Teemu ja Ossi Jokereissa työsulun tullessa?

• 148 953
  • 902

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti op777
Tänään areenalla kuultua:

Kysyjä: -Matti Virmanen, pelaako Frank Banham tammikuussa Jokereissa?
Matti: -Heh, ei varmaankaan pelaa... Tämä joukkue on nyt tässä, eikä Frank varmasti ole ensimmäisten joukossa tulossa jos joitain lisäyksiä tulee.

Kysyjä: -Entäs Teemu Selänne?
Matti: -No Teemu on nyt polvileikkauksessa ja kuntoutuksessa 4 kuukautta. Jos pystyy pelaamaan tammikuussa, pelaa loppukauden täällä.

Kysyjä: -Entäs Niedermayer?
Matti -Ei ole nimeä paperissa (viittaa kädellä ottelukokoonpanolappuun)...mutta pitää tästä mennä.

op777

Siis vapaasti suomennettuna (Matti-Suomi-Matti -sanakirjalla):

Banham: Sopimuksesta on jo neuvoteltu ja on ensimmäinen uusi vahvistus joka Jokereihin tulee. (selvä tapaus)

Selänne: Näyttää siltä että Teemu ei kuntoudu tälle kaudelle. (liian suora "oikea" vastaus Matilta, kuntoutuminen kestää oletettua pidempään ja suoraan play offiin tuskin enään tulee)

Niedermayer: Matti ei tiennyt kenestä puhutaan ja lähti ottamaan selvää...

;-)

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Muutamaan viestiin vielä Niedermayerin varma pelaaminen Jokereissa, niin porttila ilmoittaa Jokereiden kohuhankinnasta tulosruudussa.
Pientä skeptisyyttä allekirjoittaneella. Nyt jos koskaan olisin mielelläni väärässä (kerta se ensimmäinenkin).

Verorajan umpeuduttua uskon liikehdinnän kasvavan myös Areenan suuntaan. Valikoima on varsin kattava, sillä vuoden pelaamattomuus näkyy kyllä pelaajissa. Vuosi on liian pitkä aika pelkällä harjoittelulla, jopa NHL staroilla, enkä usko monenkaan pelaajan riskeeraavan pelituntumaa.
Positiivista tilanteessa on loppukauden joukkue. Monelta joukkueelta vahvistukset lähtevät veron tai seuran palkanmaksukyvyn takia ulkomaille, niin meille on (toivottavasti) ukkoja tulossa.
Sopivasta alkuvuoteen, jolloin sairastuvallakin on perinteisesti 5-8 ukkoa.

K

kangaroo

Viestin lähetti Tomppa#74
Niedermayer: Matti ei tiennyt kenestä puhutaan ja lähti ottamaan selvää...

Juuri näin, sitten Matti ottaa selvää asioista ja esittelee piakkoin uuden sentterimme Rob Niedermayerin. Huh..

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Samat kahdesta kolmeen NHL-vahvistusta sieltä on edelleen tulossa, joten älkää vajotko apatiaan, vaikka he ovat rosterissa näillä näkymin vasta tammikuussa.

Voisi melkein kirota tuon Jokereiden tylsän, mutta tehokkaan pelityylin. Se tuo vielä toistaiseksi voittoja ja pitää seuran liigan kärjessä, mutta karkoittaa yleisön. Voitotkin kyllä tippuvat kun puolustus luistelee itsensä uuvuksiin. Itse olin duunimatkalla koko alkuviikon, joten en päässyt Areenaan eilen laskemaan väkeä ja katsomaan peliä. Mutta kaverin mukaan läsnä oli noin 3 900 - 4 100 katsojaa ja IFK-hallissa taas eri kaverin mukaan noin 5 800- 5 900 katsojaa.

Masa on lykännyt NHL-hankintoja juuri siksi, että Jokerit pärjää toistaiseksi. Mutta mieti nyt tuota yleisömäärää, Matti. Ihan oikeasti.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Voisi melkein kirota tuon Jokereiden tylsän, mutta tehokkaan pelityylin. Se tuo vielä toistaiseksi voittoja ja pitää seuran liigan kärjessä, mutta karkoittaa yleisön. Voitotkin kyllä tippuvat kun puolustus luistelee itsensä uuvuksiin.

Ei se eilenkään olisi ollut mitään niukkamaalista peliä jos Favorin olisi viheltänyt pelissä niin kuin tuomareille kauden alla ohjeet annettiin mutta kun painimallakin saa pelata niin eihän siellä aukea avopaikkoja muuten kuin merkkausvirheiden jälkeen. Jokerit eivät hävinneet eilenkään Saipalle liikkeessä vaikka kyseessä oli 4.peli 6 päivään.

Viestin lähetti cobol
kaverin mukaan läsnä oli noin 3 900 - 4 100 katsojaa ja IFK-hallissa taas eri kaverin mukaan noin 5 800- 5 900 katsojaa.

Masa on lykännyt NHL-hankintoja juuri siksi, että Jokerit pärjää toistaiseksi. Mutta mieti nyt tuota yleisömäärää, Matti. Ihan oikeasti.

Ei mitään järkeä hakea kallista NHL-pelaajaa tänne pelaamaan muutamaa kuukautta kun vielä ei tuo alle puolen vuoden verosääntö täyty ja koko loppukauden jatkuvana sopimus Jokereille tulisi maksettavaksi täydet verot ko pelaajasta. Ja kyllä siellä Hartwall Areenassa eilen oli paikalla yleisöä tuollaiset vajaat 5000 henkeä, se meidän 13 000+ halli vain näyttää varsin tyhjältä kun vähän reilusti joka kolmannella paikalla istuu joku. Minä olin katsomassa viime kauden säälipleijareissa kun Hartwall Areenassa oli paikalla oikeasti n. 3500 henkeä ja se halli oli kyllä huomattavasti tyhjenpi kuin eilen oli.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Ja kyllä siellä Hartwall Areenassa eilen oli paikalla yleisöä tuollaiset vajaat 5000 henkeä

No hieno juttu, että oli vain 1 000 katsojaa vähemmän kuin naapurilla samaan aikaan. Eihän tässä sitten olekaan mitään hätää. Katsojia riittää ja mediassa julkisuus jaettiin IFK:n ja Jokereiden välillä eilisistä otteluista ja rosterista kirjoittelussa 2/3 vs 1/3. Hyvin menee. Ei tartte tehdä mitään. Ainakaan hankkia edes omia NHL-pelaajia.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti cobol
No hieno juttu, että oli vain 1 000 katsojaa vähemmän kuin naapurilla samaan aikaan. Eihän tässä sitten olekaan mitään hätää. Katsojia riittää ja mediassa julkisuus jaettiin IFK:n ja Jokereiden välillä eilisistä otteluista ja rosterista kirjoittelussa 2/3 vs 1/3. Hyvin menee. Ei tartte tehdä mitään. Ainakaan hankkia edes omia NHL-pelaajia.

Ihme jankutusta noista avuista joita pitäs saada. On se nyt perkele kun ei riitä, että johtaa sarjaa. Vielä vaan pitäs saada parempi joukkue. Eiköhän anneta Jortikalle kenkää kun menee liian hyvin.
Minä en ainakaan lähtis mitään perkeleen niitermeijereita kattomaan halliin. Selänne on aika lähelle ainut yksittäinen pelaaja koko maailmassa jonka takia lähtisin kattomaan jokereitten peliä. Toki on pari muutakin jamppaa joittenka takia varmasti kävisin pari exrtra matsia katsomassa, mutta toinen näistä jo ilmoitti pari päivää sitten, että ei lähde eurooppaan pelaamaan.

Ymmärtäsin tämän vinkumisen jos siihen olisi jotain syytä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol

Ne voidaan hankkia ja varmaan hankitaankin mutta niillä ei ole vielä kiire koska tuo puolen vuoden verosääntö ei vielä täyty jos kyseiset pelaajat meinataan myös pitää täällä kauden loppuun asti, siis silloinkin kun tuosta mestaruudesta oikeasti tapellaan.

IFK on hankkinut riveihinsä nyt 3 kappaletta NHL-apuja ja heidän 8000 hengen hallinsa ei ole ollut missään pelissä edes loppuun myyty, meidän tänkin hetken (surkea) virallinen katsoja keskiarvokin on enemmän kuin heidän halliinsa edes mahtuu väkeä, eli yhyy yhyy kyllä mä olen niin kauhean kateellinen naapurille niillä kun on kaikki paremmin kuin meillä - vai onko sittenkään?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
meidän tänkin hetken (surkea) virallinen katsoja keskiarvokin on enemmän kuin heidän halliinsa edes mahtuu väkeä, eli yhyy yhyy

Hienoa! Kaikki on siis hyvin ja virallinen katsoja viihtyy Jokereiden peleissä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Hienoa! Kaikki on siis hyvin ja virallinen katsoja viihtyy Jokereiden peleissä.

No minä voin sanoa vain itseni puolesta ja kyllä minä olen pääsääntöisesti viihtynyt. Tosin tottakai toivoisin että se meidän hallin täyttöaste olisi parenpi ja paikalle saataisiin tuollaista 10 000 katsojaa niin tunnelma hallissakin muodostuisi, kuin itsestään, paremmaksi.

Ja nykyinen Jokerijoukkue on kyllä erittäin paljon sen näköinen millaisen sen olen toivonutkin näyttävän, on omia junnuja ja on omia vanhoja staroja ja ulkopuolelta tuodut on pääsääntöisesti joukkueelle vahvistuksia ja kaiken kruununa meidän ulkomaalaiset hankinnat Metropolit ja Thomas on koko liigan ehdotonta huippua omilla paikoillaan. Tottakai puutteitakin on mutta ei suuren suuria.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti repe_joke
Ihme jankutusta noista avuista joita pitäs saada. On se nyt perkele kun ei riitä, että johtaa sarjaa. Vielä vaan pitäs saada parempi joukkue.

Ymmärtäsin tämän vinkumisen jos siihen olisi jotain syytä.

Hienoa että johdamme sarjaa, mutta kuinka kaun on varaa pelata puolityhjälle hallille? Siitähän tästä on pohjimmiltaan kysymys.

1-2 todellisen nimipelaajan saaminen Jokerinippuun toisi helposti semmoset 3000 lisäkatsojaa Areenalle, alussa jopa enemmän. Tuo määrä kasvattaisi pääsylipputuloja yli 50 000€/matsi sekä toisi lisärahaa oheismyynnin kautta. Noilla rahoilla jo maksellaan pelaajista tulevia kuluja ja palkkoja kummasti. Miksi emme siis toimisi?

Kun nuo hankinnat vahvistavat jo nyt sarjajohdossa olevaa joukkuettamme, olemme entistä ylivoimaisempia ;-)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No minä voin sanoa vain itseni puolesta ja kyllä minä olen pääsääntöisesti viihtynyt.

Hienoa! Toisenkinlaisia näkemyksiä on. Tässä muutama poiminta pelkästään eilisestä Saipa-ottelusta:

Tomppa#74, Jokerifani:”TODELLA SURKEA kiekko-ottelu, jonka kirsikkana kakun päällä täydensi kesäisen merisään lausuntainnokkuudella toiminut (toivottavasti) sijaiskuuluttaja. AAAARGH!”

Gepardi, Jokerifani: ”Ihan helvetin huono peli. Paha sanoa tuosta pelistä mitään positiivista. Ei tällaista enää koskaan. Jatkossa parempia pelejä, enemmän yleisöä, lisää tunnelmaa ja onnistunut sisääntulo. KIITOS.”

Ikijokeri, Jokerifani: ”Joo-o, sitä ihteäänhän se oli... Kaksi erää täyttä sontaa, tunnelma kuin kirkossa jne. Toinen erä surkeinta Jokerikiekkoa, mitä olen tällä kaudella nähnyt.”

Nämä siis paikalla olleilta. Se suuri yleisö lausuu omat kommenttinsa jäämällä pois hallilta.

Niinpä Jokereiden katsojamäärä on romahtanut lähes 800 katsojalle samaan aikaan laskettuna viime kaudesta. HIFK:n suunta on vajaat 700 ylös, joten hyvinhän tämä kieltämättä menee.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Sam#9
Hienoa että johdamme sarjaa, mutta kuinka kaun on varaa pelata puolityhjälle hallille? Siitähän tästä on pohjimmiltaan kysymys.

1-2 todellisen nimipelaajan saaminen Jokerinippuun toisi helposti semmoset 3000 lisäkatsojaa Areenalle, alussa jopa enemmän. Tuo määrä kasvattaisi pääsylipputuloja yli 50 000€/matsi sekä toisi lisärahaa oheismyynnin kautta. Noilla rahoilla jo maksellaan pelaajista tulevia kuluja ja palkkoja kummasti. Miksi emme siis toimisi?

Kun nuo hankinnat vahvistavat jo nyt sarjajohdossa olevaa joukkuettamme, olemme entistä ylivoimaisempia ;-)

Näin siis teoriassa. Se mitä tulee tapahtumaan oikeasti on täysin arvailujen peitossa.
Maailmassa on harvoja pelaajia joita porukka lähtee asioikseen katsomaan lätkähallille.
Kuten todettua, niin naapurilla on kohtuu tasokas nhl-pakki kokoonpanossaan ja mitään lisäystä yleisömäärään ei ole tapahtunut.
Kärppien tilanteesta en tiedä, mutta minulla on se käsitys, että siellä joudutaan muutenkin myymään lippujen osalta tyhjää osaan peleistä.

Kuka sitten olisi tämmöinen pelaaja joka vetää porukkaa halliin? Niedermeyerko? juu ei tule nousemaan yleisömäärät yhtään siitä hankinnasta. Sakic? joo varmasti vetäs porukkaa katsomoon, mutta miestä tuskin nähdään jokereissa. Kariya? Voisin kuvitella, että vetäs myös porukkaa halliin ja todennäköisyys pelata jokereissa suurempi kun Sakicilla.
Pakeista ei tule ketään mieleen jonka takia pitäisi erikseen hallille lähteä. Ja muutenkin jos haluaa yleisö, niin se vaatii sirkushuveja ja pakit s/m liigassa ei voi tarjota oikein mitään, kun tappelut ja taklaaminen on pannassa.
Hyökkääjät voi yrittää jotain tarjota, mutta maila kainalossa hyväkin nhl pelaaja voi näyttää keskitason liigapelaajalta.
Loppus koko työsulku, niin ei tarviis itkeä noitten nhl "apujen" perään.

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Viestin lähetti cobol

Lisää Masaa eiliseltä.

"Näytä mulle se pelaaja joka vetää tänne tupaan lisää väkeä, niin menen ja varmasti teen sopimuksen sen kanssa!"

Oisko pitäny ehdottaa Mario Lemiöötä?

op777

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti op777
Lisää Masaa eiliseltä.

"Näytä mulle se pelaaja joka vetää tänne tupaan lisää väkeä, niin menen ja varmasti teen sopimuksen sen kanssa!"

Oisko pitäny ehdottaa Mario Lemiöötä?

op777

Masa (kun saat tämän tekstin kuitenkin), olet oikeassa siinä, että ei juuri kukaan vedä ainakaan kovin paljon lisää väkeä. Se on ihan sama, onko nimi X, Y vai Z. Siitä olemme puhuneet useamman kerran enkä ole mielipidettäni muuttanut.

Kyse on koko joukkueen pelityylistä, joka ei kiinnosta katsojia. Ottelut ovat haukotuttavia, ainoastaan Thomasin torjunnat ja Filppulan peli sytyttävät. Mutta se ei riitä kun Jokerit ei taklaa ottelussa vähän liioitellen sanoen kertaakaan ja tekee muutaman maalin. Ilman Pelicans-maaleja ylivoima ei toimi lainkaan, maalikeskiarvo on kotona 2 maalia ja taklauksia nähdään vain unissamme.

Niin ja pistänpä seuraavan ihan piruuttani. Juttelin äsken yhden Jokereiden pelaajan kanssa ja hän totesi, että sen vielä ymmärtää, jos tällainen pelityyli ei kiinnosta katsojia, mutta kun se ei aina jaksa innostaa edes itseäkään. Sitten hän kirosi ja sanoi, että ajattele, kausi on vasta alussa ja hän puhuu jo nyt näin!

Että tällaista. Jotain pitäisi tehdä. Vihdoinkin.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Näin siis teoriassa. Se mitä tulee tapahtumaan oikeasti on täysin arvailujen peitossa.
Maailmassa on harvoja pelaajia joita porukka lähtee asioikseen katsomaan lätkähallille.
Kuten todettua, niin naapurilla on kohtuu tasokas nhl-pakki kokoonpanossaan ja mitään lisäystä yleisömäärään ei ole tapahtunut.
Maailmalla on tällähetkellä vapailla markkinoilla pelaajia, jotka pomminvarmasti toisivat Areenalle tuhansia lisäkatsojia Jokereihin tullessaan. Eri asia on onko näitä sakickejä tai kariyoita saatavilla meille.

Naapurilla on joo yksi huippupakki NHL-apu, mutta mies on vanha tuttu, jonka kuviot on monella vielä muistissa. Tuo mies ei onnistunut saamaan satunnaiskävijöitä hallille. Itse haluan Jokereihin megavahvistuksia, mikäli tänne jotain miehiä ollaan tuomassa. Ja mielestäni jotain on tehtävä, sillä katsomot ammottavat tyhjyyttään ja hallissa on kohtuullisen tylsää. Tämä kaikki vaikka johdetaankin sarjaa.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti cobol
Juttelin äsken yhden Jokereiden pelaajan kanssa ja hän totesi, että sen vielä ymmärtää, jos tällainen pelityyli ei kiinnosta katsojia, mutta kun se ei aina jaksa innostaa edes itseäkään. Sitten hän kirosi ja sanoi, että ajattele, kausi on vasta alussa ja hän puhuu jo nyt näin!

Että tällaista. Jotain pitäisi tehdä. Vihdoinkin.

Enpä malta olla siteeraamatta viestiäni syyskuun loppupuolelta Jokereiden yleisömääriä pohtivassa ketjussa:

"Mitä jos annettaisiinkin poikien yksinkertaisesti pelata ja herättää sitä kautta intohimoja, jotka saattaisivat ennen pitkää tuoda halleihin paitsi maksavia, myös lajista (tällöin aiheesta) innostuvia katsojia?"

Vaikka HIFK-fanina voisin olla vahingoniloinen Jokereiden katsojaluvuista ja tylsästä pelityylistä, en sitä kuitenkaan ole. Kyllä tätä(kin) asiaa täytyy yrittää katsoa laajemmasta, itse peliä palvelevasta näkökulmasta. Antakaa nyt poikien pelata, kaikissa jengeissä!

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Hienoa! Toisenkinlaisia näkemyksiä on. Tässä muutama poiminta pelkästään eilisestä Saipa-ottelusta:

Tomppa#74, Jokerifani:”TODELLA SURKEA kiekko-ottelu, jonka kirsikkana kakun päällä täydensi kesäisen merisään lausuntainnokkuudella toiminut (toivottavasti) sijaiskuuluttaja. AAAARGH!”

Gepardi, Jokerifani: ”Ihan helvetin huono peli. Paha sanoa tuosta pelistä mitään positiivista. Ei tällaista enää koskaan. Jatkossa parempia pelejä, enemmän yleisöä, lisää tunnelmaa ja onnistunut sisääntulo. KIITOS.”

Ikijokeri, Jokerifani: ”Joo-o, sitä ihteäänhän se oli... Kaksi erää täyttä sontaa, tunnelma kuin kirkossa jne. Toinen erä surkeinta Jokerikiekkoa, mitä olen tällä kaudella nähnyt.”

Nämä siis paikalla olleilta. Se suuri yleisö lausuu omat kommenttinsa jäämällä pois hallilta.

Et siis ymmärtänyt sanaa pääsääntöisesti?

Eilinen Saipa peli oli ihan sitä itseään, mutta siihen oli kaksi pääsyytä:

- tuomari, joka salli jälleen kerran kaamean painikiekon
- Jokereilla 4.peli 6 päivään ja se nyt ei vain valitettavasti voi olla näkymässä pelaajien liikkeessä ja keskittymisessä että pelataan niin tiukkaan tahtiin että edes palautumiselle ei jää kunnolla aikaa.

Ja tottakai puolityhjä halli verottaa myös tunnelmaa mutta jos nuo kaksi edellistä asiaa olisi ollut paremmassa jamassa niin silloin tuosta eilisestäkin olisi voinut tulla ihan mukiinmenevää kiekkoviihdettä.

Viestin lähetti cobol
Niinpä Jokereiden katsojamäärä on romahtanut lähes 800 katsojalle samaan aikaan laskettuna viime kaudesta. HIFK:n suunta on vajaat 700 ylös, joten hyvinhän tämä kieltämättä menee.

Saahan oman väitteen tietenkin kuulostamaan paremmalta kun lukee tilastoja vähän sinne päin - eli tässä tapauksessa vertaamalla Jokereiden alkukauden katsojakeskiarvoa Jokereiden viime kauden katsojakeskiarvoon ja IFK:n katsojamäärää viime kauden vastaavaan ajanjaksoon (kauden alkuun). Maikkarin tilastossa Jokereiden katsojamäärä viime kauden vastaavaan aikaan verrattuna on tippunut reilut 300 katsojaa ja vastavasti IFK:n noussut vajaa 700 katsojaa.

Silti 39837 on enemmän kuin 32768. Ja 7967 on enemmän kuin 6553. Jokereiden vastustajat on olleet aina kiinnostavat: Lukko, Jyp, Kärpät, Blues ja Saipa. Kun vastaavasti IFK on joutunut tyytymään tällaisiin surkimuksiin: Jokerit, HPK, Ässät, TPS ja Jyp.

Viestin lähetti Sam#9
1-2 todellisen nimipelaajan saaminen Jokerinippuun toisi helposti semmoset 3000 lisäkatsojaa Areenalle, alussa jopa enemmän.

Kerro mulle ketä nämä mahdolliset nimimiehet on jotka tuo tuon +3000 katsojaa ja (aluksi) ylikin kun naapurissa Marek Zidlicky, Jarkko Ruutu ja Lasse Pirjetä on onnistuneet tuomaan tähän alkuryöpsähdykseen hurjat 700 katsojaa enemmän. Ja mikälie on IFK tän kauden yleisökeskiarvo tavoite, ovatkohan nyt edes siinä?

Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
pakit s/m liigassa ei voi tarjota oikein mitään, kun tappelut ja taklaaminen on pannassa.

Tämä ei kyllä täysin pidä paikkaansa. Ohessa eilisen IFK-Jyp -pelin ensimmäisen erän jäähytilastot:

I erä
02.04 2 min HIFK Eetu Holma (kampitus)
10.12 2 min JYP Juha-Pekka Hytönen (koukkaaminen)
16.24 2 min HIFK Mikko Kurvinen (koukkaaminen)
18.19 2 min HIFK Arttu Luttinen (laitataklaus)

Siis yksi jäähy taklauksesta, ja voin liitoittelematta sanoa kyseessä olleen yksi fyysisimmistä ja taklausrikkaimmistasta eristä, mitä olen itse muutamaan kauteen nähnyt liigassa. Muutenkin tämän kauden IFK:n kotipelien pohjalta en hyvällä omallatunnolla voi väittää taklausten olevan liigassa pannassa. Kyse on vain joukkueiden pelityyleistä.

Lisäisin vielä Marekista, että hänen kohdallaan vaakakupissa painaa varmasti se, ettei ehtinyt olla kuin kauden poissa. Sama olisi Tuomonkin kohdalla, joskin häntä saattaisi muutama saapua katsomaan hyvien WC-esitysten vuoksi.

Todellinen superstara (jollaiseksi itse lasken mainitun Niedermayerin), eli sellainen jonka nimen sohvaperunafanikin tunnistaa, todennäköisesti toisi hieman lisäkatsojia. Ei välttämättä niin hurjasti, kuin osa odottaa/uskoo, mutta kuitenkin. Tietysti tähän pitäisi liittää asiallinen markkinointi (etukäteishehkutus, pelajaesittelyn "värittäminen" jne.), jotta toimisi täydellä tehollaan, mutta luulisi tämän olevan itsestäänselvyys. Esimerkkinä voisin itse jopa harkita Jokereiden kotiottelussa vierailua, jos mainittu Niedermayer siellä kurvailee.

Pelityyliin en halua liiemmin ottaa kantaa, toteanpa vain unettavan pelin olevan yksi tehokkaimmista tavoista synnyttää "teksti-tv -faneja". Jos pelitapahtumalla ei ole muuta tarjottavaa kuin tulos, senhän voi yhtä hyvin katsoa kotoakin käsin tekstitelkkarista&urheiluruudusta. Tämä siis satunnaiskatsojaa, ei hc-fania, koskien.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Pärde
Todellinen superstara (jollaiseksi itse lasken mainitun Niedermayerin), eli sellainen jonka nimen sohvaperunafanikin tunnistaa, todennäköisesti toisi hieman lisäkatsojia. Ei välttämättä niin hurjasti, kuin osa odottaa/uskoo, mutta kuitenkin. Tietysti tähän pitäisi liittää asiallinen markkinointi (etukäteishehkutus, pelajaesittelyn "värittäminen" jne.), jotta toimisi täydellä tehollaan, mutta luulisi tämän olevan itsestäänselvyys. Esimerkkinä voisin itse jopa harkita Jokereiden kotiottelussa vierailua, jos mainittu Niedermayer siellä kurvailee.

Tätä etukäteis hehkutusta voisi harrastaa jo nyt Jokereiden miehityksellä, Glen Metropolit ja Tim Thomas on sellaisia supertähtiä (SM-liigan mittakaavassa) että kunnollisella hehkutuksella tavalliselle tallaajallekin olisi varmasti selvää millaisia taikureita ko herrat on ja heidän nimillään olisi varmasti mahdollista myydä lippuja jos vain halua ja taitoa löytyisi. Myös SM-liigan tv-oikeudet omistava MTV3 pystyis helpolla tekemään paljon nykyisten yleisömäärien parantamiseksi jos se vain haluaisi tuoda näitä eri joukkueiden tähtiä esille. Nyt tuntuu siltä että mennään vain siitä missä aita on matalin.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tätä etukäteis hehkutusta voisi harrastaa jo nyt Jokereiden miehityksellä, Glen Metropolit ja Tim Thomas on sellaisia supertähtiä (SM-liigan mittakaavassa) että kunnollisella hehkutuksella tavalliselle tallaajallekin olisi varmasti selvää millaisia taikureita ko herrat on ja heidän nimillään olisi varmasti mahdollista myydä lippuja jos vain halua ja taitoa löytyisi.

Totta tämäkin. Yleisestikin Suomessa tunnutaan suhteellisen nihkeästi hyödyntävän nimekkäitä pelaajia, mikä on hieman outoa. IFK:lla tällaista hehkutusta on jonkin verran, taannoin taisi Jere jossain radiomainoksessa sanoa, miten pistetään jotain jengiä pataan jne. Ottaen huomioon, kenelle nämä mainokset ovat/olisivat suunnattu, kaipaisin enemmän särmää ja provosoivaakin tekstiä, yllä mainittuun tyyliin. Paljon, todella paljon on parannettavaa markkinointiosastoilla. Onkohan siellä ihan oikeat ihmiset niillä paikoilla.. Siis ihan yleisesti, puhun myös IFK:sta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Saahan oman väitteen tietenkin kuulostamaan paremmalta kun lukee tilastoja vähän sinne päin - eli tässä tapauksessa vertaamalla Jokereiden alkukauden katsojakeskiarvoa Jokereiden viime kauden katsojakeskiarvoon ja IFK:n katsojamäärää viime kauden vastaavaan ajanjaksoon (kauden alkuun).

Höpö höpö. Sä voit vängätä vaikka maailman tappiin asti, mutta totuus on se, että Jokereiden katsojamäärät ovat romahtaneet. Ja nyt en tarkoita niitä sun virallisia katsojiasi, vaan ihan aitoa väkeä Areenan sisällä - jota on oikeasti paikalla vähemmän kuin koskaan ja trendi on ollut laskeva jo monta kautta. Erityisesti itse maksavien (fanit+irtolippulaiset omalla rahalla) katsojien määrä on vähentynyt dramaattisesti.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kerro mulle ketä nämä mahdolliset nimimiehet on jotka tuo tuon +3000 katsojaa ja (aluksi) ylikin kun naapurissa Marek Zidlicky, Jarkko Ruutu ja Lasse Pirjetä on onnistuneet tuomaan tähän alkuryöpsähdykseen hurjat 700 katsojaa enemmän
Kirjoitin jo edellisessä viestissäni minkätasoisia pelimiehiä tarkoitin. Vaikkapa Joe Sakic ja Paul Kariya. Kyllä tämän tasoiset nimimiehet tuovat hallille tuhansia katsojia, varsinkin kun sinne tällähetkellä eksyy vaivaiset 6000-7000 paikalle. Ruutut (pl. Tuomo) ja pirjetät voidaan unohtaa, jos ollaan hankkimassa NHL-vahvistuksia.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Höpö höpö. Sä voit vängätä vaikka maailman tappiin asti, mutta totuus on se, että Jokereiden katsojamäärät ovat romahtaneet.

Ja sinä voit jatkaa omaa missiotasi Jokereiden surkeudella mässäilyyn, ei se mitään vaikka siinä sivussa pitää lukea tilastoja tarkoituksella vähän valikoivalla silmällä.

Jokereilla on Areenan uutuuden viehätyksen kadottua ollut aivan samanlaista "katoa" yleisössä, ei Areena ole vuosiin ollut kuin satunnaisesti loppuunmyyty mutta silti ainakin virallisesti Jokerit on päässyt yleisötavoitteisiinsa. Sinä tosin varmaan osaat kertoa miksi Jokerit tahallaan maksaa verottajalle enemmän kuin oikeasti myydyt liput edellyttäisi, vai?

Ja mitä tulee tän hetken yleisömääriin niin mielestäni otanta on tällä hetkellä vielä niin pieni että mikään absoluuttinen totuus olisi nyt sieltä luettavissa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja sinä voit jatkaa omaa missiotasi Jokereiden surkeudella mässäilyyn

Ei mulla ole mitään sellaista missiota - jos tiedät, mitä se sana tarkoittaa. Vituttaa vaan katsella kun vanhan kunnon Jokereiden nykyinen pelityyli on perseestä eikä kiinnosta oikeasti juuri ketään.

Jokerit on aina ennen ollut maaleja ja loistavia kuvioita. Aina.

Summanen iskosti tämän prk:leen viisikkopuolustuksen, jota Jortikka jatkaa. Ja se ei todellakaan ole seuramme tapa pelata jääekiekkoa. Eikä se kiinnosta edes omia kannattajia. Muusta yleisöstä puhumattakaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy