Olen huomannut, että viisainta on itse väistää. Pääsee vähemmällä.Että tämmöstä.
Oma kokemukseni asiasta on semmoinen, että missään muualla Suomessa en ole törmännyt edes lähelle vastaavaan, kuin Helsingissä jalan kulkiessa. Ihmiset tulevat kuulokkeet korvilla ja täysin laput silmillään kovalla kiireellä, kuin kiskoilla kulkien ja niin järkähtämättömästi, kuin olisivat kulkemassa läpi minusta, jos niitä ei väistäisi. Muu maailma väistäköön, täältä tullaan.
Teinit ja nuoret aikuiset ehkä ikävälilllä 15-40 sukupuolesta riippumatta kunnostautuivat tässä.
![]()
Käytöstavat | Miehet kävelevät todella naisia päin – Apulaisprofessori vahvistaa havainnon
HS:n lukija kirjoitti naisten väistävän kadulla miehiä useammin. Apulaisprofessorin mukaan miehet käyttävät kaupunkitilaa naisia röyhkeämmin.www.hs.fi
Olen täällä aikaisemminkin sanonut, että kun osaa väistellä ja vaihtaa kävelynsä vauhtia niin pääsee esim. jäähallin tungoksessa nopeammin määränpäähänsä eikä silti tarvitse teilata ketään.
Lapset on usein luontaisesti näitä puikkelehtijoita ja useille aikuistuessa tulee zombievaihde päälle. Kännykkää vahdaten en osaa edes kulkea. No ei tosin usein nekään sujuvasti liiku, jotka puhelin kourassa kulkevat.
Viimeksi muokattu: