@Ishmael tällä hetkellä näyttäisi, että kohtalaisen hyvin tietoa on:
https://www.telia.fi/liiga/faq#liiga-faq
Tosin uskoakseni haluat, että Telia vastaa näihin, koska Telia ei ole lähettänyt ainakaan minulle yhtäkään tiedotetta Liigaan liittyen. En ole saanut yhtäkään viestiä sähköpostiin, tekstareita tai mitään muutakaan, jossa kerrottaisiin laajemmin laskutusta & tilausta koskevia kysymyksiä. Kun kirjautuu Telain sivuilla omiin teitoihin niin arkistosta löytyy kyllä kaikkea muuta, mutta mitään tiedotetta, joka avaisi näitä käytöntäjä ei kyllä ole tullut.
Toki onhan tuolla kanavia, joista voi tietoja kysellä & ihmetellä esim. laskutuksen leväperäisyyttä.
Toivottavasti Telia saa tuonkin puolen ensi kaudella aivan uuteen uskoon. Tämä kausi on mennyt aivan harjoitteluksi ja nyt jo hakataan päätä seinään tuohon laskutukseen. Tilauksen & laskutuksen hämäryyden vuoksi muuten ihan ok toimineen tuotteen imago kärsii melkoisesti. Löytyi paljon posia kauden aikana ja esim. Chromecast+telia-tv yhdistelmällä ainakin itseäni miellytti toimintavarmuus. Vastaavasti selaintoisto oli hirveää roskaa alusta loppuun ja sitten, kun se HTML5 saatiin niin tietysti johonkin Edgeen. Mistä Telia edes keksi tuon Silverlight + Edge-systeemin? Oliko tämä halpaa vai mikä juttu?
Itse priorisoin näin:
1) laittakaa nyt tuo laskutus kuntoon Telia. Unohtakaa nämä vaikeat systeemit, että paketti jatkuu kesän ylitse automaattisesti - roskikseen tuollainen heti. Tilalle täysin normaali paketti voimaan + paketti pois ja tilaaminen helpoksi & irtisanominen läpinäkyväksi. Jos oikeasti haluatte helpon systeemin niin se on: asiakkaan joukkuepassi päättyy automaattisesti sinä päivänä, kun hänen joukkueensa pelit päättyvät ja se veloitetaan päiväkohtaisesti. Koska joukkuepassin tilaajalla ei ole mitään katsottavaa Telia-TV:ssä oman joukkueensa viimeisen pelin jälkeen on turha selittää, että joku saattaa haluta pitää pakettinsa voimassa vaikka kaksi viikkoa tuosta eteenpäin. Ei halua. Jos tilaa joukkuepassin niin haluaa katsoa yhden joukkueen pelejä niin kauan kuin niitä on.
AllStar-passiin normaalit määräajat kuten nytkin ja paketti voimassa koko määräajan, muutoin normaali 2 vk irtisanominen helposti ja uusi tilaus, mikäli tarpeen. Liigapassin tilaajien paketteihin normaali irtisanominen ja ne, jotka eivät ole irtisanoneet niin palvelu päättyy automaattisesti toukokuussa vikan pelin jälkeen ja veloitusta tulee päivittäisen käytön mukaan - mikäli määräaikoja niin toimitaan niiden puitteissa. Ja jos joku haluaa ne treenipelit itselleen TILATA niin se voi olla sitten vaikka teidän heinäkuun kampanja - tilaa pakettis nyt niin treenipelit tulee tähän mukaan ja laskutus normaalisti, kun liigakausi alkaa.
Tämä olisi läpinäkyvä, maalaisjärkinen ja pirun yksinkertainen juttu ja säästäisi teidän asiakaspalvelua tältä täysin turhalta vänkäämiseltä, jonka oma "helppo" systeeminne aiheuttaa, kun se on asiakkaalle monimutkainen. Se, että osa asiakkaista ei välitä asiasta ja joku saattaa epähuomiossa maksaa teille vaikka 3x 25 € ilman mitään perustetta niin se ei varmaan näy kuitenkaan siellä viivan alla niin paljoa kuin ne tyytyväiset asiakkaat, jotka tilaa heti syksyllä uusiksi.
2) laittakaa se tilaaminen kuntoon. Tilaamisen pitäs olla asiakkaalle netissä helppoa, mutta kaikkea muuta kuin helppoa nyt. Tee tunnus, toinen tunnus ja kolmas tunnus ja sitten klikkaa tästä tuosta ja kierrä kolme kertaa oma talo ja sitten paina ok, jos tulee sähköpostiin viesti, mutta kun ei tule - tai tulee - 48 h myöhemmin ja kolme matsia ohitse. Laittakaa sinne niin perkeleen helppo "TILAA TÄSTÄ" ja yhdet tunnukset ja homma on valmis - minimitilausaika kuukauden ja asiakas voi perua, jos siltä tuntuu. Jos tuo nettitilaus + netissä irtisanominen toimisi järkevästi niin asiakaspalvelunne voisi keskittyä teidän muissa kanavissa vaikka myymään asiakkaalle arvoa & kartottamaan, mitä ne tarttee. Kaikki helppo pitäisi olla asiakkaalle tehtävissä itse heti.
3) tuokaa sitä HTML5 toistoa johonkin selaimeen, jota asiakkaat käyttää esim. Chrome tai Tulikettu. Soittakaa Microsoftille ja kertokaa, että voivat pitää tunkkinsa.
Ei tuo kohtuuttoman vaikeaa ole. Se vaan, että nämä perkeleen samat asiat on puitu tässäkin ketjussa semmonen 750x läpi eri muodoissa ja työnne puolesta teidän pitää vastata, että viedään asiaa eteenpäin. Senkin ymmärrän helkkarin hyvin, kun ei tää oo teidän vika. Mutta ottakaa nyt joku siellä itseänne niskasta kiinni ja viekää noi johdon tietoon, että helppo on tehty asiakkaalle vaikeaksi ja tuo on pitkällä aikavälillä teille tappioksi.