Tekisi niin mieli vastata näin

  • 23 159
  • 111

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt tuli sellainen bon voyage -tunne, että olen lukenut tuon ylläolevan joskus ennenkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla tekee usein mieli vastata vitsillä joihinkin näihin jatkoajan viesteihin. Esimerkiksi joskus viikko sitten joku ässäfani kirjoitti muistaakseni vitutusketjuun siitä kun joku oli varastanut sen polkupyörän. Tuollaiseen tekisi mieli kirjoittaa - mielellään jokunen viesti myöhemmin tai vaikkapa toiseen ketjuun - esimerkiksi seuraavanlainen viesti:

Moro jätkät. Joo oon nyt serkkujen luona täällä Porissa. Hitto viime yönä kännipäissäni pöllin jonkun fillarin. Nyt vituttaa kun en tiedä mitä mä tällä teen. Hitto mä heitän tän lähimpään jokeen.

Tai vaikka tosta aiemmin:

Taannoin Hakaniemen Ympyrätalon kulmilla eräs WWF:n feissari tuli kyselemään minulta, että jos minua kiinnostaisi ryhtyä tukemaan WWF:n toimintaa. Henkilökohtaisesti suhtaudun erittäin kielteisesti WWF:n tapaisiin välistävetäjiin enkä halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan, mutta tuona päivänä päätin kokeilla, miten feissari suhtautuu tilanteeseen, jossa asiakas yrittää myydä hänelle jotain.

Annoin kundin kertoa myyntitarinaansa noin neljän minuutin ajan ja heti kun hän hiljeni, kysyin häneltä, onko hän kenties WWF:n markkinointiasioista vastaava henkilö. Kundi meni hetkeksi sanattomaksi, jolloin jatkoin: "Edustan tässä Kallion alueella ilmestyvää Kallio-lehteä, joka on ilmestynyt vuodesta 19xx lähtien. Juuri nyt olemme tekemässä kesänumeroa täksi suveksi ja kun näin kauniilla ilmalla satuttiin tapaamaan, niin mikäs sen parempaa kuin osallistua rahallisesti Kallion alueen omaan julkaisuun. Minulla on tässä mediakortti mukana, josta näkyvät ilmoitushinnat ja koot. Jos sinua ei haittaa, niin voimme käydä neuvottelun joko tässä tai sitten vaikka tuossa Mäkkärissä." Tämän jälkeen rupesin kaivamaan salkkuani ihan vaan näön vuoksi.

Kundi alkoi peruutella ja halusi lopettaa keskustelun siihen paikkaan, mutta kieltäydyin lopettamasta, kun kerran olin päässyt vauhtiin. Seuraavat viisi minuuttia puhuin niin paljon paskaa ja markkinapuhetta Kallio-lehdestä sallimatta WWF:n tyypille hetkeäkään hengähdystaukoa, että kun viimein lopetin monologini, hän suorastaan pakeni kadun toiselle puolen. Teki kyllä nannaa nähdä hänen katsovan minua kuin mielenvikaista.

Pari tuntia myöhemmin palailin samaa reittiä takaisin ja samainen kundi oli taas väijyksissä Ympyrätalon edessä. Pokkana kävelin hänen luokseen ja kysyin, onko hän ehtinyt jo tehdä päätöksen. Ei kuulemma ollut ja käski minua painumaan muualle.

Hitto ette usko yhtä juttua. Mä sivuduunina kerään porukkaa lahjoittamaan rahaa yhdelle ympäristöjärjestölle ja tossa joku aika sitten Hakiksen ympyrätalon kulmilla yks hölmöltä näyttävä jätkä kuunteli mua hetken ja mä jo ajattelin et nyt kerrankin tärppäs, mut hitto se alkoikin höpöttämään jostain Kallio-lehdestä ja että mun pitäis jotain maksaa sille. Ja sitä samaa settiä se heitti siinä vaikka kuinka kauan. Siis mä kelasin et onks se joku dorka. Kaiken huippuna pari tuntia myöhemmin mä näin uudestaan sen saman hyypiön.

Tietenkin loppuun voisi pistää jonkun vinkin josta kaikki tajuaa vitsin, tai sitten ei. Heh.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hitto ette usko yhtä juttua. Mä sivuduunina kerään porukkaa lahjoittamaan rahaa yhdelle ympäristöjärjestölle ja tossa joku aika sitten Hakiksen ympyrätalon kulmilla yks hölmöltä näyttävä jätkä kuunteli mua hetken ja mä jo ajattelin et nyt kerrankin tärppäs, mut hitto se alkoikin höpöttämään jostain Kallio-lehdestä ja että mun pitäis jotain maksaa sille. Ja sitä samaa settiä se heitti siinä vaikka kuinka kauan. Siis mä kelasin et onks se joku dorka.

Saattaa hyvinkin olla, että tuollainen ajatus käväisi hänen päässään useampaankin otteeseen kokouksemme aikana. Mutta mitäs tuli kyselemään minulta mielipidettä ja rahaa kavereilleen.
Tiedän täsmälleen, miten kovasti tuollainen toiminta vituttaa, koska olen joutunut usein olemaan sekä puhujan että kuuntelijan roolissa. Ilmeisesti jossain pääni sisällä vaan naksahti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Saattaa hyvinkin olla, että tuollainen ajatus käväisi hänen päässään useampaankin otteeseen kokouksemme aikana. Mutta mitäs tuli kyselemään minulta mielipidettä ja rahaa kavereilleen.
Tiedän täsmälleen, miten kovasti tuollainen toiminta vituttaa, koska olen joutunut usein olemaan sekä puhujan että kuuntelijan roolissa. Ilmeisesti jossain pääni sisällä vaan naksahti.
Työtään nekin tietty vain tekevät. Mutta mutta. Mitä isompi osuus ihmisistä koettaisi tehdä feissarin työn ikäväksi, sitä vähemmän näitä katujen perskärpäsiä olisi riesanamme. Lopulta hommaa ei enää kukaan viitsisi tehdä.

Yleensä vastaan feissarille "ei nappaa" tai "mene parturiin ja hae kunnon töitä". Jos minut pysäyttää jokin korrektin oloinen ja hyväkäytöksinen tyyppi, niin saatan vastata kohteliaan ei-kiitoksen. Greenpeacen hamppupäille vastaan aina että "en rahoita terroristijärjestöjä" tai "sinä palat vielä helvetin tulessa, kohta on tuomiopäivän aika" tms., mitä nyt mieleen juolahtaa kenkkuilla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mulle hyökkäsi silmille joku Amnestyn tyyppi. Kysyi että mitä mieltä olet ihmisoikeuksista. Mie sanoin että niitä on ihan liikaa, vähentää pitäisi oikeuksia ja velvollisuuksia lisätä. Sain jatkaa matkaa rauhassa.

Minulta taasen Amnestyn herttainen feissari-tyttö kysäisi kerran, olenko kiinnostunut ihmisoikeuksista. Vastasin vauhtiani hidastamatta "No en" ja hymyilin. Tytöllä ei ollut minulle enää mitään asiaa sen jälkeen.

Niin ja oikeasti kyllä olen kiinnostunut ihmisoikeuksista, mutta en rahan lahjoittamisesta Amnestylle, ja kaksi eri asiaahan nuo ovatkin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Minulta taasen Amnestyn herttainen feissari-tyttö kysäisi kerran, olenko kiinnostunut ihmisoikeuksista. Vastasin vauhtiani hidastamatta "No en" ja hymyilin. Tytöllä ei ollut minulle enää mitään asiaa sen jälkeen.

Olen tehnyt täsmälleen samalla tavalla. Ainoa ero oli se, että kielteinen vastaus ihmisoikeuskysymykseen on niin hölmö, että molemmat repesivät. Sain silti jatkaa matkaani rauhassa. Nätti tyttö, by the way.

Toisella kerralla Amnestyn feissarin "Oletko kiinnostunut ihmisoikeuskysymyksestä?" -heittoon vastasin: "Olen", ja jatkoin matkaani. Ei häirinnyt minua enempää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Näihin tekisi joskus mieli vastata vaikkapa "olen kiinnostunut ihmisoikeuskysymyksen lopullisesta ratkaisusta, olen matkalla konferenssiin jossa se ratkaistaan kahvin ja pullan ääressä kauniissa huvilassa". Saattaisi tietysti mennä viittaus ohi ja liian pitkähän litania tuo olisi vauhdissa lausuttavaksi, eli minun pitäisi oikein pysähtyä feissarin lähistölle. Tätähän en tee.

Mikäli on oikein pesäke edessä eli useampia loisia parveilee samassa kohdassa, niin joskus myös vaihdan kulkureittiä kadun toiseen reunaan, vaikka periaatteessa eihän sitä minun kuuluisikaan joutua vaihtamaan askeltakaan kerjäläistyrkyttäjien takia. Isompien laumojen kohdalla tämä vain on käytännön syistä nopeampaa, muuten kävelen vain ohi ja läpi.

Jos on tarpeeksi nätti ja hymyilevä tyttö, voin sanoa vauhdissa "kiitos, ei nyt" ja jatkaa matkaani feissarien aiheuttamasta perusärsytyksestä huolimatta. Jos on totisempi sanansaattaja tai joku rastapäinen, selvästi huumausaineiden käyttäjältä tai vähintään vegaanilta näyttävä selvä sivaripummi, niin silloin pääsääntöisesti kävelen eteenpäin vastaamatta mitään ja kiinnittämättä huomiota.

Ehkäpä ns. epäkohteliasta, mutta yhtä epäkohteliasta se on vainota asioillaan olevia ihmisiä ja tulla samalla kadunpätkällä monta kertaa uudestaan eteen mesoamaan jonkun terroristijärjestön tai ties minkä kerjuriporukan nimissä. Periaatteesta en anna feissareille tai muille kerjääjille koskaan senttiäkään, vaikka asia olisi mikä. En antaisi ovikellon pimputtajillekaan, mutta tämä on tietysti vain teoreettinen periaate, sillä enhän avaa ovikelloa ellei vierailusta ole sovittu tai postimies on tuomassa pakettia.

Hymytytöiltä tekisi mieli kysyä, kuinka paljon he ovat oikein valmiita tekemään häirikköorganisaationsa hyväksi. Rastapäille tekisi mieli sanoa joko "mene parturiin täisaunan kautta" tai vaihtoehtoisesti "Bob Marley häpeäisi sinua".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä niille yleensä edes mitään sano. Kävelen vaan ohi ja hieman ehkä päätä pyörittelen. Mutta monille naispuolisille tekisi mieli sanoa että saatan harkita jos otat poskeen tuolla jossakin pusikossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Te olette varmaan niitä hassunhauskoja tyyppejä, jotka letkauttelevat kaikkea humoristista myös puhelinmyyjille. Kummallisen paljon jengi viitsii käyttää energiaa tuollaiseen, kun sekä puhelinmyyjät että feissarit pystyy torjumaan kohteliaan määrätietoisella kieltäytymisellä. Ei ole mulle juuri ongelmia tullut, kun jatkaa kävelyään tai sulkee puhelimen, jos ei kerrasta usko.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuo feissari-kohtaaminen oli ainoa kerta, jolloin ylipäänsä ryhdyin keskustelemaan heidän kanssaan. Muuten kuljen heidän ohitseen näkemättä ja kuulematta heidän yrityksiään luoda kontaktia minun kanssani.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Näihin tekisi joskus mieli vastata vaikkapa "olen kiinnostunut ihmisoikeuskysymyksen lopullisesta ratkaisusta, olen matkalla konferenssiin jossa se ratkaistaan kahvin ja pullan ääressä kauniissa huvilassa". Saattaisi tietysti mennä viittaus ohi ja liian pitkähän litania tuo olisi vauhdissa lausuttavaksi, eli minun pitäisi oikein pysähtyä feissarin lähistölle. Tätähän en tee.

Wannseessa oli tarjolla aika paljon muutakin ainakin aiheesta kertovan leffan mukaan(Conspiracy). Voi vain kuvitella, että millaiseen endlösungiin oltaisiin päädytty, jos Eichman olisikin tarjonnut Heydrichille ahmattikamuineen vaan perus kitkerät kahvit ja yhden berliininmunkin.

Itsehän haluaisin "vastata" feissareille lähinnä pesismailalla suoraan vastapalloon. Mikään ei kiireessä (tai muutenkaan) ärsytä kaupungilla kulkiessa niin paljon, kuin nämä reitille vaikka poikkiteloin asettuvat takiaiset mukasympaattisine hymyineen. Näitä parasiitteja pitäisi ihan oikeasti alkaa muiluttamaan johonkin korpeen, niin voisi kyseisen "työn" suosio alkaa laskemaan maanlaajuisesti. Voisi jollekin hamppupäiselle cityvihreellekin olla opettava kokemus joutua pakun kyydissä johonkin Kainuun metsiin, jossa luonto kävisi kaikella vittumaisuudellaan nuoren idealistin kimppuun. Voisi kävelymatka hesaan teettää töitä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Greenpeacen vai minkä Amnestyn feissarit näyttävät todellakin jalkautuneen helteiden myötä, perjantaina viimeksi minulta tultiin kysymään olenko kiinnostunut ihmisoikeuksista.

Vastasin kuten ennenkin että "en just nyt," ja oletin että kysyjä siitä ymmärtää että eipä mulla mitään ihmisoikeuksia vastaan ole, mutta juuri nyt on muutakin tekemistä kun jäädä paikalleen jumittamaan noiden kyselyjen ääreen. Ja sata metriä myöhemmin sama kysymys ja sama vastaus.

Pari vuotta sitten istuin kesällä Espalla penkillä kaveria odottelemassa. Joku rouva tuli kansio kourassa ja joku saatanan mandoliini selässä kyselemään kiinnostavatko uskonasiat minua, vastasin että eipä pahemmin kiinnosta enkä niistä jaksa mitään käydä juttelemaankaan, ja se perkeleen ahdistelija suorastaan suuttui ja kävi viereeni istumaan ja saarnaamaan miten minullakin usko on vielä joskus koetuksella.

Aivan varmasti on, kohteliaasti myötäilin ja sanoin etten jaksa nyt kuunnella. Mieli teki sanoa että painu nyt vittuun siitä häiritsemästä, kun hellepäivänä rauhassa yksin notkun nautiskelemassa ja odottelen että siirrytään kaverin kanssa terassille litkimään olutta. Alkoi vituttaa se tunkeilu kesken letkeän hengailun, vaikka jo kertaalleen ilmoitin ettei kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä vaan sanon noille feissareille, että "kiitos lahjoitan jo". Kyselyt loppuvat siihen ja yleensä saa vielä nätin hymyn ja hyvät päivänjatkot kaupan päälle. Enkä edes varsinaisesti valehtele, Unicefille lähtee kuukausilahjoitus ja enhän minä missään vaiheessa mainitse kenelle lahjoitan jo.
 

Ilmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä aina vastaan kysymykseen: "Oletko kiinnostunut ihmisoikeuksista?" seuraavasti: Ei kiitti, mulla on jo.

Hyvin on toiminut.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuota en tiennytkään. Pitääpä etsiä tuo jakso ja katsoa.

Juu, siitä se löytyy. Mielenosoitukseen Kyösti menee paimentamaan ja joku viherpiipertäjä kysyy:"Kiinnostaisko ihmisoikeudet?", johon Kyösti vastaa:Kiitti, mulla on jo."
Mutta en arvannut, ettet tiennyt. :).
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vapaan osion "Kuinka päästä läskeistä eroon?" -ketjuun voisi vastata, että annetaan schollille diktaattorin valtuudet.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä kun oli aiemmin puhetta tuosta äiti-vauva-uusikuvajokatoinentunti -skenariosta niin itse vien tämän astetta ärsyttävämpään suuntaan, minulta löytyy yksi kaveri joka päivittää statustaan ja lisää kuvia valehtelematta monia kertoja päivässä - koiristaan! Hauva sitä ja hurtta tätä vittu. Ei kiinnosta!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Enpä osaa ottaa tuohon juridiseen puoleen kantaa. On tullut mietittyä kans tuota, että kun penska on koulussa niin aika nopeasti nuo kuvat kaivetaan esille (sikäli mikäli että ovat enää facebookissa). Piti oikein tarkistaa, niin vajaat 600 kuvaa kansiossa "ipana <3". Ei paha kun ottaa huomioon että penska on vuoden ikäinen.

Tähän piti kommentoida aiemmin, mutten kommentoinut, koska unohdin. Eli siis, jos Knox haluat päästä noista ipana-kommenteista eroon, niin ilmoitapa tämän naisen profiilista Facebookille. Yhdysvaltalaista firmaa kun saattaa jonkin verran kiinnostaa se, että joku julkaisee sen ylläpitämässä palvelussa kuvia alastomasta lapsesta. Saattaa äipältä lähteä koko profiili hyvin nopeasti bittitaivaaseen (tai siis Facebook jemmaa sen jonnekin, mutta kukaan ei joudu enää noista ipanakuvista kärsimään).
 
Facebookissa tämän päivän juttu näyttää olevan hukutetun dobermannin kohtalon päivittely.

Hah... suurin osa näistä sympatiseeraajista hoksaisi kyllä pienellä miettimisellä, että itse omalla toiminnallaan aiheuttavat vuositasolla eläimille paljon pahempaa kärsimystä ja vielä järjestelmällisesti maksavatkin tietyille tahoille siitä ilosta.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Toinen FBn Ajankohtainen asia on ollut tämä tapaus Kaitaa ja NIMBYt. Tarkemmin asiaa ajateltuani sanoisin että suuri osa tapauksen ympärillä toimivista päivittelijöistä ja ylipäätään ihmisistä ovat NIMBYjä itsekin kun omalle kohdalle osuu.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
"Sie se saat syyä, kun olet noin laiha", tokaisee minulle eräs huomattavan ylipainoinen viisikymppinen akka työpaikkaruokalassamme melkeinpä aina, kun siellä kohtaamme. Tokihan minä sille kohteliaasti vastaan, että "heh, juu'u", mutta se mitä mielessäni oikeasti velloo, on: "haista sinä vitun mätisäkki vittu". Varmasti on olemassa nokkelampiakin vastausvaihtoehtoja, mutta tuo nyt vaan sattuu tulemaan aina ensimmäisenä mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
"Sie se saat syyä, kun olet noin laiha", tokaisee minulle eräs huomattavan ylipainoinen viisikymppinen akka työpaikkaruokalassamme melkeinpä aina, kun siellä kohtaamme. Tokihan minä sille kohteliaasti vastaan, että "heh, juu'u", mutta se mitä mielessäni oikeasti velloo, on: "haista sinä vitun mätisäkki vittu". Varmasti on olemassa nokkelampiakin vastausvaihtoehtoja, mutta tuo nyt vaan sattuu tulemaan aina ensimmäisenä mieleen.

Tuo on muuten jumalattoman rasittavaa. Itse olin nuorempana huomattavan laiha, ja sain vastaavia mukahauskoja letkautuksia kuunnella harva se päivä, varsinkin sukulaisten puolelta. "Syöhän nyt, ettet ihan pois kuihdu/Missäs sinä olet ruoka-aikana ollut, kun noin ruipelo olet?" tyyliset kommentit lenteli joka vitun kerta, kun jossain tekemisissä heidän kanssaan olin. Muutaman kerran kävi mielessä muistuttaa noiden sutjakkaan heiton heittäjiä näiden omasta ruumiinrakenteesta (useinkin huomattavan lihava, aina vähintään ylipainoinen), mutta maltoin kuitenkin mieleni, ja tyydyin Kihauksen tavoin vain hymistelemään kohteliaasti. Mikä meteli siitä olisikaan syntynyt. Mitään traumoja en siis saanut, mutta rasittavaa se oli. Nykyisin olen normaalipainoinen, ehkä kilo tai pari liikaa, enkä tapaa sukulaisiani. En siis tästä syystä, vaan ne on muuten vaan idiootteja.

Miksi muuten se on hyväksyttävää piikitellä laihoja ihmisiä heidän ruumiinrakenteestaan, mutta lihavalle ihmiselle on oltava poliittisesti korrekti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös