Kirjotuttaa niin perhanasti, että nostetaan "wanha tavara" pinnalle.
Kun tuo ensikauden Lukko ketju meni hieman OT:i, niin jatketaan täällä. Eihän Lukolla ollut nimiltään huono ryhmä -70 luvun lopulla. Oli tosiian Villa, Forss, Laiho, Wallenius, Rinne, Tuhimaat, Peltoset, Kauppari, Vehmaset jne... Kyllähän tuolla ryhmällä olisi pitänyt pätjätäkkin, mutta johonkin se kariutui. Itse en pysty analyysia tekemään, on kuitenkin kyseessä, siihenaikaan vajaa parikymppisen kaverin nuoruusmuistot. Jotakin satunnaista viidettä sijaa lukuunottamatta kahlattiin sarjan häntäpäässä. Taisi olla koko organisaatiossa vikaa, ehkäpä liian fanipitoisesti johdettu? Ei tiedä.
senilix kirjoitti:
Minä nimenomaan yritin sanoa, että silloin ei niinkään ollut kyse rahasta. Jo tällä omalla rungolla olisi voinut pelata mitaleista. Joukkuehan sijoittui parilla kaudella sijoille 5-6, juuri play-offien ulkopuolelle. Silläkin asenteella.
Silloin olisi pitänyt löytyä joku keino saada pojat harjoittelemaan. Ja harjoittelun kautta rakentaa myös asennetta. Valitettavasti liian monelle silloin riitti se, että oli tähti paikkakunnalla. Muistan myös, miten jotkut kertoivat, että tavoitteena on maajoukkuepaikka. Mutta heti, ei muutaman vuoden työnteon jälkeen. Ja sitä ei tullut heti, eikä sitten myöhemminkään. Ja se, että kaikki tehtiin helpoimman mukaan, oli tunnuslause. Liian moni eli vain krapulasta krapulaan.
senilix vastasikin kysymykseen tuolla toisessa ketjussa, lainasin sen sieltä tänne.
Moniko muistaa Lukon upean bussin? Sinikeltaisin raidoin maalattu vanha lousku, jolla Futtarin Markku kuskasi joukkuetta ympäri Suomen ja lähes joka reissulla tehtiin jotakin remonttia. Missäkähän vaiheessa Lukko alkoi käyttämään Oraksen tilausajoa ? -80 luvun alussako? Nykyäänhän se on kai joku Turunseudulta oleva firma, kun Lukkoa kuljettaa.
Siihen aikaanhan kiekkoammattilaisia ei Suomessa isommin esiintynyt. Itsekin olen kesätöikseni istuskellut apumiehenä RTK-palvelun pakettiautossa, kuskeina toimineet mm. Jouni Rinne, Jari Rastio ja viimeisimpänä Jarmo Kuusisto, tosin Maukan aikana olin viimeisen kesän RTK:lla, koska lähdin itse ajelemaan autoa työkseni muualle. Myöskin TVO:lle ja RTK:n lisäksi muillekin Olkiluodossa toimiville alihankkijoille meni kiekkonpelaajia töihin. Mika Junnila oli luodossa, muistaakseni Tuohimaan pojistakin oli joku. Javanaisen Arto oli yhden kesän Olkiluodossa RTK:lla aivan alkuaikoina.
Kyllä helpotti isompi kirjotusripuli;) Joku toinen voi muisteloa jatkaa ja oikoa väärin muistettuja asioita.
edit. lisätty senilixin mietteitä.