kykene niin kuin voisi odottaa.

Vaikka ne nykytelkkarit ovatkin 4K:ta tukevia, niin muut laitteistot ja kaistat eivät ole kovin valmiita 4K:n laajamittaiseen käyttöön - eikä sille ole suurta tarvettakaan. Monissa yhteyksissä ollaan tekemässä järjetöntä harppausta 720p:stä suoraan 4K:hon, mikä on mielestäni täysin järjen vastaista. Kunnollinen 1080p tarkkuus ja ruudunpäivitystasot kuntoon, niin käytännössä kaikki olisivat enemmän kuin tyytyväisiä. Liian nopea siirtymä 4K:n maailmaan tuo vain ongelmia ja vihaisia asiakkaita mukanaan.

Ihan hyvää järkeilyä, harmi vaan, että vuosi on 2019 eikä 2009. Täällä ollaan teräväpiirron kanssa oltu niin takapajulaa, kuin vain voi olla (teknologialtaan tämän tasoisessa länsimaassa) jo alusta alkaen. Kännykkään tarjotaan 4G:lläkin valtavia nopeuksia, kaapelista tulee gigabitin kaistaa ja valokuitu on saatavissa laajalti. Silti perustellaan jollain netin nopeudella ja laitteiden iällä ja ominaisuuksilla, ei käy järkeen.

Ajatus on siis, että jos ei 99% kaikilla ole mahdollista, niin ei tarjota kellekkään. Toi on perseestä suoraan sanottuna.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa tulee oikeasti ongelmaa. Siis digiboxin pakkomyyntiä, aika harva sitä haluaa ja voisi maksaa sen 10€/kk ylimääräistä siitä että saisi sen UHD-kuvan nykyisellä järjestelmällä. Lisäksi jokainen tekniikkaa ymmärtävä tietää että digiboxille tuon kehitys on vain ja ainoastaan digiboxien myynnin takia. CCultra yms tukee sitä ja sovelluksen pitäisi tukea sitä, tällöin amiksesta valmistunut räkänokkakin saa sen UHD-lähetyksen sovellukseen viikossa ja käyttäjälle sillä ei ole mitään eroa.
Tämähän tässä on juuri se mielenkiintoinen seikka. Telian johto teki strategia valinnassa virheen ja maksaa siitä nyt kovaa hintaa. Ja vielä kun nyt täytyisi kääntää kelkka (vaatii toki myös investointeja), niin pitäydytään silti jääräpäisesti nykyisessä. Kaikilta olen kuullut sen että hinta voisi olla isompi jos palvelu olisi kunnossa. Nykyisellään ei ole edes nykyhinnan väärti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: msg

Apheu

Jäsen
Minä en ihan ymmärrä miten tässä ketjussa vouhotetaan näin hemmetisti. Täältä positiivinen palaute; pelit näkyi hyvin ja pääsääntöisesti katkeilematta, selostajat olivat yleensä hyviä, uusi studiokonsepti toimi mainiosti, ja kaikki muut oheisohjelmat olivat mukava lisä. Koen siis itse, että etenkin studioilla Telia pyyhki Ruudun vastaavilla lattiaa, ja viime kausi oli kotisohvalta kaikkein mukavin seurattava kausi.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Minä en ihan ymmärrä miten tässä ketjussa vouhotetaan näin hemmetisti. Täältä positiivinen palaute; pelit näkyi hyvin ja pääsääntöisesti katkeilematta, selostajat olivat yleensä hyviä, uusi studiokonsepti toimi mainiosti, ja kaikki muut oheisohjelmat olivat mukava lisä. Koen siis itse, että etenkin studioilla Telia pyyhki Ruudun vastaavilla lattiaa, ja viime kausi oli kotisohvalta kaikkein mukavin seurattava kausi.

Täällä on myös turhaa sontaa seassa, mutta pääasiassahan täällä kritisoidaan nykyisin palveluntarjoajaa. Syy tähän on, että tuote toimii välttävästi, mutta se voisi olla paljon parempi.
 

Grafix

Jäsen
Tämähän tässä on juuri se mielenkiintoinen seikka. Telian johto teki strategia valinnassa virheen ja maksaa siitä nyt kovaa hintaa.

Mitä hintaa? Telian suunnastahan tämä menee juuri niin kuin he haluavat. Porukka ostaa heidän boksejaan ja laskutussekoilujen vuoksi lahjoittaa ilmaista rahaa. Kun kerran vähän sinne päin tuotteistettu Liiga myy ihan ok eikä kyseessä ole mitenkään heidän ydinbusiness, niin miksi panostaa kehitykseen sen enempää kuin mikä on ihan pakko.

Teliahan voi vetää hommat monopoliasemassa vasurilla ja silti tuote näköjään myy. Jos tuote ei menisikään kaupaksi, niin silloin varmaan yhtäkkiä hups html5 playeri valmistuisikin aika nopeasti ja jotenkin kummasti luottokortillakin voisi maksaa ja kaikenlaista muuta tapahtuisi. Nuo asiathan saisi helposti kuntoon jos ne priorisoisi = laittaisi niiden kehitykseen rahaa.

Mutta miksipä laittaa. Joku keskustelufoorumilla tapahtuva arvostelu on ihan ininää tuon kokoisen firman ravintoketjuissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Porukka ostaa heidän boksejaan ja laskutussekoilujen vuoksi lahjoittaa ilmaista rahaa.
Ostaako? Peterran kyselyn mukaan ei. Ja silti Telia panostaa eksklusiivisesti siihen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos maaliskuussa 2019 on ollut 90 000 aktiivista tilaajaa, niin voinee sanoa kaupan käyneen semiheikolla tuotteellakin ihan ok.
Mutta bokseja noista vain pieni osa, niistähän sinä kirjoitit. Suurin osa katsoo cc:llä tai applen vastaavalla. Koneellakin.
 

Grafix

Jäsen
Mutta bokseja noista vain pieni osa, niistähän sinä kirjoitit. Suurin osa katsoo cc:llä tai applen vastaavalla. Koneellakin.

Kirjoitin ihan yleisesti siitä, miten heikkokin tuote menee kaupaksi joten sen kehittämiseen ei yhtiön puolelta kannata merkittäviä määriä panostaa. Boksien myyntilukuja en ole nähnyt missään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitin ihan yleisesti siitä, miten heikkokin tuote menee kaupaksi joten sen kehittämiseen ei yhtiön puolelta kannata merkittäviä määriä panostaa. Boksien myyntilukuja en ole nähnyt missään.
Nimenomaan ongelma on, että boksi on heikko tuote eikä kiinnosta kuluttajaa ja silti Telia panostaa nimenomaan siihen (4K).
 

msg

Jäsen
Eihän tuo vuosittainen 27 miljoonan euron satsaus Liigaan koko konsernin mittakaavassa ole mitenkään hirveä suuri rahamäärä mutta suhteessa siihen paljonko Telia Companyn tuloksessa oleva Suomen TV-rivi on, niin luku onkin jo ihan eri mittakaavassa. Laajakaistaahan olisi hyvä saada kaupaksi, mutta aika moni kotitalous ei voi Telialta kiinteää yhteyttä ostaa ja mobiiliratkaisua ei Nikokaan suosittele kodin yhteydeksi. Mikä sitten olisikaan se syy, miksi kannattaisi kotiin valita yhteyden tarjoasta riippumatta Telian boksi?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, kiinnostaako vai ei, paljonko niitä on mennyt?
10,5% kyselyyn vastanneista liigan tilaajista katselee boksilla, heistä kolmasosa uhd-boksilla. Tuosta voi vetää joitain johtopäätöksiä boksien myyntimääristä, mutta ennenkaikkea siitä että se on marginaalinen tuote. Ja kun kiekkokauden alkuun on alle viikko, boksien myyntisivu on silkkaa komediaa: osta boksi 99€, katsellaan syksymmällä mitä sillä näet.
Liigan UHD-lähetykset - Liiga - Telia


Telia – Liigan uusi koti
 

Apheu

Jäsen
Kannattaa siinä tapauksessa tutustua @peterra tekemän kyselyn tuloksiin.

Kiitos tästä. Jos täältä löytyy paremmin perehtyneitä; Onko nyt siis niin, että jos kesäksi ei ole katkaissut tilausta (joukkuepassi), voi pistää perjantaina pyörimään Pitsiturnauksen ja Telia alkaa laskuttamaan sitten syyskuussa? Näin ainakin on luvattu keväällä omasta mielestäni.

// on muuten hemmetin hienoa, että näen Frankfurt - Sibir matsin preseasonilla, mutta ei näköjään 23 peliin kuulu ainoatakaan Tapparan matsia. Aika kova miinus, pakko sanoa, vaikka vain harjoituspeleistä onkin kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Grafix

Jäsen
10,5% kyselyyn vastanneista liigan tilaajista katselee boksilla, heistä kolmasosa uhd-boksilla. Tuosta voi vetää joitain johtopäätöksiä boksien myyntimääristä, mutta ennenkaikkea siitä että se on marginaalinen tuote. Ja kun kiekkokauden alkuun on alle viikko, boksien myyntisivu on silkkaa komediaa: osta boksi 99€, katsellaan syksymmällä mitä sillä näet.
Liigan UHD-lähetykset - Liiga - Telia

Telia – Liigan uusi koti

Kyselyssä ollut 10,5 % on kyllä vähän, mutta kertoo toki vain lätkäfoorumilla vastailleista. 90k tilaajamäärästä (tai 135k jos maaliskuussa ei-aktiiviset liigatilaukset lasketaan mukaan) uskoisin kohtuullisen monen olevan myös boksin kanssa naimisissa. Mutta mutuahan tämä on.

Tuo boksien myyntisivusketsihän kertoo oikeastaan juuri sen mitä koitin itsekin sepustaa. Kun ei tarvii satsata niin sitä ei myöskään tehdä. Turakaiset kyllä ostaa.
 

Telia

Jäsen
Kiitos tästä. Jos täältä löytyy paremmin perehtyneitä; Onko nyt siis niin, että jos kesäksi ei ole katkaissut tilausta (joukkuepassi), voi pistää perjantaina pyörimään Pitsiturnauksen ja Telia alkaa laskuttamaan sitten syyskuussa? Näin ainakin on luvattu keväällä omasta mielestäni.

Pitsiturnaus ja muut preseason-ottelut näkyvät Preseason-passilla. Aktivointi onnistuu suoraan tästä ja täällä vielä kuvalliset aktivointiohjeet. Mikäli Joukkuepassi on ollut koko toukokuun voimassa niin saat aktivoitua Preseason-passin veloituksetta. Kaapelikortille Preseason-passi aktivoituu automaattisesti.
Joukkuepassin laskutus jatkuu sitten syyskuun alusta.

//Liisa
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä hintaa? Telian suunnastahan tämä menee juuri niin kuin he haluavat. Porukka ostaa heidän boksejaan ja laskutussekoilujen vuoksi lahjoittaa ilmaista rahaa. Kun kerran vähän sinne päin tuotteistettu Liiga myy ihan ok eikä kyseessä ole mitenkään heidän ydinbusiness, niin miksi panostaa kehitykseen sen enempää kuin mikä on ihan pakko.
Niin Liiga-tuote itsessään eli studiot, kuvaukset jne. Ihan toimivat. Mutta Telia palveluna ottaa osumaa. Täältäkin on luettu ja itse kuullut sekä toteuttanut sen että Liigaa katson, mutta kaikki muut Telian liittymät ja härpäkkeet on irtisanottu enkä niihin tule enää koskemaan. Tämä on johdannaista siitä kaikesta valehtelusta sekä asiakkaan aliarvioimisesta.

Aiemmin jo sanoin että Telian osakkeet ovat laskusuunnassa ja analyytikot ovat suositelleet vähentämään Telian painoa salkuissa. Eli Liigaa tullaan edelleen Telialta tilaamaan mutta sen tuoma potentiaali on kääntynyt positiivisesta negatiiviseksi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Liiketaloudellisesti tuommoinen 100t tilaajan määrä pyörittää melko reilusti persnettoa ilman suuren osan tilaamia lisäpalveluita tai tuotteita. Pelkän liiga tuotteen veroton keskihinta jää alle 20e ja tuolloin tarvitaan 150-200t tilaajaa teoreettiseen nollatulokseen. Tuotantokuluista ei ole tarkkaa tietoa mutta valistuneet arvaukset on siellä reilussa kymmenessä miljoonassa. Kokonaiskulut nousee sinne 35me nurkille per kausi ja jokainen voi kotona laskeskella keskihintoja.

Todennäköisesti tuommoisiin tilaajamääriin ei Telia koskaan pääse ja tuon takia vaihtoehdot on melko vähissä eli koittaa myydä muita palveluita ja tuotteita liigan kylkeen. Siellä nyt vaan unohdetaan että tilaajapooli ei ole loputon ja jokaista menetettyä asiakasta kohden pitäisi saada tulemaan pari tilalle.

Tässä Telia kusee housuunsa kun ei hoida perustilaajan palveluita järkevästi ja koittaa samalla saada myytyä pakonomaisesti laatikoitaan yms pasketta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jos Telia saisi 4K toimitusketjun kuntoon niin kai sitä luulisi että tuo olisi Suomessa jonkinlainen kilpailuetu? Itse tulee tilailtua erilaisia tilausvideo- ja suoratoistopalveluta (tällä hetkellä käytössä Netflix, Amazon Prime Video, Telia TV joukkuepassi. Tänä vuonna ollut myös C More Sport, Ruutu sekä Viaplay) ja kyllä huomaa mitkä palvelut (=Netflix ja Amazon Prime Video) ovat niitä minkä toimintaan ja käyttöön on eniten rahaa poltettu. Telia TVn toiminta on ihan hyvällä mallilla, streami toimii käytännössä aina ja ei pätki kun on käytössä hyvä ja toimiva netti, mutta tilaus ja käytettävyyden ongelmat vievät ikävä kyllä pisteitä. Jos jonkun mielestä Telia TVn käytettävyys on kunnossa niin testatkaa Netflixiä ja Amazon Prime Videota älytelkkareissa.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kuinkahan suurelle osalle katsojista tämä 4k on tärkeä asia. Onhan se kivaa, että kehitys kehittyy, mutta veikkaisin, että suurelle osalle tuolla ei ole juurikaan merkitystä. Tai sitten elän vain omassa kuplassani.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Liiketaloudellisesti tuommoinen 100t tilaajan määrä pyörittää melko reilusti persnettoa ilman suuren osan tilaamia lisäpalveluita tai tuotteita. Pelkän liiga tuotteen veroton keskihinta jää alle 20e ja tuolloin tarvitaan 150-200t tilaajaa teoreettiseen nollatulokseen. Tuotantokuluista ei ole tarkkaa tietoa mutta valistuneet arvaukset on siellä reilussa kymmenessä miljoonassa. Kokonaiskulut nousee sinne 35me nurkille per kausi ja jokainen voi kotona laskeskella keskihintoja.

Todennäköisesti tuommoisiin tilaajamääriin ei Telia koskaan pääse ja tuon takia vaihtoehdot on melko vähissä eli koittaa myydä muita palveluita ja tuotteita liigan kylkeen. Siellä nyt vaan unohdetaan että tilaajapooli ei ole loputon ja jokaista menetettyä asiakasta kohden pitäisi saada tulemaan pari tilalle.

Tässä Telia kusee housuunsa kun ei hoida perustilaajan palveluita järkevästi ja koittaa samalla saada myytyä pakonomaisesti laatikoitaan yms pasketta.
Itse ainakin katkaisin ja siirsin kaiken Telialta pois viime kaudella.

Ihan vain sen kusettamisen maun ja huonon asiakkaankohtelun takia.

Uskon, että moni tehnyt samoin. Jotkuthan sanoi, että firmakin siirti kaiken sieltä pois. Uskon, että ovat menettäneet monta asiakasta kauden aikana.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liiketaloudellisesti tuommoinen 100t tilaajan määrä pyörittää melko reilusti persnettoa ilman suuren osan tilaamia lisäpalveluita tai tuotteita. Pelkän liiga tuotteen veroton keskihinta jää alle 20e ja tuolloin tarvitaan 150-200t tilaajaa teoreettiseen nollatulokseen. Tuotantokuluista ei ole tarkkaa tietoa mutta valistuneet arvaukset on siellä reilussa kymmenessä miljoonassa. Kokonaiskulut nousee sinne 35me nurkille per kausi ja jokainen voi kotona laskeskella keskihintoja.

Todennäköisesti tuommoisiin tilaajamääriin ei Telia koskaan pääse ja tuon takia vaihtoehdot on melko vähissä eli koittaa myydä muita palveluita ja tuotteita liigan kylkeen. Siellä nyt vaan unohdetaan että tilaajapooli ei ole loputon ja jokaista menetettyä asiakasta kohden pitäisi saada tulemaan pari tilalle.

Tässä Telia kusee housuunsa kun ei hoida perustilaajan palveluita järkevästi ja koittaa samalla saada myytyä pakonomaisesti laatikoitaan yms pasketta.
Juuri näin. Yksinkertaisesti sanottuna Telian pitäisi pyrkiä tekemään pitkäjänteistä tulosta panostamalla asiakastyytyväisyyteen, mutta jostain käsittämättömästä syystä siellä on lähdetty myymään pakotustaktiikalla tuotteita, eikä asiakkaista välitetä juurikaan. Ihan niinkuin koko Telian organisaation johto olisi täynnä malttamattomia teinejä, jotka tavoittelevat pikavoittoja kaikin keinoin asiakkaita kuppaamalla.

Saa nähdä heräävätkö todellisuuteen ennen kuin on liian myöhäistä. Itse en siihen jaksa uskoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös