Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 799
  • 778

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Iceman
me köyhät joudumme ampumaan kiinalaisilla ressukka-aseilla... :(
Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoo. ;-)

Kokeilin ennen 92een päätymistä myös tuota kiinalaista. Nehän ovat yksilöitä. Testaamani teki venäläisellä paukulla n 70 cm "kasaa" 150 metriltä. (Myöhemmin sain tietää, että sama ase Sakon patruunalla toimi aivan ok). Joten päätös oli helppo. Tuolloin 92 vielä sai kaupasta uutena alle 5 mummon tonnin. Nykyäänhän hinnat ovat aivan tähtititeellisiä käytetyilläkin.

Poskipakka PSO-1:lle vielä puuttuu. Onko tietoo?
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Koska espanjan kielen taitoni katoaa nopeammin kuin aarteet Bagdadista, ajattelin ikuistaa yhden sanan tuohon nimimerkkiin. Osaa sitten myöhemminkin kommunikoida Jorgen ja Pedronkin kanssa. Onneksi kaikki eivät sanan merkitystä tiedä, niin säästyn pahimmalta häpeältä. No joo, äärimmäisen tyhmältä -- ja naiselliselta -- se kuulostaa ilman käännöksiäkin. Voih.

¿Jugamos un poco jockey del hielo?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Löytyipä tällainenkin...

Oma nimimerkkini on yksinkertaisesti lapsuudenajan lempinimeni. Sataprosenttisen varma en ole, mutta käsittääkseni eräs herra Kari V., kova jääkiekkomies hänkin, keksi "Pee":n yksinkertaisesti etunimeni ensimmäisestä kirjaimesta. Sitä kautta se sitten alkoi levitä muidenkin suihin, ja kun JYP avasi ensimmäisenä (?) SM-liigaseurana kotisivuilleen keskustelupalstan marraskuun puolivälissä 1997, ei minun omaa nickiäni tarvinnut kauaa miettiä - Pee oli ainoa vaihtoehto.

Tosin heti palstan avattua ei JYPin foorumille tarvinnut rekisteröityä lainkaan, ja omatkin nimimerkkini vaihtelivat ensimmäissä viestissäni jonkin verran. Heti kun rekisteröityminen tuli pakolliseksi - eli noin pari viikkoa palstan aukeamisen jälkeen - rekisteröin nimimerkikseni Pee:n, jota en kertaakaan ole vaihtanut. Eikä vaihto ole käynyt mielessänikään, vaikka monta eri keskustelufoorumia www.jypht.fi:ssä näiden seitsemän ja puolen vuoden aikana onkin ollut.

Myös tänne Jatkoaikaan nimimerkkini valinta oli helppoa, koska "Pee" oli yhä vapaana, toisin kuin esim. irc:ssä (myös galleriassa) ja Tapparan keskustelupalstalla niihin kirjauttuessani.

Tokihan olisin voinut "varata" Pee:n heti Jatkoajan avauduttua tammikuussa 2001, kun JYPin keskustelupalstallekin tultiin tästä sivustosta heti sen aukeamispäivänä informoimaan, mutta lähinnä silloisen modeemiyhteyteni takia jätin rekisteröitymättä kokonaan. En näet tiedä, olisinko kuitenkaan malttanut olla päästämättä näitä ajatusten helmiäni näppäimistöni kautta koko maailman luettavaksi, jos olisin kirjoitusoikeudet omistanut. Tällä tavalla taas isäni olisi menettänyt liian paljon ryyppyrahojaan nettilaskun(i) maksamiseen, joten päätin siirtää rekisteröitymiseni Jatkoaikaan suosiolla siihen saakka, kunnes omaan kämppään muutettuani sain laajakaistayhteyden.

Noh, onneksi tänne ei tosiaan kukaan "feikki-Pee" ollut kahden ja puolen vuoden aikana ehtinyt rekisteröityä, niin sain "omani" otettua. :) Mutta kyllä minulla edelleen kiehuu ylitse, kun esim. irc-galleriassa kirjoitan nimimerkin kohtaan "pee":n ja näen jonkun ihmeen Pekka Pölkin kuvan! Siis voihan pee sentään - miksei toikin tamperelainen pipopää säästänyt sitä Minulle?! Häh?!
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Kummeli storiesista tulee, hetken mielijohteesta.

"Mitähän hyvää muija on laittanu perunoista tänään?"
"Voi vittu! Meillä on kuitenkin taas tillilihaa!"
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ennen olin Punainen 13! ihan vaan omistamani vanhan Pepsi -aikaisen HIFK paidan takia, mutta vaihdoin tuon mielikuvituksettoman nikin 1Timeriin syysta etta sen erottaa paremmin ja etta suora laukaus on aina parempi kun peippailu ja ikuinen pyorittaminen.

Terveiset vaan Jaakiekkoliittoon!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Serkku oli katsonut jotain juoksukisaa telkkarista missä Frankie Fredericks juoksi, ja sitten seuraavana päivänä koulussa serkku tuli vaan sanomaan: "Kato morjes Frankie Fredericks". Siitä se on sitten lähtenyt kehittymään. Serkkuni on edelleen ainoa, joka kutsuu läpällä minua siviilissä Frankieksi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti Frankie
Serkku oli katsonut jotain juoksukisaa telkkarista missä Frankie Fredericks juoksi, ja sitten seuraavana päivänä koulussa serkku tuli vaan sanomaan: "Kato morjes Frankie Fredericks". Siitä se on sitten lähtenyt kehittymään. Serkkuni on edelleen ainoa, joka kutsuu läpällä minua siviilissä Frankieksi.

Siina tapauksessa oli se vaan hyva ettei serkkus nahnyt telkkarissa Ritva Valkamaa, vaan juuri Frankie Fredericksin!
 
Edustan pullamössö-sukupolvea. Joissain lehdessä luki ( ahaa! luen lehtiä) minun ikäluokkaani "haukuttavan" ( mikä tosin oli ihan oikeassa) pullamössö-sukupolveksi. Arvelin että se olis just hyvä nikki, sillä lähes 90 % kirjoittajista on minua huomattavasti vanhempia. Mutta en osaa/jaksa lässyttää aiheesta yhtään enempää. Tämäkin viesti oli tuttua turhuutta....
 

lihaani

Jäsen
Olin muutama vuosi sitten ylioppilasjuhlissa, jossa juhlakalu oli päästäisen näköinen noin lyijykynän levyinen aivan helvetin kalpea nuorukainen.

Hän kertoi olevansa vegaani ja kielsi meiltä valokuvien ottamisen tilaisuudessa muilla kuin digikameralla. Kun ihmettelimme moista kieltoa, niin kuulimme luennon, kuinka filmin sideaine on jostain kalan suomuista saatavaa hyytelöä. Eli hän ei voi sallia, että hänen kuviensa takia eläimiä on murhattu.

Itse sisäfileen (mediumina lohkoperunoiden kera) ystävänä katsoin, että näille vegaaneille on oltava vastavoima.

Siinä kokonaisuudessaan nimimerkkini taustat.
 

Milanista

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Helppo on meikäläisen perustella; asunut Milanon lähellä jo kohta viis vuotta, Milanin kannattaja on Italiaksi simppelisti Milanista. Kun nyt vielä voittaisivat sen finaalin... tosin Liverpoolia olen kyllä digannut jo jannusta, valitse siinä sitten.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
-BR- = Big Reds.
Brian Rafalskin nimikirjaimet tulivat ihan vaan kaupan päälle, mikä on pelkkää plussaa... ; )
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Nimimerkkini taustat juontuvat pelitaidoistani sekä silmästä (molemmista), ja katseltuani 80kg, (mitalit ja pokaalit) palkintokaappiani uskoisin olevani suht ainoa palstalla joka voi kyseistä nimimerkkiä oikeutetusti käyttää.

Ps, veinikretski.
 
Viimeksi muokattu:

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Omasta mielestä paras pelaaja koskaan: Sergei Fedorov.
From Russia with love.

=))
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista olenko vastannut tähän, enkä jaksa tarkistaa.

Aloitin kiekkokeskustelut netissä Ilveksen palstalla, ja nimimerkkini oli BigRed. Samaa käytin myös Tapparan palstalla.

Kun oli aika kirjautua Jatkoaikaan, huomasin että joku saatanasta siinnyt perkele oli mennyt rekisteröimään tämän harvinaisen omaperäisesti keksityn nimimerkin. Piti siis pistää jotain eteen, ja One siihen tupsahti.
 
Itse en vaan keksinyt mitään sellaista persoonallisempaa nimeä tänne. Aivotoiminta oli täysin lukossa silloin. Niinkuin kyllä muulloinkin. Eli otin vaan sen ainoan lempinimeni millä minua on syntymästä asti kutsuttu. Siis jo ennenkuin minulle kasteessa annettiin se oikea nimi. Tosin pelkkä tintti oli jo varattu joten siihen piti sitten nuo numerot laittaa perään. Parilla muulla palstalla esiinnyn hiukan toisilla nimillä. Tosin yhdellä palstalla tuo nimeni on vaan käännetty eräälle toiselle kielelle.
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Kun tänne kirjauduin niin ajattelin, että nimimerkkini täytyisi jotenkin viitata suosikkijoukkueeseeni. Venäläis-malliin lopuksi v-kirjain. Mielessä pyöri Jukorov, Jugorov ja Jukurov. Jukurov kuulostaa liikaa jugurtilta, joten se jäi valinnasta pois. Päädyin Jugoroviin, enkä tarkemmin tiedä miksi.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Viestin lähetti scholl
Pakko tarttua tuohon. Itse olen kyllä ollut aina sitä mieltä, että pitäisi sanoa hockey/jockey sobre hielo
Niinhän se on. Tuo taitaakin olla ainoa espanjan kieleen liittyvä asia, jonka olen oppinut tuon viestin kirjoittamisen jälkeen. En taida enää ymmärtää edes alkuperäistä lausetta oikeassa muodossaankaan.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
zelios on mielestäni kaikkien aikojen parhaan puolustajan ns "junttiversio" ja sopii erittäin hyvin mulle.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kilgore Trout on kirjailija Kurt Vonnegutin alter ego ja esiintyy monissa Vonnegutin kirjoissa. K.V:n kirjat kolahtivat joskus kauan kauan sitten, mutta kirjoihin upotetun Kilgore Troutin novellien huumori toimii - ainakin minulle, toivottavasti myös muille...

Kuten:

The Dancing Fool

A flying saucer creature named Zog arrived on Earth to explain how wars could be prevented and how cancer could be cured. He brought the information from Margo, a planet where the natives conversed by means of farts and tap dancing.

Zog landed at night in Connectitut. He had no sooner touched down than he saw a house on fire. He rushed into the house, farting and tap dancing, warning the people about the terrible danger they were in. The head of the house brained Zog with a golf club.

Lisää aiheesta vaikka:

http://www.geocities.com/Hollywood/4953/kt_in.html
 

Dr.Mengele

Jäsen
Suosikkijoukkue
PORIN ÄSSÄT, Pasi Peltonen, Pauli Levokari, RuosV
Paskaa huumorintajua vaan....
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Käkätin tulee siitä etten osaa olla nauramatta koskaan. Tutut on joskus kysyneet että osaanko olla käkättämättä ollenkaan.

Tänne kirjautuessa en tahtonut käyttää entisiä nickejä ja muutenkin halusin ns. puhtaan alun.

Ja eipä ole ihan heti kenelläkään samanlaista nickiä.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Herr Mengele

Viestin lähetti Dr.Mengele
Paskaa huumorintajua vaan....

Niin, en malta olla huomauttamatta, että lääketiede ja ihmiskunta yleensäkin sai varmasti yhtä ja toista uutta ja mullistavaa tietoa tohtori Mengelen ihmiskokeista, joten en nyt ihan vitsinä ko. herraa pitäisi.

Täältä tähän
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Paskaa "huumorintajua" edustaa myös oma nimimerkkini. Nimimerkistäni johtuen en ole osallistunut juutalaiskeskusteluihin...
Holocaustiin päädyin, kun en muutakaan keksinyt...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös