Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 976 867
  • 23 634

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Täytyy ihan rehellisesti sanoa että mikään ei yllätä jatkossa enää. Ehkä ensi kaudella jokainen matsi pitää vahvistaa faksilla kolme arkipäivää ennen peliä, vaikka omistaisikin "näet kaikki pelit"-kortin.
Eli ensin ihmetellään miksi ei ole automaattisesti mennyt. Kun palautteen pohjalta tulee muutos ja osalla jo meneekin, se ei ole hyvä asia? :D

Vittuako täällä annetaan palautetta jos sen pohjalta ei haluta muutosta :D....
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Eiköhän tähän saada kohta joku aktivointi-appi, jolla voi aktivoida helposti kaikkea mikä liikkuu..

Toki itse appi aktivoidaan upouudesta asiakaspalvelu-apista, kunhan olet ensin aktivoinut sen sähköpostistasi, johon pitäisi tulla aktivointi-linkki. Jos ei ole tullut niin voit ladata myös upouuden apin, jolla löytää helposti kaikki aktivointilinkit. Jos et ole varma mikä on oikea aktivointi-linkki, niin tähänkin on kehitteillä uusi appi, joka saadaan uunista ulos ennen kauden alkua tai viimeistään ensi kauden alkua. Voit myös kätevästi käydä tsekkaamassa milloin mikäkin appi on valmis uudesta beta-testauksessa olevasta apista, josta näkee kaikkien appien kehitystilanteen. Muista toki aktivoida tämä appi ennen käyttöä meidän kätevästä appi-centeristä, josta näkee helposti kaikkien appien tilanteen ja paljon muuta. Appi-centeriä ei tarvitse toistaiseksi aktivoida, paitsi vanhat asiakkaat joutuvat, mutta tähän on ehkä tulossa muutos tai ainakin on harkinnassa lanseerata aktivointi-buuster appi joka overaidaa kaikki aktivoinnit. Ja jos ilmenee kysyttävää niin muistakaa aktivoida helppi-appi, jossa meidän kätevä aktivointi-botti auttaa näissä aktivointiasioissa. Hyvää kesänjatkoa vaan kaikille! :) :) :)
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Villi arvaus: siellä on joku kesätyöntekijä joka naksuttelee paketteja niin monelle kuin ehtii. Meidänkin firmassa on muutama tuollainen "automaatti". Itse automatisointi on sitten backlogilla.
Veikkaan että sama kesätyöntekijä on ajanut myös sen kaivinkoneen Lappeenrannasta Utajärvelle.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saman tekstarin sain ja naurahdin ääneen tätä touhua. Ensin pitää aktivoida ja sitten kuitenkin ilmoitetaan, että se lisätään automaattisesti. Eli aktivoin, että saan tekstarin paketin automaattisesta lisäyksestä?

No ainakin on vaikutusta :) Vaikkakin ei vielä meikäläisen kyselyllä kyllä :D
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli ensin ihmetellään miksi ei ole automaattisesti mennyt. Kun palautteen pohjalta tulee muutos ja osalla jo meneekin, se ei ole hyvä asia? :D

Vittuako täällä annetaan palautetta jos sen pohjalta ei haluta muutosta :D....
Luitko Telian viestin?

OSALLE se aktivoidaan mutta ei kaikille. Kuinka huonosti voi järjestelmä olla rakenettu jos pakettia ei saada kaikille aktivoitua vaan ainoastaan osalle asiakkaista ja siihen että kuka kuuluu siihen osiin asiakkaista ei ole mitään loogista selitystä vaan se on täysin sattumanvaraista.

Luulisi että firma jolla on varaa tehdä miljoonien yrityskauppoja pystyisi aktivoimaan tuon paketin kaikille, ei osalle sattumanvaraisesti.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Täytyy ihan rehellisesti sanoa että mikään ei yllätä jatkossa enää. Ehkä ensi kaudella jokainen matsi pitää vahvistaa faksilla kolme arkipäivää ennen peliä, vaikka omistaisikin "näet kaikki pelit"-kortin.
Telia alkaa myymään fakseja samalla tavalla kuin digibokseja ja muita härpäkkeitä? "Hei, kun sinulla on tuo liigapassi niin tarjoamme sinulle Telian Faksia jolla voit kätevästi tilata etukäteen haluamasi ottelut jotta varmistat otteluiden näkymisen telkkarissasi. Jos haluatkin parempaa UHD kuvaa niin tarjoamme myös Telian UHD digiboksia jolla näet ottelut parhaalla mahdollisella laadulla (Telia pidättää oikeuden kaivinkoneella tehtyihin muutoksiin)". :) ::) :)

//Tikiti
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli ensin ihmetellään miksi ei ole automaattisesti mennyt. Kun palautteen pohjalta tulee muutos ja osalla jo meneekin, se ei ole hyvä asia? :D

Vittuako täällä annetaan palautetta jos sen pohjalta ei haluta muutosta :D....
Niin tai sitten voit yrittää löytää sen pointin viesteistä ja kommentoida vasta sitten? Jos Telia olisi kertonut, että palautteen pohjalta aktivointi tehdään kaikille asiakkaille automaattisesti, niin eiköhän se olisi tulkittu pelkästään positiivisena viestinä. Toki edelleen täytyisi ihmetellä, että ihanko oikeasti tätä ei tajuttu ennen palautetta.

Vaikka jotain positiivista edistystä tapahtuukin, niin ei se tarkoita, että kaikki on yhtäkkiä hyvin.

Onko mielestäsi joku täällä suoraan sanonut, että automaattinen aktivointi itsessään olisi huono asia?
 

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Niin tai sitten voit yrittää löytää sen pointin viesteistä ja kommentoida vasta sitten? Jos Telia olisi kertonut, että palautteen pohjalta aktivointi tehdään kaikille asiakkaille automaattisesti, niin eiköhän se olisi tulkittu pelkästään positiivisena viestinä. Toki edelleen täytyisi ihmetellä, että ihanko oikeasti tätä ei tajuttu ennen palautetta.

Vaikka jotain positiivista edistystä tapahtuukin, niin ei se tarkoita, että kaikki on yhtäkkiä hyvin.

Onko mielestäsi joku täällä suoraan sanonut, että automaattinen aktivointi itsessään olisi huono asia?

Itseäni ainakin mietityttää että onko Telialla ollut edes yleisesti tiedossa että aktivointeja on tehty asiakkaan puolesta, ennen kuin se tuli täällä esiin :-)
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Tätä on varmaan kysyttykin jo, mutta en jälleen jaksa selailla läpi.

Onko tulossa/miksi ei älytelevisioihin appia?
Taisi olla jotain mainintaa siitä, että televisioiden kirjo on niin suuri, että vaikea lähteä tekemään appia joka toimisi jokaisella laitteella tai edes suurimmalla osalla.

Itse haluaisin tietää miksei ole PS4 tai Xbox sovellusta (onko ajateltu). Ruutu aikanaan lupaili mutta tekemättä jäi. Niin monessa kotitaloudessa konsolit hoitaa television "älytoiminnot" ja vielä ainakin omasta mielestä paremmin kuin mikään televisio ja sen sovellukset.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taisi olla jotain mainintaa siitä, että televisioiden kirjo on niin suuri, että vaikea lähteä tekemään appia joka toimisi jokaisella laitteella tai edes suurimmalla osalla.

Itse haluaisin tietää miksei ole PS4 tai Xbox sovellusta (onko ajateltu). Ruutu aikanaan lupaili mutta tekemättä jäi. Niin monessa kotitaloudessa konsolit hoitaa television "älytoiminnot" ja vielä ainakin omasta mielestä paremmin kuin mikään televisio ja sen sovellukset.

On kyllä melko jännä meriselitys. Yleltä löytyy Areena, MTV:ltä Katsomo ja C-More ja Neloselta Ruutu. Kaikki ovat aina toimineet moitteettomasti. Kyllähän toi nyt menee kun CC käyttää, mutta mielestäni on melko hidasta toimintaa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Niin tai sitten voit yrittää löytää sen pointin viesteistä ja kommentoida vasta sitten? Jos Telia olisi kertonut, että palautteen pohjalta aktivointi tehdään kaikille asiakkaille automaattisesti, niin eiköhän se olisi tulkittu pelkästään positiivisena viestinä. Toki edelleen täytyisi ihmetellä, että ihanko oikeasti tätä ei tajuttu ennen palautetta.

Vaikka jotain positiivista edistystä tapahtuukin, niin ei se tarkoita, että kaikki on yhtäkkiä hyvin.

Onko mielestäsi joku täällä suoraan sanonut, että automaattinen aktivointi itsessään olisi huono asia?
EN ole näin väittänytkään. Niin tai sitten on tilanne, ettei sitä voi heti kaikille automaattisesti tehdä vaan täytyy tehdä muutos X esimerkiksi järjestelmään ennenkuin se onnistuu.

Kaikki on vaan helppoa ja kaiken pitäisi tapahtua käden käänteessä :D. Helppoa se on täältä huudella.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
On kyllä melko jännä meriselitys. Yleltä löytyy Areena, MTV:ltä Katsomo ja C-More ja Neloselta Ruutu. Kaikki ovat aina toimineet moitteettomasti. Kyllähän toi nyt menee kun CC käyttää, mutta mielestäni on melko hidasta toimintaa.
Lisäksi CC nostaa viivettä lähetyksessä jota muutenkin on enemmän kuin tarpeeksi.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Niin tai sitten on tilanne, ettei sitä voi heti kaikille automaattisesti tehdä vaan täytyy tehdä muutos X esimerkiksi järjestelmään ennenkuin se onnistuu.

Jännä kysymys on vain, miksi näin on. Miksi tehdä koko ajan pelkästään purkkaviritystä purkkavirityksen päälle kun kaikki näkee että koko systeemi on suorastaan niin paska että se olisi pitänyt jo ennen Liigalähetysten aloittamista purkaa atomeiksi ja rakentaa uudelleen.

Tämän Telian touhuja kuvastavat jatkuvasti ja joka käänteessä sanat suunnittelemattomuus, keskeneräisyys ja kehno toteutus. Miksi ei tehdä heti kerrasta hyvää, niin olisi tämäkin ketju voinut jäädä pituudeltaan kohtuullisen mittaiseksi. Nythän tämä ketju kasvaa lähes eksponentiaalisesti, ja juurikin pääosin Telian outojen touhujen vuoksi.
 

Telia

Jäsen
Olisihan se toki ollut parasta, jos tuo olisi saatu kaikille napsautettua kerralla päälle. Pyrimme kytkemään passin automaattisesti mahdollisimman monelle. Passin kytkennästä on kuitenkin tehty helppo ja nopea, joten sen voi aktivoida myös itse mikäli tekstiviestiä ei ole luuriin ole tullut. Preseason-passi kannattaa aktivoida mahdollisimman ajoissa, jotta varmistat kanavien näkymisen Pitsiturnauksen alkaessa. Ohjeet aktivoimiseen löytyy täältä.

//Joonas S.
 
4

444

@Telia
Miten aktivoimisen päivämäärä vaikuttaa kanavien näkymiseen Pitsiturnauksen alkaessa? Toki jos ne aktivoi turnauksen jälkeen, niin oletettavasti ei näy. Mutta mikä merkitys sillä on tekeekö aktivoinnin nythetisamantienvälittömästi vai vaikka Pitsiturnausta edeltävänä päivänä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun eihän sen datan pitäisi olla riippuvainen aktivointipäivästä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EN ole näin väittänytkään. Niin tai sitten on tilanne, ettei sitä voi heti kaikille automaattisesti tehdä vaan täytyy tehdä muutos X esimerkiksi järjestelmään ennenkuin se onnistuu.

Kaikki on vaan helppoa ja kaiken pitäisi tapahtua käden käänteessä :D. Helppoa se on täältä huudella.
Ei sillä ole asiakkaan kannalta merkitystä, että miten vaikeita Telian järjestelmät ovat tämän toteuttamisen kannalta. Kyse on vain asiasta, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan olla aina automaattinen ja vastaavat asiat yleensä muilla toimijoilla sitä ovatkin.

Olen ollut töissä myös siellä toisella puolella, joten tiedän mistä puhun. Järjestelmät ovat usein hankalia tietynlaisten asioiden toteutuksissa, mutta niiden negatiivinen vaikutus ei pitäisi heijastua asiakkaalle asti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kyllä melko jännä meriselitys. Yleltä löytyy Areena, MTV:ltä Katsomo ja C-More ja Neloselta Ruutu. Kaikki ovat aina toimineet moitteettomasti. Kyllähän toi nyt menee kun CC käyttää, mutta mielestäni on melko hidasta toimintaa.
Ei ole ihan pelkästään meriselitys, vaan tuossa on oikeasti ihan ymmärrettävä pointti takana. Omasta mielestäni on typerää jättää kaikki TV-appit tekemättä, mutta monien kohdalla olisi tässä vaiheessa todella kallista tehdä erilaisille laitteille omia appeja, kun niiden käyttäjäkuntakin on usein varsin rajallinen. Areena, Katsomo, C More ja Ruutu ovat toimineet jo niin pitkään, että niiden appeja on tehty järjestelmällisesti uusille laitteille, kun niitä laitteita on ulos tullut. Lisäksi pitkään on luultu, että televisioiden sisäinen rauta ja käyttöjärjestelmät eivät tule merkittävästi enää muuttumaan, jolloin appit eivät olisi ihan heti vanhenemassa. Toisin on kuitenkin kerta toisensa jälkeen käynyt, eivätkä nykyisetkään TV-appeja tarjoavat palveluntarjoajat ole kovin tyytyväisiä tilanteeseen.

Android TV vaikuttaa vihdoin hieman pitkäikäisemmältä ratkaisulta, joka toivottavasti tuo järkeä tähän touhuun. Ainakin sille ja Samsungin Tizenille kannattaisi Teliankin TV-appeja luoda.
 

Telia

Jäsen
@Telia
Miten aktivoimisen päivämäärä vaikuttaa kanavien näkymiseen Pitsiturnauksen alkaessa? Toki jos ne aktivoi turnauksen jälkeen, niin oletettavasti ei näy. Mutta mikä merkitys sillä on tekeekö aktivoinnin nythetisamantienvälittömästi vai vaikka Pitsiturnausta edeltävänä päivänä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun eihän sen datan pitäisi olla riippuvainen aktivointipäivästä.
Eipä sillä ole merkitystä aktivoitko passin nythetisamantienvälittömästi vai päivää ennen. Tilauksen jälkeen voi mennä jonkin aikaa, että kanava alkaa näkymään Telia TV:ssä. Onhan se mukava olla rennoin mielin, kun passi on hyvissä ajoin aktivoitu ja kanava valmiina odottamassa Pitsiturnauksen alkua. Preseason-kanava tullaan avaamaan Preseason-passin tilaajille tämän kuun loppupuolella.

Se puolestaan olisi varsin ikävää, jos turnauksen alku jäisi näkemättä siitä syystä ettei passi ehdi aktivoitua ennen turnauksen alkua, mikäli passin aktivoikin vasta hetkeä ennen ekaa matsia.

//Joonas S.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Mistä tahansa muualta mitä tahansa tilaat saat sen heti.

Nyt saa jännitellä meneekö tilaus läpi ja milloin se aktivoituu. Ja aktivoituuko automaattisesti vai pitääkö tämäkin tehdä itse. Erillisellä appsilla, sähköpostilla tai chatissa.

Sponsored by Telia.
 

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten te kanssaeläjät saatte tästä jotenkin niin hankalaa? Itse kävin aktivoimassa preseason kanavat niin mobiilin kuin TeliaTV:seen ja hetkeä myöhemmin molempiin ilmaantui Liiga Preseason - kanava. Nips naps. Mikä tässä se ylitsepääsemöttämän vaikea osuus oli?
Tokihan tuo olisi voinut tulla automaattisesti kuin Manulle illallinen, mutta eipä tuo nyt ollut vaiva eikä mikään.

Voimia kaikille kesän helteisiin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Miten te kanssaeläjät saatte tästä jotenkin niin hankalaa? Itse kävin aktivoimassa preseason kanavat niin mobiilin kuin TeliaTV:seen ja hetkeä myöhemmin molempiin ilmaantui Liiga Preseason - kanava.
Tuo kertoo vain siitä että sinun henkilökohtainen tilausputkesi on lyhyt. Osalla kanssaeläjistä tilausputki on ollut poikki (eli linkeistä ei tapahdu mitään), asiakaspalvelussa sanottu että ne aktivoidaan automaattisesti ja sitten täällä kerrottu että ne täytyy aktivoida itse. Nyt uutena tietona että aktivoiminen saattaa kestää kauemminkin, ilmeisesti jokaiselle on arvottu oma tilausputki, joka sitten määrittelee tälläiset asiat? Olisi mielenkiintoista tietää että voiko tilausputkea vaihtaa, vaihtuuko se automaattisesti vai oletko pahimmassa tapauksessa jumissa pitkän, mutkikkaan ja vuotavan tilausputken kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös joku sitä jo ihmetellytkin, mutta mitä tapahtuu, jos tänään aktivoi tilauksen itse ja myöhemmin saakin tekstiviestin automaattisesta aktivoinnista.

Tuskin tälläinen tilanne on ollenkaan mahdoton Lennätinlaitoksen järjestelmillä.

Lopputuloksena voisi hyvinkin olla jotain "tuntematon järjestelmävirhe". Ja syy miksi kehotetaan nyt aktivoimaan eikä tuntia ennen peliä on luonnollisesti se, että aktivointijärjestelmä saattaa olla kyykyssä lähempänä turnausta. Varmaan jopa todennäköistä sen olevan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös