Mä ihmettelin Teemun nettisivujen lanseerauksen yhteydessä, että näinkö halvan oloisesti Selänteen brändiä rakennetaan. Ehdotin itse ennemminkin björnborgmaista lähestymiskulmaa, arvokkaita merkkejä ja ehkä myös jonkin oman merkin lanseerausta. Miksikäs ei?
Pahoittelut, jos tämä jonkun mielestä on liian ylimenevä vertaus, mutta kerron sen kuitenkin. Eli kävin vähän tsekkailemassa, millaisia tyyppejä on Björn Borgin managerointiryhmässä taustalla. Sieltä löytyy mm. Harvard Business Schoolista valmistunutta sakkia ja jengin taustat ovat isojen, firmojen globaalissa markkinoinnissa ja myynnissä.
Tarkoittaako tämä sitä, että Teemun pitäisi hankkia taustajoukkonsa Ivy League-kouluista? Ei tietenkään. Mutta sitä se kyllä tarkoittaa, että nähtävästi tällaisiin brändäyksiin on syytä hankkia taustalle sellainen joukko, joilla on oikeita näyttöjä ja myös muodollista pätevyyttä.
Olen aika varma, että jos menisin nyt tarkistelemaan muiden (ex)urheilutähtien taustoja, niin heilläkin mukana on huippukoulutettu ja skarppia jengiä.
Siis verratkaa tätä nyt Valavuoreen ja Mennanderiin... ei tässä kaikki täsmää.