lainelaser
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- NHL Leijonat
Minä odotan miehelle vieläkin tuomiota siitä Don Tamin keksimisestä.Kusettaja Mennander vauhdissa, toivottavasti saa tuosta lisää kakkua.
Minä odotan miehelle vieläkin tuomiota siitä Don Tamin keksimisestä.Kusettaja Mennander vauhdissa, toivottavasti saa tuosta lisää kakkua.
Siitä hyvästä viisi päivää raippoja ja samalla kuulokkeista vyöryy Tamin kirjallinen tuotanto non-stoppina.Minä odotan miehelle vieläkin tuomiota siitä Don Tamin keksimisestä.
Mennanderilla on kyllä pokkaa. Ihme jos kaiken tuon jälkeen uskaltaa vielä ihmisten ilmoilla liikkua.
Olen ollut Mennanderin rahasotkuista autuaan tietämätön, tai koko äijä oikeastaan jäänyt huomioimatta muuten kun tuttuna nimenä kirjojen kansissa. Mihin ihmeeseen voi oikein työntää kaiken tuon fyrkan, kun kusettamiensa//lainaamiensa rahojen lisäksi luulisi että Kimin ja Teemun kirjoista olisi käärinyt aika kovat tilit?
Kimin kirja on Kari Hotakaisen käsialaa.
Mikä rooli Mennanderilla on Kimin kirjan suhteen?
Mennanderhan otti kaiketi joskus tosi paljon lainaa, koska oletti, että Teemu-kirjan tuotot kattaisivat sen. Toisin kävi, ja siitä alkoikin jonkinlainen syöksykierre. Sitä en tiedä/muista, miksi Mennander tuon lainan otti ja mihin ne rahat ovat kadonneet.Mihin Mennander on sitten hassannut kaikki rahat? Uhkapeli, avioero, huonot sijoitukset tms? Ei näytä ihan siltä että joisi tuollaisia summia. Kuitenkaan ihan pennosia ei kirjahommat ole tuoneet...
– Olen aika varma, että yksi syy tähän ajojahtiin on se, että asiakkainani ovat muun muassa Teemu Selänteen ja Roman Rotenbergin yhtiöt. Olen mediaseksikäs kohde, Mennander toteaa esitutkinnassa.
Teemu Selänteeseen tai hänen edustamaansa TS Holding -yhtiöön ei kohdistu jutussa mitään epäilyksiä tai vaatimuksia. Yhtiö lainasi Mennanderille ja tämän yhtiölle 100 000 euroa vuonna 2014. Yhtiön edustajan mukaan ilman lainoitusta kirjan ilmestyminen olisi Mennanderin talousvaikeuksien takia vaarantunut.
Siis ymmärsinkö oikein? On lainattu kaikilta mahdollisilta tutuilta ja puolitutuilta eikä senttiäkään ole maksettu kenellekään takaisin. Lainoja vastaan on väläytelty silloin tekeillä olleen Selänteen kirjan tuottoja. On se, on se melkoinen veijari.
Juhani Tamminen kertoo, että Mennander on pystynyt lyhentämään velkaansa. Se on tosin vaatinut luovia ratkaisuja.
– Olen varmaan niitä harvoja, jotka ovat ihan kohtuullisesti aikataulussa. Ei tietenkään ihan päivän päälle, mutta kohtuullisesti.
– Mulla riittää sen verran luovuutta, että jos ei kerran löydy likvidiä, niin sittenhän tietysti tulee tavaraa, ja tavarahan on aina rahanarvoista. Mun talentti on se, että pystyn tässä tapauksessa muuttamaan kirjasatsit omilla koulutuskeikoillani rahaksi.
– Katsottiin luova ratkaisu, joka oli se, että nappaan ison satsin kirjoja, vaihdan sen rahaksi, ja se toimii osamaksuna. Vielä ei ole kuitattu kokonaisuutta, mutta olemme ihan hyvällä mallilla. Jos se ei tule täyteen, niin hakemalla vähän isomman kirjasatsin se tulee täyteen.
No ei senttiäkään mutta kirjoina kyllä on lyhennelty velkaa:
Siis Mennander lyhentää velkaansa Tamille fyysisillä Teemu-kirjoilla, jotka Tami "muuttaa rahaksi" valmennuskeikoillaan? Vai onko kyse jostain Tamin omasta kirjasta, jonka hän on Mennanderin kanssa kirjoittanut?
Tami on kyllä legenda.
Selänne on kyllä houkutellut ympärilleen paljon näitä häntä hyödyntäviä perskärpäsiä, eikä Teemulla näytä olevan minkäänlaisia taitoja erottaa näitä ihmisiä oikeista ystävistä.
Siis Mennander lyhentää velkaansa Tamille fyysisillä Teemu-kirjoilla, jotka Tami "muuttaa rahaksi" valmennuskeikoillaan?
Tami on kyllä legenda.
Mennanderhan otti kaiketi joskus tosi paljon lainaa, koska oletti, että Teemu-kirjan tuotot kattaisivat sen. Toisin kävi, ja siitä alkoikin jonkinlainen syöksykierre. Sitä en tiedä/muista, miksi Mennander tuon lainan otti ja mihin ne rahat ovat kadonneet.
Varmasti. Mutta silti tuo on mielestäni surkeasti kalkuloitu riski Mennanderilta, kun edes vuoden paras kirjamyynti Suomessa ei riittänyt. Muu on kokolailla jossittelua, vaikka tokihan kirja olisi kannattanut julkaista kaikkialla samaan aikaan. Tiedä sitten mistä tuossakin kiikasti.Niin kai olisi saattanut käydäkin, jos englanninkielinen painos olisi ollut valmiina silloin kun suomenkielinen julkaisu ylitti uutiskynnykset P-Amerikkaa myöten? Tämä oletuksena. Kirjaa kuitenkin siteerattiin jenkkien lätkälehdissä ja olisi varmaan saanut sille parhaan boostin silloin.
Varmasti. Mutta silti tuo on mielestäni surkeasti kalkuloitu riski Mennanderilta, kun edes vuoden paras kirjamyynti Suomessa ei riittänyt. Muu on kokolailla jossittelua, vaikka tokihan kirja olisi kannattanut julkaista kaikkialla samaan aikaan. Tiedä sitten mistä tuossakin kiikasti.