Tatuoinnit

• 257 483
  • 812

X-Hearted

Jäsen
Ei ole tatuointeja. Henk. koht. arvelen, että iän karttuessa tulisi vitutustila tatuointien suhteen. Katumusta riittäisikin sitten loppuelämä ja poistattaminenkin on älyttömän kallista (?) En tiedä, ei oikein nappaa, mutta onhan ne mahtavan näköisiä oikeissa paikoissa - oikeanlaiset tatuoinnit.

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Routainen Sydän kirjoitti:
Ei ole tatuointeja. Henk. koht. arvelen, että iän karttuessa tulisi vitutustila tatuointien suhteen. Katumusta riittäisikin sitten loppuelämä ja poistattaminenkin on älyttömän kallista (?) En tiedä, ei oikein nappaa, mutta onhan ne mahtavan näköisiä oikeissa paikoissa - oikeanlaiset tatuoinnit.
Tatuointi on hyvin henkilökohtainen juttu. Uskoakseni loppujen lopuksi harva ottaa tatskan kavereita varten, vaikka se "cool" juttu onkin. Toisaalta jos joku sen kavereita varten hankkii, niin silloin se voi helposti alkaa myöhemmässä vaiheessa kaduttamaankin.

Naapuriyrittäjä sattuu olemaan tatuoija, jolle olen usein ihmetellyt ääneen esim. vapauden albatrossin persposkeensa ikuistavia tai ankkurin käsivarteensa laittavia ja sitä, kuinka varmasti 80-vuotiaana sitten kaduttaa. Hänen mielestään usein ihoon otettu kuva edustaa tiettyä ajanjaksoa tai tapahtumaa elämässä. Toki ihmisellä voi tulla eteen sellainenkin aikajakso elämässä, jonka haluaa pyyhkiä tyystin pois, mutta harvoin elettyä elämää saa elämättömäksi. Jos tatskan on ottanut itselleen, niin silloin tuskin tarvitsee murehtia sitä, miltä se kuva näyttää kropassa 40 vuoden päästä. Sehän näyttää siltä, että ihminen on elänyt!

Juu, itselläni on lapsen syntymän jälkeen otettu tatuointi. Kuva ei ole mitenkään trendikäs, mutta kuvastaa uuden elämän alkutaipaleen hankaluuksia. Ja tyttären nimen hakkasin alapuolelle. Jos lapsia joskus tulee lisää, niin jokainen saa minun kehosta oman paikan. Nimellä varustettuna.

Imhotep

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
En tiedä, voisinhan minä ilman muuta oman lapseni nimen/t ottatuttaa. Se olisi oikeastaan mahtavaa ja niinkuin sanoin, oikealaiset "tatskat" oikealaisissa paikoissa herättävät sivuunkirjoittaneen mielenkiinnon sekä herätyksen.

Pakko kommentoida....

1) Itseläni on symbolinen tatuointi, joka aukenee niille jotka sen tietävät. Se on oma asiani.

2) Hyvä ystäväni, nainen, otti itselleen tatuoinnin joka symboliikataan kertoo suoraan hänen tyttären nimen. Hän otti viljan-tähkän kuvan itselleen selkään, ja tyttären nimi on kuin onkin VILJA.

Hetken katsoin, näin symboliikan, ja ihastuin..... yh-äidille simppeli, tyylikäs ja loistava!

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Imhotep kirjoitti:
Itseläni on symbolinen tatuointi, joka aukenee niille jotka sen tietävät. Se on oma asiani.
Nimimerkistäsi voisin päätellä symboliikkasi liittyvän jotenkin muinais-Egyptiin...

Itseäni kiinnostaisi tietää, voiko tatuoinnin ottaa jalkapohjaan?

Olen jo useampia vuosia ajatellut ottaa kaksikin tatuointia; kengännumerot molempiin jalkapohjiin (45 EUR ja 11 USA). Ideana on se, että ovat varmasti henkilökohtaisia (edes oma äitini ei saisi tietää ottaneeni tatuoinnin, ellen varta vasten näyttäisi) sekä se, että nuo eivät varmasti kaduttaisi vanhempanakaan (tuskinpa jalkani enää kasvaa/kutistuu). Tosin olisihan sitä kiva maata esim. Ruissalon beachilla ilman kenkiä ja sukkia jalkapohjillakin katseita keräten...

Onko Turussa jotain pätevää tatuointiliikettä? Suostuvatko tatuoitsijat tatuoimaan jalkapohjia? Ilmeisesti on aika herkkää aluetta. Voinko vaikka sopia/maksaa tatuoinnit etukäteen ja mennä sovittuna aikana tatuoitavaksi esim. Chivas Regal -merkkisen puudutuslääkepullon kanssa? Minkä hintaiset tuollaiset tatuoinnit olisivat yksivärisinä (koko noin tulitikkuaski per jalka)?

Olisi ehkä sopinut paremmin tuonne "Oletko ikinä kännissä Jatkoajassa" -ketjuun, mutta tällaista olen pohdiskellut pidemmän aikaa...

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Mr.Fox kirjoitti:
Itseäni kiinnostaisi tietää, voiko tatuoinnin ottaa jalkapohjaan?

Voi, tuon jalan koon tatuoinnin olen nähnytkin, ainut haittapuoli vaan että ne katoavat näkyvistä ajan kuluessa, jalassa ilmeisesti uusiutuu nahka sitä verta nopeasti ja paksuna että niin siinä käy.

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Ohmi kirjoitti:
Hieman olen kuitenkin yllättynyt, ettei kukaan Jatkoajan naispuolisista ole vielä paljastanut omistavansa liskotatuointia...

Muutama vuosi sitten kun otin tatskan samaan aikaan siskoni kanssa, mietin liskoa olkapäälleni, mutta en löytänyt mistään mieleistä. Lopulta kuitenkin päädyin samaan kuin siskoni. Erääseen suojeliuksen symboliin. Harva edes tietää kuvan aitoa alkuperää, kaikki automaattisesti olettaa yhtä ja samaa.
Kyseisestä kuvasta on tullut palautetta niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä. Eräs tuttu jopa tuli sanomaan, että sitten vasta saan häneltä rispektiä jos otan tatuoinnin nilkkaan.
Muuten hyvä, mutta en ottanut kuvaa olkapäähäni ansaitakseni häneltä minkäänlaista kunnioitusta vaan itseäni varten.

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka en ole kovin arka sille onko joku asia muodissa vai ei mutta tatuointien suhteen on pahin into laantunut. Ehkä sen takia, että ennen ajattelin sen olevan sopivan rok ja ehkä vähän rebel -juttu (itselle). Nyt kuvia on hakattu kilpaa salarakkaille, urheilijoille ja naapurin Veijo 43v:lle (piikkilankaa). Eli se siitä rok -jutusta.

Ja pari oma tekemää kuvaa on lojunut laatikossa pari vuotta, että kestääkö katsoa niitä vieläkin. Yläselkään/niskaan lähtee kuva jos on lähteäkseen.

Onko kellään perus-merimiesankkuria?

Jindebyne

Jäsen
Cairns kirjoitti:
#75 oikeassa olkapäässä .

Cairns on ihastunut Stathosin torjuntatyyliin oikein todenteolla.

Ei vaan itse asiaan. Itse olen ajatellut ottaa oman horoskooppini kiinalaista symboolia pohkeeseen jo n.vuoden verran ja ensi viikolla pitäisi mennä frendin mukaan kun se ottaa, että sillon se lopullinen päätös varmaan tulee. Jotkut suosivat tatuoinnin ottamista talvella, onko tähän jotain hygieenisiä syitä tms?

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Trancezz kirjoitti:
Itse olen ajatellut ottaa oman horoskooppini kiinalaista symboolia pohkeeseen.
Kuin myös, paitsi todennäköisesti oikeaan olkavarteen.
Tällä hetkellä löytyy IFK:n kissalogo ilman sitä sinistä ympyrää sekä itse piirtämäni "elämänfilosofiani". Kissalogoon voi lisätä eri aspekteja, jos siltä tuntuu tai IFK:n logo vaihtuu.

Trancezz kirjoitti:
Jotkut suosivat tatuoinnin ottamista talvella, onko tähän jotain hygieenisiä syitä tms?
Kyllä. Iho paranee paremmin, tai ainakin nopeammin talvella. Kesällä arpi saattaa alkaa mätimään.

Jindebyne

Jäsen
-BR- kirjoitti:
Kyllä. Iho paranee paremmin, tai ainakin nopeammin talvella. Kesällä arpi saattaa alkaa mätimään.

Ahaa, kiitoksia paljon -BR- vastauksestasi! Tämä saattaakin sitten vaikuttaa asiaan sillätavalla, että siirränkin tatuoinnin ottamista hieman myöhemmäksi, kun maa alkaa olla valkoinen, kun ei minulle kuitenkaan mitään erityistä kiirettä sitä kuvaa juuri nyt ole itseeni ottaa.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tommy kirjoitti:
Nythän on muodissa naisten alaselkään kaikenmaailman rumat kiekurat.

Taas? Eikös tämä ollut muotia lähinnä joskus 2001-02. Tai ainakin silloin tuli bongattua noita enemmän tai vähemmän, viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Tai sitten en liiku vaan enää piireissä, joissa noita otetaan.

Itsellä ei kuvia ole, mutta eihän tuota koskaan tiedä. Toistaiseksi kuitenkin lävistykset ovat tuntuneet enemmän omalta jutulta, vaikkei niitäkään ole kuin yksi, eikä ehkä enempää tule.

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
-BR- kirjoitti:

Omasta kokemuksesta sen verran, että ei se sinällään mitenkään riskialttiimpaa ole ottaa kesällä, pitää vaan rasvata useammin kuin talvisaikaan, ja vieläpä huomattavasti useammin, itse harrastin operaatiota reilun tunnin välein ja pesin tasaisin väliajoin eikä ollut mitään ongelmaa.

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Trancezz kirjoitti:
Jotkut suosivat tatuoinnin ottamista talvella, onko tähän jotain hygieenisiä syitä tms?

Mä otin toisen kesällä kun oli oikein kosteat ilmat. Ei mitään ongelmaa vaan parani tosi nopeasti kun iho ei päässyt kuivumaan -> rupi lähti nopeasti ja kuva pysyi silti siistinä. Toisen otin keväällä kuivien ilmojen aikaan ja paraneminen kesti paljon kauemmin.
Kun pitää huolen hygieniasta eli pesee ja rasvaa tarpeeksi usein, ei pitäisi olla mitään ongelmaa paranemisen suhteen kesäaikaan, päinvastoin. Juttelin tästä tatuoijan kanssa ja hän sanoi että kostea ilma usein nopeuttaa paranemista. Siis mikäli tatuointi pidetään puhtaana.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
kissankarva kirjoitti:
Mä otin toisen kesällä kun oli oikein kosteat ilmat. Ei mitään ongelmaa vaan parani tosi nopeasti kun iho ei päässyt kuivumaan -> rupi lähti nopeasti ja kuva pysyi silti siistinä.

Sama juttu täällä, otin toisen tatuoinnin viime kesänä mätäkuun aikaan ja se parani todella nopeasti - paljon nopeammin kuin eka talvella ottamani. Hoisin molempia kuvia ohjeiden mukaan, lieneekö kosteus juuri auttanut ja se, että kesällä kuva saa paremmin ilmaa, kun päällä ei ole montaa vaatekerrosta.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ei ole, mutta olen miettinyt.
Jos hankin, niin ei tod. mitään kuvastokamaa. Idea on vanha, mutta kenelläkään ei ole samanlaista. Ts. henkilötiedot jollain tavalla olkapäähän tai jonnekin muualle. Mietintävaiheessa vielä, joten ei ole kiirettä.

Kaverillani on loppujen lopuksi hieno tatuointi. Kiinalaisella merkillä "isä" olkapäässä kun hänestä tuli isä.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
B1 kirjoitti:
Kaverillani on loppujen lopuksi hieno tatuointi. Kiinalaisella merkillä "isä" olkapäässä kun hänestä tuli isä.

Niin, ellei kyseessä ollut tatskaajan jekku ja lopputuloksena merkki "äiti". Noiden kiinalais-japanilais-korealais-nuudelilaismerkkien kanssa kannattaisi kyllä ylipäänsä pitää joku järki kourassa, esim. kiinalaisia kirjainmerkkejä on niin tuhat ja sata, että voin hyvin kuvitella suurimman osan tatuointiliikkeistä etsivän mallinsa jostain netin syövereistä, tietämättä sen kummemmin kuinka oikeita ne ovat.

Nimim. "There were is will, there is a road"

Suosikkijoukkue
HIFK
Juhaht kirjoitti:
Niin, ellei kyseessä ollut tatskaajan jekku ja lopputuloksena merkki "äiti". Noiden kiinalais-japanilais-korealais-nuudelilaismerkkien kanssa kannattaisi kyllä ylipäänsä pitää joku järki kourassa, esim. kiinalaisia kirjainmerkkejä on niin tuhat ja sata, että voin hyvin kuvitella suurimman osan tatuointiliikkeistä etsivän mallinsa jostain netin syövereistä, tietämättä sen kummemmin kuinka oikeita ne ovat.

Nimim. "There were is will, there is a road"
Suurin osa noista merkki/symboli-osaston tatuoinneista on kyllä ihan valmiina tulevista tatuointi kansioista mitkä tilataan muualta maailmasta, ainakin jos tatuoija on siitä fiksummasta päästä.
En ainakaan usko että kukaan ammattitaitoinen ja itseään kunnioittava tatuoija tahallaan tyrii kenenkään raajoja.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Juhaht kirjoitti:
Niin, ellei kyseessä ollut tatskaajan jekku ja lopputuloksena merkki "äiti".

Muistaakseni ei. Kaveri etsinyt merkin itse ja kiikuttanut sen tatuoijalle sanoen:"Tämmönen".
Joten kyllä pitäis olla ihan oikea.

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Onkos kukaan käynyt Tampereen Putkassa hakattavana?

Saapi vastata vaikka yv:llä jos ei halua mainostaa/haukkua, myös tietoa muista Mansen tatuointistudioista otetaan ilolla vastaan kyllä.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Tatuointeja urpoille

fat of the land kirjoitti:
Suurin osa noista merkki/symboli-osaston tatuoinneista on kyllä ihan valmiina tulevista tatuointi kansioista mitkä tilataan muualta maailmasta, ainakin jos tatuoija on siitä fiksummasta päästä..

Niin, kukas sen sitten tietää, mistä se kansiontekijä on kuvansa hakenut?

En kyllä malta olla nauramatta kaikille teille urpoille, joiden kädessä on näitä kinkki- / ynnämuumerkkejä.

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
Yksi suuri syy tuohon tatuoinnin ottamiseen talvisaikaan on se, että tatskaa ei saa paistatella auringossa ja talvella se on hieman helpompaa. Esim jos käsivarteen ottaa kuvan kesällä niin ei paljon t-paitaa kannata pidellä ennenkuin on kokonaan parantunut.

ipaz

Jäsen
Itse aloin miettiä tuossa loppukesästä että jos vihdoin ja viimein hankkisi kuvan iholle. Jo monta vuotta on mielessä pyörinyt hahmotelma tatuoinnista ja sille on paikkakin varattuna. Eli mahdollisimmat pelkistetty kuvio, jossa tulee muutama henkilökohtainen seikka esiin.

Vielä kun saisi piirrettyä/piirrätettyä kuvan ja rahat säästettyä niin kai sitä voi hakattavaksi lähteä. Ja kuten edellä mainitiin niin tatska kannattanee ottaa talvella - ei tule kesällä ongelmia kun aurinko porottaa uudelle kuvalle.

Messenger

Jäsen
dingus kirjoitti:
Onkos kukaan käynyt Tampereen Putkassa hakattavana?

Saapi vastata vaikka yv:llä jos ei halua mainostaa/haukkua, myös tietoa muista Mansen tatuointistudioista otetaan ilolla vastaan kyllä.

Putkasta en tarkemmin osaa sanoa mutta itse otin Mad Maxissa kuvan ja pakko myöntää et taidolla tyttö sen ihooni ikuisti.Suosittelen!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy