HeGe41; kirjoitti:Me molemmat tiedämme, miksi tästä asiasta ei puhuta. NATO-myönteinen oikeisto ei halua saattaa puolustusliiton jäsenyyttä ikävään valoon puhuessaa pakolaisista ja niiden sijoitteluvelvotteista. NATO-vastainen vasemmisto taasen ei voi asiaa ottaa esille, koska heidän tehtävänsä on "hyysätä" jokaista maahanmuuttajaa tilanteessa kuin tilanteessa.
Minä en kyllä näe asiaa lainkaan noin, itse kannatan pakolaisten vastaanottoa. Mutta en "pakolaisten".
Tilanteessa, jossa oltaisiin mukana kriisialueella olisin paljon varmempi sen suhteen keitä sieltä turvaan tuodaan kun asiaa olisi hoitamassa suomalaisia NATO-joukkoja.
Mitä tulee vasemmisto-oikeisto asettelulle, niin tässäkään asiassa jako ei suinkaan ole noin selvä.
Esimerkiksi Keskustassa ja SDP:ssä jakautuminen on erittäin suurta.
HeGe41; kirjoitti:Totuuden torven asema jää siis perussuomalaisille. Hehän kierivät onnesta huomatessaan näitä jäsenyyden varjopuolia.
Mielestäni on varsin kohtuutonta vaatia jäsenmaita vastaanottamaan pakolaisia niiltä operaatioalueilta, joissa ei itse olisi edes mukana. Vai?
Käytit tuossa ylempänä esimerkkiä sotkemisesta ja sotkujen siivoamisesta. Itsehän en tulisi luoksesi siivoamaan, ellen olisi siellä itse ollut sotkemassa.
Tälläkin hetkellä Suomeen tulee pakolaisia muun muassa Irakista. Mitä mieltä olet siitä?
Minä olen niin turtunut muiden aiheuttamien ongelmien siivoamiseen, että en näe ongelmaa siinä etteikö hoidettaisi muidenkin aiheuttamia sotkuja. Etenkin kun se palvelee kaikkien hyvinvointia. Aivan eri asia on sitten toisten hädällä ratsastaminen.
HeGe41; kirjoitti:Itse tutustuin aiheeseen, kun Obama kritisoi Tanskaa ja muita Irak-operaatioon osallistuineita maita siitä, että he eivät ota riittävästi pakolaisia maahansa eivätkä tee tarpeeksi heidän eteensä. Obama painotti sitä, kuinka operaation ulkopuolelle jääneet ovat jo tehneet osuutensa pakolaisvirran suhteen.
Montakohan pakolaista NATO-operaatioista on päätynyt Yhdysvaltoihin?
Velvoite on velvoite ja sitä rataa, näyttää vahvasti siltä, että useimmat pakolaiset haluavat maahan joka ei ole missään tekemissä heidän kotimaassaan tapahtuvien operaatioiden kanssa.