Kyselyssä laskutuksen avoimissa kommenteissa oli melkein heti alussa viesti, joka osuu täydellisesti naulan kantaan:
"Jos toiminta olisi millään tasolla asiakaslähtöistä, olisi laskutus käynnistynyt sinä päivänä kun ensimmäinen Liiga-peli pelataan ja taas päättynyt kun viimeinen playoff-peli päättyy. Teknisesti aivan samoin toteutettavissa, kuin minkä tahansa päivämäärien suhteen. Tässä Telia on keksinyt hyvän keinon rahastaa asiakaskohtaisesti pienen summan, mutta yritykselle ihan mukavan potin."
Olisi mielenkiintoista kuulla Telian rehelliset kommentit tähän. Tämä on se asia, joka Telian toiminnassa eniten vituttaa. Vaikka Telialla on täysi oikeus laskuttaa tähän tyyliin, niin asiakkaan näkökulmasta tämä vaikuttaa epärehelliseltä toiminnalta. Laittaisivat ennemmin vaikka euron tai pari lisää kuukausilaskuun, mutta laskutus alkaisi ja loppuisi päivälleen oikein. Ei se raha tässä ratkaise, vaan toiminnan suoraselkäisyys ja rehellisyys - eli tässä tapauksessa niiden puute.