Tekisi niin mieli vastata näin

  • 23 148
  • 111

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Te olette varmaan niitä hassunhauskoja tyyppejä, jotka letkauttelevat kaikkea humoristista myös puhelinmyyjille. Kummallisen paljon jengi viitsii käyttää energiaa tuollaiseen, kun sekä puhelinmyyjät että feissarit pystyy torjumaan kohteliaan määrätietoisella kieltäytymisellä. Ei ole mulle juuri ongelmia tullut, kun jatkaa kävelyään tai sulkee puhelimen, jos ei kerrasta usko.
En letkauttele enää puhelinmyyjille vaan vedän luurin korvaan välittömästi jos huomaan vastanneeni näiden ammattikiusaajien puheluun.

Kerran jollekin minua lähestyneelle Greenpeacen tyypille huikkasin "Eikös sun pitäs olla kahlittuna johonkin puuhun?" Koen tehneeni henkilölle palveluksen, sillä hän sai varmasti tuosta lisää pontta omalle agendalleen.

Kummallisen paljon viitsit käyttää tällä palstalla energiaa juuri tällaisista asioista valittamiseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kummallisen paljon viitsit käyttää tällä palstalla energiaa juuri tällaisista asioista valittamiseen.
En valittanut, vaan totesin asian lukemani perusteella. Mun mielestäni peruskohtelias kommunikointi kuuluu fiksun aikuisen toimintamalliin, vaikka peräti kerran päivässä joutuisi lehtimyyjän tai feissarin ahdistelemaksi. Sitten jos myyjä toimii epäkohteliaasti, ymmärrän hieman suoremman vastauksenkin. Noin muuten on kyllä aika urpoa aukoa päätään työtänsä tekeville tai kehitellä nokkeluuksia.
 
Parikymppinen vitun läski britti leipoo vitun rumia kakkuja "ammatikseen", ja postaa niistä kuvia lähes päivittäin. Taitaa läski joutua syömään itse omat kakkunsa, mä en ainakaan ottais ilmaiseksikaan moisia tekeleitä. Samaan syyllistyy tietysti monet kotimaisetkin kotiäidit ja kotiäidinmieliset, tosin onneksi minun facebookissani harvemmin. Kuvia en nyt voi linkittää, mutta jokainen voi kuvitella tämän blogin (Fantasy Cake) kakut miljoona kertaa paskemmilla kädentaidoilla ja taiteellisella silmällä tehtynä, ja höystettynä tupla-annoksella my little ponya ja kromia.

Sitten oli myös yksi valokuvaajana itseään pitävä tyttö, voi morjens. Ihan mieletön laulaja, saisi siitä itselleen ammatin, mutta kun on päättänyt olla valokuvaaja. Ei mitään lahjoja teknisesti eikä taiteellisesti, kouluista tulee vuosi vuodelta kieltävää vastausta vaikka on omasta mielestään niin hienot portfoliot että. Viimeisimpään kilpailutyöhön kommentoinkin jotain Tony Halmeesta, kiasmasta ja kattilasta ennen kuin piilotin feedistäni lopullisesti. Ja se oli vielä kaunisteltu ympäripyöreä kommentti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkkärissä kun tänään istuskelin niin huomasin myyjätyttelin kiertelevän tarjotin kädessä ympäri salia ja kyselevän asiakkailta: puuttuuko sulta jotain?

Herra on minun paimeneni. Ei minulta mitään puutu.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kerran jollekin minua lähestyneelle Greenpeacen tyypille huikkasin "Eikös sun pitäs olla kahlittuna johonkin puuhun?" Koen tehneeni henkilölle palveluksen, sillä hän sai varmasti tuosta lisää pontta omalle agendalleen.

Jatkoajan parhaita paloja. Saanko käyttää allekirjoituksessani?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vähän offtopic

FB:ssä tosiaan on rasittavia ilmiöitä, mutta yksi mitä enemmistö inhoaa on liian tiivis päivitystahti. Mikäli joku haluaa tehdä päivityksen lapsestaan, koirastaan taikka suosikkijoukkueestaan niin se on varmasti kaikille ok. Ongelmaksi se alkaa muodostumaan kun päivitystahti kasvaa useampaan viestiin päivässä. Toinen itseäni ärsyttävä ilmiö on nämä politiikasta mussuttajat. Lähestulkoon aina nämä spämmimonsterit on persuja mikä tekee siitä vielä entistäkin ärsyttävämpää.

Mä tavallaan ymmärrän näitä äitejä jokseenkin hyvin. Vertaisin sitä vaikka aikaan kun olin armeijassa ja koko elämä pyöri kurkkusalaatin ympärillä. Muistan, että meidän jutut ärsytti silloin monia ja onneksi siihen aikaan ei ollut facebookia keksitty.

Kyllä mä silti mieluummin kehotan vain piilottamaan päivitykset kaikilta rasittavilta kavereilta tai ääritapauksissa poistamaan ne kokonaan kontakteista
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä odotan kovasti että minulta kysytään että mitä ottaisin mukaan autiolle saarelle. Vastaushan on ilmiselvästi moottorivene.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä odotan kovasti että minulta kysytään että mitä ottaisin mukaan autiolle saarelle. Vastaushan on ilmiselvästi moottorivene.

Entäs merikartta ja vähän bensaa, juomavettä ja pelastusliivit ja joku aurinkovarjo ois kiva. Jos sattuu niin ettet osaakaan lukea sitä karttaa.

Mä ottaisin Jim Caviezelin ja yhen makuupussin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mun mielestäni peruskohtelias kommunikointi kuuluu fiksun aikuisen toimintamalliin, vaikka peräti kerran päivässä joutuisi lehtimyyjän tai feissarin ahdistelemaksi. Sitten jos myyjä toimii epäkohteliaasti, ymmärrän hieman suoremman vastauksenkin. Noin muuten on kyllä aika urpoa aukoa päätään työtänsä tekeville tai kehitellä nokkeluuksia.
Vanhempi viesti jo, mutta puhelinmyyjät on sellainen riesa, että niille saa ollakin epäkohtelias. Etenkin kun eivät tahdo uskoa millään, jos sanon, että ei kiinnosta. Papatus vaan jatkuu. Silloin saatan tölväistä tai iskeä luurin korvaan. Sen verran paskamainen ammattikunta, että eivät ansaitse pienintäkään arvostusta puhelinterroristaan. Koko puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Entäs merikartta ja vähän bensaa, juomavettä ja pelastusliivit ja joku aurinkovarjo ois kiva. Jos sattuu niin ettet osaakaan lukea sitä karttaa.
Tietenkin aivan käytännön tasolla tarvitaan noita kaikkia. Jos kysymyksellä tarkoitetaan että autiolle saarelle voi ottaa vain yhden asian mukaan niin silloin se on ehdottomasti moottorivene. Toki voihan yhden toiveen sanoa siten että moottorivene jossa on merikartta/navigaattori, vettä, pelastusliivit, bensaa ja aurinkovarjo. Tietysti kuulostanee hauskemmalta jos sanoo lyhyesti ja ytimekkäästi että moottorivene. Tai vain vene.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä ottaisin autiolle saarelle tarpeeksi ison aution saaren. Iso-Britannia olisi sopivaa kokoluokkaa. Voisin haaksirikkoutua ja ajautua vaikkapa Lontoon tienoilla rantaan.

Toki Brittien saaret eivät ole toistaiseksi autioita. Ei oikeastaan tarvitsisi ollakaan.

Jos valitsisi kuitenkin vähän läheisemmän saaren. Eli haluaisin haaksirikkoutua Ruissalon saarelle Turun edustalle. Jos saari olisi autio ja silta mantereelle ehjä, pääsisin ripeästi saarelta pois. Vaikka silta olisi poikkikin, niin enköhän jopa minä saisi uitua mantereelle asti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vanhempi viesti jo, mutta puhelinmyyjät on sellainen riesa, että niille saa ollakin epäkohtelias. Etenkin kun eivät tahdo uskoa millään, jos sanon, että ei kiinnosta.

Sulla ei selvästikään ole auktoriteettiorientoitunut ääni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös