Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 945 905
  • 23 567

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Laitetaanpa vielä yksi esimerkki miten softaa tehdään, koska Telialla se on vain samanlaista. Kollega laittoi viestiä miten tämä voi olla näin, eihän tämä voi olla näin.

En pysty vastaamaan muuta kuin kysy Julialta (nimi ei muutettu) ja näin se vain päätettiin. Tavallisen duunarin tai loppukäyttäjän kannalta on maailman typerin päätös, mutta se on vain näin. Ne asiat mitkä ei Telialla toimi, niin ne ei vaan toimi siksi, koska ne ei toimi.

Tämä on oikeasti aika hyvä softa ja valmistuu jollekin kaudelle, alunperin piti olla maaliskuussa.
 

Koge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tästä olisi kiva saada vähän lisätietoa. Tuohan ei ole edes Telian itsensä mukaan mahdollista, vaan jopa tavallisiin lähetyksiin on vaadittu joko digidigiboksi tai telia tv-sovellus.
No aloittaa voi esimerkiksi Telian omilta sivuilta: Liigan UHD-lähetykset - Liiga - Telia Itse asiassahan Telian kaapeliverkossa ei vaadittu UHD-lähetyksiin edes Liiga-passia, vaan ne näkyivät kaikille kaapelikortin linkittäneille.
 

lariono

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oisko mitenkään mahdollista tehdä teliaan vastaan jonkinlainen joukkokanne tai vastaava...uhd digiboxii kyselyyni tuli vastaus että voi voi ei me mitään tehdä...vittu mikä pelle firma. Eli telia saa myydä ilman mitään mahdollisuuksia saada hyvityksiä valheellisella markkinoinnilla ihan täyttä paskaa ja asiakas nielee sen kun ei muuta voi
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oisko mitenkään mahdollista tehdä teliaan vastaan jonkinlainen joukkokanne tai vastaava...uhd digiboxii kyselyyni tuli vastaus että voi voi ei me mitään tehdä...vittu mikä pelle firma. Eli telia saa myydä ilman mitään mahdollisuuksia saada hyvityksiä valheellisella markkinoinnilla ihan täyttä paskaa ja asiakas nielee sen kun ei muuta voi
Mitä tämä kyselysi tarkemmin ottaen koski? Eli mihin Telia sanoi ettei voi tehdä mitään?
 

JKyykka

Jäsen
Ei liity liigaan, mutta Teliaan kylläkin. Otin kuukausi sitten C Moren urheilupaketin Telian digiboksiin. Tarkoitus oli pitää sitä mm-kisojen ajan, joten tänään päätin mennä irtisanomaan sen. Sehän ei omilta sivuilta onnistu, vaan chattihommiin piti ruveta. Kerroin haluavani irtisanoa paketin, mutta myyjä toisessa päässä oli kovasti yllättynyt tästä. Lopulta sain häneltä hyväksynnän irtisanomiseen. Halusin irtisanoa tähän päivään, mutta tässä olikin 14 päivän irtisanomisaika, joten laskutus ja katseluoikeus päättyy vasta 10.6. Irtisanomisajan unohdus oli oma mokani.

Päätin sitten samalla irtisanoa Viasat Sport - paketin, jossa on määräaikaisuus 1.7. asti. Mutta ei, tämähän ei onnistunutkaan, koska tähän on vielä liian pitkä aika. Pitäisi kuulemma huikata asiasta pari viikkoa ennen kuin määräaikaisuus päättyy. Kysyin että pitääkö asiasta ilmoittaa tasan 14 päivää ennen määräaikaisuuden päättymistä, jotta ei tule lisälaskutusta. Ei kuulemma tarvitse ja itse asiassa sen voisi muuten irtisanoa heti, mutta koska C More-paketin irtisanominen oli käynnissä, niin en voinut nyt irtisanoa Viasatia. Eli asiakaspalvelija valehteli ensin syystä miksi irtisanomista ei voinut tehdä.

Arvatkaapa muuten mitä kävi C More - kanaville chattisession jälkeen? No eihän ne enää näkyneet! Vaikka juuri oli sanottu, että tilausta ei saa ennen 10.6. katkaistua. Aivan varmasti Telia olisi minua tästä kahdesta viikosta laskuttanut, joten ei muuta kuin takaisin chattiin. Siellä pahoiteltiin kovasti, että katseluoikeus olikin mennyt heti poikki. Laittoivat kanavat takaisin näkymään. Tuskin asia vieläkään tämän osalta on kunnossa ja se Viasat pitää vielä erikseen tosiaan käydä irtisanomassa. Ei ole valtavan suurista asioista kyse, mutta kyllä näistä aika kökkö fiilis koko touhusta jää.
 

lariono

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä tämä kyselysi tarkemmin ottaen koski? Eli mihin Telia sanoi ettei voi tehdä mitään?
Kysyin hyvitystä tai sopimuksen purkua kun myyty tuote ei vastaa sitä mitä luvattiin..ei kuulemma pysty ennen määräajan loppua ja kyseessä on heidän hieno digiboxi
 
4

444

No aloittaa voi esimerkiksi Telian omilta sivuilta: Liigan UHD-lähetykset - Liiga - Telia Itse asiassahan Telian kaapeliverkossa ei vaadittu UHD-lähetyksiin edes Liiga-passia, vaan ne näkyivät kaikille kaapelikortin linkittäneille.
Tämähän on oikeastaan ihan hieno uutinen. On mennyt itseltäni ohitse, kun en kuulu siihen onnekkaaseen vähemmistöön, joka asuu Telian kaapelin alueella. Sitten kun laajentavat tuon vielä siihen, että kyseessä ei ole yksi sattumanvarainen ottelu kierrokselta, vaan valinnanvaraa on enemmänkin, niin vielä hienompaa. Ja tosiaan myös muille kuin niille harvoille ja valituille... mutta se lienee liikaa pyydetty.

Samoin liikaa lienee pyydetty vastaus pyyntööni. Vai mitä @Telia ?
 

Koge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Arvatkaapa muuten mitä kävi C More - kanaville chattisession jälkeen? No eihän ne enää näkyneet! Vaikka juuri oli sanottu, että tilausta ei saa ennen 10.6. katkaistua. Aivan varmasti Telia olisi minua tästä kahdesta viikosta laskuttanut, joten ei muuta kuin takaisin chattiin. Siellä pahoiteltiin kovasti, että katseluoikeus olikin mennyt heti poikki. Laittoivat kanavat takaisin näkymään. Tuskin asia vieläkään tämän osalta on kunnossa ja se Viasat pitää vielä erikseen tosiaan käydä irtisanomassa. Ei ole valtavan suurista asioista kyse, mutta kyllä näistä aika kökkö fiilis koko touhusta jää.
Itsekin olen huomannut, että tuo palveluiden irtisanominen ja laskutus ylipäätään Telialla toimii vähän niin ja näin. Kaapelikanavia kun ei voi irtisanoa itsepalveluna, vaan aina joutuu chatin kautta säätämään, ja sitten saa arvuutella, onko irtisanominen astunut voimaan ja mikä on irtisanomisaika. Laskut pitää katsoa tosi tarkkaan, minulla oli Liiga-passi laskutettu kahteen kertaan, kun on sekä kaapeli-tv että Telia TV -sovellus käytössä, ja tämä laskutusongelma ei tullut edes yhdellä yhteydenotolla kuntoon. Chatistä saa kuitenkin ihan hyvää palvelua, ja pääasiassa sitä kautta on aina asiat ratkenneet.
 

Telia

Jäsen
Onko vielä ollut visioita mahdollisesti tulevista 4K lähetyksistä? Käsittääkseni muutama Kärppien peli nähtiin viime kaudella kaapelikortin kautta. Toivoissani olisi nähdä 4K lähetyksiä PC:n kautta.

No aloittaa voi esimerkiksi Telian omilta sivuilta: Liigan UHD-lähetykset - Liiga - Telia Itse asiassahan Telian kaapeliverkossa ei vaadittu UHD-lähetyksiin edes Liiga-passia, vaan ne näkyivät kaikille kaapelikortin linkittäneille.

Tämähän on oikeastaan ihan hieno uutinen. On mennyt itseltäni ohitse, kun en kuulu siihen onnekkaaseen vähemmistöön, joka asuu Telian kaapelin alueella. Sitten kun laajentavat tuon vielä siihen, että kyseessä ei ole yksi sattumanvarainen ottelu kierrokselta, vaan valinnanvaraa on enemmänkin, niin vielä hienompaa. Ja tosiaan myös muille kuin niille harvoille ja valituille... mutta se lienee liikaa pyydetty.

Samoin liikaa lienee pyydetty vastaus pyyntööni. Vai mitä @Telia ?

UHD lähetyksiä testattiin pleijareiden alkaessa siten, että jokaisella pelikierroksella näytettiin yksi valittu ottelu UHD-laadulla. UHD kuvanlaatuun meillä on tekniset valmiudet toistaiseksi Telian kaapeli-tv verkossa ja Telia TV-digiboksi laajakaistalla palvelussa. Pleijareiden aikaan haluttiin tarjota maistiaisia UHD-laadusta mahdollisimman laajalle joukolle, jonka vuoksi kaapeliverkossa ei tarvittu kortinlukijoita tai kanavapaketteja, jotta pääsi nauttimaan huipputarkasta lätkästä.

Ensi kaudella UHD-lähetyksiä on tarkoitus jatkaa ja kauden aikana UHD-laadun lähetykset tuodaan myös tarjolle Telia TV-digiboksille, joka toimii missä tahansa nettiliittymässä. Toki netin nopeus pitää olla hyvä ja tasainen, eli suositeltavin vaihtoehto on valokuitu tai nopea kaapelinetti.

//Niko
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
UHD lähetyksiä testattiin pleijareiden alkaessa siten, että jokaisella pelikierroksella näytettiin yksi valittu ottelu UHD-laadulla. UHD kuvanlaatuun meillä on tekniset valmiudet toistaiseksi Telian kaapeli-tv verkossa ja Telia TV-digiboksi laajakaistalla palvelussa. Pleijareiden aikaan haluttiin tarjota maistiaisia UHD-laadusta mahdollisimman laajalle joukolle, jonka vuoksi kaapeliverkossa ei tarvittu kortinlukijoita tai kanavapaketteja, jotta pääsi nauttimaan huipputarkasta lätkästä.

Ensi kaudella UHD-lähetyksiä on tarkoitus jatkaa ja kauden aikana UHD-laadun lähetykset tuodaan myös tarjolle Telia TV-digiboksille, joka toimii missä tahansa nettiliittymässä. Toki netin nopeus pitää olla hyvä ja tasainen, eli suositeltavin vaihtoehto on valokuitu tai nopea kaapelinetti.

//Niko
Boldaus oma. Minkä takia vuonna 2019 on UHD saatavilla vain DIGIBOKSILLA kun palveluiden pitäisi nimenomaan siirtyä netin maailmaa kohti enemmän eikä digibokseihin.
 

Telia

Jäsen
Boldaus oma. Minkä takia vuonna 2019 on UHD saatavilla vain DIGIBOKSILLA kun palveluiden pitäisi nimenomaan siirtyä netin maailmaa kohti enemmän eikä digibokseihin.

Siitä syystä, että näihin on nyt tässä vaiheessa tekniset valmiudet olemassa. Mielekkäintä tuoda uudistuksia tarjolle heti kun mahdollista. Kehitys kehittyy jatkossakin!

//Niko
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Siitä syystä, että näihin on nyt tässä vaiheessa tekniset valmiudet olemassa. Mielekkäintä tuoda uudistuksia tarjolle heti kun mahdollista. Kehitys kehittyy jatkossakin!

//Niko
Hei Niko/Telia!

Nimimerkki @Ishmael on esittänyt teille useaan kertaan kysymyksen, voisitteko vastata hänelle?

Kiittäen!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Moikka @Telia

Mitä aiotte tehdä tuolle järjettömälle viiveelle mikä on yhdistelmällä Chromecast + mobiilisovellus? Pahimmillaan se on noin kolme minuuttia. Aiotteko saada sen siihen 20-30 sekunnin haarukkaan mikä olisi vielä siedettävä?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Boldaus oma. Minkä takia vuonna 2019 on UHD saatavilla vain DIGIBOKSILLA kun palveluiden pitäisi nimenomaan siirtyä netin maailmaa kohti enemmän eikä digibokseihin.

Sanon tämän nyt vain sinulle näin yleisenä asiana äläkä siis suutu minulle :) Vastaus on yleisempi kuin ainoastaan sinulle.

Meidän on aivan turha täällä kohdistaa tuollaiset kysymykset @Telia suuntaan, koska he edustavat täällä Teliaa ja he eivät todellakaan tule sanomaan asiaa niin kuin se on, vaikka kuinka jankataan.

Teknisillä valmiuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Telia (ja Elisa ja myös DNA) haluavat myydä oman digiboksinsa. Ainoa asia, jonka kanssa sillä on tekemistä on se, että he haluavat asiakkaille käyttöön heidän laitteitaan ja asiakkaita käyttämään tätä yhtä ja ainoaa alustaa. Telia on sentään tuonut vaihtoehdon asiakkaille, että me kolmannen ja neljännen luokan asiakkaat, jotka eivät satu asumaan Telian kaapeli-tv tai valokuitualueella voimme saada palvelun "soveltuvin osin" hieman edullisemmalla hinnalla eli ilmaisen sovelluksen + siihen vaan sopiva paketti.

Operaattori totta kai yrittää sitoa asiakkaan niin hyvin itseensä kuin mahdollista, koska käytännössä Suomessa kolme isoa toimijaa jakavat koko markkinan keskenään. Telia osti Liigan yksinoikeudella, joten sillä ei ole mitään intressiä päästää asiakkaita käyttämään heidän sisältöään edes rahaa vastaan. Eihän se heille olisi hyvä bisnes, jos esim. Telia antaa mahdollisuuden katsoa UHD-lähetyksiä esim. asiakkaan valmiilla laitteella, joka tukee UHD-laatua tai asiakkaan valmiilla netillä, joka antaa samanlaista kaistaa, mutta Telian kannalta väärässä verkossa.

Ne, jotka vielä elävät sellaisessa toiveunessa, että Telia on ostanut Liigan rakkaudesta lajiin voivat alkaa heräillä. Tämä on isojen lukujen pyörittelyä ja tarkoitus on samalla varmistaa, että Liigaa haluavat asiakkaat voivat katsoa Liigaa tietyin ehdoin ainoastaan Telian kaistoilla ja Telian purkeilla. Niistä asiakkaat maksavat Telialle enemmän kuin siitä itse Liigasta. Tekniset valmiudet ovat täyttä höpötystä - ne voidaan kyllä sovittaa yhteen varsin nopeasti. Tämä vaan ei ole tässä bisneksessä se toivottu malli.

Ja tämä on muuten totuus - eikä se ole vain Telian ongelma vaan se on koko sisältömarkkinan ongelma, kun operaattorit päästettiin tuottavalle sisältömarkkinalle mukaan.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Kuinkahan moni tekee saman kuin minä, eli vaihtaa netti- ja puhelinliittymät Telialta pois ja lopettaa jääkiekon katsomisen tuon pakkosyötön ja yleisen perseilyn seurauksena. Osaako Telia laskea miinuksille hintaa? Enää en anna itseäni "huijata".

Toki noista joidenkin laskemista Telian huijauksista se useampi miljoona varmaan kertyy voittoakin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinkahan moni tekee saman kuin minä, eli vaihtaa netti- ja puhelinliittymät Telialta pois ja lopettaa jääkiekon katsomisen tuon pakkosyötön ja yleisen perseilyn seurauksena. Osaako Telia laskea miinuksille hintaa? Enää en anna itseäni "huijata".

Toki noista joidenkin laskemista Telian huijauksista se useampi miljoona varmaan kertyy voittoakin.

Operaattoreilla oli joskus aikanaan fokus oikeasti siinä perustuotteessa, joka oli siis aikanaan toimiva nettikaista & puhelinliittymät. Mutta maailma muuttuu ja niin muuttuu operaattorien leikkikenttäkin. Asiakkaan paras kaveri on kilpailu, joka on Suomessa vähäistä. Verkon rakentaminen on kallista infraa, joka maksaa operaattoreille pitkän pennin ja käyttäjien määrä on laskeva tai vakio. Esimerkiksi numeron siirtely operaattorilta toiselle on ns. nollasummapeli - jos se on jollakin muulla niin se on joltain toiselta heti pois. Toisaalta uusia asiakkaita ei tule markkinoille kovin nopeasti ja nykyiset hyppivät erityisesti puhelinliittymien suhteen entistä helpommin operaattorilta toiselle. Hinnoittelu on suhteellisen samanlaista ja vakioitunutta, suurimmat paikalliset erot esim. puhelinliittymissä ovat kotoisin kuuluvuuden ja toimivuuden eroista.

Sama asia pätee nettiin - netti on asiakkaille perushyödyke, joka vertautuu nykypäivänä sähköön. Asiakkaita on rajallinen ja määrä he kaikki tarvitsevat todennäköisesti netin ja kun kaikille se netti on jo vuosia sitten myyty niin markkina ei muutu paljoakaan. Valokuidun vetäminen on operaattoreille kallista ja samalla tuodaan koko ajan mobiilivaihtoehtoa rinnalle kovemmin, koska se on halvempi ja ihan kaikilla asiakkailla ei ole heittää 2000-4000 € valokuidun vetämiseen.

Kun operaattoreiden kaksi perustuotetta ovat siirtyneet kasvavasta markkinasta tasaiseksi markkinaksi, jossa on vielä hyvin kallis kulurakenne. Tarvitaan paljon infraa ja investointeja pelkästään siihen, että se verkko on olemassa. Se on varmasti bisnestä, jolla yritys voi elää, mutta se ei varmaan enää ole sellaista bisnestä, jolla yritys voi kasvaa. Jos katsot näitä kolmea isoa toimijaa, jotka täällä Suomessa on niin kyllä megatrendi on ollut jo vuosia tunkeutua yhä vahvemmin tuottavalle ja kasvavalle sisältömarkkinalle mukaan. Ei Telia maksa Liigalle miljoonia siitä, että he saavat viihdyttää kansaa Tapparalla & IFK:lla vaan he maksavat miljoonia siitä, että asiakkaat ostavat näitä alustoja miljoonilla heiltä ja asiakkaalla ei ole mitään vaihtoehtoa siihen.

Sisältömarkkina voi teoriassa kasvaa ikuisesti, koska tuote on luonteeltaan aivan erilainen kuin netti. Netin nopeutta on kasvatettu kuluttajalle sellaista vauhtia, että kukaan ei oikeasti tarvitse mitään 1000M / 100M valokuitua tai Super Ultra Helppo Mega 900 mb/s puhelinliittymää. Ja jos joku tarvii niin hänellä on netille jotain muuta käyttöä kuin katsoa UHD-lähetyksiä Telialta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Operaattoreilla oli joskus aikanaan fokus oikeasti siinä perustuotteessa, joka oli siis aikanaan toimiva nettikaista & puhelinliittymät. Mutta maailma muuttuu ja niin muuttuu operaattorien leikkikenttäkin. Asiakkaan paras kaveri on kilpailu, joka on Suomessa vähäistä. Verkon rakentaminen on kallista infraa, joka maksaa operaattoreille pitkän pennin ja käyttäjien määrä on laskeva tai vakio. Esimerkiksi numeron siirtely operaattorilta toiselle on ns. nollasummapeli - jos se on jollakin muulla niin se on joltain toiselta heti pois. Toisaalta uusia asiakkaita ei tule markkinoille kovin nopeasti ja nykyiset hyppivät erityisesti puhelinliittymien suhteen entistä helpommin operaattorilta toiselle. Hinnoittelu on suhteellisen samanlaista ja vakioitunutta, suurimmat paikalliset erot esim. puhelinliittymissä ovat kotoisin kuuluvuuden ja toimivuuden eroista.

Sama asia pätee nettiin - netti on asiakkaille perushyödyke, joka vertautuu nykypäivänä sähköön. Asiakkaita on rajallinen ja määrä he kaikki tarvitsevat todennäköisesti netin ja kun kaikille se netti on jo vuosia sitten myyty niin markkina ei muutu paljoakaan. Valokuidun vetäminen on operaattoreille kallista ja samalla tuodaan koko ajan mobiilivaihtoehtoa rinnalle kovemmin, koska se on halvempi ja ihan kaikilla asiakkailla ei ole heittää 2000-4000 € valokuidun vetämiseen.

Kun operaattoreiden kaksi perustuotetta ovat siirtyneet kasvavasta markkinasta tasaiseksi markkinaksi, jossa on vielä hyvin kallis kulurakenne. Tarvitaan paljon infraa ja investointeja pelkästään siihen, että se verkko on olemassa. Se on varmasti bisnestä, jolla yritys voi elää, mutta se ei varmaan enää ole sellaista bisnestä, jolla yritys voi kasvaa. Jos katsot näitä kolmea isoa toimijaa, jotka täällä Suomessa on niin kyllä megatrendi on ollut jo vuosia tunkeutua yhä vahvemmin tuottavalle ja kasvavalle sisältömarkkinalle mukaan. Ei Telia maksa Liigalle miljoonia siitä, että he saavat viihdyttää kansaa Tapparalla & IFK:lla vaan he maksavat miljoonia siitä, että asiakkaat ostavat näitä alustoja miljoonilla heiltä ja asiakkaalla ei ole mitään vaihtoehtoa siihen.

Sisältömarkkina voi teoriassa kasvaa ikuisesti, koska tuote on luonteeltaan aivan erilainen kuin netti. Netin nopeutta on kasvatettu kuluttajalle sellaista vauhtia, että kukaan ei oikeasti tarvitse mitään 1000M / 100M valokuitua tai Super Ultra Helppo Mega 900 mb/s puhelinliittymää. Ja jos joku tarvii niin hänellä on netille jotain muuta käyttöä kuin katsoa UHD-lähetyksiä Telialta.
Täyttä asiaa koko viesti, mutta oliko sulla tässä joku pointtikin, joka liittyy tuohon lainaamaasi Hubacekin viestiin?

Omaan silmään vaikuttaa siltä, että Telia on ampunut itseään jalkaan, kun hankki kalliit oikeudet liigaan, jonka olisi tarkoitus toimia tietynlaisena "sisäänheittotuotteena", mutta sen ympärillä touhutaan niin epärehellisesti ja muutenkin heikkotasoisesti, että entisetkin asiakkaat lähtevät kilpailijoiden leiriin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täyttä asiaa koko viesti, mutta oliko sulla tässä joku pointtikin, joka liittyy tuohon lainaamaasi Hubacekin viestiin?

Pointtini oli se, että operaattoreiden päätuotteet ovat edelleen internet- ja puhelinliittymä. Asiakkaiden poistuminen pienellä markkinalla kilpailijalle vieden sinne hetkellisesti osan rahasta (en usko, että liittymä- ja nettiliiketoiminta on mikään megaluokan myyntimenestys operaattoreille) ei varsinaisesti ole heille vielä "niin iso menetys", ettei se korvaisi sitä, että asiakas ottaa heiltä jonkun alustan tai se, että hän joutuu kuitenkin maksamaan halutessaan Liigaa kotiinsa heille - tavalla tai toisella.

Tämä oli siis se, miten se liittyi tuohon asiaan. Uskon, että operaattorit ovat laskeneet hyvinkin tarkkaan sen, kuinka paljon porukkaa poistuu muista tuotteista, kun yhdessä tehdään ns. huonoa politiikkaa. Lopulta asiakkaat kuitenkin maksavat varmasti aika hyvällä katteella tuosta sisällöstä ja asiakkaallahan ei ole vaihtoehtoa, joten se raha tulee sisään varmasti.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omaan silmään vaikuttaa siltä, että Telia on ampunut itseään jalkaan, kun hankki kalliit oikeudet liigaan, jonka olisi tarkoitus toimia tietynlaisena "sisäänheittotuotteena", mutta sen ympärillä touhutaan niin epärehellisesti ja muutenkin heikkotasoisesti, että entisetkin asiakkaat lähtevät kilpailijoiden leiriin.
Tämä on mahdollista, mutta itse olen skeptinen keskimääräisen kuluttajan viitseliäisyyden suhteen. Lienee kuitenkin aika harvassa nuo, jotka jaksavat alkaa liittymiään vaihtaa Telian perseilyn takia. Aiheutuva tappio lienee pieni verrattuna siihen rahamäärään, mitä näillä boksien ym. liittymien pakkomyynnillä taloon tulee sisään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uskon, että operaattorit ovat laskeneet hyvinkin tarkkaan sen, kuinka paljon porukkaa poistuu muista tuotteista, kun yhdessä tehdään ns. huonoa politiikkaa. Lopulta asiakkaat kuitenkin maksavat varmasti aika hyvällä katteella tuosta sisällöstä ja asiakkaallahan ei ole vaihtoehtoa, joten se raha tulee sisään varmasti.

Näitä laskelmia tekee isompi tiimi kuin se minkä pitäisi tehdä laadukasta tuotetta kansalaisten (de facto) kansallispeliin ilman kolmen minuutin viivettä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näitä laskelmia tekee isompi tiimi kuin se minkä pitäisi tehdä laadukasta tuotetta kansalaisten (de facto) kansallispeliin ilman kolmen minuutin viivettä.

Totta kai. Kuten tuolla aiemmin sanoin niin kilpailu on asiakkaan paras kaveri. Tällöin esim. operaattori joutuu laadukkaan sisällön LISÄKSI vielä varmistamaan, että se sisältö on sillä tavalla moitteettomasti tuotettu, että asiakas ei ole riippuvainen ainoastaan yhdestä tietystä komponentista saadakseen tuotteen käyttöönsä. Juuri tämän takia pidin esim. Maikkaria tai Nelosta parempana tarjoajana näille sisältötuotteille kuin jotain operaattoria. Telian ostaessa Liigan on toki joissakin asioissa menty valtavasti eteenpäin, mutta pitkällä aikavälillä yhden toimijan määrääminen ja "ota tai jätä" -tilanteen luominen ei ole asiakasystävällistä. Toki Maikkari yms. yrittävät ihan samalla tavalla myydä siinä sivussa omia medioitaan, ohjelmiaan ja muita sisältöjä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on mahdollista, mutta itse olen skeptinen keskimääräisen kuluttajan viitseliäisyyden suhteen. Lienee kuitenkin aika harvassa nuo, jotka jaksavat alkaa liittymiään vaihtaa Telian perseilyn takia. Aiheutuva tappio lienee pieni verrattuna siihen rahamäärään, mitä näillä boksien ym. liittymien pakkomyynnillä taloon tulee sisään.
Teoriassa näin, mutta tuntuu siis siltä, että Telia tekee tarpeettomasti itselleen hallaa. Samat myynnit voitaisiin saada aikaiseksi myös siten, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä ja toisivat jatkossakin lisää rahaa Telialle. Liigan oikeudet ovat niin järjettömän iso menoerä Telialle, että sen hyödyntämisen suhteen ei olisi varaa tehdä virheliikkeitä, joita on nyt tehty kerta toisensa jälkeen kovalla tahdilla.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Valitettavasti telian tekniset valmiudet tarkoittaa ettei toimivaa ratkaisua ole tarjolla ensitalvenakaan, saas nähdä ehtiikö ilmasto lämpiään ja talvet katoamaan ennekuin tuo telian streamaus tulee edes säädylliseen kuntoon. enstalvea orotellessa.
 
4

444

Totta kai. Kuten tuolla aiemmin sanoin niin kilpailu on asiakkaan paras kaveri. Tällöin esim. operaattori joutuu laadukkaan sisällön LISÄKSI vielä varmistamaan, että se sisältö on sillä tavalla moitteettomasti tuotettu, että asiakas ei ole riippuvainen ainoastaan yhdestä tietystä komponentista saadakseen tuotteen käyttöönsä. Juuri tämän takia pidin esim. Maikkaria tai Nelosta parempana tarjoajana näille sisältötuotteille kuin jotain operaattoria. Telian ostaessa Liigan on toki joissakin asioissa menty valtavasti eteenpäin, mutta pitkällä aikavälillä yhden toimijan määrääminen ja "ota tai jätä" -tilanteen luominen ei ole asiakasystävällistä. Toki Maikkari yms. yrittävät ihan samalla tavalla myydä siinä sivussa omia medioitaan, ohjelmiaan ja muita sisältöjä.
Missä asioissa on menty valtavasti eteenpäin? Liigalive on kuulemma käyttökelpoinen konsepti. Samoin 4K-lähetykset ovat 720p-tarkkuuteen verrattuna parempia. Onko mitään muuta? Mieleen tulee useampikin asia, joissa on menty rajusti taaksepäin.
Telian suurin heikkous on se, että siellä ei tunnuta hyväksyvän sitä tosiasiaa, että tässä maassa on helvetillinen massa porukkaa, joilla ei ole pienintäkään mahdollisuutta tuohon ”vaadittuun” Telian kaapeli- tai kuituverkkoon. Lainausmerkeissä siksi, että erilaisia purkkavirityksiä on olemassa myös meille muille, muttei toki siltikään ”paremmilla äänillä” tai UHD:lla höystettynä. Se peruspalvelu toimii lähtökohtaisesti vähän huonommin kuin edeltäjällä mutta silti vähän kalliimmalla.
Telialla ei haluta ymmärtää sitä, että tässä maassa on runsaasti sellaisia ihmisiä, jotka olisivat valmiit kantamaan isonkin määrän rahoja kirstuun, jos vain saisivat vastineeksi todella toimivan palvelun ilman mitään muttia. 4K-kuva laadukkaalla äänimaailmalla (ottakaa oppia NHL:stä äänien suhteen) ilman helvetillistä viivettä ja kaiken maailman kaivuriongelmia puhumattakaan adhd-kamerahenkilöistä. Eikö olisi aika kiva kombo? Niin olisi, mutta Telia keskittyy mieluummin nyhtämään helpot rahat niiltä, joiden mielestä on ok pitää 9 eri palveluntuottajan digiboksia ja modeemia sun muuta tv-tasollaan pyörimässä. Ottelun alkaessa voikin sitten miettiä, että millä kaukosäätimellä tänään vaihdetaan oikea kanava. Ja ihmetellä, että mikä oli se marssijärjestys CC:n kytkemiseksi, että Telia TV kuvittele että nythän tässä on 7 käyttäjää linjoilla.

Ruudun aikana taidettiin useimmiten valittaa pätkimisestä tai siitä, että kuvanlaatu pomppi. No, eteenpäin on menty niistä ajoista, kun nykyään vikakohteita on vähintään kolminkertainen määrä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Ishmael tyydyn tagaamaan sinut, kun en viitsi tehdä niin pitkää viestiä kuin kaikista lainauksista tulisi.

Tyydyn vastaamaan, että jokainen asiakas määrittelee itse oman odotustasonsa. Esimerkiksi minä olen ollut tyytyväinen toimintavarmuuteen omalla systeemilläni ja siihen, että peliä voi katsoa kaksi ihmistä yht'aikaa eri paikoissa suhteellisen kivuttomasti.

Mihin olen ollut tyytyväinen:
1) lähetykset
2) kattokamera
3) tekninen toteutus - minulla oli kauden aikana yksi katkos, joka oikeasti esti minua nauttimasta pelistä. Se on oikeasti aika vähän.
4) mielestäni parempi kuvanlaatu myös peruskäytössä kuin esim. Ruutu
5) asiantuntijoihin panostaminen studiossa
6) selostajissa parannusta aiempaan

Asioita, jotka vaativat petrattavaa:
1) kaikille komboille samat mahdollisuudet hyödyntää tekniikkaa
2) laskutus kuntoon
3) Telian oma viestintä aiheen ympärillä 2000-luvulle ja selittely pois vaan tilalle osaamista

Näin mä sen näen. Olen pääsääntöisesti itse ollut tyytyväinen asiakas ja olen valmis maksamaan tuon Liigapassin verran aivan heittämällä kuukaudessa saadusta tuotteesta. Nämä toki asioita, jotka jokainen kuluttaja määrittelee itse, mikä riittää hänelle ja mihin hän tyytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös