Tatuoinnit

• 257 474
  • 812

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Troy kirjoitti:
Samaa mieltä ainakin jossain määrin. Olen kyllä harkinnut vakavasti tatuoinnin ottamista ja pidän sitä edelleen mahdollisuutena jos vain tulee joku kuningasidea siitä minkälainen tämä tatuointi olisi. Keksimällä en ala itselleni tatuointia keksimään.

Sama homma. Pitkään oon miettiny, että olis kiva saada jotain kuviota ihoon. En kyl tohdi ottaa mitään kuvaa tai symboolia itteeni, koska ajatukset ja aatteet voi muuttua ajan kanssa. Tahtoisin ottaa jotain henkilökohtasta, kuten syntymäajan tai nimeni, ne ei tule muuttumaan edes ajan myötä.

Nyt tahdon kuitenkin kuulua siihen vähemmistöön, jolla ei mustetta ole. Saa nähdä mikä on seuraava iso juttu, nyt kun lävistykset ja tatuoinnit alkaa olemaan yleisiä. Jotain kehonkoristetta olis kiva hommata jossain vaiheessa elämää.

Sanonpa vielä, että mä kuulun kanssa siihen osastoon joka kaikkoaa noita alaselkätatskoja naisilla. En oo vielä yhtään seksikästä tähän mennessä nähny ja voin vaan kuvitella miltä ne alkaa näyttää kun ihminen hieman ahavoituu ja perse leviää.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Immortal kirjoitti:
Tutun graafikon kanssa suunniteltu erään brittifudisjengin eräästä kannatussymbolista muotoiltu teos. Ja vähän sloganeita ympärille...
Otsaan YNWA. Tarjoon siivet, jos teet.

Omaan olkapäähän saattaa joskus joku kuvatus ilmestyäkin. Ei nyt ehkä Boba Fett (siis mikään Kerho-aihe). Jotain kuitenkin.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mullet kirjoitti:
Onko kukaan tutkinut, korreloiko älykkyysosamäärä tatuointien ja lävistysten määrään?

Taitaa korreloida, sillä näitä idioottikommentteja tuntuvat heittävän lähinnä ne, joilla tatuointeja ei ole. Huvittavinta asiassa on tatuoimattomien kokema huoli kanssaihmisistä, jaksavatpa he aina jopa erikseen ilmoittaa kuinka HEIDÄN mielestään tatuoinnit näyttävät siltä tai tältä.

Kyllähän mäkin nauran hölmölle hevarilookille rumine piiskaletteineen ja mustine vaatteineen, mutten mä koe mitään hengentuskia jos en pääse asiaa heille ilmoittamaan.

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itseltä löytyy tatuointi molemmista käsistä ja ainakin itselle on sama pitääkö joku niitä "hölmöinä" vai ei. Itselle niillä on merkitystä ja se kai on pääasia....

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mullet kirjoitti:
Ei tässä ollutkaan kyse siitä, mitä mieltä olen tatuointien vaikutuksesta ihmisen ulkonäköön.

Esimerkiksi Jorma Ollila ei ikinä olisi noussut johtajaksi, jos hänellä olisi puhkikulunut kotka selässä.

Nyt ihmettelen, mistä nämä primitiiviset puolustusreaktiot saavat alkunsa.

Oletko varma, ettei Jormalla ole?

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mullet kirjoitti:
Esimerkiksi Jorma Ollila ei ikinä olisi noussut johtajaksi, jos hänellä olisi puhkikulunut kotka selässä.

Ai. Mä kun oon luullut Ollilan päässeen pallillensa osaamisensa, suhteidensa ja onnensa avulla - kuten kaikki menestyneet ihmiset. Mutta se johtuikin tatuoinnin puutteesta, voi viude.

Yksi ylpeydellä kannettava tatuointi löytyy ja lisää tullee, kunhan samasta aihepiiristä löytyy jotakin sen arvoista, jota haluan kantaa mukanani aina.

Kuva ei varmaankaan monen mielestä ole kaunis yksinkertaisuudestaan johtuen, mutta herättää mukavasti kysymyksiä ja tuon alla olevan pienen tarinan jälkeen ihmettelijän reaktio vaihtuu.

Kuvani siis esittää sukuni "puumerkkiä" reilun 300 vuoden takaa. Kuvan löysi sukumme historiaa tutkinut henkilö vanhoista kirkonkirjoista ja kuva on hakattu sellaisenaan ihooni. Kuvan alle on myös kirjattu se vuosi, jolloin merkintä kirkonkirjoissa oli, ajanhenkeen tyylitellyillä numeroilla.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Itse olen harkinnut jo monta vuotta tatuointia, metsoa. Sopivaa kuvaa homenokasta ei vain ole löytynyt. Jos se kuva joskus löytyy, alkaa paikan miettiminen. Olkapäihin en halua, enkä hauikseen (tai siis siihen kohtaan missä sen pitäisi olla). Jotenkin turhan kliseisiä kohtia, imo.

Kaverin kanssa meillä on monia hullutuksia aina kun Suomi pelaa finaalissa. No, nyt sitten pelin alussa piti keksiä joku tempaus, jos kanada kaatuu. Tatuointi olisi pitänyt molempien ottaa. Kättä lyötiin päälle ja sillä hyvä. Suomi ei voittanut (...kele) ja vältytimme kuvilta.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Juhaht kirjoitti:
Huvittavinta asiassa on tatuoimattomien kokema huoli kanssaihmisistä, jaksavatpa he aina jopa erikseen ilmoittaa kuinka HEIDÄN mielestään tatuoinnit näyttävät siltä tai tältä.
Mielestäni tatuointeja voi kommentoida tällä palstalla siinä missä hiustyyliä, pukeutumista tai vaikka parran muotoilua, mielipiteitä ja makuasioitahan nämä ovat. Mun mielestä harva tatuointi on selkeästi hieno, samoin kuin aika harvalla miehellä on oikeasti tyylikäs pitkä letti. En minä silti kenenkään tatskasta tai hiustyylistä mene sanomaan henkilökohtaisesti, se on ihan selvä asia.

sampio kirjoitti:
Mielestäni tatuointeja voi kommentoida tällä palstalla siinä missä hiustyyliä, pukeutumista tai vaikka parran muotoilua, mielipiteitä ja makuasioitahan nämä ovat. Mun mielestä harva tatuointi on selkeästi hieno, samoin kuin aika harvalla miehellä on oikeasti tyylikäs pitkä letti. En minä silti kenenkään tatskasta tai hiustyylistä mene sanomaan henkilökohtaisesti, se on ihan selvä asia.

Juhaht mahtoi tarkoittaa tosielämän sankareita, jotka näin tekevät. Täällä palstallahan se on se ja sama, koska ei oikeastaan kukaan voi toista "todellisesti" arvostella.

Mutta kyllähän niitä arvostella voi. Jos joku on niin heikkoluontoinen ettei ota kritiikkiä vastaan niin siinäs on. Kuitenkin joka kerta, kun joku tatuoimaton kertoo, kuinka vastenmielisen näköisiä kuvat iholla ovat niin tulee vain huvituttua, että eihän sinun ole pakko niitä ottaa ja toivottavasti et rakastu johonkin, jolta vasta myöhemmässä vaiheessa paljastuu jostain muutoin ei niin paljaasta kohtaa tatuointi.

Onhan nämä kyllä hienoja ja itse olen aina aamuisin iloinen, kun peilin ohi kävelen. Ekasta kuvasta on reipas kymppivuosi aikaa ja se muuttuu silmissä vain vuosi vuodelta paremman näköiseksi (no ok... voisihan sen käydä värityttämässä uudestaan, mutta siitä jäisi ajan patina pois).

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tämän kuun alussa tuli tatuointi oikeeseen olkapäähän hankittua ja neljä tuntia kestänyt operaatio on ainakin omasta mielestäni hyvä saavutus näin neulakammoiselle ihmiselle kuin mitä itse olen. Näillä näkymin en ole lisää tatuointeja ottamassa, tosin koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olkapäästä löytyy neljä kinkki kirjainta joiden muodostama sanoma on minulle tärkeä, ja lisäksi tatska näyttä minusta pirun hyvältä, muulla ei ole väliä.

Mullet: älä vaan koskaan johkaannu saunomaan ns. isompien dirikoiden kanssa, voi olla että maailmankuvasi kokisi kaamean kohtalon, nimimerkillä saunonut (tosin en Jortsun kanssa).

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Vaimo ei tykannyt ideastani, jossa slerssiini tatuoidaan golf-maila. Lepoasennossa se on putteri, mutta juhlakunnossa siita tulee draiveri. FOOORE!

Itselläni koristaa vasenta pakaraa "2" ja oikeaa pakaraa "4". Tämän numeroyhdistelmän takana ovat tietysti suurimmat innoittajani Jack Bauer ja Topi Lehtonen.

konna_kuittaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
1Timer kirjoitti:
Vaimo ei tykannyt ideastani, jossa slerssiini tatuoidaan golf-maila. Lepoasennossa se on putteri, mutta juhlakunnossa siita tulee draiveri. FOOORE!
Mitäh? Siis mä luulin naisten tykkäävän mailapeleistä ;)

Itse en ole juuri tatuointeja ajatellut ottavani, mutta tätä ketjua lukiessa rupeaakin tekemään mieli. Tuohon oikeaan käteen sellainen pieni teksti voisi olla hyvä, mutta paljon saa tapahtua, että annan itseeni jotain raapustaa.

E V

Jäsen
1Timer kirjoitti:
En nyt sanois alkuihmisten tapaan... Mutta siita olen samaa mielta, etta tatskan pitais olla persoonallinen ja sen pitais merkita jotain kantajalleen. Naa pikkutyttojen alaselan kiemurat ja bodari-karjujen barb wiret on sitten juuri sielta toisesta paasta...

Itelläni on itse piirretty ja nejätoistavuotta sitten otettu iso tribaali oikeassa kädessä. Siihen aikaan juuri kellään ei ollu vielä tribaaleja ainakaan siinä määrin kuin nyt. Nyt jos haluais olla erilainen nuori kannattaisi varmaan hakkauttaa ruusu, kotka tai lohikäärme ehkäpä tiikerikin kävisi.

Anyways tyytyväinen olen ja lisää tulee kunhan saan päätettyä mitä nyt haluan ja massi on kunnossa. Ei mitään pientä ja sievää jos otetaan kuva sen pitää olla postimerkkiä isompi.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Missas hinnoissa tatskat on Suomessa? Tosta ekasta tatskasta on niin pitka aika jo, etten enaa muista paljonko siita maksoin. Markkoja kuitenkin.

Joka tapauksessa tasta uudesta, noin kammenen kokoisesta, maksoin $60 hyvalla tatuoijalla, jota en pida pahana hintana.

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Tää mitä oon menossa ottamaan maanantaina, maksaa 110e. On sellainen hieman kämmentä isompi. Kuvaa tulossa kunhan oon ihoon saanu sen tikkautettua.

Edittinä seuraavanlaista:

Tällaista olen myös miettinyt, hieman muokattuna kuitenkin. Kyllä, voitte pitää hulluna.

Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
1Timer kirjoitti:
Missas hinnoissa tatskat on Suomessa?

Oma tatuointini on 1/4 A4:sta ja töiden takia en ehtinyt käydä kuin 2 paikasta kysymässä hintaa ja toisessa olisi maksanut 120€ ja toisessa 150€. Jos olisin jommassa kummassa noista käynyt niin olisin maksanut tuon kalliimman hinnan ihan vain sen johdosta millaisen vastaanoton sain paikoissa, ekassa paikassa tatuoija heti kuvan nähtyään alkoi sanomaan ettei kuva onnistuja ja parissa kohdassa pitää vaihtaa värit toisin päin muuten ei onnistu ja jankkasi sitä vaikka yritin ehdottaa mitä vain ja hänestä jäi niin negatiivinen kuva etten koskaan tule hänen asiakkaanaan olemaan.

Kummastakaan noista en tatuointia ottanut vaan sen teki kaverini työkaverin kaveri joka on kymmenisen vuotta tatuointeja tehnyt ja kaveri alennuksella se maksoi 50€.

Jykke1978 kirjoitti:
, ekassa paikassa tatuoija heti kuvan nähtyään alkoi sanomaan ettei kuva onnistuja ja parissa kohdassa pitää vaihtaa värit toisin päin muuten ei onnistu ja jankkasi sitä vaikka yritin ehdottaa mitä vain ja hänestä jäi niin negatiivinen kuva etten koskaan tule hänen asiakkaanaan olemaan.

Yksittäisiä tapauksia kyllä aina löytyy, että kuvan tekijä on väärässä, mutta yleensä he tietävät mistä puhuvat. Ja kun kyse on "taiteesta" niin näkemys on kaikki kaikessa. Hänellä saattoi olla kuvasti vain erilainen visio. Tietysti jos vänkäämiseksi on mennyt niin hankala se on miehen asiakas olla.

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Yksittäisiä tapauksia kyllä aina löytyy, että kuvan tekijä on väärässä, mutta yleensä he tietävät mistä puhuvat. Ja kun kyse on "taiteesta" niin näkemys on kaikki kaikessa. Hänellä saattoi olla kuvasti vain erilainen visio. Tietysti jos vänkäämiseksi on mennyt niin hankala se on miehen asiakas olla.

Kahdessa muussa paikassa sanottiin heti, että onnistuu sellaisena kuin sen haluan, tosin sillä pienellä muutoksella, että kun minulla on tuossa tatuoinnissa mustalla pohjalla valkoista tekstiä niin tekstien ääriviivojen ympärille jätettiin ohut värittämätön alue. Yritin ehdottaa jopa sitä, että tekstit jätetään pois ja ne alueet laitetaan kokonaan mustiksi niin sekään ei kyseiselle herralle käynyt vaan jatkoi jankkaamista, että värit pitää kääntää toisin päin eli valkoiselle pohjalle mustat tekstit jolloin ainakaan omasta mielestäni kyseessä ei olisi ollut enää sama asia.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mullet kirjoitti:
Minä väitän, että Jorma Ollila ei olisi päässyt Nokian ja Shellin hallituksen puheenjohtajaksi, jos hän olisi joutunut saunaillassa selittämään kotkaa selässään.
Sellaisista ihmisistä ei ole isoihin asioihin, jotka joutuvat selittämään jokaista liikettään.

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Noin, tänään tuli haettua kuva yläselkään, ja siitä tuli juuri niin hieno kuin odotinkin. En vaan muistanu kuinka perkeleen kipeää hommaa tuo on, muutaman kerran joutu hammasta puremaan kun selkärangan päältä tikattiin.

Mut oli se sen arvoista, me so happy=)

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ai. Mä kun oon luullut Ollilan päässeen pallillensa osaamisensa, suhteidensa ja onnensa avulla - kuten kaikki menestyneet ihmiset. Mutta se johtuikin tatuoinnin puutteesta, voi viude.

Minä väitän, että Jorma Ollila ei olisi päässyt Nokian ja Shellin hallituksen puheenjohtajaksi, jos hän olisi joutunut saunaillassa selittämään kotkaa selässään.
Minusta taas tuntuu, että Ollila ei joudu selittelemään saunaillassa tai muualla tämäntyyppisiä ratkaisujaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy