Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 701 912
  • 3 544

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suvakki sitä ja suvakki tätä. Avaisiko joku mulle, mitä nämä suvakit ovat nyt loppujen lopuksi ovat, joita vastaan osa suomalaisista taistelee muna vaahdossa? Ei sillä, varmasti samanlainen abstraktio on olemassa myös rasisteista, en vain tähän ole omassa viitekehyksessäni törmännyt.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
On kyllä Päässyt Selänne ja Valavuori pahasti joidenkin ihon alle. Ja samalla saaneet kerättyä kaikki salaliittoteoreetikot yhteen.

Edit: Sinällään melko arvostettava suoritus, koska jo esiin tulleita asioita tällää palstalla teoreetikoiden toimesta on, että Selänne ei osaa kirjoittaa, nipin napin lukea, ja on tyhmä kuin vasemman jalan saapas.

Jos Teemu ei olisi pärjännyt jääkiekossa olisi hänestä saattanut tulla poliisi. Mitä mieltä olit Wennströmin blogikirjoituksesta?
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Suvakki sitä ja suvakki tätä. Avaisiko joku mulle, mitä nämä suvakit ovat nyt loppujen lopuksi ovat, joita vastaan osa suomalaisista taistelee muna vaahdossa? Ei sillä, varmasti samanlainen abstraktio on olemassa myös rasisteista, en vain tähän ole omassa viitekehyksessäni törmännyt.
Tämähän se yksi keskeinen ongelma on. Neutraalia keskustelua teemasta on hyvin vähän. Kirjoittaa ja ajatella täytyy kieli keskellä aivoja, ettei tule leimatuksi johonkin suuntaan (erityisesti suvakiksi). Netti - ja somekirjoittelu kertoo kyllä ihmisten suuresta pahoinvoinnista tässä maassa, ja siitä olen eniten huolissani. Mutta ei tästä enempää kun Teemusta puhutaan - tulihan sieltä tosiaan se selittelyblogi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Neutraalia keskustelua teemasta on hyvin vähän. Kirjoittaa ja ajatella täytyy kieli keskellä aivoja, ettei tule leimatuksi johonkin suuntaan (erityisesti suvakiksi). Netti - ja somekirjoittelu kertoo kyllä ihmisten suuresta pahoinvoinnista tässä maassa.
Tosiaan edes Selänteen julkikuvasta ei voida keskustella ilman samojen mamu-juttujen sotkemista mukaan.
 
Suvakki sitä ja suvakki tätä. Avaisiko joku mulle, mitä nämä suvakit ovat nyt loppujen lopuksi ovat, joita vastaan osa suomalaisista taistelee muna vaahdossa? Ei sillä, varmasti samanlainen abstraktio on olemassa myös rasisteista, en vain tähän ole omassa viitekehyksessäni törmännyt.
Vastasin tähän asianmukaisemmassa ketjussa.
Pakolaispolitiikka ja turvapaikan hakijat (irrotettu monikulttuurisuus-ketjusta) | sivu 564 | Jatkoajan keskustelupalsta
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Suvakki sitä ja suvakki tätä. Avaisiko joku mulle, mitä nämä suvakit ovat nyt loppujen lopuksi ovat, joita vastaan osa suomalaisista taistelee muna vaahdossa? Ei sillä, varmasti samanlainen abstraktio on olemassa myös rasisteista, en vain tähän ole omassa viitekehyksessäni törmännyt.

Oman kokemukseni mukaan suvakeita ovat he, jotka sanovat yhdenkin maahanmuuttomyönteisen kommentin vaahtomunia vastaan. Rasistiksi leimautuvat taas ne, jotka tohtivat ajatella asiaa kriittisesti.

Sitten on vielä nämä, jotka oikeasti spämmäävät muna vaahdossa someen ja saavat lisää bensaa liekkeihin jostain mv-lehden uutisista ja joiden argumentaatio on tasoa "suvakki homot ja mamut vittuun suomesta!!!!11"

Mielestäni vallitseva tilanne rajoittaa oikeasti järkeviä kommentteja ja keskustelua aiheesta. Kummaltakaan puolelta ei uskalleta ottaa kantaa, kun heti leimaudutaan joksikin. Huomattavasti äänekkäin ryhmä on nämä keskivertaista vajaaälyisemmät juntit, joiden mukaan jokainen mamu on raiskaaja sekä terroristi ja että jokainen suvakki toivoo Suomeen lisää rikollisuutta ja raiskauksia.

e: Mutta ei tosiaan ole tämän ketjun juttu enkä todellakaan jaksa törmätä aiheeseen lähes jokaisessa viestiketjussa.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Jos Teemu ei olisi pärjännyt jääkiekossa olisi hänestä saattanut tulla poliisi. Mitä mieltä olit Wennströmin blogikirjoituksesta?

Ablodit sinulle erittäin epäonnistuneesta kuittauksesta. Ihmeen kauan kestikin tuon esiin tuominen. Mikähän siinä mahtaa olla, että tuo tulee aina esiin, kun muut argumentit loppuu.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Pahoittelut jos tämä asia on käyty täällä jo läpi, mutta kertokaa mulle, missä kohtaa siinä The Twiitissä Teemu laukoi rasistisia kommentteja?

Jos twiitti meni niin, että raiskauksista saatavia rangaistuksia kovennettava ja raiskaajien hyysääminen lopetetettava, niin missä kohtaa tuossa puhuttiin turvapaikanhakijoista? Ja on aika naurettavaa, että osa on täällä suoraan verrannut ylinopeussakkoja rangaistuksena raiskauksista saataviin rangaistuksiin.

Onko nykypäivän Suomessa asia todellakin niin, että joko olet suvaitsevainen tai sitten olet rasisti. Välimuotoa ei enää ole. Onko turvapaikanhakijoiden raiskaukset hyväksyttävimpiä, koska 10 000 suomalaista raiskaa myös?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahoittelut jos tämä asia on käyty täällä jo läpi, mutta kertokaa mulle, missä kohtaa siinä The Twiitissä Teemu laukoi rasistisia kommentteja?

Jos twiitti meni niin, että raiskauksista saatavia rangaistuksia kovennettava ja raiskaajien hyysääminen lopetetettava, niin missä kohtaa tuossa puhuttiin turvapaikanhakijoista? Ja on aika naurettavaa, että osa on täällä suoraan verrannut ylinopeussakkoja rangaistuksena raiskauksista saataviin rangaistuksiin.

Onko nykypäivän Suomessa asia todellakin niin, että joko olet suvaitsevainen tai sitten olet rasisti. Välimuotoa ei enää ole. Onko turvapaikanhakijoiden raiskaukset hyväksyttävimpiä, koska 10 000 suomalaista raiskaa myös?

Ei kai tällä palstalla ole syytetty Selännettä rasistisista kommenteista? Pääosin keskustelu on koskenut Teemun uudenlaista somekäyttäytymistä ja pohdittu hänen medianhallintaa. Mielenkiintoa herätti Teemun tviitin tyyli sanavalintoineen ja huutomerkkeineen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots

Pelkän tämän uutisen perusteella, ilman mitään aiempaa kantaa asiassa tai sen suurempia tutkimuksia tehneenä, saa kyllä sellaisen kuvan että Valavuori on todellakin näiden tekstien takana. Vai onko Teemu lähtenyt Komarovin lisäksi puolustelemaan ketään muuta sosiaalisessa mediassa kuin Valavuorea? Teemu taitaa nyt SoMe taitamattomana kärsiä ilmeisestä valinnastaan, antaa muille oikeuksia päivitellä tiliään.
 

Tuamas

Jäsen
Hauska kuinka mamukriitikot ovat niin heppi tanassa asiansa suhteen, että näkevät rasistisyytöksiä ja mielipiteenvapauden rajoittamista joka käänteessä.

Kuitenkin käytännössä kaikki tässä ja Valavuoren ketjussa olleesta kritiikistä koskee ilmaisutapaa, ei itse mielipidettä.

Lisäksi tämä on pitkän amatöörimäisen sähläyksen jatkumoa, kuten Wennströmkin väärinajoitetussa kirjoituksessaan toi ilmi.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Hauska kuinka mamukriitikot ovat niin heppi tanassa asiansa suhteen, että näkevät rasistisyytöksiä ja mielipiteenvapauden rajoittamista joka käänteessä.

Kuitenkin käytännössä kaikki tässä ja Valavuoren ketjussa olleesta kritiikistä koskee ilmaisutapaa, ei itse mielipidettä.

Lisäksi tämä on pitkän amatöörimäisen sähläyksen jatkumoa, kuten Wennströmkin väärinajoitetussa kirjoituksessaan toi ilmi.

Niinpä, kyllä pääsi Selänne pahasti joidenkin ihon alle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jonkun pitäisi lähettää sekä tämä että Valevuori-ketju YTL:ään. Molemmissa ketjuissa on nimittäin hyviä harjoituksia luetun ymmärtämiselle.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Ei kai tällä palstalla ole syytetty Selännettä rasistisista kommenteista? Pääosin keskustelu on koskenut Teemun uudenlaista somekäyttäytymistä ja pohdittu hänen medianhallintaa. Mielenkiintoa herätti Teemun tviitin tyyli sanavalintoineen ja huutomerkkeineen.

Aika monessa mediassa tämän yhden Selänteen twiitin, jossa puhuttiin hyysäyksestä ja kovemmista rangaistuksista, käsitettiin koskevan nimenomaan turvapaikanhakijoita. Mm. tämän päivän Hesarin Esa Lilja oli tässä käsityksessä. Twiitti oli kuitenkin osa keskustelua, jossa puhe oli nimenomaan 10000 suomalaisesta raiskaajasta ja mitä asialle tulisi tehdä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Hauska kuinka mamukriitikot ovat niin heppi tanassa asiansa suhteen, että näkevät rasistisyytöksiä ja mielipiteenvapauden rajoittamista joka käänteessä.

Mikäli mua syytät mamukriitikoksi, niin olet niin väärässä kun olla ja voi. Mulla on käytännössä sukulaisina mamuja aika runsaasti, joten mun mielestä tänne saa ja pitää ottaa ne jotka turvapaikkaa oikeasti tarvitsevat. Tulkoon vaikka kuinka paljon.
 

cornix

Jäsen
Mikäli mua syytät mamukriitikoksi, niin olet niin väärässä kun olla ja voi. Mulla on käytännössä sukulaisina mamuja aika runsaasti, joten mun mielestä tänne saa ja pitää ottaa ne jotka turvapaikkaa oikeasti tarvitsevat. Tulkoon vaikka kuinka paljon.

Eihän @Tuamas edes lainannut sinun viestiäsi. Mutta joo tuo on kyllä huvittava efekti, Vajaavuorelle ja Selänteelle on tälläkin palstalla naurettu jo pitkään, ja ihan vaan tuon koomisen somespedeilyn vuoksi. Mutta ei, suvakkeja kaikkialla vai pitaa pahaa han on meille tehnyt.
 

Tuamas

Jäsen
Mikäli mua syytät mamukriitikoksi, niin olet niin väärässä kun olla ja voi. Mulla on käytännössä sukulaisina mamuja aika runsaasti, joten mun mielestä tänne saa ja pitää ottaa ne jotka turvapaikkaa oikeasti tarvitsevat. Tulkoon vaikka kuinka paljon.

Luettu ja sen ymmärtäminen.

Kyse on ensisijaisesti viestinnän laadusta, eli siitä kannattaako Selänteen Sihvosen sanoin "kusta oman patsaansa juureen" tällaisilla heitoilla:

Teemu Selanne Twitterissä: "@seppoklaus @AWennstrm @JMHenriksson @PVnni @teemuramstedt @Valavuori kovat rangaistukset! hyysäily lopetettava! tuomiot kohdalleen!!!"
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Hauska kuinka mamukriitikot ovat niin heppi tanassa asiansa suhteen, että näkevät rasistisyytöksiä ja mielipiteenvapauden rajoittamista joka käänteessä.
.
Tämä on juuri se iso ongelma joka estää asiallisen keskustelun ja minunkin täytyy tällaisena ihmisoikeuksien tukijana mutta maahanmuuton suhteen varmaankin keskitien kulkijana valina sanani tarkasti että en tule leimatuksi. Objektiivisesti sanottuna kyllä näen että asialliseen pohdiskeluun (joka näkee maahanmuuton edut ja ongelmat, joita kieltämättä on) pyrkivä ihminen leimataan helpommin suvakiksi kuin rasistiksi.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tattista, aamukahvin tarpeessa. Miksi toi teemuramstedt on kamaselänteellä tagattuna aina?

Ramstedt näyttäisi keskustelevan twitterissä aika usein Valavuoren kanssa. Lienevätköhän peräti Virallisia Ystäviä. Tämähän ei tietenkään Selänteen twitter-tiliin liity millään tapaa, joten vähän offtopic. Sori siitä.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Teemu on siis hyvin voimakkaasti sitä mieltä, että rikokset ovat pahoja ja tuomittavia asioita, etenkin raiskaukset. Way to go!
Tuostahan tässä oli kysymys, mutta jotain joukkoraiskausta ei saa kauhistella, jos tekijät ovat maahanmuutajia.

Luuleeko jatkoajan päätoimittaajaa myöten ihmiset, että ympäri amerikkaa asunut ihminen on jonkin sortin rasisiti, voi vittu teitä.

Ainakin jatkoajan päätoimittaja on sitä mieltä, että:
- ylinopeussakot eivät todellakaan suomessa ole liian isoja
- jotain joukkoraiskausta ei saa kauhistella

edit. jottei nyt joku tahallaan ymmärrä väärin niin jatkoajan päätoimittaja siis kommentoi Selanteen somekäyttäytymistä --- VITUT Antti ottaa kyllä kantaa nuihin asioihin kun on niin ymmällään.

Selänteen on helppo omalla nimellä ottaa kantaa, mutta miksi jatkoaika halusi mukaan tähän turvapaikkapaskaan?
 
Viimeksi muokattu:

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Teemun kantaa katupartioihin odotellaan.

Saisi myös käydä tuomaroimassa, että kumpi on oikeampaa/parempaa/erilasempaa väkivaltaa vasemmistoanarkismi vai äärioikeistolainen kansallisen rintaman väkivalta. Teemu olisi juuri sellainen auktoriteetti, joka voisi vihdoin ratkaista tämän kiistan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös