Voit olla oikeassakin, mutta ainoa selkeä lähde, minkä nopeasti löysin, antaa seuraavat luvut Coca-Cola Companyn kulurakenteeksi:Asioita voi mitata monilla tavoin. Joku Coca Cola käyttää markkinointiin 5 miljardia vuodessa. Kirjanpidosta ei tarkkoja lukuja löydy, mutta se on varmasti lähempänä kymmeniä miljoonia.
Hallintotoimi: 21 %
Markkinointi: 10 %
Varastointi ja jakelu: 31 %
Myyntiosasto: 38 %
Hallintotoimeen kuuluvat kirjanpidot, palkanlaskennat ja muut hallinnolliset toiminnot. Kyseessä on yksittäinen yritys, joka on kuuluisa suurista markkinointikuluistaan, mutta vaikka sales ja marketing yhdistettäisiin, eivät ne silti olisi mielestäni niin paljon suurempi osa yrityksen kulurakennetta, kuin mitä annoit ymmärtää.
Yhtiön itsensä tallentama diaesitys, luvut vuodelta 2012
Edit: alkaa mennä "hiukan" ohi aiheen, joten eiköhän jätetä tämä tähän. Coca-Cola Companyn liiketoimintamallista keskustelua varten voi joku halukas avata oman ketjunsa.