a) laittaisivat palvelun kuntoon
Palvelussa toki on toivomisen varaa ja uskon ihan vakaasti, että Telia, joka haluaa tällä palvelulla ihan oikeaa bisnestä tehdä - pyrkii ihan aidosti siihen, että toimintavarmuus yms. on se 100 % . Se on tavoite - voit luottaa siihen, että on ihan oikeasti. Ei tarvitse mitään salaliittoteorioita kehitellä, koska jokainen, joka haluaa rahaa palveluistaan niin totta kai pyrkii palvelua kehittämään. Kun katsoo tätäkin ketjua niin kun kerran sattuu niin täällä on nämä oman elämänsä sankarit huutamassa kuin hyeenat. Minä en ole kokenut Telian palvelussa mitään katkoa koko kaudella ja eletään tammikuuta. Harjoituspeleissä oli ongelmia, sen jälkeen ei ole ongelmia. Koen, että olen saanut rahoille vastinetta - ja koen myös, että ei ole ollut niin paljoa ongelmia. Jos joku kokee, että palvelu on itselle aivan liian ongelmainen niin suosittelen irtisanomista, kun minä olen pärjännyt ihan hyvin tällä.
b) eivät käyttäisi kivikauden tekniikoita
Tämä se oma ongelma varmaan on, kun en ymmärrä näistä tekniikoista mitään. Minä olen saanut pelin ulos yhdistelmällä ChromeCast+Android-puhelin ihan hyvin. Kuvanlaatu on ollut riittävä ja kukaan ei ole koskaan valittanut - pelit on myös näkynyt. Olen myös käyttänyt samaa viritelmää kavereiden kanssa. Toki parannuksen paikkoja on - toivon minäkin sitä parempaa selaintoistoa HTML5 muodossa, mutta en ole kärsinyt tästäkään ratkaisusta. Ja uskon, että Telia tuota pyrkii parantamaan ihan omaehtoisesti. Viasta voi mainita asiallisesti, mutta tämä ketju menee ihan lukukelvottomaksi, kun on sitä vikaa. Uhkailua ja huutelua, kuinka paketit lähtee ja liioittelua, kun mikään ei ole koskaan toiminut. Jos haluaa hyvää asiakaspalvelua niin kannattaa olla hyvä asiakas eikä huudella pää punaisena somessa - se on mun oma mielipide toki vaan.
c) eivät valehtelisi asiakkaille
Minulle ei ainakaan ole valehdeltu. Minun ongelmani alkoi juurikin noihin aikoihin, kun Telia kertoo ja en edes tiedä, koska toiminta palautui normaaliksi. Kokeilin parilla eri laitteella ja totesin, että voi harmi. Sitten menin tekemään muuta, koska vika selvästi oli Telian päässä. En minä tässä episodissa mitään massiivista valehtelua ole nähnyt Telian päästä - ovathan he myöntäneet, että ongelma oli heidän päässään ja jo luvanneetkin jotain korvata.
Kerropa minulle mikä niiden asiakkaiden korvaus pitäisi olla jotka ovat ostaneet yksittäisen pelin, mikä ei ole näkynyt?
Vähän ikävä sanoa, mutta ei tätä voi mitenkään korvata. Asiakkaalle voi palauttaa tuotteeseen käytetyn rahan, mitä se yksittäisen pelin kohdalla onkin ja pahoitella tilannetta tai asiakkaan intressin mukaan pyrkiä korvaamaan jotenkin muuten. Asiakashan sen päättää, minkä hyvityksen hän hyväksyy ja palveluntarjoaja sitten rajaa sen, mitä on valmis hyvittämään. Kaikissa suoratoistopalveluissa on sama ongelma, kun hetki on lyönyt niin enempää ei voi tehdä. Ei mikään palauta sitä menetettyä peliä ja jokainen aikuinen ihminen sen myös ymmärtää.