Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 892 843
  • 23 409

Telia

Jäsen
Kiitos @peterra kattavasta tutkimustyöstä, jota olet tehnyt, samoin kaikille vastanneille Liiga-tilaajille kiitokset! Otanta on varsin kattava, ja tulemme varmasti saamaan täällä Telialla hyödynnettyä dataa, jota kyselyn tulokset meille näyttää.

Otetammekin viestinnällisestä osuudesta heti koppia meidän oman sometiimin ensi viikon palaverissa, jotta päästään samantien yhdessä pohtimaan toimenpiteitä oman tekemisen kehittämiseen kyselyn palautteiden pohjalta. Näihin avoimiin palautteisiin koostamme teille kattavampaa vastausta, kun olemme ehtineet tarkemmin tutustua materiaaliin.

Kiitokseksi vaivasta, jonka @peterra olet nähnyt, haluaisimme hiukan palkita sinua :) Voisitko laittaa meille privana viestiä ja kertoa yhteystietosi, niin muistamme sinua pikkuyllärillä!

// Tanja
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Kiitokseksi vaivasta, jonka @peterra olet nähnyt, haluaisimme hiukan palkita sinua :) Voisitko laittaa meille privana viestiä ja kertoa yhteystietosi, niin muistamme sinua pikkuyllärillä!

Nyt varovaisuutta @peterra !

#näsijärvi #betonikengät #vaikenemisenlaki
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nyt varovaisuutta @peterra !

#näsijärvi #betonikengät #vaikenemisenlaki
Sieltä ei peterraa ihan hevillä enää vapauteta. Onneksi hän on kuitenkin pyyteetön sankari pienten asialla ja kieltäytyy tälläisistä isojen korporaatioiden lahjuksista.(?)

Voi kunpa saisi olla kärpäsenä katossa tuossa Telian SoMe-palaverissa. Olisi takuuvarmasti parempaa viihdettä mitä kiekkolähetysten studiot tarjoaa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Voi kunpa saisi olla kärpäsenä katossa tuossa Telian SoMe-palaverissa. Olisi takuuvarmasti parempaa viihdettä mitä kiekkolähetysten studiot tarjoaa.
Noistahaa vois tehdä ens kaudeks, vaikka oman ohjelman. Näyttäisivät vaikka niistä sitte klippejä matsien erätauoilla, eikä niitä typeriä ''KUKA SIIN NETIS ON?'' - mainoksia. Ois vähä sitä viihdettäkii sitte tarjolla jatkuvien ongelmien lomassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se kyselystä ainakin kävi selville, että suurin osa käyttää chromecastia ja vain pieni osa digiboksia. Uhd-lähetysten kohdentaminen vain digiboksiin on silkkaa resurssien tuhlausta.
 
4

444

Hyvänä esimerkkinä tästä lienee kesän laskutus: Täällä avaudutaan suureen ääneen, että kun pitää maksaa muutama ylimääräinen euro Touko- ja Syyskuulta, mutta kukaan ei kiittele, että eipähän tartte maksaa Kesä- ja Elokuun väliseltä ajalta latin latia. Ruudun aikana oli aina joko otettava määräaikainen soppari tai sitten maksettava huomattavasti isompaa kuukausihintaa.
@Nelfor vastasikin tähän kohtaan jo hyvin, mutta vielä oma viisipenniseni aiheesta. Itseäni on hiertänyt tässä asiassa juuri avoimuuden puute ja suoranainen valehtelu. Telia tuli kentälle rytinällä ja mm. saatesanoilla ”maksat vain silloin kun pelataan”. Tuohan muuttui myöhemmin muotoon ”maksat vain niiltä kuukausilta kun pelataan”. Finaaleiden kestosta riippuen tuo muuttaa alkuperäistä 0,5-1 kk (toukokuun pienempi veloitus). Yksittäiselle asiakkaalle mahdollisesti mallia ”ihansama”, mutta kun tuon kertoo asiakkaiden lukumäärällä, niin ollaan vähän eri sfääreissä, ja onkin täysin ymmärrettävää Telian kannalta, miksi niin halutaan tehdä. Koomisen tästä tilanteesta tekee se, että Lojaalia Kanta-asiakasta ei suinkaan palkita siitä, että hän pitää tilauksensa voimassa kesäkauden, vaan hän maksaa - de facto - enemmän asiakkuudestaan kuin se, joka katkaisee tilauksen kesäksi. Eli täysin päin vastoin kuin mitä Telia pyrkii viestimään mainoksillaan.
Lisäksi on totta, että Ruudun aikana maksettiin myös kesäkuukausilta, kun tilaukset olivat määräaikaisia. Viimeiset kaksi kautta tilauksen arvo oli kuitenkin 9,95€/kk eli 119,4€/v. Siihen hintaan näki kaikki pelit sekä muuta urheilua. Telialla asiakas maksaa kaudesta vähintään 199,2€/v, mikäli finaalit päättyvät jo huhtikuussa. Itse en koe saavani mitään enempää tuolla 79,8€:lla. Hinta itsessään ei ole paha, mutta en minä osaa tällä hetkellä perustella itselleni sen arvoa, etenkään kun operaattori itsessään aiheuttaa minussa lähinnä negatiivisia tuntemuksia. Ruutu ei todellakaan ollut täydellinen eikä suhtautunut asiakkaisiinsa yhtään sen vakavammin, mutta tuo toisaalta näkyi myös hinnassa.

Se että palvelusta, joka ei tarjoa mitään sisältöä kesäkaudella, ei laskuteta ko. ajalta ei ole mikään meriitti. Vielä parempi olisi, mikäli sitä kanta-asiakasta ei kohdeltaisi lypsylehmänä, vaan kausi olisi hänelle saman hintainen kuin niille, jotka aktivoivat tilauksen samana päivänä kun kausi alkaa ja lopettavat sen ratkaisevan finaalin jälkeen. Tällä tavalla tuosta laskutuksesta nousisi huomattavasti vähemmän napinaa ja kapinaa.
 
4

444

En tiennytkään, että vain alle tuhat katsoo Telialta lätkää. Elämää ei näköjään ole jatkoaika.comin ulkopuolella.
Otoskoko on hyvinkin riittävä tuon arvioimiseen. Esim. vaalien alla tehtävät gallupit toteutetaan usein korkeintaan muutaman tuhannen vastaajan otannalla, kun äänioikeutettuja on yli neljä miljoonaa. Silti virhemarginaali otoskoon perusteella on parin prosenttiyksikön luokkaa.

Toki voidaan puhua myös kyselytutkimuksen otoksen edustavuudesta, eli siitä että edustaako vastaajien joukko tarpeeksi hyvin koko kohderyhmää. Minulla ei ole syytä olettaa, etteikö niin olisi. Onko sinulla? Mikäli on, pystytkö perustelemaan eriävän mielipiteesi?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisäksi on totta, että Ruudun aikana maksettiin myös kesäkuukausilta, kun tilaukset olivat määräaikaisia. Viimeiset kaksi kautta tilauksen arvo oli kuitenkin 9,95€/kk eli 119,4€/v. Siihen hintaan näki kaikki pelit sekä muuta urheilua. Telialla asiakas maksaa kaudesta vähintään 199,2€/v, mikäli finaalit päättyvät jo huhtikuussa. Itse en koe saavani mitään enempää tuolla 79,8€:lla. Hinta itsessään ei ole paha, mutta en minä osaa tällä hetkellä perustella itselleni sen arvoa, etenkään kun operaattori itsessään aiheuttaa minussa lähinnä negatiivisia tuntemuksia. Ruutu ei todellakaan ollut täydellinen eikä suhtautunut asiakkaisiinsa yhtään sen vakavammin, mutta tuo toisaalta näkyi myös hinnassa.
Vaikka tällä hetkellä varsin herkästi puolustelen Ruutua ja näen Telian toiminnassa paljon negatiivista, niin en pidä siitä, että näissä vertailuissa otetaan esille Ruudun erittäin alhaista ja poikkeuksellista hintaa, joka koski muistaakseni lähinnä viimeistä kautta. Pääasiassa itsekin maksoin Ruudusta määräaikaisella sopparilla 19,95€/kk joka ikinen kuukausi vuosien ajan. Ruutua myytiin halvalla sopparin loppupuolella vain siksi, että sillä yritettiin naarata mahdollisimman paljon asiakkaita, jotka saattaisivat jättää tilauksen voimaan myös liigan siirryttyä Telialle. Sanomahan teki aivan selvää ja suurtakin tappiota tuolla hinnoittelulla hetkellisesti, mutta se on jo varmasti maksanut itseään takaisin.

En siis koe, että hintavertailussa tulisi käyttää tuota hintaa Ruudun osalta, koska se ei anna rehellistä kuvaa hinnoittelun eroista Ruudun ja Telian välillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Otoskoko on hyvinkin riittävä tuon arvioimiseen. Esim. vaalien alla tehtävät gallupit toteutetaan usein korkeintaan muutaman tuhannen vastaajan otannalla, kun äänioikeutettuja on yli neljä miljoonaa. Silti virhemarginaali otoskoon perusteella on parin prosenttiyksikön luokkaa.

Toki voidaan puhua myös kyselytutkimuksen otoksen edustavuudesta, eli siitä että edustaako vastaajien joukko tarpeeksi hyvin koko kohderyhmää. Minulla ei ole syytä olettaa, etteikö niin olisi. Onko sinulla? Mikäli on, pystytkö perustelemaan eriävän mielipiteesi?

Mietin kirjoittaa tämän saman. Tavallaanhan tuossa on vähän pointtia, mutta yhtä lailla se on aika turha kysyä monelta naiselta millaisella kombolla katsot SM-liigaa, koska vastaus on en millään. Sillä saataisiin sitä edustavuutta koko väestöön vaan onhan tämä melko hyvä kysely millä ne katsoo mitkä oikeasti katsovat. Ja miksi olisi syytä olettaa, että ne naiset mitkä katsoo käyttäisi merkittävästi eri laitteita kuin muutkin.
--

Korttimaksu oli mainittu melkoisen monta kertaa, vaikka kaikilla vastaajilla on mahdollisuus myös muihin maksutapoihin. Kannattaisiko se nyt vain silti tehdä, koska se olisi asiakastyytyväisyyden kannalta priimaa, vaikka pankin tiskilläkin voi käydä maksamassa.

Aivan varmasti moni niistäkin mitkä eivät asiasta tässä kohtaa erikseen maininneet pitäisivät sitä kenties jopa parhaana mahdollisena vaihtoehtona tai vähintään oikein hyvänä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiennytkään, että vain alle tuhat katsoo Telialta lätkää. Elämää ei näköjään ole jatkoaika.comin ulkopuolella.
Onko jatkoajan lukeminen yhteydessä chromecastin käyttöön ja jos niin miten ja kuinka merkittävästi? Tai vastaavasti digiboksin käyttöön? Jotenkin voisi kuvitella että perinteisen selainkäyttöisen keskustelupalstan käyttäjissä myös tietokonekatselu olisi yliedustettuna, joten analysoitko tätäkin?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onko jatkoajan lukeminen yhteydessä chromecastin käyttöön ja jos niin miten ja kuinka merkittävästi? Tai vastaavasti digiboksin käyttöön? Jotenkin voisi kuvitella että perinteisen selainkäyttöisen keskustelupalstan käyttäjissä myös tietokonekatselu olisi yliedustettuna, joten analysoitko tätäkin?
Otin kantaa lähinnä tähän "Uhd-lähetysten kohdentaminen vain digiboksiin on silkkaa resurssien tuhlausta.". Perin outoa vetää tuollainen johtopäätös kyselystä josta vastasi jokunen prosentti tilaajista.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Otoskoko on hyvinkin riittävä tuon arvioimiseen. Esim. vaalien alla tehtävät gallupit toteutetaan usein korkeintaan muutaman tuhannen vastaajan otannalla, kun äänioikeutettuja on yli neljä miljoonaa. Silti virhemarginaali otoskoon perusteella on parin prosenttiyksikön luokkaa.

Toki voidaan puhua myös kyselytutkimuksen otoksen edustavuudesta, eli siitä että edustaako vastaajien joukko tarpeeksi hyvin koko kohderyhmää. Minulla ei ole syytä olettaa, etteikö niin olisi. Onko sinulla? Mikäli on, pystytkö perustelemaan eriävän mielipiteesi?
Otin lähinnä sillä kantaa tähän "Uhd-lähetysten kohdentaminen vain digiboksiin on silkkaa resurssien tuhlausta" lauseeseen, mitä benicio kirjoitti.

Todennäköisesti lähetysten tuominen omalle digiboksilleen on ollut ensinnäkin teknisesti helpointa ja toteuttaminen ollut nopeaa sille alustalle. Teknisesti kaikki pitää mätsätä kaikkeen. Ei Telia olisi lähtenyt kohdentamaan UHD lähetyksiä omalle boksilleen jos se olisi ollut resurssin tuhlausta
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Otin lähinnä sillä kantaa tähän "Uhd-lähetysten kohdentaminen vain digiboksiin on silkkaa resurssien tuhlausta" lauseeseen, mitä benicio kirjoitti.

Todennäköisesti lähetysten tuominen omalle digiboksilleen on ollut ensinnäkin teknisesti helpointa ja toteuttaminen ollut nopeaa sille alustalle.
Sehän on ollut tunnettua että HTML5:lle on vaikeaa tuoda UHD-laatuista kuvaa. Ja ikävä kyllä sellaista Chromecastia ei ole tullut joka tukisi tuollaisia lähetyksiä. Eikä varmaan Android- tai IOS-sovelluksetkaan tuota tukisi.

Teknisesti kaikki pitää mätsätä kaikkeen. Ei Telia olisi lähtenyt kohdentamaan UHD lähetyksiä omalle boksilleen jos se olisi ollut resurssin tuhlausta
Ja tällä eikä edellisellä seikalla ole tietenkään mitään tekemistä sen kanssa että kyseessä on operaattori, joka koittaa saada omia tuotteitaan ja lisäpalveluitaan myydyksi? Mutta olet luultavasti kuitenkin tietyllä tapaa oikeassa, tuo ei ole varsinaisesti resurssien tuhlausta. Koska jokainen myyty (tai siis vuokrattu) digiboxi tuo tuottoa ja varmaan tulevat tuomaan enemmän tuottoa, kuin tuon kehittämiseen menee. Toki uskallan vajavaisilla tiedoilla sanoa että helpommalla saadaan tuotua perussovellukseen uhd-lähetykset kuin digiboxiin. Eikä se hirveää vaivaa vaadi että se saadaan HTML5:lla toimimaan.

Myös HTML5 lähetysten toimimaan saaminen (käytetyille selaimille) on kestänyt yllättävän kauan, varsinkin kun Viron Telia on käyttänyt HTML5-playeria jo yli vuoden.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos @peterra ! Kyselyn tulokset kuvaavat täysin sitä mitä olen itsekin ollut mieltä. Kaikki lähetys tekninen on "ihan ok" tasolla ja kun katsotaan että vasta Telian ensimmäinen kausi niin täysin ymmärrettävää. Nämä lisäksi on sellasia fiilattavia juttuja jotka saadaan kuntoon kun tulee kokemusta vyölle.

Mutta itseä huvittaa kuinka hölmöä porukkaa siellä johdossa pyörii. Telia veti mahdollisuutensa vessasta alas. Käsittämätöntä typeryyttä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sehän on ilmeisen vähäisten ja osaamattomien resurssien kohdistamista tärkeimpään eli liittymien ja boksien kauppaan. Pelkkää sisältöä ostava CC-asiakas on jotain muuta kuin mitä TJ Liigan avulla halusi yhtiölle saada.
En ymmärrä mikä tässä on epäselvää kun se yhtiön suulla on selvästi sanottu.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuolla Jatkiksen uutisessa sanotaan: "Kaikki Telian Liiga-aiheiset oheisohjelmat ovat katsottavissa MTV:n ja C Moren suoratoistopalveluista." Onkos nyt sitten myös se paljon mainostettu ennakko, jonka piti olla vain niille, joiden tilaus on ennen kauden alkua voimassa?
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Tuolla Jatkiksen uutisessa sanotaan: "Kaikki Telian Liiga-aiheiset oheisohjelmat ovat katsottavissa MTV:n ja C Moren suoratoistopalveluista." Onkos nyt sitten myös se paljon mainostettu ennakko, jonka piti olla vain niille, joiden tilaus on ennen kauden alkua voimassa?

Toivottavasti ei niin ei pääse kikkailijat hyötyyn tästä mahdollisuudesta.
 
4

444

Toivottavasti ei niin ei pääse kikkailijat hyötyyn tästä mahdollisuudesta.
Lisäsisältö maksua vastaan kuulostaa ainoastaan järkevältä. Tähän mennessä on kuitenkin yritetty (ja onnistuttu) lisämaksulla ilman sisältöä. Onneksi toiset ovat niin varakkaita, että voivat maksaa ylimääräistä pelkästä maksamisen ilosta. Telian hallitus ja osakkeen omistajat kiittävät.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Telialta soiteltiin jokunen viikko sitten asiakastyytyväisyyskyselyä joukkuepassin tiimoilta. Sattui hyvä asiakaspalvelija, kun kundi itsekin puhelimessa totesi, että harmitti häntäkin kun jäi livevedot viiveen takia viime talvena lyömättä.

Virallisen kannan mukaanhan viive oli kylläkin normaali, mutta on siellä ihan tolkun porukkaakin töissä.

PS. peterran lahjusveikkaukseen oma voittajahevonen on ilmainen harjoituskausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös