Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 990 508
  • 23 674
4

444

Olet ihan oikeassa, että aluksi telia.fi:llä oli puutteellista infoa ja siellä puhuttiin yleisesti maksuttomista harkkamatseista, vaikka jo siinä vaiheessa tarkoitettiin vain elokuun otteluita. Tämä tieto korjattiin sivuille kuitenkin hyvin nopeasti. Myös ensi kauden osalta syyskuun matsit kuuluvat jo maksulliseen pakettiin ja elokuun preseason-matsit näytetään ilmaiseksi niille, joilla Telia Yhteisön blogissa mainitut ehdot täyttyvät.

// Ilari
Itse olin tilannut oman pakettini kesällä silloin, kun puhuttiin ilmaisista harjoitusotteluista ilman kuukausirajoitusta. Minulle ei lähetetty missään vaiheessa sellaista tietoa, että laskutusperustetta on muutettu. Tämänhän pitäisi olla aivan itsestään selvä toimenpide, jos huomataan virheen tapahtuneen. Eihän se niin mene, että asiakasta ei informoida siitä, että ensimmäinen kuukausi on n. 100 % kalliimpi kuin mainostettu. Vai meneekö?
Miksi tästä päivänselvästä virheestä ei informoitu maksavia asiakkaita siten, että nämä varmasti tiesivät asian?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olet ihan oikeassa, että aluksi telia.fi:llä oli puutteellista infoa ja siellä puhuttiin yleisesti maksuttomista harkkamatseista, vaikka jo siinä vaiheessa tarkoitettiin vain elokuun otteluita. Tämä tieto korjattiin sivuille kuitenkin hyvin nopeasti. Myös ensi kauden osalta syyskuun matsit kuuluvat jo maksulliseen pakettiin ja elokuun preseason-matsit näytetään ilmaiseksi niille, joilla Telia Yhteisön blogissa mainitut ehdot täyttyvät.

// Ilari


Preseasonin idea on testata yhteydet ja kalusto eri halleilla ja sen vuoksi haluamme kiertää mahdollisimman monella paikkakunnalla kuvaamassa. Tästä syystä televisioitavien pelien määrät eivät jakaudu joukkueiden välillä ihan tasaisesti. Harjoituskausi näytetään maksutta koska tämä on meillekin harjoittelua kun testaillaan kalustoa, kameroita, mikkejä ja muita systeemeitä.

Merja / Telia

Vielä 17.8. puhuttiin täällä teidän toimesta maksuttomasta harjoituskaudesta, joka todellisuudessa oli kaikkea muuta kuin maksuton. Oli kyllä ennakkotilaajan etu vertaansa vailla. Maksat tyhjästä puolen kuun hinnan verrattuna niihin, jotka tilasivat vasta liigan alettua. Käytännössä ennakkotilaajat toimivat täysin keskeneräisen tuotteen maksavina koekaniineina.
 
Itse kun tilasin teliatv:n vasta pleijareiden alkaessa ja olisin halunnut vain joukkuepassin niin myyjä ymmärsi tilanteen ja pitkitti (toisinsanoen väitteli ja väitteli) tilannetta niin kauan etten saanut tilattua joukkuepassia. Olin yhteydessä pelipäivänä chattiin n. klo 18.10 ja myyjä ei alkanut myymään joukkuepassia. Hän kehoitti moneen kertaa ottamaan liigapassin, jotta näen sitten ratkaisupelit vaikka ei oma joukkue pelaisikaan finaaleissa. Kun en suostunut siihen niin alkoi jankutus puhelinliittymistä ja sitä kesti ja kesti. Kello lähenteli jo puolta seitsemää ja vastapuoli meni ihan mykäksi viideksi minuutiksi. Piti kysellä että onko siellä linjoilla ketään. Hätäpäissäni otin sitten liigapassin kun pelin alkamisajankohta läheni. Toinen vaihtoehto olisi ollut sulkea chat ja jättää koko roska ottamatta. Mutta tämän kokemuksen myötä en nyt sitten vaihdakaan kesällä Telian liittymiin perheen neljää puhelinliittymää enkä mitään muutakaan palvelua. Ei eilenkään Prisman kassa kyseenalaistanut että miksi ostan kevytmaitoa että eikö rasvaton olisi parempaa.
Pakko ihmetellä miksi tilasit palvelun jos asiakaspalvelu oli tuollaista? Nyt tuon asiakaspalvelijan lisämyynti onnistui oikein hyvin ja sai sinut ostamaan kalliimman palvelun.

Vielä 17.8. puhuttiin täällä teidän toimesta maksuttomasta harjoituskaudesta, joka todellisuudessa oli kaikkea muuta kuin maksuton. Oli kyllä ennakkotilaajan etu vertaansa vailla. Maksat tyhjästä puolen kuun hinnan verrattuna niihin, jotka tilasivat vasta liigan alettua. Käytännössä ennakkotilaajat toimivat täysin keskeneräisen tuotteen maksavina koekaniineina.
Onkohan kukaan täältä ollut tästä yhteydessä kuluttajaneuvontaan tai valittanut kuluttajariitalautakuntaan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä asia on käyty täällä läpi ihan todella moneen kertaan. Oli jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua tiedossa, että ennakkotilaajille liigapelit maksavat enemmän kuin mattimyöhäisille ja siitä on tässäkin ketjussa varmaan satoja viestejä. Mitäs tilasimme. Vetäkää ne johtopäätökset ainakin nyt sitten hyvissä ajoin, ettei toukokuussa 2020 tule taas yllätyksenä miten päättyneen kauden pre-seasonin (ja 2019 toukokuun) veloitukset hoidettiin. @TylyTelia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä asia on käyty täällä läpi ihan todella moneen kertaan. Oli jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua tiedossa, että ennakkotilaajille liigapelit maksavat enemmän kuin mattimyöhäisille ja siitä on tässäkin ketjussa varmaan satoja viestejä. Mitäs tilasimme. Vetäkää ne johtopäätökset ainakin nyt sitten hyvissä ajoin, ettei toukokuussa 2020 tule taas yllätyksenä miten päättyneen kauden pre-seasonin (ja 2019 toukokuun) veloitukset hoidettiin. @TylyTelia
Asian läpi käyminen moneen kertaan tekee siitä hyväksyttävää? Ok, eihän siinä sitten mitään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asian läpi käyminen moneen kertaan tekee siitä hyväksyttävää? Ok, eihän siinä sitten mitään.
Tekee mistä hyväksyttävää? Ai siitä että tämä meni Telialta perseelleen? Totta kai meni, mutta se on semmosta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asian läpi käyminen moneen kertaan tekee siitä hyväksyttävää? Ok, eihän siinä sitten mitään.

Ei @benicio viestissään mielestäni asiaa hyväksynyt, enemmänkin ihmettelee saman asian jankkaamista. Eikö ole nyt selvää, että syksyn harjoitusotteluiden joukkueet ovat epävarmoja? Tämä kannattaa nyt ottaa huomioon, kun tilaa tai katkaisee sopimuksen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei @benicio viestissään mielestäni asiaa hyväksynyt, enemmänkin ihmettelee saman asian jankkaamista. Eikö ole nyt selvää, että syksyn harjoitusotteluiden joukkueet ovat epävarmoja? Tämä kannattaa nyt ottaa huomioon, kun tilaa tai katkaisee sopimuksen.
Monet eivät tätä ketjua jatkuvasti seuraa ja ketju on paisunut hirvittävän isoksi, joten samat asiat pyörivät tapetilla ihan luonnollisista syistä. Paljon ihmeellisempää on asian ihmetteleminen, kuin samojen asioiden toistaminen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
@Telia lähetti mulle tänään laskun kaapelikortista summalla 3,10 euroa. Laskutus on ajalle 1.5.-31.10.2019 ja siinä näkyy myös hyvitysrivi -17,90. Ihan hyvin vedetty muuten, mutta minulla ei ole Telialta ollut kaapelikorttia kohta enää kahteen vuoteen käytössä ja palvelu oli saatu onnistuneesti irtisanottua vuonna 2017 ja kaapelikortin palautin lähimpään Telian myymälään tuolloin. Laskujakaan ei ollut (onneksi) tullut enää tämän jälkeen kunnes nyt sitten tuollainen 3,10 euron lasku. Onko näitä tapana lähettää paljonkin ihmisille jotka ei ole enää vuosiin asiakkaana olleet? Jos näitä vaikka 20 000 lähettää ja niistä edes puolet maksaa niin onhan siinä jo yhden Nyholmin palkasta vähän maksettu...

... No onneksi Telian aspassa oli ihan järkevä tyyppi töissä ja asia selvisi muutamassa minuutissa. Lasku oli aiheeton, minulla oli kyllä vuosien ajan Telialta TV-paketteja joita vanhempani käyttivät, mutta pari vuotta sitten ne jäivät tarpeettomiksi ja palvelut myös irtisanottiin tuolloin. Ilmeisesti oli erilaisia hyvitysrivejä jäänyt pyörimään ja joku jäännöslasku jostain korttimaksusta oli jäänyt ja se laskuttui sitten nyt. Mutta aiheeton lasku ja asia näiltä osin selvä, mutta olihan tuokin nyt kohtalaisen käsittämätön juttu kun pariin vuoteen ei ole mitään palveluita ollut ja lasku tärähti nyt.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Jaa, Telian Bonnier-kauppa on sitten joutunut kunnolla kilpailuviranomaisen syyniin. Epäilevät kaupan haittaavan kilpailua.

https://yle.fi/uutiset/3-10775302?origin=rss

Johtuuko tämä viranomaisen suurennuslasileikki siitä, että Telian katsottaisiin pääsevän liian dominoivaksi mediatarjoajaksi? Tämähän ei ole mahdollista kuin urheilun suhteen, sillä Telia ei ole ennalta muuten kovin merkittävä media-alan toimija. Bonnierin kautta tulisi toki lätkän osalta jääkiekon arvokisat, Liiga, CHL. Tämänhän voi nähdä dominoivana asemana toki.

Vai onko kyse kenties siitä, että viranomainen kenties näkee tämmöisen Telian harjoittaman paketoinnin olevan kilpailulle haitallista? Tämä voisi käydä järkeen.

Vai (pilke silmäkulmassa) tarkoittaako valvoja haitallisella kilpailulla sitä että muut toimijat saisivat jatkossa kohtuutonta kilpailuetua kun amatöörit tulevat suhaamaan rinnalle..?

Yhtä kaikki, minä näen, että viranomainen toimii tässä fiksusti. Voi olla, että jokin osa jää myymättä. Tai vaihtoehtoisesti luopuvat liigasta.. ja sitten heräsin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Jaa, Telian Bonnier-kauppa on sitten joutunut kunnolla kilpailuviranomaisen syyniin. Epäilevät kaupan haittaavan kilpailua.
Toivon isosti että tämä kauppa ei ainakaan tällaisenaan toteudu. Ihan puhtaasti tuon C Moren vuoksi, koska pelkään että sen saatavuus heikkenee radikaalisti ihan perinteisen television kautta mikäli asuu jossain muualla kuin Telian kaapelialueella. Paljon toki käytän C Moren nettipalvelua ja se on loistava, mutta saan sen kaupan päälle DNA:n kaapeliverkon C More Total -kanavapaketissa joten se on enemmänkin plussaa nykyiseen pakettiini.
 

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Itselle tuli Telialta tänään 0,00e lasku.

Mitä ihmeen puuhastelua tää tämmöne on? Onko muille tullut samanlaista?

Jees, itse kirjoitin samasta joku aika sitten. En ole tehnyt asialle mitään. Tai itse asiassa yritin maksaa sen
nollasummalla, mutta pankkiohjelma ei hyväksy. Annan olla, eiköhän se perintään mene :-)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Jees, itse kirjoitin samasta joku aika sitten. En ole tehnyt asialle mitään. Tai itse asiassa yritin maksaa sen
nollasummalla, mutta pankkiohjelma ei hyväksy. Annan olla, eiköhän se perintään mene :-)
Nyt olisi komeaa jos tulisi viiden euron maksumuistutus nollan euron laskusta.

Tosin taitaa olla sellaisen maksumuistutuksen lähettäminenkin kalliimpaa kuin itse maksu, joten tuskin tulee...
 

Huapala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jees, itse kirjoitin samasta joku aika sitten. En ole tehnyt asialle mitään. Tai itse asiassa yritin maksaa sen
nollasummalla, mutta pankkiohjelma ei hyväksy. Annan olla, eiköhän se perintään mene :-)

Noh, saa ainakin hyvät naurut jos tulee henkilökohtane konkurssi 0,00 euron laskusta :D.
 

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Noh, saa ainakin hyvät naurut jos tulee henkilökohtane konkurssi 0,00 euron laskusta :D.

Itsellä oli siis laskulla 24,90 € hyvitys. Ja luki että hyvitystä jää vielä reilut 7 € seuraavaan laskuunkin. Ei minkäänlaista havaintoa mistä kyseinen hyvitys voi tulla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Voisivatko nämä haamulaskut ja ikivanhojen laskuttamattomien (koska eivät ole aiheellisia) laskujen periminen kertoa peräti laskutusjärjestelmän päivittämisestä nykyaikaan? Toivottavasti.

Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on, että tällainen toiminta liittyy yritysjärjestelyihin. Ei sekään välttämättä huono asia ole, mutta sen aika näyttää.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jees, itse kirjoitin samasta joku aika sitten. En ole tehnyt asialle mitään. Tai itse asiassa yritin maksaa sen
nollasummalla, mutta pankkiohjelma ei hyväksy. Annan olla, eiköhän se perintään mene :-)
Nollasummaisia laskuja ei tarvitse maksaa. Niistä ei tule huomauksia. Jos semmoinen on tullut verkkolaskuna ja tietää syystä tai toisesta, että sen tulisikin olla 0 euroa, niin verkkolaskun voi poistaa, Näin lukee ainakin OP:n ohjeissa ja sama varmaan muillakin pankeilla.

Mutta edelleen tuossa ilmaisissa harjoituspeleissä ei ole kyllä mitään kierreltävää. Jos ei sattunut seuraamaan tätä teliaketjua viime syksynä, niin aivan varmasti mainonnan perusteella olisi voinut olettaa, että laskutus alkaa vasta 14.9.2018. Ihan pelleilyyn asti sitä tämänkin ketjun teliahenkilökunta koitti kierrellä ja kaarrella. Itse käytin sitten tuon ilmaisen elokuun omien laitteistojen testailuun silloin, kun kaivuri ei sattunut olemaan hommissa jäähallin lähettyvillä. Irtisanoin ihan tuohon mainontaan vittuuntuneena elokuun viimeinen päivä ja avasin tilaukset sitten taas sarjan alkaessa. Rahansäästö ei ollut mikään ykkösprioriteetti, vaikka aika hyville minuuttipalkoille siinä pääsikin.
 

msg

Jäsen
Olen aina ajatellut, että kaikki mihin Maikkari koskee muuttuu paskaksi, mutta mitä mahtaa käydä kun Telian Head of fucking Everything Olli-Pekka ottaa Maikkarin vastuulleen? Mikä voisikaan mennä pieleen?
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olen aina ajatellut, että kaikki mihin Maikkari koskee muuttuu paskaksi, mutta mitä mahtaa käydä kun Telian Head of fucking Everything Olli-Pekka ottaa Maikkarin vastuulleen? Mikä voisikaan mennä pieleen?
Galaksit räjähtää. Jonkinlainen maailmanloppu.

Ei kyllä yllätä että Telia ei ole edes viranomaisille pysty vastaamaan tyydyttävästi.
Itsellä ei ole tullut yhtään laskua vielä, maaliskuun lopussa otin loppukaudeksi paketin. No tulkoon sitten kun tulee.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olen aina ajatellut, että kaikki mihin Maikkari koskee muuttuu paskaksi, mutta mitä mahtaa käydä kun Telian Head of fucking Everything Olli-Pekka ottaa Maikkarin vastuulleen? Mikä voisikaan mennä pieleen?
Voi perkele. Siinä on Salkkarit todellisessa vaarassa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itselle tuli Telialta tänään 0,00e lasku.

Mitä ihmeen puuhastelua tää tämmöne on? Onko muille tullut samanlaista?
Ei Telialta, mutta pari kertaa on tullut e-lasku 0,00 muistaakseni luottokortista. Hassuinta siinä on se, että ne ovat vahvistettavissa maksuissa, mutta niitä ei voi vahvistaa. Sen sijaan ne pitää peruuttaa, jos haluaa pois näkyvistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös