Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 804 977
  • 4 085

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisaalta Helena on jonkin verran avautunut medialle. Mutta sitä en tiedä miten Hanna tai Helena liittyy Selänteisiin.
Lätkävaimoillehan on avattu ihan oma thread, missä on käyty vilkasta keskustelua mm. Helena Koivusta, joka selvästi haluaa käsitellä asiaansa julkisuuden kautta. Viimekin viikolla oli Seiskan kannessa.

 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen @Cobol @Patarouva mua kiinnostaisi tietää, että jos kerran Sirpan kotiäitiydessä palvelijoineen on jotain niin arvostettavaa, että on perusteltua sanoa, että ''hän on tehnyt töitä'' ja jollain tavalla oikeutettu sitä myöten elintasoonsa, niin miten voi olla mahdollista, että vaikkapa monet yksinhuoltajat nämä samat asiat tekevät a) ilman puolisoa b) ilman palvelijoita ja c) oman työnsä ohessa. Luulisi, että jos oikeasti katsoisi Sirpan työn miljoonien arvoiseksi, niin yksinhuoltajien aseman parantaminen olisi oman poliittisen arvomaailman kärkipaikalla. Vaikka taitaa tyypilliseen oikeistolaiseen tapaan esim. @Cobol:lla olla siellä prioriteettilistan häntäpäässä. Sen sijaan miljonäärikotivaimoja paapotaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No aika erikoisen kuvan antaa itsestään, kun ensiksi haukkuu Trumpin ja sitten lopuksi kertoo silti äänestävänsä häntä.

Eikös tuo enemmän kerro järjestelmästä?

Mielestäni olisi ollut vähän hölmöä jättää vastaamatta kysymykseen ketä äänestää vaaleissa kun se on ollut jo vuosia selvää, että Selänteet äänestävät republikaaneja.

Jenkeisessä on valtavasti ihmisiä, joiden mielestä Trump on täysi idiootti, mutta äänestävät häntä. Koska ovat republikaaneja. Toisaalta sillä ei ole paljon väliä Kaliforniassa kun siellä peli on selvä. Mutta ei jenkkien vaaleista tämän enempää.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edelleen @Cobol @Patarouva mua kiinnostaisi tietää, että jos kerran Sirpan kotiäitiydessä palvelijoineen on jotain niin arvostettavaa, että on perusteltua sanoa, että ''hän on tehnyt töitä'' ja jollain tavalla oikeutettu sitä myöten elintasoonsa, niin miten voi olla mahdollista, että vaikkapa monet yksinhuoltajat nämä samat asiat tekevät a) ilman puolisoa b) ilman palvelijoita ja c) oman työnsä ohessa. Luulisi, että jos oikeasti katsoisi Sirpan työn miljoonien arvoiseksi, niin yksinhuoltajien aseman parantaminen olisi oman poliittisen arvomaailman kärkipaikalla. Vaikka taitaa tyypilliseen oikeistolaiseen tapaan esim. @Cobol:lla olla siellä prioriteettilistan häntäpäässä. Sen sijaan miljonäärikotivaimoja paapotaan.
En puhunut Sirpan kotiäitiydestä jotenkin erityisen arvostettavana vaan siitä, että hänellä on oma kuplansa, josta asioita katsotaan. Totta kai hän on etuoikeutettu.

On helpompaa huolehtia kodin hoitamisesta, kun on rahaa hankkia aina niin paljon apua kuin kulloinkin huvittaa.

Ei Suomessa mitään kotirouva-kulttuuria ole Amerikan tyyliin isommin ollut, vaan työtä on tehty muutenkin kuin omaa kotia siivoamalla ja perheelle ruokaa laittamalla.
 
Viimeksi muokattu:

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Ja sitten itse jutusta:

"Selänteen mukaan se ei tarkoita, etteivätkö he antaisi rahaa esimerkiksi hyväntekeväisyyteen.

– Se menee juuri sinne, minne me halutaan. Suomessa taas kerätään hirveät määrät veroeuroja ja lähetetään ne jonnekin Afrikkaan, Selänne sanoo Helsingin Sanomille."

Entä jos ne menisi jenkkilään, olisikohan Sirpan mielestä ok? Tässä tuoksuu jonkin sortin rasismi. Toivoisin, että vainuni olisi väärässä, mutta siltä se tuoksahtaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Edelleen @Cobol @Patarouva mua kiinnostaisi tietää, että jos kerran Sirpan kotiäitiydessä palvelijoineen on jotain niin arvostettavaa, että on perusteltua sanoa, että ''hän on tehnyt töitä'' ja jollain tavalla oikeutettu sitä myöten elintasoonsa, niin miten voi olla mahdollista, että vaikkapa monet yksinhuoltajat nämä samat asiat tekevät a) ilman puolisoa b) ilman palvelijoita ja c) oman työnsä ohessa. Luulisi, että jos oikeasti katsoisi Sirpan työn miljoonien arvoiseksi, niin yksinhuoltajien aseman parantaminen olisi oman poliittisen arvomaailman kärkipaikalla. Vaikka taitaa tyypilliseen oikeistolaiseen tapaan esim. @Cobol:lla olla siellä prioriteettilistan häntäpäässä. Sen sijaan miljonäärikotivaimoja paapotaan.

Sen verran vasemmistokonservatiivinen/rikkaampia kadehtiva ja jollain tasolla vihaava ja tunneperusteinen viesti, että en näe mahdollisuutta järkevään keskusteluun.

Mitä muuten tulee kotityöhön ja kodin ulkopuoliseen työhön, näen itse naisen paikan opiskelemassa ja ansiotyössä. Kodinhoito on kuitenkin markkinataloudessa myös kunkin naisen vapaa valinta ja kannatan sitä sellaisena. Jos näin halutaan menetellä, sekin on arvostettavaa vaikka en itse halua sellaista puolisoa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Entä jos ne menisi jenkkilään, olisikohan Sirpan mielestä ok? Tässä tuoksuu jonkin sortin rasismi. Toivoisin, että vainuni olisi väärässä, mutta siltä se tuoksahtaa.

Rasismiahan on varmasti kaikkialla ja ainakin siellä missä sitä itse haluaa nähdä?

Itsekin olen sitä mieltä, että Suomesta varmasti löytyisi tärkeämpiäkin kohteita kuin jotkut Afrikan kohteista. Niitä sen enempää yksilöimättä. Varsinkin tässä taloustilanteessa. Ja tätä mieltä on myös hallitus, kun leikkaavat myös kehitysyhteistyöstä.

Toki tuon Selänne olisi voinut ilmaista ehkä vähän fiksummin, mutta ei minun rasismitutka tuosta niin vielä värähdä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toki tuon Selänne olisi voinut ilmaista ehkä vähän fiksummin, mutta ei minun rasismitutka tuosta niin vielä värähdä.

Eiköhän tuo mene puutteellisen Suomen seurannan, trump-tyyppisen konservatiivikuplan ja kuitenkin vajaaksi jääneen koulutuksen piikkiin. Meillähän rahaa menee mm. kehitysyhteistyössä Afrikkaan vähän. Enemmän pitäisi mennä, mutta tämä EU:n tulli- ja yhteisöverotusmuutosten kautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös