Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 501 251
  • 21 776

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Voisivatko nämä haamulaskut ja ikivanhojen laskuttamattomien (koska eivät ole aiheellisia) laskujen periminen kertoa peräti laskutusjärjestelmän päivittämisestä nykyaikaan? Toivottavasti.

Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on, että tällainen toiminta liittyy yritysjärjestelyihin. Ei sekään välttämättä huono asia ole, mutta sen aika näyttää.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jees, itse kirjoitin samasta joku aika sitten. En ole tehnyt asialle mitään. Tai itse asiassa yritin maksaa sen
nollasummalla, mutta pankkiohjelma ei hyväksy. Annan olla, eiköhän se perintään mene :-)
Nollasummaisia laskuja ei tarvitse maksaa. Niistä ei tule huomauksia. Jos semmoinen on tullut verkkolaskuna ja tietää syystä tai toisesta, että sen tulisikin olla 0 euroa, niin verkkolaskun voi poistaa, Näin lukee ainakin OP:n ohjeissa ja sama varmaan muillakin pankeilla.

Mutta edelleen tuossa ilmaisissa harjoituspeleissä ei ole kyllä mitään kierreltävää. Jos ei sattunut seuraamaan tätä teliaketjua viime syksynä, niin aivan varmasti mainonnan perusteella olisi voinut olettaa, että laskutus alkaa vasta 14.9.2018. Ihan pelleilyyn asti sitä tämänkin ketjun teliahenkilökunta koitti kierrellä ja kaarrella. Itse käytin sitten tuon ilmaisen elokuun omien laitteistojen testailuun silloin, kun kaivuri ei sattunut olemaan hommissa jäähallin lähettyvillä. Irtisanoin ihan tuohon mainontaan vittuuntuneena elokuun viimeinen päivä ja avasin tilaukset sitten taas sarjan alkaessa. Rahansäästö ei ollut mikään ykkösprioriteetti, vaikka aika hyville minuuttipalkoille siinä pääsikin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olen aina ajatellut, että kaikki mihin Maikkari koskee muuttuu paskaksi, mutta mitä mahtaa käydä kun Telian Head of fucking Everything Olli-Pekka ottaa Maikkarin vastuulleen? Mikä voisikaan mennä pieleen?
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olen aina ajatellut, että kaikki mihin Maikkari koskee muuttuu paskaksi, mutta mitä mahtaa käydä kun Telian Head of fucking Everything Olli-Pekka ottaa Maikkarin vastuulleen? Mikä voisikaan mennä pieleen?
Galaksit räjähtää. Jonkinlainen maailmanloppu.

Ei kyllä yllätä että Telia ei ole edes viranomaisille pysty vastaamaan tyydyttävästi.
Itsellä ei ole tullut yhtään laskua vielä, maaliskuun lopussa otin loppukaudeksi paketin. No tulkoon sitten kun tulee.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olen aina ajatellut, että kaikki mihin Maikkari koskee muuttuu paskaksi, mutta mitä mahtaa käydä kun Telian Head of fucking Everything Olli-Pekka ottaa Maikkarin vastuulleen? Mikä voisikaan mennä pieleen?
Voi perkele. Siinä on Salkkarit todellisessa vaarassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itselle tuli Telialta tänään 0,00e lasku.

Mitä ihmeen puuhastelua tää tämmöne on? Onko muille tullut samanlaista?
Ei Telialta, mutta pari kertaa on tullut e-lasku 0,00 muistaakseni luottokortista. Hassuinta siinä on se, että ne ovat vahvistettavissa maksuissa, mutta niitä ei voi vahvistaa. Sen sijaan ne pitää peruuttaa, jos haluaa pois näkyvistä.
 

Telia

Jäsen
Itse olin tilannut oman pakettini kesällä silloin, kun puhuttiin ilmaisista harjoitusotteluista ilman kuukausirajoitusta. Minulle ei lähetetty missään vaiheessa sellaista tietoa, että laskutusperustetta on muutettu. Tämänhän pitäisi olla aivan itsestään selvä toimenpide, jos huomataan virheen tapahtuneen. Eihän se niin mene, että asiakasta ei informoida siitä, että ensimmäinen kuukausi on n. 100 % kalliimpi kuin mainostettu. Vai meneekö?
Miksi tästä päivänselvästä virheestä ei informoitu maksavia asiakkaita siten, että nämä varmasti tiesivät asian?

Asiasta tiedotettiin kyllä ja nettisivuille tiedot korjattiin kun tilanne huomattiin. Viime elo/syyskuussa käytiin asiasta paljon keskustelua ja palautetta vietiin eteenpäin, jotta jatkossa viestintä olisi selkeämpää.

// Katja
 

444

Jäsen
Asiasta tiedotettiin kyllä ja nettisivuille tiedot korjattiin kun tilanne huomattiin. Viime elo/syyskuussa käytiin asiasta paljon keskustelua ja palautetta vietiin eteenpäin, jotta jatkossa viestintä olisi selkeämpää.

// Katja
Miten siitä tiedotettiin maksavia asiakkaita? Minulle ei tullut asiasta tekstiviestiä, kirjepostia eikä sähköpostia. Oliko muita tiedotuskanavia kuin omat nettisivunne sekä keskustelu täällä?
 

Telia

Jäsen
Miten siitä tiedotettiin maksavia asiakkaita? Minulle ei tullut asiasta tekstiviestiä, kirjepostia eikä sähköpostia. Oliko muita tiedotuskanavia kuin omat nettisivunne sekä keskustelu täällä?

Liiga-tuotteen tilaajille on lähetetty ennen Liigan starttia useampia asiakastiedotteita, joissa on laskutusta käsitelty sekä telia.fi että Telia Yhteisössä tilanteesta viestittiin avoimesti. Mikäli et ole saanut meiltä näitä tiedotteita, niin tarkistathan että sinulla on markkinointiluvat voimassa. // Katja
 
Liiga-tuotteen tilaajille on lähetetty ennen Liigan starttia useampia asiakastiedotteita, joissa on laskutusta käsitelty sekä telia.fi että Telia Yhteisössä tilanteesta viestittiin avoimesti. Mikäli et ole saanut meiltä näitä tiedotteita, niin tarkistathan että sinulla on markkinointiluvat voimassa. // Katja
Tuota, kyllähän tuollaiset laskutusta koskevat tiedotteet lähetetään kaikille asiakkaille. Jos olette pelkissä markkinointiviesteissä noita teidän infoja lähetelleet niin kyllä vika on joissain muussa kuin asiakkaassa.
 

444

Jäsen
Liiga-tuotteen tilaajille on lähetetty ennen Liigan starttia useampia asiakastiedotteita, joissa on laskutusta käsitelty sekä telia.fi että Telia Yhteisössä tilanteesta viestittiin avoimesti. Mikäli et ole saanut meiltä näitä tiedotteita, niin tarkistathan että sinulla on markkinointiluvat voimassa. // Katja
Teiltä on kyllä tullut paketin tilaamisen jälkeen mainoksia sähköpostiin kesäkuussa, elokuussa, lokakuussa jne. Lisäksi opastusta palvelun käyttöön ottamisen suhteen. Ainuttakaan tiedotetta laskutusta koskien ei näy, ja laskutuksesta tiedon saaminen on sellainen seikka, jota te ette vain voi ulkoistaa asiakkaalle. Ajattele nyt hetki omalla kohdallasi: tilaat esim. Netflixiä ja yhtäkkiä sinulta veloitetaan yksi kuukausi kaksinkertaisena. Kysyessäsi asiaa sinulle selvitetään, että Netflix Yhteisössä asiasta on puhuttu. Lisäksi on kuulemma lähetetty asiakastiedotteita, sellaisia jotka olet mahdollisesti pystynyt itse kytkemään pois päältä. Eli käytännössä olet itse vastuussa siitä, että et ollut tietoinen asiasta. Meneekö läpi?

Kun näitä asiakastiedotteita, joissa asiaa on käsitelty, on lähetetty useita, niin kopioisitko tähän ketjuun niiden tekstisisällön? Lisäksi päivämäärät, jolloin ne on joillekin onnekkaille lähetetty, olisi mukava lisä.
Minä olen edelleen sitä mieltä, että jos minä olen tilannut tuotteen tietyllä hinnalla, niin hinnan muuttuminen tiedotetaan niin varmasti tilaajille, että sellaista tiedotetta ei voi vahingossa kytkeä pois. Siinä siis käytännössä muutetaan sopimusehtoja ilman toisen osapuolen hyväksyntää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Teiltä on kyllä tullut paketin tilaamisen jälkeen mainoksia sähköpostiin kesäkuussa, elokuussa, lokakuussa jne.
Milloin tilasit palvelun? Piti ihan tarkistaa ja itse kun tilasin 17.4.2018 Joukkuepassin, niin ainakin siinä vaiheessa jo tilausvahvistuksessa luki:
Lukko-passi 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Kuukausihinta on aina automaattisesti 0 e/kk niiltä kuukausilta, kun valitsemasi joukkue ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018-2019 laskutus alkaa 1.9.2018 ja päättyy sen kuukauden loppuun kun joukkueesi pelaa kauden viimeisen pelin. Muuna aikana kuukausihinta on 19,90 e/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen.
Joka minusta stemmaa sen kanssa miten laskutus menikin. Vai tuliko tähän jotain muutoksia?
Toukokuussa tuli sitten tilaajille kohdistettu mainosviesti jossa luki mm:
Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Joukkuepassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.
Tämä myös piti paikkansa.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä myös piti paikkansa.

Mielestäni tämä kohta on vähintään harhaan johtava "ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.", nyt kun laskutus on alkanut jo 1.9, eikä varsinaisen kauden alkaessa niinkuin tuossa sanotaan. Varmasti tuo syyskuu on koko ajan ollut tarkoitus pitää maksullisena, mutta jos sitä on vahingossa mainostettu kuitenkin osittain ilmaisena, niin kyllähän siitä nyt pitäisi asiakkaita informoida vaikka se ei koskisi kuin yhtä tilaajaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni tämä kohta on vähintään harhaan johtava "ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.", nyt kun laskutus on alkanut jo 1.9, eikä varsinaisen kauden alkaessa niinkuin tuossa sanotaan. Varmasti tuo syyskuu on koko ajan ollut tarkoitus pitää maksullisena, mutta jos sitä on vahingossa mainostettu kuitenkin osittain ilmaisena, niin kyllähän siitä nyt pitäisi asiakkaita informoida vaikka se ei koskisi kuin yhtä tilaajaa.
Mutta yli kuukautta aiemmin tulleessa tilausvahvistuksessa tieto oli kuitenkin oikein. Ja tuossakaan ei sinänsä virhettä ollut, vaan sama asia oli vain muotoiltu myyjän kannalta myönteisesti, joka ei sinänsä ole markkinoinnissa kovin poikkeuksellista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta yli kuukautta aiemmin tulleessa tilausvahvistuksessa tieto oli kuitenkin oikein. Ja tuossakaan ei sinänsä virhettä ollut, vaan asia oli vain muotoiltu myyjän kannalta myönteisesti, joka ei sinänsä ole markkinoinnissa kovin poikkeuksellista.
Niin, eli kyse on harhaanjohtavasta mainonnasta. Tarkoituksella muotoillaan asia siten, että maksajan kannalta negatiivinen asia pyritään peittelemään. Ei tuo lakia riko, mutta ei siitä kuluttajien tarvitse myöskään tykätä. Minun arvostukseni laskee aina, kun myyjäorganisaatio pyrkii johtamaan asiakkaitaan harhaan, eikä sen toiminta ole läpinäkyvää.

Vaikka muutkin näin tekevät, niin se ei tee tästä yhtään hyväksyttävämpää. Tällainen menee läpi kunnolla vain silloin, kun puhutaan yksinoikeustuotteista. Kun asiakkaalla ei ole muuta vaihtoehtoa saadakseen kyseistä tuotetta käyttöönsä, niin tilausten määrä ei välttämättä kärsi tarpeeksi, että se voisi johtaa muutoksiin.

Käytännössä Telia hyväksikäyttää asiakkaitaan ja pyrkii johtamaan heitä harhaan joka välissä. Ei hyvä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Nelfor Todella tiheällä kammalla saa kyllä harhaanjohtavaa mainontaa etsiä jos tuossa sitä näkee. Ensin (tilausvahvistuksessa) kerrotaan että "kaudella 2018-2019 laskutus alkaa 1.9.2018" ja sitten myöhemmässä tilaajille osoitetussa viestissä käytönnännöss vain muistutetaan että "ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa."
Telia mokannut monta asiaa, mutta tässä en näillä tiedoin mokaa näe. Ylipäätään Telian päiväkohtainen laskutus ja automaattisesti tauolle menevä tilaus ovat ihan positiivisia juttuja, vaikka niissä puutteensakin toki on, ts asian olisi voinut hoitaa paremminkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Nelfor Todella tiheällä kammalla saa kyllä harhaanjohtavaa mainontaa etsiä jos tuossa sitä näkee. Ensin (tilausvahvistuksessa) kerrotaan että "kaudella 2018-2019 laskutus alkaa 1.9.2018" ja sitten myöhemmässä tilaajille osoitetussa viestissä käytönnännöss vain muistutetaan että "ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa."
Telia mokannut monta asiaa, mutta tässä en näillä tiedoin mokaa näe. Ylipäätään Telian päiväkohtainen laskutus ja automaattisesti tauolle menevä tilaus ovat ihan positiivisia juttuja, vaikka niissä puutteensakin toki on, ts asian olisi voinut hoitaa paremminkin.
Tuo tilausvahvistus onkin parhaasta päästä, mutta muutoin itse markkinointi oli erittäin harhaanjohtavaa. Mainostettiin ilmaisia harjoituspelejä ja sitä, ettei tarvitse maksaa mitään kun liiga ei ole käynnissä.

En jaksa ymmärtää miksi puolustelet Teliaa viimeiseen asti. Minäkin olen puolustanut Teliaa monissa asioissa, mutta kun jotain tehdään päin helvettiä, niin siitäkin pitää antaa asianmukaista palautetta. Kaltaisesi asiakkaat johtavat juuri siihen, että tällaista toimintaa voidaan harjoittaa jatkossakin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo tilausvahvistus onkin parhaasta päästä, mutta muutoin itse markkinointi oli erittäin harhaanjohtavaa. Mainostettiin ilmaisia harjoituspelejä ja sitä, ettei tarvitse maksaa mitään kun liiga ei ole käynnissä.

En jaksa ymmärtää miksi puolustelet Teliaa viimeiseen asti. Minäkin olen puolustanut Teliaa monissa asioissa, mutta kun jotain tehdään päin helvettiä, niin siitäkin pitää antaa asianmukaista palautetta. Kaltaisesi asiakkaat johtavat juuri siihen, että tällaista toimintaa voidaan harjoittaa jatkossakin.
Voit ihan huolella lukea kaikki viestini tästä ketjusta, siellä on varmaan sata Teliaa kritisoivaa viestiä. Ei se jumalauta voi mennä niin että jos joku nössöttää turhasta niin sille ei saa sanoa että älä nössötä turhasta ja jos sanoo niin se on heti "Telian puolustamista".

Ja edelleen, jos jollekulle (ennen 17.4.2018) tilanneelle on tullut tilausvahvistus jossa on vääriä tietoja ja niitä ei ole asianmukaisesti korjattu, niin sen asian nostaminen esiin ei tietenkään ole turhasta nössöttämistä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voit ihan huolella lukea kaikki viestini tästä ketjusta, siellä on varmaan sata Teliaa kritisoivaa viestiä. Ei se jumalauta voi mennä niin että jos joku nössöttää turhasta niin sille ei saa sanoa että älä nössötä turhasta ja jos sanoo niin se on heti "Telian puolustamista".

Ja edelleen, jos jollekulle (ennen 17.4.2018) tilanneelle on tullut tilausvahvistus jossa on vääriä tietoja ja niitä ei ole asianmukaisesti korjattu, niin sen asian nostaminen esiin ei tietenkään ole turhasta nössöttämistä.
Yksi ihan hyvin muotoiltu tilausvahvistus antaa anteeksi kaiken harhaanjohtavan mainonnan? Jepjep, niin kai sitten.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tilausvahvistus myös tulee käsittääkseni tilauksen jälkeen. Kyllä itsekin oletin, että laskutus alkaa syyskuun puolivälistä, kun ennakkotilaajaksi ryhdyin. Luulin saavani etua aikaisesta palvelun tilaamisesta, mutta jouduinkin maksumieheksi. Ei Teliaa varmaan rikoksesta voi syyttää, mutta ei siitä hyvää makua suuhun jäänyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tilausvahvistus myös tulee käsittääkseni tilauksen jälkeen. Kyllä itsekin oletin, että laskutus alkaa syyskuun puolivälistä, kun ennakkotilaajaksi ryhdyin. Luulin saavani etua aikaisesta palvelun tilaamisesta, mutta jouduinkin maksumieheksi. Ei Teliaa varmaan rikoksesta voi syyttää, mutta ei siitä hyvää makua suuhun jäänyt.
Nimenomaan näin. Tilausvahvistus ei ole markkinointia, joten kun puhutaan harhaanjohtavasta markkinoinnista, niin tilausvahvistuksilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Telia tekee tässä eniten hallaa itselleen, kun asiakkaat suuttuvat ja irtisanovat myös muita palveluitaan Telialta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tilausvahvistus myös tulee käsittääkseni tilauksen jälkeen. Kyllä itsekin oletin, että laskutus alkaa syyskuun puolivälistä, kun ennakkotilaajaksi ryhdyin. Luulin saavani etua aikaisesta palvelun tilaamisesta, mutta jouduinkin maksumieheksi. Ei Teliaa varmaan rikoksesta voi syyttää, mutta ei siitä hyvää makua suuhun jäänyt.
Olen melko varma, että ihan samalla tavalla kuin tilausvahvistuksessa, oli asia muotoiltu myös Oma Telian tilaussivulla. Sitä en toki tiedä, miten myyjät esim Telia Kaupoissa tai puhelimessa kertoivat, tai olen aika varma että kertoivat mitä sattuu, mutta siksihän näistä ne tilausvahvistukset on olemassa, ja tilauksen pystyi veloituksetta (tai siis veloitusta ei ollut) kesällä myös perumaan.

Markkinoinnissakaan ei ymmärrettävästi pysty jokaista laskutuskoukeroa kertomaan, juuri siksihän on nämä ns pienellä painetut.

Eikä siinä mitään, itsekin mieleni pahoitin syksyllä kun jouduin maksamaan enemmän kuin mattimyöhäiset, mutta lähinnä koska Telia kohteli ennakkotilaajia niin kökösti. Silloin keväällähän Telian paletti oli muutenkin ihan levällään, mutta tilausvahvistuksessa tosiaan oikein.
Vaikka ennakkotilaajat saivat NHL-playoffeja ja draftin sekä harkkapelejä ilmaiseksi, niin kyllähän tuo helposti vähän kusetukselta tuntuu, että ennakkotilaaja maksaa täyden syyskuun ja mattimyöhäinen vain puolikkaan. @Telia voisi ihan goodwillinä ja oman aspansa kuormaa (irtisanomisten kanssa kikkailu) keventääkseen tulla ennakkotilaajia vastaan, eli syyskuusta vain puolikas hinta. Tietysti businessmiehen ratkaisu olisi nostaa uusien tilausten hintoja 1.9. alkaen 5€/kk ja sanoa että nämä nykyiset hinnat oli vaan ennakkotilaajille.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Milloin tilasit palvelun? Piti ihan tarkistaa ja itse kun tilasin 17.4.2018 Joukkuepassin, niin ainakin siinä vaiheessa jo tilausvahvistuksessa luki:
Joka minusta stemmaa sen kanssa miten laskutus menikin. Vai tuliko tähän jotain muutoksia?
Toukokuussa tuli sitten tilaajille kohdistettu mainosviesti jossa luki mm:
Tämä myös piti paikkansa.
En jaksa kikkailla noita sisäisiä lainauksia tänne, joten jokainen katsokoon ne alkuperäisestä viestistä.
Tilasin joukkuepassin näemmä 1.6.2018. Saamassani tilausvahvistuksessa lukee sanatarkasti näin:
”Preseason-pelit maksutta
Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Joukkuepassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.”

Minä en kykene tätä tulkitsemaan mitenkään niin, että laskutus käynnistyy preseasonin aikana 1.9., vaan ”kauden alkaessa syyskuussa”. Kausi alkoi 14.9., eli syyskuussa. Miksi ennakkoon tilanneet joutuivat maksamaan maksuttomista preseason-peleistä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös