Selänteessä eniten tökkii se, että hänen oikea siviiliminänsä ei vastaa sitä kuvaa, mikä hänestä mediassa on rakennettu. Vähän sama kuin joku esitettäisiin mediassa suurena eläinten pyyteettömänä pelastajana, joka asuu puumajassa, mutta todellisuudessa hän rahastaisi näillä eläinraukoilla myyden niitä kalliilla eteenpäin myös huonoihin koteihin ja eläisi leveää elämää hulppeissa hotelleissa asustellen. Esimerkki voi olla huono, mutta jokainen ymmärtää, mitä ajan takaa. Itse kritisoin sitä, kun annan kritiikkiä medialle.
Todella kovasti pitää ilmeisesti Teemu jo kiinnostaa, että osaa arvioida minkälainen on Teemun siviiliminä, mediassa rakennettu kuva ja vielä, että miten sitä eri ihmiset arvioivat. Ja mitä väliä tällaisilla mielikuvilla ylipäänsä on? Se millä lienee eniten merkitystä, lienee se millainen vaikutus Teemulla on omaan lähipiiriinsä ja erityisesti lapsiinsa. Varsin tasapainoisilta vaikuttavat ja päinvastaisiakin esimerkkejä rikkaiden lapsista on pilvin pimein.
Sen laitoin itse merkille jo 90-luvun alussa, että joitain ihmisiä Teemun olemus ärsyttää jotenkin suunnattomasti. Varmaan tähän vaikuttaa erityisesti se, että Selänne oli Jokerien kasvot ja pelkästään se riitti monet näkemään punaista, etenkin kun verkko soi omassa päässä jatkuvalla syötöllä. Tämän lisäksi kaveeraus Harkimon kanssa oli toinen ja myös pelkästään se riittäisi monelle. Lisäksi esiintyminen maitopoikana, hyväntekeväisyys, osa-aikatyö lastentarhassa jne. Kyllähän tällainen puhtoinen persoona pitää saada pois oletetulta jalustalta vaikka väkisin. Ja kyllähän jokaisen hiemankin sivistyneemmän ihmisen pitäisi ymmärtää, ettei tuollaiset imagot koskaan ole todellisuutta. Kaikilla ihmisillä on monta puolta ja kenelläkään ei ole koskaan kaikki puolet julkisuudessa.
Se, että Teemu vanhemmalla iällä möhlii somessa, osoittaa heikot äidinkielen taitonsa, kaveeraa jonkun Trumpin kanssa, on toki pelkästään mannaa Teemun vihaajille. Mutta enpä itsekään ole Teemua koskaan rakennellut mitään epärealistista kuvaa ja ehkä se on ihan hyvä, että Teemustakin piirtyy realistisempi kuva. Suurin osa jääkiekkoilijoista on yksinkertaisesti ainakin hieman sivistymättömiä. Jääkiekkoammattilaisuus on sen verran raju tie, että harvalla on aikaa ja toisaalta kykyjä tai motivaatiota kouluttaa itseään erityisen paljon. Erittäin hienoa ja arvostettavaa, jos sitä löytyy ja onhan näitäkin esimerkkejä onneksi ainakin muutamia, tosin todella harvoin supertähtiosastolla.
Mutta se on myöskin varmaa, että Teemusta ja myös Sirpasta liikkuu tolkuttomasti huhuja, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa ja niitä levitään pelkästään ilkeämielisissä tarkoituksissa. Minkä arvon näille haluaa laittaa, lienee jokaisen oma asia. Mulle riittää, että olen elämässäni nähnyt Teemun pelaavan ja sen nerokkuuden ja huippuominaisuudet jäällä. Lisäksi, se että ne muutamat kerrat kun tiemme ovat ristenneet (ei missään fanitapahtumissa vaan ihan arkisissa tilanteissa esim. kukkakaupassa) ja kerran olen pelannut yhdessä, osoittivat, että Teemu oli ainakin tuolloin omasta mielestäni erittäin kiva ihminen, on pelkkää plussaa.