Riz kirjoitti:
Niin, pelithan pitaa ostaa sokkona eiko vain ? Kun kukaan ei tarjoa demoja testattavaksi, kukaan ei kirjoita arvosteluja tai ennakkoja peleista eika varsinkaan internetista loydy muiden kayttajien kokemuksia tai tuntemuksia joiden pohjalta voi itse paatella laittaako rahansa likoon ?
No kun nyt asiasta puhutaan, niin voitko rehellisesti sanoa, että demotarjonta on nykyään yhtä kattavaa kuin ennenvanhaan. Demoja ei ole, tai ne julkaistaan kuukausien kuluttua pelin julkaisusta. Eikä demo kerro mitään pituudesta. Ja sitten taas, sitä samaa aikuisten ihmisten matematiikkaa:
Luen arvosteluista, että peli on huono ja lyhyt-> En osta peliä, en pelaa sitä.
Luen arvosteluista, että peli on huono ja lyhyt-> Waretan sen silti todetakseni asian itse.
Miten nämä tapahtumat eroavat toisistaan, muutenkuin, että mystisesti alempi tapaus aiheuttaakin tappioita, mutta ylempi, jossa pelitalo saa tasan yhtä vähän rahaa, ei teekään sitä.
Samalla kun keksit kumoavia verukkeita yllamainittuihin, niin perustele samalla se milla jokamiehen oikeudella waretat ja pelaat ilmaiseksi ne huonot ja lyhyemmat pelit jotka juuri sinun mielestasi eivat korreloi hinnaltaan "parempien pelien" kanssa ja miten tuota oikeutta tulisi laillisesti tulkita ohjelmistojen kayttoehtojen kohdalla, joita toimintasi rikkoo ? Vai loppuivatko jo tekosyyt listaltasi kesken ? Ja jos muuten vaikuttaa ennakkoon silta etta joku peli varmastikaan ei tayta niita odotuksia mita hinta sille mielestasi asettaa, mikset odota etta ale alkaa ja saat pelin silla halvemmalla hinnalla joka on lahempana omaa "hinta-arviotasi" ?
Mitä ihmeen jokamiehen oikeutta siinä tarvitaan?
Lataaminen on helppoa ja ilmaista, joten käytän tilannetta hyväkseni, aivan kuten sinä voit kävellä punaisia päin illalla, vaikka sekin on väärin. Jos olet huomannut, en minä ole yrittänyt keksiä mitään tekosyitä missään vaiheessa, olen vain luetellut asioita, jotka osaltaan vaikuttavat nykytilanteeseen.
Miksi odottaa hinnan alenemista, jos pelin saa ilmaiseksikin?
Logiikkasi mukaan muuten joku, jonka mielesta tietty oma supersuosikkipeli tarjoaa niin monta pelituntia ja nautinnon hetkea etta mikaan muu viihde maailmassa ei ole edes hyttysen ininaa siihen verrattuna, voisi warettaa pelattavakseen kaikki muut pelit ja vaikka musan ja leffat samaten, koska hanen mielestaan niihin kuluva rahamaara ei korreloi saadun viihdearvon mukaan samalla tavalla kuin oman supersuosikkipelinsa kohdalla.
Niin? Ja juuri näinhän tapahtuukin. Hyvät pelit silti miellyttävät keskimääräistä suurempaa joukkoa ja ne myyvät.
Yleisena kysymyksena sitten kaikille lukeville:
Mika olisi sopiva keskiverto PC-pelin hinta sitten nykypaivana ?
(ottamatta huomioon sita miten jonkun pelin viihdearvo sattuu minakin paivana korreloimaan omasta mielesta "parempien" pelien kanssa)
En tiedä, mutta väittäisin varmaksi sen asian, että jos Valve olisi nostanut ko. Ep 1:n hinnan "normaaliin" 50 euroon, niin en olisi sitä itse ostanut eikä moni muukaan. Galactic civilizationsikin taitaa saada jollain 25 eurolla ja myykin kuulemma hyvin. Ja kuten Huerzo tuossa totesi, homma ei vaan toimi, jos nettimyynnissä hintaa ei voi laskea johtuen levityssopimuksista.