Tämä logiikka ontuu. Ensinnäkin vuoden homon, lesbon tai minkä tahansa seksuaalivähemmistön edustajan saama erityishuomio närästää tiettyä osaa enemmistöstä positiivisen vaikutuksen lisäksi. Tuo taasen nostaa tapetille sen että tarvitseeko tasa-arvoisen ajattelun toteutua niin kauan kuin seksuaalivähemmistöillä on kurjaa? Tarvitseeko edes sinä päivänä kun ollaan tasa-arvoisessa asemassa, koska aiemmin on syrjitty? Dorkaa, tiedän.
Toisekseen tuot esiin sen millaisia ongelmia teinilikan nimeäminen vuoden heteroksi aiheuttaisi, muttet osaa kääntäen nähdä tuota seksuaalivähemmistön edustajan kohdalla. Eikö teinitytön valitseminen vuoden heteroksi voisi olla signaali ikätovereille ja kanssasiskoille muutenkin? Mielestäni tämä nyt tehty valinta toimisi huomattavasti paremmin jos sen rinnalla olisi heteroillekin osoitettu huomio.
Lähestyn asiaa inhimillisestä näkökulmasta ja vilpittömästi uskon, että keskimäärin seksuaalivähemmistöt ovat kokeneet enemmän syrjintää elämässään seksuaalisesta suuntautumisestaan kuin valtavirtaan kuuluvat heterot. Siksi minua harmittaa, kun tästä valinnasta nyt on kauhistuttu joidenkin toimesta. Kuten aiemmassa viestissä laitoin, on kyse mielestäni jonkinlaisesta homojen yliseksualisoinnista.
Kyllä minustakin vuoden hetero-kilpailukin olisi ihan paikallaan, ei siinä mitään. Mutta kuten todettua, aggressiivisten vahvan feministisen maailmankuvan omaavien ihmisten toiminnan takia vuoden heteroksi ei ikinä voitaisi valita nuorta tyttöä. Jos nuori tyttö kuitenkin valittaisiin vuoden heteroksi, yhtä lailla minua harmittaisi silloin joidenkin pakkomielle yliseksualisoida tämä nuori neiti seksismi- ja patriarkaattisyytösten kautta.
Kyllä minä ymmärrän mitä tässä haet takaa emmekä uskoakseni ole asiasta juurikaan edes eri mieltä.