JimmyMac kirjoitti:Ja vielä semmoinen kysymys varjolle, että luuletko ihan oikeasti, että KAIKKI warettajat ajattelevat noin, eli warettavat pelkästään sen takia, että boikotoivat jotain tiettyä peliä ja eivät ostaisi sitä missään tapauksessa. Nimim. CaGe:n viesti antaa hyvän esimerkin toisenlaisista warettajista. Mitä mieltä varjo on heistä?
Mitä väliä sillä on, mitä minä olen mieltä muista warettajista? En minä ole täällä suurta moraaliani julistamassa tai vastaavaa, esitin vain asiat niinkuin ne paljoltikin ovat.
Tarkoitukseni olikin osoittaa, että "hyötyy toisen työstä maksamatta siitä" voi tapahtua moraalisesti oikein ja moraalisesti väärin. Lehden/kirjan/pelin/musiikkiäänitteen/elokuvan yms. kopioiminen ja kopioiden jakaminen on aivan eri asia - sekä moraalisesti, että lain mukaan - kuin sen lainaaminen.
Laki muuttuu sen mukaan kuka lobbaa ja miksi. Toisen työstä hyötyminen maksamatta on toisen työstä hyötymistä maksamatta, vaikka se olisi moraalista tai moraalitonta.
Kysyn vielä, että jos boikotoit pelejä, joissa on piilo-ohjelmia, niin eikös vielä parempi tapa olisi, että tuon boikotoinnin lisäksi ostaisit säkkikaupalla niitä pelejä, jotka ovat puhtaita.
Miksi? Ilmeisesti käsite "boikotti" on hieman mennyt ohi, koska ei se tarkoita että sitten syydetään rahaa ylenmäärin toisiin tuotteisiin. Tälläkin hetkellä pidän taukoa ostamani pelin pelaamisesta, mutta en olisi ikinä ostanut ko. peliä, jos se olisi sisältänyt näitä em. haittaohjelmia. En silti olisi ostanut jotain toista huonompaa peliä, koska en pelaa pelejä vain pelaamisen vuoksi vaan pelaan juuri niitä pelejä jotka kiinnostavat.