Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 977 245
  • 23 634

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös joku sitä jo ihmetellytkin, mutta mitä tapahtuu, jos tänään aktivoi tilauksen itse ja myöhemmin saakin tekstiviestin automaattisesta aktivoinnista.

Tuskin tälläinen tilanne on ollenkaan mahdoton Lennätinlaitoksen järjestelmillä.

Lopputuloksena voisi hyvinkin olla jotain "tuntematon järjestelmävirhe". Ja syy miksi kehotetaan nyt aktivoimaan eikä tuntia ennen peliä on luonnollisesti se, että aktivointijärjestelmä saattaa olla kyykyssä lähempänä turnausta. Varmaan jopa todennäköistä sen olevan.
Telian viestityksen perusteella tämä "automaattinen aktivointi" ei ole oikeasti automaattista, vaan siellä näpytellään käsin aktivointeja päälle. Tällöin toki ei tuota ongelmaa, vaikka se olisi jo asiakkaan toimesta valmiiksi tehty.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Nyt on laskujeni mukaan torstai. Eikös @peterra luvannut tänään tuoda gallupit julki? Kävikö joku Oulussa asuvista kärppäfaneista tarkistamassa sen Utajärven navetan? Voi piillä hyvin myös piilossa jossain valeseinän takana. Seuratkaa ison kengän jälkiä jos sellaisia löydätte.

#freepeterra
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Eikös joku sitä jo ihmetellytkin, mutta mitä tapahtuu, jos tänään aktivoi tilauksen itse ja myöhemmin saakin tekstiviestin automaattisesta aktivoinnista.

Tuskin tälläinen tilanne on ollenkaan mahdoton Lennätinlaitoksen järjestelmillä.

Lopputuloksena voisi hyvinkin olla jotain "tuntematon järjestelmävirhe". Ja syy miksi kehotetaan nyt aktivoimaan eikä tuntia ennen peliä on luonnollisesti se, että aktivointijärjestelmä saattaa olla kyykyssä lähempänä turnausta. Varmaan jopa todennäköistä sen olevan.
Tässähän käy vielä tuossa tapauksessa se, että sinulla on kaksi tilausta voimassa. Ja lasku napsahtaa tästä toisesta aktivoinnista. Jälleen kerran harkittua tekemistä voiton maksimoinniksi.

Suosittelen tämän tarkistamaan jokaisen ennen kuin "maksat vain kun pelataan" päivät alkavat rullaamaan.
 
4

444

Nyt on laskujeni mukaan torstai. Eikös @peterra luvannut tänään tuoda gallupit julki? Kävikö joku Oulussa asuvista kärppäfaneista tarkistamassa sen Utajärven navetan? Voi piillä hyvin myös piilossa jossain valeseinän takana. Seuratkaa ison kengän jälkiä jos sellaisia löydätte.

#freepeterra
Vielä on torstaita jäljellä.

Ja jos tällä sain edes yhdelle kanssakärsijälle ihanan terovaaramaisen korvamadon aikaiseksi, niin olen ilahtunut.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt on laskujeni mukaan torstai. Eikös @peterra luvannut tänään tuoda gallupit julki? Kävikö joku Oulussa asuvista kärppäfaneista tarkistamassa sen Utajärven navetan? Voi piillä hyvin myös piilossa jossain valeseinän takana. Seuratkaa ison kengän jälkiä jos sellaisia löydätte.

#freepeterra
Niin onko tämä telijan vai Peterran tekemä kysely? Jos gallup ei ole joutunut telijan sensuroimaksi, voidaan nähdä muitakin kysymyksiä, kuin telian työntekijöiden lempivärit. Tosiaalta miksi telia tuolaisen pohjalta mitään kehittäisit, isot pojat sanoi rumasti. En varmasti kuuntele heitä.

#freepeterra
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
EN ole näin väittänytkään. Niin tai sitten on tilanne, ettei sitä voi heti kaikille automaattisesti tehdä vaan täytyy tehdä muutos X esimerkiksi järjestelmään ennenkuin se onnistuu.

Kaikki on vaan helppoa ja kaiken pitäisi tapahtua käden käänteessä :D. Helppoa se on täältä huudella.

Telia tekee tämän helpoksi. Monessa asiassa on jo esimerkit maailmalla kuinka hommat kuuluisi toimia. Ei tässä tarvitse pyörää uudelleen keksiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Telian viestityksen perusteella tämä "automaattinen aktivointi" ei ole oikeasti automaattista, vaan siellä näpytellään käsin aktivointeja päälle. Tällöin toki ei tuota ongelmaa, vaikka se olisi jo asiakkaan toimesta valmiiksi tehty.

Tätä on tosiaan pakko pitää mahdollisena ennen kuin toisin vahvistetaan. Yksi työntekijä voi hakata sisään vain tietyn määrän aktivointeja ja jos se tehdään Intiassa, niin se on vielä hitaampaa, koska suomalaiset nimet ovat niille vaikeita.

Siksi kaikille ei voida luvata aktivointia.

Telia tekee tämän helpoksi. Monessa asiassa on jo esimerkit maailmalla kuinka hommat kuuluisi toimia. Ei tässä tarvitse pyörää uudelleen keksiä.

Ja se on moneen kertaan sanottu, että Viron tytäryhtiö osaisi auttaa tietyissä asioissa.

Olisi varmasti tosi vaikeaa ja kallista käydä siellä pienellä opintomatkalla. Tai ihan vaikka pitää Skype-palaveri.
 
Viimeksi muokattu:

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt on laskujeni mukaan torstai. Eikös @peterra luvannut tänään tuoda gallupit julki? Kävikö joku Oulussa asuvista kärppäfaneista tarkistamassa sen Utajärven navetan? Voi piillä hyvin myös piilossa jossain valeseinän takana. Seuratkaa ison kengän jälkiä jos sellaisia löydätte.

#freepeterra

Lupasin ja tänään tapahtuu. Ei tosin klo 18:30 vaan lähempänä klo 21:00 :)
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tulee sitten vähän isommalla tiedostokoolla. Kyselyn tulokset voi katsoa täältä:
PDF:
Kyselyn vastaukset Telia 11.7.2019.pdf
Word:
Kyselyn vastaukset Telia 11.7.2019.docx

Nyt en rehellisesti tiedä, pystyykö tuota lataamaan tuota kautta itselleen eli ihmiset, jotka haluavat ns. raakadatan kopeloitavakseen ja erilaiset Excel-gurut, jotka haluavat irrottaa otannasta jotain enemmän kuin tulokset, laitelkaa minulle ihan yksityisesti viestiä :) Asetusten pitäisi olla oikein eli katselemaan pääsee ainakin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Arvostan @peterra !

Sen verran laaja paketti, että meneekin ilta sohvalla tuota selailessa. Vähän kävin jo nopeasti silmäilemässä ja pari kohtaa yllätti ainakin minut. Loppuunvedossa olikin juuri niitä asioita mitä tälläkin palstalla on paljon toivottu.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Hyvää työtä, @peterra ! Vastauksista voi hyvin päätellä, että pääsit karkuun sieltä navetan perältä..

Vastaukset lienee aidot, eivätkä voi olla Telian tekemät. Jos konsensus on tuota mieltä, projektin johto vaihtoon ja heti. Kriisilukemat.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hatunnosto täältäkin hienosta työstäsi @peterra ! Datan keräys, analysointi ja tulosten esittäminen on toteutettu ammattimaisella otteella. Toivottavasti noiden kyselytulosten pohjalta @Telia kehittää Liigatuotettaan.
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Kiitos @peterra, hienoa työtä!

Kuvaus (ohjaus, pomppiminen kameroiden välillä, zoomaus) tuli yksittäisinä asioina mielestäni eniten esille kommenteissa. Sitä et ollut lopun yhteenvedossa maininnut.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuvaus (ohjaus, pomppiminen kameroiden välillä, zoomaus) tuli yksittäisinä asioina mielestäni eniten esille kommenteissa. Sitä et ollut lopun yhteenvedossa maininnut.

Pitää paikkansa. Siellä on erityisesti avoimissa paljon todella painavaa asiaa. Loppua kohti näkyy varmaan itselläkin, että meinas tulla kiirus :) Jotta asiat oikeasti menevät Telialle asti niin laitoin jokaisen avoimen palautteen ja kommentin julkiseksi kyselyyn, jotta mikään asia ei menisi siellä ohi :)
 

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Nyt teki Tapparan mies niin mahtavaa duunia, että lupaan etten enää koskaan, missään mainitse sitä väärällä vaihdolla voitettua mestaruutta.

Erinomaista dataa, vaikkei ehkä kovin yllättävää. Odotettavissa oli että Telian viestintä saa jäätävän arvosanan ja viive tulee esille vahvasti. Luonnollisesti Telian
itsensä olisi pitänyt tälläinen tutkimus tehdä, mutta ehkä parempi näin.

Kiitos @peterra
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Hyvää työtä. Harvoin tulee tappara laista kehuttua mutta nyt siihen on paikka.

Hauska lukea tuolta miten eräille on palautteen anto asiallisesti vaikeaa. Ei ole vaikea arvata mitkä nimimerkit niiden takana on :D
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Upeaa työtä @peterra !

Mielenkiinnolla odotan tuleeko Telialta mitään vastausta hienoon ja kattavaan kyselyyn. Todennäköisesti ei.
Tulee sieltä perinteisellä ympäripyöreällä ja ylimielisellä mallilla: "kiitos hienosta kyselystä. Parannettavaa aina löytyy ja jatkuvasti kehitämme palvelua ja toimintaamme. Mukava kuitenkin huomata, että yleisesti meihin ollaan tyytyväisiä :) :)".
 
Viimeksi muokattu:

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulee sieltä perinteisellä ympäripyöreällä ja ylimielisellä mallilla: "kiitos hienosta kyselystä. Parannettavaa aina löytyy ja jatkuvasti kehitämme palvelua ja toimintaamme. Mukava kuitenkin huomata, että yleisesti meihin ollaan tyytyväisiä :) :)".

Mutta toivottavasti se tärkein onnistuu eli tiedon vieminen sinne, missä siitä on apua. Otanta on ihan riittävä siihen, että ainakin tiedon pitäisi siirtyä eteenpäin. Toivon ainakin itse näin. Asiakkailla ja palveluntarjoajalla on varmasti ainakin yhteinen intressi siihen, että homma parantuu ensi kaudelle. Teknisestihän tuote on yllättävänkin hyvä - ja ihan ehdottomasti se täytyy posina poimia, että kyllähän tuotteen tekeminen helpoksi on onnistunut ainakin vastausten perusteella. Eli nyt pitää vielä aspan onnistua omalta osaltaan, että myös se heidän leiviskänsä tulee kuntoon. Viestinnän suhteen Telia ei varmaan ihan eka yritys ole, joka tuon kanssa kipuilee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyselyssä laskutuksen avoimissa kommenteissa oli melkein heti alussa viesti, joka osuu täydellisesti naulan kantaan:

"Jos toiminta olisi millään tasolla asiakaslähtöistä, olisi laskutus käynnistynyt sinä päivänä kun ensimmäinen Liiga-peli pelataan ja taas päättynyt kun viimeinen playoff-peli päättyy. Teknisesti aivan samoin toteutettavissa, kuin minkä tahansa päivämäärien suhteen. Tässä Telia on keksinyt hyvän keinon rahastaa asiakaskohtaisesti pienen summan, mutta yritykselle ihan mukavan potin."

Olisi mielenkiintoista kuulla Telian rehelliset kommentit tähän. Tämä on se asia, joka Telian toiminnassa eniten vituttaa. Vaikka Telialla on täysi oikeus laskuttaa tähän tyyliin, niin asiakkaan näkökulmasta tämä vaikuttaa epärehelliseltä toiminnalta. Laittaisivat ennemmin vaikka euron tai pari lisää kuukausilaskuun, mutta laskutus alkaisi ja loppuisi päivälleen oikein. Ei se raha tässä ratkaise, vaan toiminnan suoraselkäisyys ja rehellisyys - eli tässä tapauksessa niiden puute.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Olihan tuo aika hyvä läpileikkaus Telian ensimmäiseen kauteen. Hyvä, että siellä oli myös posia, olihan asioita myös hyvinkin. Harmittavan paljon vaan mahtui sekaannusta ja erikoisia tapoja. Nyt kannattaisi @Telia ottaa koppeja tuolta ja pistää tuote ensi kaudeksi kuntoon, aloittaa voi jo harkkakaudella.

Ps. Oli jo päässyt unohtumaan kuinka paska Liigavahti oli tullessaan. Sieltähän se löytyi kommenteissa muistutuksena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös