Mun mielestäni on aikamoista parhainpäin selittelyä sanoa, että Teemu olisi hämmästellyt jotain luokituksia. Hän ei ollut perehtynyt aiheeseen lainkaan itse, vaan uskoi kritiikittömästi Merentien twiitin. Perustelut:Sen sijaan hän hämmästelee sitä jos joku kansanosa luokitellaan riskiryhmäksi huonon koronakurin vuoksi ja aikaistetaan rokotusvuoroa sen perusteella.
- Tervahauta ei sanonut, että maahanmuuttajien toimintaa palkittaisiin millään rokotekynnysten madaltamisilla, vaan että tietyille asuinalueille voitaisiin harkita liikkuvia rokoteyksiköitä. Merentien twiitti oli tahallisesti harhaanjohtava ja selkeästi rasistinen.
- Jos Teemu olisi tutustunut siihen, mitä Tervahauta oikeasti sanoi, hän olisi (ehkä) huomannut, että se oli vain yksi ajatus, ei valmis linjaus siitä mitä tullaan seuraavaksi tekemään, kuten Merentie asian ilmaisi. Samalla Teemu olisi voinut huomata, että pienten kuntien vanhusten rokottaminen ja isojen kaupunkien tiettyjen kaupunginosien rokoteohjelmat eivät ole toisiaan poissulkevia.
- Teemu oli selkeästi turhautunut isänsä tilanteesta jo aiemmin ja tuo Merentien twiitin lukeminen aiheutti sitten impulssin kirjoittaa todella tauhkainen twiitti.
Siihen voitiin ja voidaan edelleen vastata: "Ei, tämä ei todella ole totta". Sääli vain, että Teemun olisi pitänyt kyllä a) hiffata se itse ja b) olla kirjoittamatta mitään noin tyhmää kaikkien nähtäville. Lisäksi olisi auttanut, jos hän c) ei olisi jatkanut kuoppansa kaivamista riitelemällä joidenkin random twiittaajien kanssa.
Ehkä Teemu on ihan vilpitön tässä kaikessa, mutta kyllä hän on myös aikamoisen typerän kuvan itsestään antanut - jälleen kerran.